Zobacz wątek - Wystrzał przedniej opony
NAS Analytics TAG

Wystrzał przedniej opony

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Wystrzał przedniej opony

Postprzez mietwan » 24/8/2008, 14:44

Podpowiedzcie proszę jaką techniką opanować wystrzał przedniej opony.
mietwan
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/8/2008, 12:51


Re: Wystrzał przedniej opony

Postprzez blazej1901 » 24/8/2008, 14:54

mietwan napisał(a):Podpowiedzcie proszę jaką techniką opanować wystrzał przedniej opony.


Jeżeli się nie mylę to tylko zakładaniem pewnych gum i pilnowaniem ciśnienia w oponie.
...:::Audi Klub Polska Member:::...

FZS 600 2003
Avatar użytkownika
blazej1901
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
Lokalizacja: Płock

Postprzez andy7 » 24/8/2008, 16:22

Trzeba cwiczyc, poprzez szybkie skladanie rak do modlitwy.

A tak apropo to dlaczego przedniej ? Sadzisz, ze wystrzal tylnej jest mniej grozny ?
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez mietwan » 24/8/2008, 19:25

Temat poruszyłem dlatego, że w pewnym środowisku fachowców( nie chcę przybliżac coby nie poobrażać) panuje przekonanie o stosowaniu w takim przypadku obu hamulców, ci sami twierdzą też, że należy hamować podczas niespodziewanego wjazdu na śliską nawierzchnię.
mietwan
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/8/2008, 12:51

Postprzez SQ » 24/8/2008, 20:05

hahaha
no jasne! najlepiej tak na maksa...
fajne to środowisko fachowców.

ps. jak STRZELI opona, i to nie ważne która, to poza odpowiednią pozycją podczas szorowania organizmem po asfalcie nic nie możesz dla siebie zrobić.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez emils » 24/8/2008, 21:10

SQ napisał(a):hahaha
no jasne! najlepiej tak na maksa...
fajne to środowisko fachowców.

ps. jak STRZELI opona, i to nie ważne która, to poza odpowiednią pozycją podczas szorowania organizmem po asfalcie nic nie możesz dla siebie zrobić.


chyba,ze masz bardzo dobry kombinezon i pusty asfalt przed soba,wtedy nie martwisz sie o nic
Avatar użytkownika
emils
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
Lokalizacja: masz taki motor?

Postprzez Taser » 29/8/2008, 17:13

zawsze pozostaje sie martwic o maszyne. Wydaje mi sie ze dobre gumy i cisnienie w oponach to nie jest panaceum na unikniecie bum w trakcie jazdy. Natomiast motocykle w przeciwienstwie do puszek maja ta zalete, ze maja tylko dwa kola o lacznie mniejszej powieszchni styku niz jedna opona w samochodzie.
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez motoman » 3/9/2008, 10:18

SQ napisał(a):ps. jak STRZELI opona, i to nie ważne która, to poza odpowiednią pozycją podczas szorowania organizmem po asfalcie nic nie możesz dla siebie zrobić.


Nie wiem jak z przednią oponą ale jeżeli chodzi o tylną to jak zwykle fantazja Cie ponosi i puszczasz wodze fantazji.

przy spadającym cisnieniu w oponie czujemy zmniejszającą się kontrole w zakrętach, motocykl staje się "cięższy" i trudniej się składa. przy cisnieniu około atmosfery jest jeszcze znośnie, poniżej robi się gorzej (sprawdzone).

jeżeli chodzi o nagły spadek ciśnienia w oponie to nie z własnego doświadczenia sytuacja kiedy na ŁYSEJ oponie (drutów już nie było) kolega wchodził na koło strzeliła opona tak że rozerwała się na około 1/2 obwodu opony, prędkość lekko ponad 100km/h. Motocykl troszke przyj* o ziemie przy spadaniu z gumy, ale koleś normalnie zatrzymał motocykl i w pełni kontrolował motocykl.

Trzeba sie zastanowic co mogloby spowodowac takie nagle zejscie cisnienia z przedniej opony, bo jak widzimy w tylnej jednak troche o to łatwiej, przednią nie palimy gumy a nawet wieksze przebicia skutkują w miare kontrolowanym spadkiem cisnienia, jedyne co mi przychodzi na mysl to wjazd na kraweznik z duzą prędkością.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez falconiforme » 3/9/2008, 11:34

W bezdętkowych oponach ciężko o STRZELENIE opony.
Powietrze ucieka jednostajnie. Zaczyna bujać to w lewo to w prawo jak na zbitym jajku. I myślę że jest czas na zatrzymanie się.
No chyba że masz kompletnie łysą oponę tak jak opisuje motoman.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr