moto ściąga w prawo
Posty: 15
• Strona 1 z 1
moto ściąga w prawo
Witam,
mam taki mały problem że jak puszczam kierownicę to zaczyna mi lekko ale wyczuwalnie ściągać motocykl na prawo... z początku myślałem że to ja źle siedzę, ale doszedlem do wniosku że zeby zakręcić w prawo nie muszę prawie nic robić, a żeby odbić w lewo muszę się na maxa wychylić w tęze stronę.
Kiedy normalnie jadę trzymając kierownice to jest to w ogóle nie wyczuwalne, pojawia się dopiero po puszczeniu.
Dodam że po oględzinach różnych mechaników i riderów doszliśmy do wniosku że lakier jest oryginalny, tak jak i wszystkie części, a sam motor w dniu zakupu miał przejechane tylko 6000km. Wnioskuję z tego że rama chyba raczej nie jest skrzywiona...
Co innego może być powodem takiego ściągania?
Jeśli to ma znaczenie to dodam że chodzi o kawe ER-5.
mam taki mały problem że jak puszczam kierownicę to zaczyna mi lekko ale wyczuwalnie ściągać motocykl na prawo... z początku myślałem że to ja źle siedzę, ale doszedlem do wniosku że zeby zakręcić w prawo nie muszę prawie nic robić, a żeby odbić w lewo muszę się na maxa wychylić w tęze stronę.

Kiedy normalnie jadę trzymając kierownice to jest to w ogóle nie wyczuwalne, pojawia się dopiero po puszczeniu.
Dodam że po oględzinach różnych mechaników i riderów doszliśmy do wniosku że lakier jest oryginalny, tak jak i wszystkie części, a sam motor w dniu zakupu miał przejechane tylko 6000km. Wnioskuję z tego że rama chyba raczej nie jest skrzywiona...
Co innego może być powodem takiego ściągania?
Jeśli to ma znaczenie to dodam że chodzi o kawe ER-5.
Mogę pomóc nakręcić lub zmontować jakiś dobry film motocyklowy 

-
Scarlet - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 15/1/2008, 09:56
- Lokalizacja: Katowice
zerknij na ustawienie tylnego kolo... moze byc yak jak u mnie bylo do niedawna:
mialem je skrzywione tzn jak zmerzylem odleglosc wahacza do felgi to z jednej strony bylo 7cm a z drugiej 6cm nie czulem zadnych mega uciazen i nie sciagalo moto ale na luku przy zmienie biegu czylo siue lekki uskok i w luku na nierownosciach tez dupka uciekala ... a teraz jak ustawilem w mare rowno (do ok 2mm ) w luku idzie ladnie i na ukokach tez jedzie prosto... wies pierwsze co to wlasnie to mi przyszlo do glowy!!!!
mialem je skrzywione tzn jak zmerzylem odleglosc wahacza do felgi to z jednej strony bylo 7cm a z drugiej 6cm nie czulem zadnych mega uciazen i nie sciagalo moto ale na luku przy zmienie biegu czylo siue lekki uskok i w luku na nierownosciach tez dupka uciekala ... a teraz jak ustawilem w mare rowno (do ok 2mm ) w luku idzie ladnie i na ukokach tez jedzie prosto... wies pierwsze co to wlasnie to mi przyszlo do glowy!!!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
hmm dzisiaj patrzyłem i zkołem wydaje sie byc wszystko ok...
moze główka ramy jest nienasmarowana czy cos? gdzies chyba czytalem ze sie takie rzeczy zdarzały..
moze główka ramy jest nienasmarowana czy cos? gdzies chyba czytalem ze sie takie rzeczy zdarzały..
Mogę pomóc nakręcić lub zmontować jakiś dobry film motocyklowy 

-
Scarlet - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 15/1/2008, 09:56
- Lokalizacja: Katowice
a moze spojrz czy nie odpadly obciążniki z koł, ktore sa stosowane do wywazania
a moze cos z przednia oponka?
a moze cos z przednia oponka?
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
oprócz tego co było już powiedziane zprawdź jeszcze lagi, czy są proste. Ściąganie może też spowodować wybite łożysko główki ramy, ja tak miałem po glebie - niby wszystko proste a jednak ściągało. Sprawdź czy nie ma na nim luzów i czy nie zatrzymuje się w jakiejś pozycji.
- Grega
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 24/6/2008, 20:38
Raczej nie ciężarki - ani te przy kierownicy, ani przy kole.
Jeśli ściąga to wina leży w:
-ustawieniu tylnego koła
-kiepskiej oponie (ciśnienie też gra rolę)
-luz boczny na wahaczu albo łożyskach koła
-albo gdzieś w lagach (krzywe, źle wpuszczone w półki, albo brak oleju w jednej z nich)
-główce ramy (łożysko)
-albo w najgorszym przypadku krzywej ramie
Jeśli ściąga to wina leży w:
-ustawieniu tylnego koła
-kiepskiej oponie (ciśnienie też gra rolę)
-luz boczny na wahaczu albo łożyskach koła
-albo gdzieś w lagach (krzywe, źle wpuszczone w półki, albo brak oleju w jednej z nich)
-główce ramy (łożysko)
-albo w najgorszym przypadku krzywej ramie
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
"Grzybu" wymienił chyba wszystkie przyczyny ściągania. Jeśli dobrze wnioskuje to motorek jest chyba dosyc świerzy, wobec tego wyeliminuj te defekty które przy tak małym przebiegu zazwyczaj nie występują np: luzy w kołach i w wachaczu, główka ramy, (orginalne, japońskie łożyska są bardzo trwałe) luzy w lagach. Co do ramy to owszem, mógł mieć dzwona i być starannie zrobiony pod względem kosmetyki. Pozostają więc: ogumienie, olej w lagach i prawidłowe wpuszczenie ich w półki, tylne koło i może...przewrażliwienie, bez urazy ale czasami po jakimś zdarzeniu tak bywa.
Pozdrawiam - "Małpa"
Pozdrawiam - "Małpa"
YAMAHA GTS 1000 - piękna, ponadczasowa, szybka jak trzeba i wygodna...
-
małpa - Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 12/9/2008, 09:08
- Lokalizacja: warszawa
Jeszcze raz witam
Mam takÄ… samÄ… nadziejÄ™.
Jednak cwaniaczki którzy sprzedają "świeżaki" po przystępnych cenach są ekspertami pod względem przysposobiania pojazdów do sprzedaży. Orginalny lakier nie jest dla nich żadnym problemem, także spawanie pęknięych ram. Uważaj na przyszłość.
Pozdr - Małpa
Mam takÄ… samÄ… nadziejÄ™.
Jednak cwaniaczki którzy sprzedają "świeżaki" po przystępnych cenach są ekspertami pod względem przysposobiania pojazdów do sprzedaży. Orginalny lakier nie jest dla nich żadnym problemem, także spawanie pęknięych ram. Uważaj na przyszłość.
Pozdr - Małpa
YAMAHA GTS 1000 - piękna, ponadczasowa, szybka jak trzeba i wygodna...
-
małpa - Świeżak
- Posty: 33
- Dołączył(a): 12/9/2008, 09:08
- Lokalizacja: warszawa
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości