SPAWANIE RAMY
Posty: 17
• Strona 1 z 1
SPAWANIE RAMY
witam. nie wiecie czasem gdzie mozna pospawac rame znaczy z przody ta tuleje co trzymie widelki??
czy da sie to w ogole pospawac??
dajcie jakies namiary jak macie
jestem ze slaska z powiatu pszczynskiego
pozdro
czy da sie to w ogole pospawac??
dajcie jakies namiary jak macie
jestem ze slaska z powiatu pszczynskiego
pozdro
- klimek417
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 18/2/2008, 20:16
HAHA ZX6R I Kolejny odcinek z cyklu "RAMA DO SPAWANIA" ziomek ma ten sam problem pekła z prawej strony przy (okolice głowicy) ciekawe czy nie jest to od nagrzewania ?? i głowka również peknieta ...
sc33 FireBlade
-
JędrekZDW - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
- Lokalizacja: Zduńska Wola
zx6r z roku 98 99 z tego co wiem bo sam mialem pekaja ramy poniewaz jest to wada konstrukcyjna w europie bylo mozna wymienic rame w ramach gwarancji ale Kawasaki polska nie uwzgledniala tej reklamacji wiec tylko pozostaje spawanie ale to tez chwilowe rozwiazanie:)
-
luk841 - Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 26/12/2006, 14:24
- Lokalizacja: Wawa
Na slasku to raczej nei ma szans chyba bo aluminium jest bardzo ciezko pospawac wiem ze w poznaniu jest firma ktora prostuje i spawa ramy najlepsza w Polsce podobno (tak slyszalem) ja bym jeszcze na allegro poszukal z papierami jak nie masz ochoty do poznanie jechac...pozdro
-
luk841 - Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 26/12/2006, 14:24
- Lokalizacja: Wawa
E tam dla mnie moze byc w krztałcie litery S oby motor prosto jechał reszta niema znaczenia...
Swoje spawamy lokalnie u metaloplastyka za 50 i dobrze jest. Nie robimy zadnego czyszczenia kwasem rezonansem itp technik...
Zeby w 929 rozwalic to trza umieć
Swoje spawamy lokalnie u metaloplastyka za 50 i dobrze jest. Nie robimy zadnego czyszczenia kwasem rezonansem itp technik...
Zeby w 929 rozwalic to trza umieć

cztery w rzędzie wjedzie wszędzie
- HWC
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 25/6/2008, 12:36
Witam, czy spawanie pęknięcia z poniższego linka da wystarczające bezpieczeństwo:
viewtopic.php?t=22722&postdays=0&postorder=asc&start=15
Prosiłbym o wypowiedzi ludzi z doświadczeniem w tym temacie...
viewtopic.php?t=22722&postdays=0&postorder=asc&start=15
Prosiłbym o wypowiedzi ludzi z doświadczeniem w tym temacie...
Dwaj tacy co zrobili mnie w balona...myślę, że warto karać nieuczciwych sprzedawców wyznających powiedzenie: "Widziały gały co brały"
- sebiw1
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 5/2/2009, 18:27
- Lokalizacja: Otwock
Wreszcie się znalazł jeden który otarcie powiedział że problem jest w idealnej HOMDZIE-pęknięta rama
Czas obalać te głupie mity na temat kawasaki i suzuki
Czas obalać te głupie mity na temat kawasaki i suzuki
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
skwy napisał(a):Wreszcie się znalazł jeden który otarcie powiedział że problem jest w idealnej HOMDZIE-pęknięta rama
Czas obalać te głupie mity na temat kawasaki i suzuki
Święte słowa
Kolego współczuje ci tej ramy . Ale dzięki tobie obalimy głupi mit , którego używa mnóstwo ludzi z forum , a brzmi tak " CHÓNDA TO CHÓNDA "
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
ponawiam swoje pytanie z 3 postów wyżej, gdyż niektórzy nie patrzą na daty pisanych postów i nie zauważają że tamten temat dot. HONDY zmarł we wrześniu tamtego roku!
Dwaj tacy co zrobili mnie w balona...myślę, że warto karać nieuczciwych sprzedawców wyznających powiedzenie: "Widziały gały co brały"
- sebiw1
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 5/2/2009, 18:27
- Lokalizacja: Otwock
Ze zdjęć ciężko wywnioskować, czy materiał (rura) jest pęknięty, czy tylko spaw.
To jest główne wzmocnienie ramy. Silne naprężenia i obciążenia. Szczerze, to wolałbym wymienić ramę. Po pierwsze ze względów bezpieczeństwa, a po drugie estetycznych. W tym miejscu spaw byłby widoczny, a poza tym chcąc wspawać dodatkowe żebro zrobią się naprężenia.
Nie jestem fachowcem w dziedzinie więc temat nie jest zamknięty, ale jak dla mnie - radzę wymienić ramę.
To jest główne wzmocnienie ramy. Silne naprężenia i obciążenia. Szczerze, to wolałbym wymienić ramę. Po pierwsze ze względów bezpieczeństwa, a po drugie estetycznych. W tym miejscu spaw byłby widoczny, a poza tym chcąc wspawać dodatkowe żebro zrobią się naprężenia.
Nie jestem fachowcem w dziedzinie więc temat nie jest zamknięty, ale jak dla mnie - radzę wymienić ramę.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
osobiście tez polecałbym wymienić ramę ze względów bezpieczeństwa. Nie bawiłbym się w spawanie, które nie wiadomo jaki efekt przyniesie w późniejszym użytkowaniu.
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
widać pęknięcie na skraju spawu(czyli jakby rama obok spawu puściła) i widać też 1,5cm pękniętego obwodu ramy co wydaje się jakby to było tylko pęknięcie lakieru. Zdjęcie od strony silnika pokazuje też to samo pęknięcie, a kończy się ono mniej więcej tak jak widok tego pęknięcia na tym zdjęciu..
Dwaj tacy co zrobili mnie w balona...myślę, że warto karać nieuczciwych sprzedawców wyznających powiedzenie: "Widziały gały co brały"
- sebiw1
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 5/2/2009, 18:27
- Lokalizacja: Otwock
skwy napisał(a):Wreszcie się znalazł jeden który otarcie powiedział że problem jest w idealnej HOMDZIE-pęknięta rama
Glupi to i nawet metalowa kulke zepsuje.
sebiw1 Grzybu ma tutaj racje. Rama pekla w bardzo nieodpowiednim miejscu, gdzie wystepuja najwieksze naprezenia. Podejrzewma, ze nowa spoina nie bedzie w stanie ich przenosic i dodatkowo wywola dodatkowe naprezenia. Jezeli masz dostep do uczelni technicznych zawsze mozesz sprobowac skonsultowac problem z jakims fachowcem z dziedziny wytrzymalosci materialow, tudziez mechaniki klasycznej. Ale obawiam sie, ze niestety jak koledzy wczesniej napisali rama jest do wymiany.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Myślę, że dobry spawacz, podkreślam dobry, nie jakiś tam Zdzichu co ma garaż i spawa ludziom dziury w maluchu, to zrobiłby tą ramę. W Bandicie jest zdaje się stalowa rama więc i prościej trochę. Stal ma też tą właściwość, że jest elastyczna prędzej się zegnie niż pęknie. Dobra spoina ma wytrzymałość nie mniejszą niż stal. Jeśli tylko materiał obok spawu nie był wcześniej przegrzany to można będzie uzyskać pełna wytrzymałość. Napewno trzeba po wszystkim taki spaw prześwietlić albo zbadać rezonansem magnetycznym czy napewno spoina jest na całym przekroju, na koniec jeszcze sprawdzić czy rama zachowała geometrię. Technicznie jest to do zrobienia tylko osobna kwestia czy będzie się opłacać bo może znajdziesz cała ramę w dobrej kasie.
-
Kurt - Świeżak
- Posty: 387
- Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
- Lokalizacja: Pabianice
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości