Kolor motocykla a bezpieczeństwo ?
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kolor motocykla a bezpieczeństwo ?
Witam
Na początek uprzedzę nieco ew. krytykę. Założyłem nowy temat bo w tysiącach postów nie sposób dokopać się do tych informacji nawet z opcją szukaj
Wszyscy mówimy o bezpieczeństwie na motorach w ruchu ulicznym. Ale jakoś nikt ( przynajmniej ja nie widziałem ) nie porusza tematu KOLORYSTYKI motoru. Jestem właśnie przed zakupem 1 moto i mam mały problem z wyborem koloru. Jakie ma znaczenie barwa motoru jeżeli chodzi o to jak dobrze nas widzą inni użytkownicy dróg ? Czy kierować się tylko gustem, a bezpieczną kolorystykę przerzucić na strój i ew. dodatki odblaskowe na motor ?
Wg mojej oceny i gustu najbardziej interesują mnie kolory :
Dla motoru Honda CBF 500 :
- niebieski metalik
- czarny metalik
- czerwony metalik
Przy czym z tego co widziałem to najładniejsza CBF występuje w kolorze czarnym i niebieskim. Dodam, że kask jednak zakupię w kolorze białym pomimo wcześniejszych deklaracji na graficzny. Widziałem wielu motocyklistów w białych kaskach i zawsze idealnie i z daleka ich widziałem. Dodajmy do tego kamizelkę odblaskową i już część mniej świadomych kierowców odłoży w pośpiechu telefonu komórkowe
eheh
Co sądzicie ? Problem niby błachy, ale jak dla mnie bardzo istotny.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi..
sh
Na początek uprzedzę nieco ew. krytykę. Założyłem nowy temat bo w tysiącach postów nie sposób dokopać się do tych informacji nawet z opcją szukaj

Wszyscy mówimy o bezpieczeństwie na motorach w ruchu ulicznym. Ale jakoś nikt ( przynajmniej ja nie widziałem ) nie porusza tematu KOLORYSTYKI motoru. Jestem właśnie przed zakupem 1 moto i mam mały problem z wyborem koloru. Jakie ma znaczenie barwa motoru jeżeli chodzi o to jak dobrze nas widzą inni użytkownicy dróg ? Czy kierować się tylko gustem, a bezpieczną kolorystykę przerzucić na strój i ew. dodatki odblaskowe na motor ?
Wg mojej oceny i gustu najbardziej interesują mnie kolory :
Dla motoru Honda CBF 500 :
- niebieski metalik
- czarny metalik
- czerwony metalik
Przy czym z tego co widziałem to najładniejsza CBF występuje w kolorze czarnym i niebieskim. Dodam, że kask jednak zakupię w kolorze białym pomimo wcześniejszych deklaracji na graficzny. Widziałem wielu motocyklistów w białych kaskach i zawsze idealnie i z daleka ich widziałem. Dodajmy do tego kamizelkę odblaskową i już część mniej świadomych kierowców odłoży w pośpiechu telefonu komórkowe

Co sądzicie ? Problem niby błachy, ale jak dla mnie bardzo istotny.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi..
sh
- Załączniki
-
- Multitec.jpg (5.01 KiB) Przeglądane 11048 razy
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
a głównie na styl jazdy jeśli będziesz jeździł tak aby cie widzieć to nie powinno sie nic złego stać jeżeli będziesz intruzem na drodze i szybko zmieniał pasy i nie pozwalał dać się zauważyć to nawet motocykl w odblaskowym kolorze ci nie pomoże. Kolor motocykla może pomóc w tym aby inny użytkownik drogi cię szybciej dostrzegł ale to jest chyba ze 3% całości głównie to włączone światła, styl jazdy pozwalający dać się zauważyć i przede wszystkim oczy dookoła głowy ograniczone zaufanie i zdolność przewidywania co się może stać gdy zrobię to czy tamto...
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Stawiasz na bezpieczenstwo a mimo tego czarny - hmm, niezbyt trafny wybor. Czerwony, zolty, pomaranczowy, ewentualnie srebrny. Jezeli zalezy Ci na naprawde widocznym motocylku pozostaje lakiernik i przelakierowanie na kolor kamizelki odblaskowej lub jaskrawej czerwieni. Ubiorem jak wspomnial przedmowca rowniez mozna poprawic zauwazalnosc. Najbardziej jednak przyznam racje przedmowcy jezeli chodzi o styl jazdy.
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Kolor
Dzięki za pierwsze opinie.
Tak na serio to czarny jest ładny, ale właśnie z powodu bezpieczeństwa wybiorę pewnie coś jaśniejszego. Może niebieski metalik. Widziałem, siedziałem i jest bardzo ładny. W dodatku bardzo lubię kolor niebieski.
Ew. coś czerwonego. Ale CBF nie bardzo ładna w czerwieni
Co do stylu jazdy to zgadzam się w 100 % z przedmówcami. Wiem, że będę jeździł przewidywalnie dla innych i nie zamierzam skakać po pasach. Już od dawna nie robię takich numerów samochodem i nie zamierzam motorem. Mam 32 lata, 2 dzieci i już swoje szaleństwa przerobiłem dawno temu z dala od dróg miejskich. Ale to już inna historia. Motocykl traktuje czysto praktycznie i jako powrót do dawno wygasłej pasji. Rozumiem czym grozi upadek i jak nas postrzegają inni. Z tego powodu chcę się przygotować w 100 % bezpiecznie i profesjonalnie.
Pozdr i dzięki
sh
Tak na serio to czarny jest ładny, ale właśnie z powodu bezpieczeństwa wybiorę pewnie coś jaśniejszego. Może niebieski metalik. Widziałem, siedziałem i jest bardzo ładny. W dodatku bardzo lubię kolor niebieski.
Ew. coś czerwonego. Ale CBF nie bardzo ładna w czerwieni

Co do stylu jazdy to zgadzam się w 100 % z przedmówcami. Wiem, że będę jeździł przewidywalnie dla innych i nie zamierzam skakać po pasach. Już od dawna nie robię takich numerów samochodem i nie zamierzam motorem. Mam 32 lata, 2 dzieci i już swoje szaleństwa przerobiłem dawno temu z dala od dróg miejskich. Ale to już inna historia. Motocykl traktuje czysto praktycznie i jako powrót do dawno wygasłej pasji. Rozumiem czym grozi upadek i jak nas postrzegają inni. Z tego powodu chcę się przygotować w 100 % bezpiecznie i profesjonalnie.
Pozdr i dzięki
sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
wiadomo, ze jaskrawe albo zywe kolory sa lepiej widoczne z daleka niz jakies ciemne...odblaski to tez dobra sprawa a teraz coraz wiecej ubran ma je juz standardowo wszyte, nei wygladaja "obciachowo" a idealnie komponuja sie z ubiorem.
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
-
gumis - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2866
- Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów
a ja uważam, że kolory motocykla i odblaskowe kamizeli to zawracanie tyłka.
zastanów się w jakiej sytuacji będziesz na motocyklu chciał być widoczny? (...) gdy coś wyprzedzasz lub gdy ktoś będzie włączał się do ruchu z podpożądkowanej. akurat w motocyklu nie ma połaci dachu i maski żeby kolor robił jakąś różnicę. jest wąski kawałek błotnika i czacha. w przypadku naked, choper i niektóre enduro i tego brak. jeśli typ nie zobaczy lampy to nawet kolor kanarkowy twojego baku niewiele tu pomoże. a jeśli masz czachę to i tak jej kolor jest niewidoczny z powodu świecącego światła.
co do kamizelek to jest tak samo. jesteś poskładany za owiewką więc niewiele jej widać. resztę zasłania duży przecież kask. jesli jakiś idiota nie zobaczy lampy to obecność kamizelki lub jej brak niewiele zmieni. widok z tyłu jest nieco inny, ale jeśli ktoś nie widzi lampy motocykla to ... j.w. zresztą jak masz topase to też pozamiatane. kamizelka ma raczej służyć sytuacji gdy się zejdzie z moto i łazi się po drodze lub jej okolicy. co by na nas nikt nie zaparkował.
jeśli już jesteśmy przy tym temacie to wtrącę moje zdanie odnośnie lamp przednich. według mnie te odbłyśnikowe są zdecydowanie lepiej widoczne niż soczewkowe. nie mówię o oświetlaniu drogi nocą tylko o tym jak widzą to inni kierowcy. soczewkę widać tylko jak się na nią patrzy w lini prostej. natomiast pod kątem nie jest już tak widoczna. klasyczny reflektor odbłyskowy lepiej spradza się w tej roli.
zastanów się w jakiej sytuacji będziesz na motocyklu chciał być widoczny? (...) gdy coś wyprzedzasz lub gdy ktoś będzie włączał się do ruchu z podpożądkowanej. akurat w motocyklu nie ma połaci dachu i maski żeby kolor robił jakąś różnicę. jest wąski kawałek błotnika i czacha. w przypadku naked, choper i niektóre enduro i tego brak. jeśli typ nie zobaczy lampy to nawet kolor kanarkowy twojego baku niewiele tu pomoże. a jeśli masz czachę to i tak jej kolor jest niewidoczny z powodu świecącego światła.
co do kamizelek to jest tak samo. jesteś poskładany za owiewką więc niewiele jej widać. resztę zasłania duży przecież kask. jesli jakiś idiota nie zobaczy lampy to obecność kamizelki lub jej brak niewiele zmieni. widok z tyłu jest nieco inny, ale jeśli ktoś nie widzi lampy motocykla to ... j.w. zresztą jak masz topase to też pozamiatane. kamizelka ma raczej służyć sytuacji gdy się zejdzie z moto i łazi się po drodze lub jej okolicy. co by na nas nikt nie zaparkował.
jeśli już jesteśmy przy tym temacie to wtrącę moje zdanie odnośnie lamp przednich. według mnie te odbłyśnikowe są zdecydowanie lepiej widoczne niż soczewkowe. nie mówię o oświetlaniu drogi nocą tylko o tym jak widzą to inni kierowcy. soczewkę widać tylko jak się na nią patrzy w lini prostej. natomiast pod kątem nie jest już tak widoczna. klasyczny reflektor odbłyskowy lepiej spradza się w tej roli.
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Wiesz masz swiatla, i raczej chociazbys jechal w istnej czerni to i tak dzieki swiatlu bedziesz zauwazalny, jesli ktos ma 60 lat i slaby wzrok to nie zobaczy Cie chocbys jechal podpalony, a poprawny kierowca zobaczy cie chocbys jechal j/w pisalem w czerni, wystarcza swiatla. Kieruj sie gustem i tak, zeby mniej wiecej motocykl ze strojem sie zgrywal, wtedy ladnie wpadasz w oko.
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
-
herbatkowy - Bywalec
- Posty: 608
- Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Ostrołęka
mogę tylko dodać, że biały kolor kasku to fajny pomysł. sam się noszę z myślą, aby następny garnek był w kolorze mleka. dodatkowy plus poza widocznością jest taki, że część kierowców puszek myśli, że policjant siadł im na ogon i zjeżdża 

-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
wgp napisał(a):SQ napisał(a):część kierowców puszek myśli, że policjant siadł im na ogon i zjeżdża
Łoo walnij jeszcze naklejki mocy to Hajabuza będzie Ci zjeżdżać z drogi i inne erłany bo pomyślą że dajesz czysta na godzinę
won trolu !!
A jak myślicie czy kolor światła ma tutaj znaczenie? czy żarówki dające światło lekko niebieskie, czy lekko filetowe jest lepiej widoczne niż białe ?
...:::Audi Klub Polska Member:::...
FZS 600 2003
FZS 600 2003
-
blazej1901 - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
- Lokalizacja: Płock
YZF R1 napisał(a):myślę że tak dlatego że lekko oślepiają oraz wyróżniają się szczególnie w nocy jak w lusterku jest biało a tu nagle błękitna poświata...
No właśnie, ale teraz tak myślę że lekko oślepiają ale kierowca z przeciwka może mieć problemy z oszacowaniem odległości i naszej prędkości.
...:::Audi Klub Polska Member:::...
FZS 600 2003
FZS 600 2003
-
blazej1901 - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
- Lokalizacja: Płock
Kask
Biały kask hehe no i właśnie z tego powodu kierowcy będą rzucać w pośpiechu telefony.. jak wcześniej napisałem
Miałem nawet jeszcze bardziej szalony pomysł - w zamyśle tylko z oka
- biały kask i do tego kamizelka z czarnym napisem na plecach : DELICJA ehhe. A tak na serio to zamierzam jeździć w kamizelce, ale zamówię sobie taką u sprawdzonego krawca. Tanio i wedle życzenia. Dowolność nie zna granic. Może np być dopinana do kurtki itp.
Biały kask ma też inną zaletę. Nie nagrzewa się w słońcu tak jak czarny.
Mam już pewien zamysł co do stroju. Jak wybiorę wersję moto wtedy przyjdzie czas na dopasowanie kolorów stroju. Biały kask na bank.
Pozdr
sh


Biały kask ma też inną zaletę. Nie nagrzewa się w słońcu tak jak czarny.
Mam już pewien zamysł co do stroju. Jak wybiorę wersję moto wtedy przyjdzie czas na dopasowanie kolorów stroju. Biały kask na bank.
Pozdr
sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
A ja się zgodzę z SQ. Sam zastanawiałem się nad kolorem swojej maszyny (do wyboru czarny i jasnozielony) i uznałem, że to nie ma sensu, główną rolę gra tu włączone światło. W nocy koloru i tak nie widać. W dzień jeździmy na włączonych światłach, także nawet kanarkowy nie będzie jaśniejszy niż światło które daje lampa. Może będzie się mniej zlewał z asfaltem. W terenie zabudowanym ma to jeszcze jakiś mały sens, ale poza już raczej nie.
Co do kamizelki to nie uważam, żeby to był dobry pomysł, żeby w niej jeździć. Ona nie jest do tego przeznaczona, tylko do poruszania się PIESZO w okolicy motocykla w razie awarii.
Co do kamizelki to nie uważam, żeby to był dobry pomysł, żeby w niej jeździć. Ona nie jest do tego przeznaczona, tylko do poruszania się PIESZO w okolicy motocykla w razie awarii.
My style is di bom digi bom di deng di deng digdigi...
NINJA 250R <-- myy Precioussss
NINJA 250R <-- myy Precioussss
-
Kóba - Świeżak
- Posty: 179
- Dołączył(a): 10/2/2008, 01:17
- Lokalizacja: Lębork
Kup kolor który ci się podoba, ubrania tak samo. Zainwestuj tylko w opaski odblaskowe i np światła H.I.D, ja do tego mam paski odblaskowe na rantach felg, dobrze widać moto z boku.
-
icid - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
ja zgodze sie z SQ... kamizelki od przodu, szczegolnie w motocyklach z owiewka prawie nie widac, od tylu jest troche lepiej, bo jest duza powierzchnia widoczna i tylne swiatlo jest mniej intensywne, ale wiekszosc wypadkow smiertelnych o ktorych sie czyta spowodowana jest raczej wymuszeniem pierwszenstwa... czyli widocznosc z przodu sie klania, a tu jak wczesniej nadmienilem (moim zdaniem) kamizelka niewiele pomoze... kolor moto tez (ewntualnie moga pomoc jasne kolory w bardzo silnym swietle slonecznym, ktore swieci od strtony obserwatora)
przyczajony tygrys, ukryty smok... zielony smok... Kawasaki


-
Ryba - Świeżak
- Posty: 184
- Dołączył(a): 22/9/2006, 10:10
- Lokalizacja: Warszawa
Ryba
Ryba też się zgodzę z SQ, ale będę polemizował jeżeli chodzi o widoczność kamizelki w mieście. Niewidoczna z przodu będzie w trasie przy większej prędkości. Ale w mieście nawet z przodu jest dobrze widoczna.
Do tego zależy jaką zakładamy kamizelkę. Bo niektóre kamizelki mają z przodu tylko "szelki"
Kiedyś zrobiłem mały eksperyment jadąc puszką. "Wypatrywałem" motocykli jadących w grupach. Motocyklista w kamizelce i jasnym kasku zawsze odcinał się od reszty i był widzialny jako pierwszy.
Osobiście uważam, że jednym z najważniejszych elementów jest kolor kasku, głowa jest ruchoma i cały czas rozgląda się dookoła przez co bardziej zwraca na siebie uwagę. Z tego powodu częściej widać jasne i żywo kolorowe kaski niż szaro-czarne odcienie.
Pozdr
sh
Do tego zależy jaką zakładamy kamizelkę. Bo niektóre kamizelki mają z przodu tylko "szelki"

Kiedyś zrobiłem mały eksperyment jadąc puszką. "Wypatrywałem" motocykli jadących w grupach. Motocyklista w kamizelce i jasnym kasku zawsze odcinał się od reszty i był widzialny jako pierwszy.
Osobiście uważam, że jednym z najważniejszych elementów jest kolor kasku, głowa jest ruchoma i cały czas rozgląda się dookoła przez co bardziej zwraca na siebie uwagę. Z tego powodu częściej widać jasne i żywo kolorowe kaski niż szaro-czarne odcienie.
Pozdr
sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
Kedar-88 napisał(a):wyborem koloru kieruj się gustem a bezpieczeństwo przeżuć na strój...tzn. odblaski i tak dalej
Dokładnie. Kolor widać praktycznie tylko z boku. Z przodu masz lampę.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości