Zobacz wÄ…tek - Stuki na zimnym silniku, co jest?
NAS Analytics TAG

Stuki na zimnym silniku, co jest?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Stuki na zimnym silniku, co jest?

Postprzez kamill09 » 23/9/2008, 19:31

Witam, mam taki problem... Jesli odpalam silnik po nocy w mojej Hondzie CB1(400), słychać dosyć znaczący stuk, jesli silnik trochę się rozgrzeje słychać to trochę mniej chociaż, tez jest słyszalny. Co to może być?, luz na zaworach?
Avatar użytkownika
kamill09
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24/12/2007, 12:15
Lokalizacja: Suwałki


Postprzez falconiforme » 23/9/2008, 19:57

Eeech, w banditach to normalka, w hondach nie wiem.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez elco » 23/9/2008, 19:59

byc moze rozrzad halasuje. Jaki rodzaj napinacza jest zastosowany w CB-1 ? hydrauliczny czy mechaniczny ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez krydka » 23/9/2008, 20:40

nacisnij sprzeglo po zapaleniu motocykla. jak stuki znikna to znaczy, ze kosz sprzeglowy stuka.
u mnie w CB 500 jest tak samo. Na rozgrzanym silniku wogole ic nie slychac. To podobno dosc powszechne i niegrozne
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez Mauy OCX » 24/9/2008, 00:47

wydaje się że to zaczyna hałasować rozrząd. Napinacz zapewne jest hydrauliczny a to jest słaby punkt hondzin.
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
Avatar użytkownika
Mauy OCX
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22

Postprzez kamill09 » 24/9/2008, 14:32

nono, tylko, że teraz problem jest większy... Dzisiaj rano chciałem ją odpalić, kręciłem i nic, tylko ledwo co łapała, az akumulator padł... odpaliłem ją na pycha, chociaż tak prosto też nie było, chodziła nierówno i miała o wiele mniej mocy, czy to może być wina świec?, na jakiejś niema iskry, czy coś w tym podobne? zdaje mi się, że na wszystkich swiecach nie było iskry, możliwe, że się myle... ale co to mogło by byc?
Avatar użytkownika
kamill09
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24/12/2007, 12:15
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez rumian_1989 » 25/9/2008, 22:59

Wiesz, mój kolega miał podobny problem tylko w Suzuki GSX-R 750 też tak jakby nie chodziła na wszystkie, miała ciężko zapalić. Wina zaworów była bo podpierała zawory. Skoro słyszałeś stuki bardzo prawdopodobne jest to, że to problem i wina zaworów może są po podpierane.. ?
Peugeot Speed 1 AC, Honda CBR 600F2, Yamaha R1 RN19 :)
rumian_1989
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7/6/2008, 09:41
Lokalizacja: Raciąż/Warszawa

Postprzez elco » 25/9/2008, 23:53

Zakladajac, ze wina owych postukiwan wczesniej byl rozrzad calkiem mozliwa jest teraz tez rumiana. Ja na twoim miejscu juz dalej bym nie meczyl maszyny i pojechal z nia do jakiegos dobrego mechanika. Wkrotce silnik moze przestac stukac i to niestety na zawsze... :(
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez skwy » 26/9/2008, 17:20

Jeśli chodzi o stuki to być może że to sprzęgło.Co do zaworów jeśli stukają (klepią ) to znaczy że mają za duże luzy robocze i wtedy nie są podparte(jak ktoś sugerował)Jak będą miały mniejsze wartości niż deklarowane przez producenta to mogą sie podpierać jak sie dobrze rozgrzeją.
Ze moto ci ciężko zapaliło może być też wina częstego krótkotrwałego odpalania silnika.Na świecach osadza się sadza( a jak wiadomo węgiel jest przewodnikiem elektrycznym) i iskra ucieka gdzieś bokiem.
Oddał bym, moto do serwisu i po kłopocie.
Jeśli nie ufasz serwisom w suwałkach zapraszam do siebie :)
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez kamill09 » 27/9/2008, 11:53

Skwy, a na jakiej ulicy tam masz ten warsztat, czy prywatnie robisz?, bo w suwałkach to znam tylko jednego kolesia, co mógł by to zrobić, nikomu innemu bym jej nie dał, tak jak np. dla dziawera, ma złą opinie, chociaż osobiście nie wiem jak robi. Wcześniejsze wypowiedzi co do łańcuszka( tam rozrząd jest na kołach zębatych) co do ciężkiego palenia, to padły mi świece, 2 to są już kompletnie wyeksploatowane, zamówiłem nowe, i dzisiaj już będę je miał. napisze co i jak z tym jej ciężkim odpalaniem. zobaczę jak będzie na nowych świecach.
Pozdro :)
Avatar użytkownika
kamill09
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24/12/2007, 12:15
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez kamill09 » 27/9/2008, 15:09

Świece już zmienione, pali na dotyk, pracuje równo, ciężkie odpalanie to chyba była jednak wina świec, ale stuki w silniku nie ustają...
Avatar użytkownika
kamill09
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24/12/2007, 12:15
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez cender » 5/10/2008, 18:41

Stukać może również łańcuszek alternatora, Zobacz czy nic sięnie zmienia jak włączasz wyłączasz światła.
Avatar użytkownika
cender
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42
Lokalizacja: W-wa Mokotów

Postprzez kamill09 » 5/10/2008, 19:02

świtła to mogę wyłączyć tylko odłączając żarówkę, bo jest to wersja amerykańska i niema opci on/off po odpaleniu motocykla swiatła włączają sie automatycznie. No ale zobacze. odłącze światła... A czy to może być luz na zaworach?
Avatar użytkownika
kamill09
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24/12/2007, 12:15
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez rosa » 5/10/2008, 21:08

Jeżeli słychać bardziej na zimnym silniku niż po rozgrzaniu i jest to cykanie to duże prawdopodobieństwo ze to zawory
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot

Postprzez cender » 6/10/2008, 06:16

spróbuj się wsłuchać gdzie stuka/puka. Jak z góry silnika to mogą być zawory, napinacz rozrządu, jak bardziej z dołu to gorzej ale to jeszcze nic pewnego.
Avatar użytkownika
cender
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42
Lokalizacja: W-wa Mokotów

Postprzez skwy » 6/10/2008, 06:38

rosa napisał(a):Jeżeli słychać bardziej na zimnym silniku niż po rozgrzaniu i jest to cykanie to duże prawdopodobieństwo ze to zawory


Jeszcze nie słyszałem takiego steku bzdur.
Czy jesteÅ› pewien?W szkole uczono mnie trochÄ™ inaczej.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez CalibraHunter » 6/10/2008, 08:37

falconiforme napisał(a):Eeech, w banditach to normalka, w hondach nie wiem.


PHI, wypraszam sobie! U mnie nic nie stuka :lol:

Te stuki to nie rozrzad? Nie czytalam calego tematu wiec wale w ciemno...
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL

Postprzez kamill09 » 6/10/2008, 15:51

Powiem tak poraz nie wiem który... rozrząd mam na kołach zębatych nie na żadnym łańcuszku. Wiec łańcuszek odpada... mysle, że są to zawory i tyle. A dlaczego mogą stukać?, jaka może być przyczyna?, i co by było do naprawy?
Avatar użytkownika
kamill09
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24/12/2007, 12:15
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez skwy » 6/10/2008, 17:38

Rozrząd na kołach zębatych ma charakterystyczną pracę.Słychać jak by coś miało się rozlecieć.Ale taka jest specyfika współpracy kół zębatych.
Być może to to?
Musiał bym obsłuchać silnik.
Jak co wapaj do mnie
19-500 Gołdap
Bagienna 9
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê