Zobacz wątek - Przegląd przed długą trasą
NAS Analytics TAG

Przegląd przed długą trasą

Gdzie warto wybrać się na motocyklu. Którędy? Jakie drogi wybierać, jakie omijać. Co zabrać ze sobą, a co nie przyda się na pewno.
_________

Przegląd przed długą trasą

Postprzez drat_wa » 26/9/2008, 18:23

Panowie jak przygotowujecie motor przed drogą? Ma ktoś jakieś uwagi/sugestie?
drat_wa
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21


Postprzez yarccom » 27/9/2008, 07:46

zadnych przygotowań

sprzet poweniemn byc w dobrym stanie cały czas

co najwyżej mozesz sprawdzić czy opony i napęd wytrzymaja np zakładane 4000 km przebiegu
yarccom
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 23/6/2007, 14:52
Lokalizacja: szczecin

Postprzez adam_89 » 27/9/2008, 15:43

yarccom napisał(a):zadnych przygotowań

sprzet poweniemn byc w dobrym stanie cały czas

co najwyżej mozesz sprawdzić czy opony i napęd wytrzymaja np zakładane 4000 km przebiegu


Żadnych przygotowań? chyba nie wiesz co mówisz! Należy sprawdzic stan ciśnienia w oponach, ilośc oleju, hamulce (ilość płynów i grubość klocków hamulcowych) poziom płynu chłodniczego jest motocykl wyposażony jest w chłodnice, naciąg łańcucha i date ważności OC i przeglądu bo o tym często się nie pamięta.
Avatar użytkownika
adam_89
Stały bywalec
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez yarccom » 27/9/2008, 18:22

heh czyli na codzien jezdzisz bez oleju, z cienkimi klockami, z kapciami bez ciśnienia, z łancuchem wyciągfnietym jak guma z gaci :shock:

no to powodzenia :roll:
yarccom
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 23/6/2007, 14:52
Lokalizacja: szczecin

Postprzez SQ » 27/9/2008, 18:33

zgadza się. to co napisał adam_89 odnosi się do każdej przejażdźki motocyklem. jedynie warto sprawdzić czy opony wytrzymają palnowaną trasę. jeśli z planowanego przebeigu wynika konieczność serwisu, to albo ustalić adres serwisu po drodze, albo zabrać ze sobą co tam potrzeba (olej, filtr)
można tylko pokombinować w co się spakować i ewentualnie dokupić stelaże i kufry.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez adam_89 » 27/9/2008, 22:11

yarccom napisał(a):heh czyli na codzien jezdzisz bez oleju, z cienkimi klockami, z kapciami bez ciśnienia, z łancuchem wyciągfnietym jak guma z gaci :shock:

no to powodzenia :roll:


widać ze jestes mało doświadczony! na codzien bywa ze można jeździć z minimalna ilością oleju, cienkimi klockami nie własciwym cisnieniem w oponach itp, itd. czasem wyjeżdzając np do sklepu po bułki nie zwraca sie na to uwagi. Jednak autor w tytule napisał napisał "Przegląd przed długą trasą" a więc udzieliłem mu wskazówek na co powinno sie zwrócić uwage, a na co codziennie nie ma czasu proste?
Avatar użytkownika
adam_89
Stały bywalec
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez yarccom » 28/9/2008, 07:40

adam_89 napisał(a):widać ze jestes mało doświadczony!


a ty widze że jestes przeswiadczony o swoim mozliwościach

mówisz że jestem mało doświadczony bo dbam o stan techniczny motocykla... niech ci bedzie ... mam tylko nadzieje że nigdy nie bede na tyle doświadczony by takie sprawy bagatelizować ...

widze że dosłownie bierzesz swój tekst z podpisu póki żyjesz to SZALEJ:)
no nic to szalej .... :roll: na wyciągnietym łancuchu i klockami cienkimi jak listki Przeciez tylko po bułki jedziesz ...
yarccom
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 23/6/2007, 14:52
Lokalizacja: szczecin

Postprzez drat_wa » 28/9/2008, 12:41

adam_89 napisał(a):Żadnych przygotowań? chyba nie wiesz co mówisz! Należy sprawdzic stan ciśnienia w oponach, ilośc oleju, hamulce (ilość płynów i grubość klocków hamulcowych) poziom płynu chłodniczego jest motocykl wyposażony jest w chłodnice, naciąg łańcucha i date ważności OC i przeglądu bo o tym często się nie pamięta.


Osobiście także uważam że jest to jak najbardziej konieczne. Wiadomo że serwis robi się na początku sezonu i przeważnie wymienia się to co zaleca producent przy danym przebiegu. To co jest OK w kwietniu nie zawsze musi być "sprawne" w lipcu/sierpniu, a tym bardziej gdy posiadamy motocykl z drugiej ręki.

Czy ktoś wyjeżdżając za granice ubezpiecza dodatkowo motor i siebie?
drat_wa
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 3/6/2007, 18:21

Postprzez elco » 28/9/2008, 20:36

procz wspomnianych juz tu elementow mechanicznych warto przed wyjazdem sprawdzic stan elektryki a przede wszystkim zarowek. Spalona zarowka tylnego kierunkowskazu to niby malo istotna rzecz a ma ogromny wplyw na nasze bezpieczenstwo.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław



Powrót do Turystyka motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr