Honda CB 500 problem z drganiami kierownicy i kanapy
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Honda CB 500 problem z drganiami kierownicy i kanapy
Cześć!
Od dłuższego już czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy CB 500 (rocznik 98 ) Jestem z niej w 100% zadowolony i polecam każdemu kto zastanawia się nad jej kupnem.
A teraz do rzeczy. Po zmianie tłumika na fabryczny (jak kupowałem był założony inny tłumik, który dodawał ładnego brzmienia cebulce, ale dostałem równierz ten oryginalny) zaobserwowalem problem polegający na drżeniu kierownicy i "kanapy" podczas wyprzedzania i dynamicznego ruszania, powyżej 5000 obrotów. Wczesniej (na nieoryginalnym tłumiku, niestety nie wiem jakiej jest on firmy :/) nie zauważyłem by występował wyżej opisany problem.
Prosze o pomoc. Czy jest to narmalne na seryjnym wydechu w tym motocyklu? Czy może jest to objaw że dzieje się coś złego z motorem?
Pozdrawiam
Od dłuższego już czasu jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy CB 500 (rocznik 98 ) Jestem z niej w 100% zadowolony i polecam każdemu kto zastanawia się nad jej kupnem.
A teraz do rzeczy. Po zmianie tłumika na fabryczny (jak kupowałem był założony inny tłumik, który dodawał ładnego brzmienia cebulce, ale dostałem równierz ten oryginalny) zaobserwowalem problem polegający na drżeniu kierownicy i "kanapy" podczas wyprzedzania i dynamicznego ruszania, powyżej 5000 obrotów. Wczesniej (na nieoryginalnym tłumiku, niestety nie wiem jakiej jest on firmy :/) nie zauważyłem by występował wyżej opisany problem.
Prosze o pomoc. Czy jest to narmalne na seryjnym wydechu w tym motocyklu? Czy może jest to objaw że dzieje się coś złego z motorem?
Pozdrawiam
- w_a_c_h
- Świeżak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
- Lokalizacja: Węgrów
Też mam Cebulkę na oryginalnym wydechu i nie zauważyłem takich objawów. Jedyne co mi drga przy motocyklu to te plastiki przykręcane do chłodnicy, ale to jest spowodowane niedokładnym ich dokręceniem.
Tłumiki dają dźwięki o innej częstotliwości i może akurat częstotliwość drgania powietrza w oryginalnym tłumiku powoduje rezonans części kanapy i kierownicy. To tylko przypuszczenia. Może masz jakieś śruby luźne lub łożysko główki ramy zużyte?
Tłumiki dają dźwięki o innej częstotliwości i może akurat częstotliwość drgania powietrza w oryginalnym tłumiku powoduje rezonans części kanapy i kierownicy. To tylko przypuszczenia. Może masz jakieś śruby luźne lub łożysko główki ramy zużyte?
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
to mechnik raczej nie jest normalny
... chyba że jesteś przewrażliwiony, CB 500 to rasowy twin i wykazuje sporo cech Vki
poza podobnym soundem ;P także mocno wibruje
jak przeszkadza ci to mocno to zakup sobie NR750
kultura stołowa silnika.




---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
-
Mauy OCX - Świeżak
- Posty: 123
- Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22
Być może oryginalny tłumik przykręciłeś na sztywno do wspornika i stąd masz wibracje.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
piszesz że wibracje sie nasilają jak mocniej odkręcasz gaz. może silniczek był dostrojony pod sportowy wydech, a teraz jak założyłes oryginalny wydech to silniczek pracuje mniej równo i stąd te wibracje?
- pawel_k_888
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 24/6/2008, 18:23
moze i za sztywno przykrecilem jutro to sprawdze,
co do pracy silnika to nie wydaje mi sie aby byl przestrajany gdyz dzwonilem do kolesia ktory zmienial ten tlumik na sportowy i nie wspominal nic o tym, a nawet gdyby to przestawil to by powiedzial mi na pewno.
co do pracy silnika to nie wydaje mi sie aby byl przestrajany gdyz dzwonilem do kolesia ktory zmienial ten tlumik na sportowy i nie wspominal nic o tym, a nawet gdyby to przestawil to by powiedzial mi na pewno.
- w_a_c_h
- Świeżak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
- Lokalizacja: Węgrów
nie za sztywno tylko NA sztywno - czyli bez gumowych tłumików. Oryginalnie mocowania przeważnie przechodzą przez tuleję metalowo-gumową i tak są skręcane. Jeśli nie masz nic takiego to spróbuj sam wykombinować jakąś gumową podkładkę.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
mam taka tuleje, jednak sportowy tlumik byl zamocowany "na wierzch wspornika" a stary "pod spod" (od strony kola, a nie od zewnatrz) i tuleja nie zostala przelozona gdyz nie wiedzialem ze tak nalezy to zrobic. :/ czy o to chodzi?
- w_a_c_h
- Świeżak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:54
- Lokalizacja: Węgrów
pokaz ten tłumik to moze kupie
tez mam CB 500
O wibracjach tyle co mi wiadomo to przod ale po wymianie uscielniaczy p. zawieszenia ustapil nieco po wymianie loz. g. ramy ustał
po wymianie kola przedniego powrocil w innej formie 120 kolo lata ale to dlatego ze nie wywwarzylem
o siedzeniu nic mi nie wiadomo
sam tłumik u mnie bynajmniej lubi sobi podrgac z rana i jest na sztywno
ale na tyłek nie narzekam
tez mam CB 500
O wibracjach tyle co mi wiadomo to przod ale po wymianie uscielniaczy p. zawieszenia ustapil nieco po wymianie loz. g. ramy ustał

po wymianie kola przedniego powrocil w innej formie 120 kolo lata ale to dlatego ze nie wywwarzylem
o siedzeniu nic mi nie wiadomo
sam tłumik u mnie bynajmniej lubi sobi podrgac z rana i jest na sztywno

-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
no u mnie po wywarzeniu kólka jak ręka odjął ale ja miałem opone zmieniana bez wywarzania
-moze jestes przewrazliwony hmm nie wiem no chyba ze tak trzesie ze Cie tyłek boli
-moze jestes przewrazliwony hmm nie wiem no chyba ze tak trzesie ze Cie tyłek boli
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
YZF R1 napisał(a):V-ki to takie trochę wibratory hehe ale dziwi mnie to ze na sportowym tłumiku jest ok a na serii wibruje!?
Z tego co się orientuję, to CB jest raczej rzędowym twinem a nie v-ką

http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości