Zobacz wÄ…tek - Honda CB 500 problem z drganiami kierownicy i kanapy
NAS Analytics TAG

Honda CB 500 problem z drganiami kierownicy i kanapy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda CB 500 problem z drganiami kierownicy i kanapy

Postprzez w_a_c_h » 26/8/2008, 14:35

Cześć!

Od dłuższego już czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy CB 500 (rocznik 98 ) Jestem z niej w 100% zadowolony i polecam każdemu kto zastanawia się nad jej kupnem.

A teraz do rzeczy. Po zmianie tłumika na fabryczny (jak kupowałem był założony inny tłumik, który dodawał ładnego brzmienia cebulce, ale dostałem równierz ten oryginalny) zaobserwowalem problem polegający na drżeniu kierownicy i "kanapy" podczas wyprzedzania i dynamicznego ruszania, powyżej 5000 obrotów. Wczesniej (na nieoryginalnym tłumiku, niestety nie wiem jakiej jest on firmy :/) nie zauważyłem by występował wyżej opisany problem.

Prosze o pomoc. Czy jest to narmalne na seryjnym wydechu w tym motocyklu? Czy może jest to objaw że dzieje się coś złego z motorem?

Pozdrawiam
w_a_c_h
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
Lokalizacja: Węgrów


Postprzez YZF R1 » 26/8/2008, 14:39

nie ten dział kolego nie ten dział do mechaniki zapraszam....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez krydka » 26/8/2008, 14:57

Też mam Cebulkę na oryginalnym wydechu i nie zauważyłem takich objawów. Jedyne co mi drga przy motocyklu to te plastiki przykręcane do chłodnicy, ale to jest spowodowane niedokładnym ich dokręceniem.
Tłumiki dają dźwięki o innej częstotliwości i może akurat częstotliwość drgania powietrza w oryginalnym tłumiku powoduje rezonans części kanapy i kierownicy. To tylko przypuszczenia. Może masz jakieś śruby luźne lub łożysko główki ramy zużyte?
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez zephyr47 » 26/8/2008, 16:25

Też mam CeBulkę z oryginalnym wydechem, i też nie zauważyłem takich objawów. Może masz źle dokręcony tłumik;-)
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
Avatar użytkownika
zephyr47
Bywalec
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez w_a_c_h » 26/8/2008, 16:52

dzieki za pomoc ale wlasnie rozmawialem z mechanikiem i powiedzial mi ze jest to normalne.
w_a_c_h
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Mauy OCX » 27/8/2008, 02:40

to mechnik raczej nie jest normalny :)... chyba że jesteś przewrażliwiony, CB 500 to rasowy twin i wykazuje sporo cech Vki :P poza podobnym soundem ;P także mocno wibruje :) jak przeszkadza ci to mocno to zakup sobie NR750 :) kultura stołowa silnika.
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
Avatar użytkownika
Mauy OCX
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22

Postprzez w_a_c_h » 27/8/2008, 10:56

mechanior byl glownym mechanikiem w teamie race'ingowym suzuki przez kilka lat wiec jest normalny... to moj pierwszy motor wiec mozliwe ze jestem troche przewrazliwiony.
w_a_c_h
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez YZF R1 » 27/8/2008, 12:13

V-ki to takie trochę wibratory hehe ale dziwi mnie to ze na sportowym tłumiku jest ok a na serii wibruje!?
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Grzybu » 27/8/2008, 14:23

Być może oryginalny tłumik przykręciłeś na sztywno do wspornika i stąd masz wibracje.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez pawel_k_888 » 27/8/2008, 17:42

piszesz że wibracje sie nasilają jak mocniej odkręcasz gaz. może silniczek był dostrojony pod sportowy wydech, a teraz jak założyłes oryginalny wydech to silniczek pracuje mniej równo i stąd te wibracje?
pawel_k_888
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 24/6/2008, 18:23

Postprzez w_a_c_h » 28/8/2008, 19:40

moze i za sztywno przykrecilem jutro to sprawdze,
co do pracy silnika to nie wydaje mi sie aby byl przestrajany gdyz dzwonilem do kolesia ktory zmienial ten tlumik na sportowy i nie wspominal nic o tym, a nawet gdyby to przestawil to by powiedzial mi na pewno.
w_a_c_h
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Grzybu » 29/8/2008, 08:31

nie za sztywno tylko NA sztywno - czyli bez gumowych tłumików. Oryginalnie mocowania przeważnie przechodzą przez tuleję metalowo-gumową i tak są skręcane. Jeśli nie masz nic takiego to spróbuj sam wykombinować jakąś gumową podkładkę.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez w_a_c_h » 29/8/2008, 13:53

mam taka tuleje, jednak sportowy tlumik byl zamocowany "na wierzch wspornika" a stary "pod spod" (od strony kola, a nie od zewnatrz) i tuleja nie zostala przelozona gdyz nie wiedzialem ze tak nalezy to zrobic. :/ czy o to chodzi?
w_a_c_h
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez pioterjawa » 29/8/2008, 23:20

pokaz ten tłumik to moze kupie

tez mam CB 500

O wibracjach tyle co mi wiadomo to przod ale po wymianie uscielniaczy p. zawieszenia ustapil nieco po wymianie loz. g. ramy ustał :)

po wymianie kola przedniego powrocil w innej formie 120 kolo lata ale to dlatego ze nie wywwarzylem

o siedzeniu nic mi nie wiadomo

sam tłumik u mnie bynajmniej lubi sobi podrgac z rana i jest na sztywno :) ale na tyłek nie narzekam
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła

Postprzez w_a_c_h » 30/8/2008, 15:20

tłumik niestety nie jest na sprzedarz, gdyz potem bede go mocowal ale jeszcze nie terez.
przelozylem tulejke(jest metalowa dl ok 2,5 cm a nie gumowa ;/) i jest troche lepiej.
w_a_c_h
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez pioterjawa » 30/8/2008, 19:10

no u mnie po wywarzeniu kólka jak ręka odjął ale ja miałem opone zmieniana bez wywarzania

-moze jestes przewrazliwony hmm nie wiem no chyba ze tak trzesie ze Cie tyłek boli
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła

Postprzez w_a_c_h » 31/8/2008, 15:20

nie no az tak silne te drgania nie sa. prawdopodobnie to moje przewrazliwienie gdyz to moj pierwszy moto.
w_a_c_h
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Grzybu » 31/8/2008, 19:50

YZF R1 napisał(a):V-ki to takie trochę wibratory hehe ale dziwi mnie to ze na sportowym tłumiku jest ok a na serii wibruje!?


Z tego co się orientuję, to CB jest raczej rzędowym twinem a nie v-ką ;)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê