Zobacz wątek - Zawracanie na wąskiej drodze (przynajmniej jak dla mnie :P)
NAS Analytics TAG

Zawracanie na wąskiej drodze (przynajmniej jak dla mnie :P)

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Zawracanie na wąskiej drodze (przynajmniej jak dla mnie :P)

Postprzez Respev » 5/9/2008, 21:36

Na wstępie proszę się nie śmiać. Wiem, jak traktuje się tutaj niektórych ludzi. Wiem, że jak dla was to będzie dość idiotyczny problem. Niestety, nie mam ani jednego znajomego, który jeździ na motocyklu. No więc tak - jeżdżę sobie spokojnie po wiejskich asfaltowych drogach w mojej okolicy. Ile one mogą mieć... no, może z 4 metry szerokości. Problem leży w tym, że nie potrafię zawracać na takiej szerokości mimo, że chwilę przed zawracaniem staram się trzymać możliwie jak najbardziej prawej krawędzi jezdni. Próbowałem odchylania motocykla w lewo i w tym samym momencie ciała w prawo - nie wychodzi. Dopiero jak droga jest trochę szersza (np. przy skrzyżowaniach) mogę zawracać przy ok. 4 metrowej jezdni. Czy to normalne przy sześćsetkach? Jeśli można w miarę łatwo wykonać taki manewr, to jak najlepiej to robić?
Ostatnio edytowano 5/9/2008, 22:02 przez Respev, łącznie edytowano 1 raz
Respev
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/6/2008, 22:52
Lokalizacja: ~Kraków | Sprzęt: Honda F4i


Postprzez House MD » 5/9/2008, 21:45

ten temat był niedawno na forum, proszę tu link:
viewtopic.php?t=19017&start=0
:)
Avatar użytkownika
House MD
Świeżak
 
Posty: 438
Dołączył(a): 4/6/2008, 12:11


Postprzez Respev » 5/9/2008, 21:59

Oj, i tak to nie pomaga. Te techniki właśnie wykorzystuję i nic to nie pomaga na takich drogach.

http://pl.youtube.com/watch?v=uSopcAfRK ... re=related

Takie coś robię bez problemu, problem w tym, że jezdnia ta jest WĘŻSZA niż tor jazdy, po jakim porusza się ten gość na powyższym filmie. Gdyby ustawić motor w poprzek na tych uliczkach po których jeżdżę, to może jezdnia ta ma z 1,5 długości motocykla. Przy tego typu praktykach albo wjeżdżam delikatnie na pobocze, czyli w rów (jak to w miejscowościach jest) i udaje mi się pokonać zakręt cudem, albo w ogóle nie wychodzi.
Respev
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/6/2008, 22:52
Lokalizacja: ~Kraków | Sprzęt: Honda F4i

Postprzez Invi » 5/9/2008, 23:15

A czym jeździsz?
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Respev » 6/9/2008, 00:09

Honda CBR F4i.
Respev
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/6/2008, 22:52
Lokalizacja: ~Kraków | Sprzęt: Honda F4i

Postprzez ---Corleone--- » 6/9/2008, 00:54

Nie ma co w sumie problemu z tego robić.. Zwykle poprostu próbuję się wymieścić. Jeśli jednak brakuje techniki albo poprostu miejsca to najzwyczajniej w świecie 'wrzucam wsteczny', cofam sie z metr i zawracam na '2 razy' :lol: Głową muru nie przebije :lol:
"Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła.. tylko nagłe zatrzymanie.."
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
---Corleone---
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 2/7/2008, 12:31
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków

Postprzez Dominik_YZF » 6/9/2008, 19:15

Ja też zawracam na 2 razy jak nie ma innej opcji.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez Taser » 6/9/2008, 23:12

przedni hamulec, maneta opor, ciezar ciala nad przednie kolo i mozna zawrocic praktycznie w miejscu teoretycznie :p a tak na powaznie, no to poprostu cbr-a ma za duzy promien skretu i nic nie poradzisz
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez GersioZX10R » 7/9/2008, 10:04

NO niestety jak nie na 2razy to inaczej rady nieda
Niektórzy ludzie podążają według zasad, dlaczego???
Ponieważ ich się boją.:P
Avatar użytkownika
GersioZX10R
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16/8/2008, 14:55

Postprzez emils » 7/9/2008, 12:27

ale przeciez stary,to zaden przypal,ze zawracasz na 2 razy ;)
a jak ktos sie bedzie smial,to niech sam sprobuje zawrocic na raz ;)
herbatkowy napisał(a):To wazne, motocykl to nie jest 100koni i plastiki, to cos wiecej. 100koni + plastiki staje sie motocyklem dopiero wtedy, gdy wsiadzie na niego zapalony i zakochany MŁODY CHŁOPAK, ktory z czasem staje sie motocyklista.
Avatar użytkownika
emils
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
Lokalizacja: masz taki motor?

Postprzez Traperoso » 8/9/2008, 22:34

Dokładnie, zresztą tak jest wygodnie to nie Rower. Pozdro
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Fikol » 9/9/2008, 14:07

Zawsze to lepiej zawrócić na dwa niż żeby się wyłożył nam na ulice ;)
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez griso » 15/10/2008, 23:45

przy zawracaniu sprobuj zachowac motor "ciagnacy", czyli z lekkim stalym gazem w reku, a predkosc dozuj tylnym hamulcem - bedzie ci duzo latwiej, a 4 m to wiecej jak dosyc
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez Vrobe93 » 20/10/2008, 21:41

Zacytuje tu mojego kolege ktory nagminie trenuje rozne sztuczki na jednosladach - "pamietaj, maszyne na boczek i w piz..." ;D
Vrobe93
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 20/10/2008, 15:21

Postprzez zephyr47 » 23/10/2008, 14:44

Jak jest wąsko to podjeżdżasz maksymalnie do prawej krawędzi jezdni, kiera do ogranicznika w lewo i jak się za bardzo kładzie to gazem wyciągasz. (trzeba po prostu wyczuć sprzęgło)

A jak jest za wąsko a nie chce ci się na 2 razy to po prostu delikatnie przyspiesz, tylny chebel i zarzucasz motorem na lewo jak już jesteś ustawiony bokiem i wytraciłeś prawie całą prędkość to kiera w lewo i wyciągasz gazem. Możesz jeszcze dla lepszego wyczucia wystawić lewą nogę. (Ja tak bardzo często robię, tylko, że przez moje częste poślizgi tylnego koła moja opona raczej nie jest zbyt długo wieczna :P)
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
Avatar użytkownika
zephyr47
Bywalec
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez kosta » 23/10/2008, 15:36

ja to skręcam kiere, wciskam nożny opór i już po zawrotce :lol:
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez blazej1901 » 23/10/2008, 18:51

kosta napisał(a):ja to skręcam kiere, wciskam nożny opór i już po zawrotce :lol:


jak się tego uczyłem to połamałem prawy kierunek :D ale się nauczyłem 8)
...:::Audi Klub Polska Member:::...

FZS 600 2003
Avatar użytkownika
blazej1901
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
Lokalizacja: Płock



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr