Zobacz wątek - Regulator napięcia?
NAS Analytics TAG

Regulator napięcia?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Regulator napięcia?

Postprzez Głodny Wiedzy » 15/9/2008, 22:10

Dziś zauważylem brak ładowania w swojej maszynie! Po przejechaniu kilkudziesieciu Km motocykl odmówił posłuszeństwa. Objawy rozładowanego akumulatora naciskam na przycisk rozrusznika kontrolki przygasaja (...) z mokrymi plecami docieram do domu (...) Maszyne mam od niedawna CBR F4 '00 z forum doczytalem sie ze newralgicznym punktem tego modelu sa własnei regulatory. Zdjełem plastiki z siedzenia i wykonałem pomiary na wtyczce od regulatora:

Pomiedzy plusem a masą napiecie baterii bardzo niskie 12,1V
Masa jest
Odpowiednia oporność pomiedzy kablami wychodzacymi z alternatora i brak przebić do masy

Wszystko we wtyku gra.

Pomiar na wył. silniku 12V :shock:
po załaczeniu zapłonu (udało się jak motocykl ostygł) 12,52V
po dodaniu gazu 5000tys obr 13,2V
po właczeniu swiateł + długie na pracujacym silniku 12.23V - 11,95V :shock: przegazowki praktycznie wogole nie zwiekszaja w tym przypadku napięcia


Czy to przesądza o regulatorze?? czy sa jeszcze jakies inne sposoby by sie upewnić? prosze o pomoc

W jaki spodób dochodzi do uszkodzen ww regulatora?? czy to jakis bład fabryczny czy tez uzytkownika?

Czy poprzez ładowanie akumulatora wewnatrz motocykla bez odpinania klem mozna uszkodzic regulator?

u mnei takie ladownie mialo ostatnio miejsce nie moge wyjać akumulatora z motocykla alarm mi na to nie pozwala :x (datatool) :x

Z gory dzieki za odpowiedzi pozdrawiam :?
Ostatnio edytowano 16/9/2008, 09:55 przez Głodny Wiedzy, łącznie edytowano 1 raz
F4 00'
Avatar użytkownika
Głodny Wiedzy
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
Lokalizacja: okolice wawy


Postprzez yamaha666 » 16/9/2008, 00:39

siema...mam fzr 600 wiec nie jest to cbr ale mialem podobny problem, regulator raz nie ładowal a raz przeładowywal (<16V) i suszyl mi baterie..radzilbym ci jeszcze wyjąć i sprawdzic alternator a konkretnie zwoje cewek na nim czy czasem nie ma na nich pęknięć ponieważ to tez doprowadza do braku ładowania,jeśli optycznie alternator bedzie ok i bedzie dawał napiecie dokladnie nie pamietam ale przy niskich obrotach typu 1300rpm gdzies 15V a powyżej 5000rpm powinien dawać okolo 50V sprawdz to bo jsli alternator działa poprawnie to wszystko oznacza ze regulator trafił szlag pomoze tylko wymiana...ja teraz mam problem ponieważ przepala mi glowny bezpiecznik 30 amper znajduje się on miedzy regulatorem napiecia a przekażnikiem rozrusznika,kiedy sie bezpiecznik przepala gasnie wszystko wlącznie z silnikiem..kapa..moze ty wiesz o co biega, moze to przekaznik jest do wymiany?? regulator jst ok bo daje napiecie 13,8 na zimnym a 14,2 na ciepłym a aku caly czas trzyma 12,5
yamaha666
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15/9/2008, 12:30
Lokalizacja: jaworzno


Postprzez yamaha666 » 16/9/2008, 00:44

regulatory padają same i nic na to nie poradzisz, gdyby byly one większe i mialyby większe zebra chlodzące bylyby wieczne,mniejsze regulatory pasują do lekich sprzetów:) ale maja mniejsza wytrzymalość na wysokie temperatury a podczas pracy nagrzewają się i to bardzo
yamaha666
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15/9/2008, 12:30
Lokalizacja: jaworzno

Postprzez Grzybu » 16/9/2008, 07:52

Moim zdaniem regler jest dobry. Prędzej powiedziałbym, że aku masz do wymiany. Zajrzyj na poziom elektrolitu. Może rok produkcji gdzieś znajdziesz...
Ładowanie rzędu 13,2 jest trochę małe - ale to też może być spowodowane rozładowanym aku - kiedy aku nie pobiera prądu (jest naładowany) pomiar ładowania może być lepszy.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Głodny Wiedzy » 16/9/2008, 09:35

Tak wygląda mój akumulator jest on bezobsługowy wiec nie wiele przy nim mogę zrobić. Data jest na nim wypisana markerem 19/12/07 ale dostalem go razem z moto wiec nei wiem co sie z nim dzialo motocykl przed zakupem dlugo stal.

http://moto.allegro.pl/item431897599_or ... varta.html

czyli najlepiej było by wymienić aku w pierwszej kolejności a moze na początku zrobię podmiane od znajomego? i zobacze jak zachowuje się regulator?

a czy regulator od Kawasaki zzr 600 bedzie pasował do CBR?

Jak sprawdzić najlepiej napięcie na liniach alternatora??
F4 00'
Avatar użytkownika
Głodny Wiedzy
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
Lokalizacja: okolice wawy

Postprzez elco » 16/9/2008, 18:39

ja osobiscie sadze, ze padl regulator. Wszystko na to wskazuje. Jezeli masz mozliwosc podmiany reglera to sprobuj i wtedy bedziesz mial pewnosc. W linii CBR poczawszy od modelu f2 az do f4i oraz w firebladzie z tych samych lat regulator jest taki sam, ale dla pewnosci sprawdz jego kod. Na allegro jest pelno zamiennikow w tym zeberkowane. Najczestszym powodem padania regulatorow jest ich przegrzanie, dlatego moze te zeberkowane moga okazac sie znacznie trwalsze. Ja znalazlem regulator pochodzacy z rozbitka i sluzy juz prawie 2-gi sezon, a zaplacilem za niego tylko 80zl.
Ostatnio edytowano 16/9/2008, 22:49 przez elco, łącznie edytowano 1 raz
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Grzybu » 16/9/2008, 19:01

Spalony regler puszcza prąd na aku - jak ładowanie jest rzędu 13,2V przy 5rpm to według mnie regler jet ok.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez elco » 16/9/2008, 20:02

Grzybu napisał(a):Spalony regler puszcza prąd na aku - jak ładowanie jest rzędu 13,2V przy 5rpm to według mnie regler jet ok.


owszem, ale przy wlaczeniu odbiornikow napiecie ladowania nie powinno ulec zmianie, a tutaj spada ponizej normy. Dodatkowo kiedy akumulator jest sprawny i rozladowany napiecie powinno byc nieco wyzsze. U mnie po wymianie regulatora dochodzilo nawet do 14,5 V. Takze ja obstawiam padniety regler.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Głodny Wiedzy » 16/9/2008, 20:22

A wiec dzięki za wskazówki dziś z kumplem podmieniliśmy akumulatory. Od jego ZZRa przetarłem styki pilnikiem i tuż po założeniu na chwilkę na mierniku pokazało się 14V miałem juz nadzieję jednak zauważyliśmy ze wraz z podłączeniem obciążenia wartości wróciły do poprzednich jak na starym aku światła = 12,6V + kierunkowskaz = 11,9V :shock: Zauważyliśmy ze w miarę upływu czasu od rozruchu aku zaczyna słabnąć przed załączeniem silnika 12,89V jak trochę pośmigałem było już 12,3V :/ Stary aku wrzuciliśmy do ZZRa z napięciem na stykach 11,8V odpalił było widać ewidentne ładowanie po okolo 10 min pracy trochę na ssaniu i wolnych obrotach stare aku mialo juz 12,3V czyli w ZZR nastąpiło ładowanie.

U kumpla podczas dodawania gazu widać jak światła wraz z obrotami rozjaśniają sie u mnie tego brak :cry: a może to jednak alternator? jednak pomiary są dobre oporności ok i nie ma przebić. :/

Poszedłem Grzybu za twoją radą ale chyba jednak to nie akumulator
dzięki za sugestie!

Teraz pora na regulator o którym mówi elcommendante mam w planach zamówić coś z allegro może jesteście w stanie coś polecić?? jakiegoś zaufanego sprzedawce? w grę wchodzi raczej tylko allegro nie mam możliwości podmiany a z ZZR nie chce ryzykować.
F4 00'
Avatar użytkownika
Głodny Wiedzy
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
Lokalizacja: okolice wawy

Postprzez elco » 16/9/2008, 22:56

uszkodzony alternator w CBR to niezwykla rzadkosc i raczej nie sadze, zeby to on wlasnie byl powodem calego problemu. Regulatory padaja dosc czesto, a ich uszkodzenie nie zawsze objawia sie dokladnie tak samo. Jedynym sposobem sprawdzenia jest podmiana.
Ktos kiedys pisal, ze zamiawial cos takiego z allegro i spisuje sie dobrze:
http://moto.allegro.pl/item434344659_re ... o_cbr.html
mysle, ze sprzedawca zaufany.
Mozesz takze sprobowac tak jak ja, czyli poszukac motocykla na czesci i zapytac o regulator. Zapewne uda sie zdobyc taniej, ale nie wiadomo na ile bedzie to pewne.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez limak14 » 17/9/2008, 07:37

czasem tez widzialem reglere z dodatkowym chlodzeniem poprzez wiatraczek(podobny jak w komputerze)
i tez zdaje egzamin
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez elco » 17/9/2008, 12:19

ja jako, ze regulator dokrecany jest do blaszki posmarowalem owa blaszke pasta termoprzewodzaca uzywana do procesorow komputerowych. O tym warto pamietac.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Głodny Wiedzy » 17/9/2008, 14:59

Dzięki za rady!
Zamówiłem regulator. Dziś jeszcze raz obejrzałem moto i zauważyłem urwany kabelek (różowy) od jednej kostki w serwisówce nazywa się to fuel pump transfer relay z mojego tłumaczenia to przekaźnik pompy paliwa motocykl odpalał i działał z urwanym kabelkiem nie wiem kiedy sie on urwał :? naprawiłem wtyk trochę polutowałem i załatwione po motocyklu w garażu nie zauważyłem żadnych zmian hmmmm... za co mógł być odpowiedzialny ten kabelek???

Zrobiłem jeszcze raz pomiary od razu jak tylko odpaliłem moto i o dziwo wszystko działa!!! na ssaniu 14,2V lekka przegazówka było pod 15V załączyłem światła 13V z groszami minimalny wzrost po dodaniu gazu + kierunek było już 12,9V miałem już nadzieję jednak ze wzrostem temp regulatora zaczęły się dziać cyrki! Jak już był bardzo Ciepły wszystkie pomiary się obniżyły na wolnych 13V przegazówka 13,2V + swiatła 12.8V + kierunek 12,4V jeszcze troszkę się rozgrzał na wolnych już tylko 12,5V z przegazówka 12,7V :?

Pod wpływem Ciepła elementy elektroniczne nie pracują już odpowiednio :/

Oby nowy regulator rozwiązał sprawę. U kolegi w ZZR jest on z użeberkowanym radiatorem u mnie tego brak jest tylko zalany gumą w metalowej ramce.

czekam na regulator...
F4 00'
Avatar użytkownika
Głodny Wiedzy
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
Lokalizacja: okolice wawy

Postprzez elco » 17/9/2008, 18:33

ja wlasciwie nie wiem co to kabelek. W modelu F2 pompa paliwa nie byla stosowana. Pojawila sie dopiero w modelu F3. Z ktorego roku pochodzi ta Honda ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Głodny Wiedzy » 17/9/2008, 22:17

w papierach jest 2000r jednak kolorystyka wskazuje na rok 1999.

Obrazek (otwórz link)

Zaznaczyłem przekaźnik jest 5pinowy.

Tutaj schemat instalacji elektrycznej CBR

Obrazek (otwórz link)

P/Y Pink/Yellow Różowo/żółty to ten kabelek on łączy się z Solenoid valve relay i z zegarami 20 KM/H co to u licha moze byc?
F4 00'
Avatar użytkownika
Głodny Wiedzy
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
Lokalizacja: okolice wawy

Postprzez elco » 18/9/2008, 00:16

byc moze jest to jakis kabelek od sterowania pompa paliwa, ale mysle, ze nim jak na razie nie ma sie co przejmowac. On raczej nie jest przyczyna calego zamieszania. Jak dostaniesz regulator i go podlaczysz to daj znac.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Głodny Wiedzy » 24/9/2008, 20:33

Regulator zlikwidował problem!!! Ładowanie powróciło, moto lepiej chodzi :) tylko dalej mnie trapi ten różowy kabelek ...

Dzięki za Rady!!!
F4 00'
Avatar użytkownika
Głodny Wiedzy
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
Lokalizacja: okolice wawy

Postprzez limak14 » 24/9/2008, 21:39

to fajnie, ze udalo sie zniwelowac problem
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez elco » 24/9/2008, 23:28

jezeli chodzi o ten kabelek - sprawdzales czy pompa paliwa dziala normalnie ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Głodny Wiedzy » 26/9/2008, 07:20

Pompa paliwa działa raczej ok po podłączeniu zewnętrznego zbiornika (butelki z wężykiem) było widać i czuć że pompa zasysa równomiernie paliwo.

Cóż to jest solenoid valve?? czy to nie ma przypadkiem nic wspólnego z podciśnieniem powietrza?? coś na ten temat jest w serwisówce ale zbyt techniczne pojęcia nie pozwalają mi tego rozszyfrować zbyt mało wiem na ten temat :/
F4 00'
Avatar użytkownika
Głodny Wiedzy
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 17/6/2007, 22:36
Lokalizacja: okolice wawy



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr