Eksploatacja CB 500
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Eksploatacja CB 500
Witam.
Wczoraj dokonałem zakupu mojej
hondy cb 500. ( pierwsze moto) Sprowadzona z Niemiec, więc nie wiem jaki olej był lany, ani czy była serwisowana. Jest z 99r i ma 24tys km (niby). Więc co mam wlać do środka, jaki olej najlepiej i ile ?
1. Wyszukałem kilka rzeczy o niej na temat serwisówki, ale niestety nie wszystko ;/ (używałem opcji szukaj, ale ciężko, ciężko ;p)Więc prosiłbym o dopełnienie tej wiedzy (co ile km i rodzaj w przypadku oleju)
-synchronizacja gaźników 24 tys
-regulację zaworów 24tys
-olej 12 tys
-świece 12tys
2. Chodzi o wlewy: olej to wiadomo gdzie, ale jest tam taki wlew po lewej stronie (link poniżej)i myślałem, że to do płynu hamulcowego, ale on ma przecież chłodnicę, więc pewnie ten wlew będzie do cieczy (do chłodnicy może być woda destylowana? ). A do płynu hamulcowego, gdzie wtedy ? Ta mała skrzyneczka po prawej stronie na kierownicy??
Fajnie by było jakby ktoś miał instrukcje od niej, ale znał jakąś stronkę skąd można ściągnąć.
Jakiekolwiek rady co do tej Hondy też będą mile widziane.
Na razie to wszystko i idę przyglądać się dalej, jakby co to będę pisał tutaj wszystkie niejasności i mam nadzieję, że sie wyjaśnią
Z góry dziękuję za wszelką pomoc
Wczoraj dokonałem zakupu mojej

1. Wyszukałem kilka rzeczy o niej na temat serwisówki, ale niestety nie wszystko ;/ (używałem opcji szukaj, ale ciężko, ciężko ;p)Więc prosiłbym o dopełnienie tej wiedzy (co ile km i rodzaj w przypadku oleju)
-synchronizacja gaźników 24 tys
-regulację zaworów 24tys
-olej 12 tys
-świece 12tys
2. Chodzi o wlewy: olej to wiadomo gdzie, ale jest tam taki wlew po lewej stronie (link poniżej)i myślałem, że to do płynu hamulcowego, ale on ma przecież chłodnicę, więc pewnie ten wlew będzie do cieczy (do chłodnicy może być woda destylowana? ). A do płynu hamulcowego, gdzie wtedy ? Ta mała skrzyneczka po prawej stronie na kierownicy??
Fajnie by było jakby ktoś miał instrukcje od niej, ale znał jakąś stronkę skąd można ściągnąć.
Jakiekolwiek rady co do tej Hondy też będą mile widziane.
Na razie to wszystko i idę przyglądać się dalej, jakby co to będę pisał tutaj wszystkie niejasności i mam nadzieję, że sie wyjaśnią
Z góry dziękuję za wszelką pomoc
- Załączniki
-
- P8112375111.JPG (158.77 KiB) Przeglądane 24948 razy
-
Kiriosik - Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 24/7/2008, 11:44
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Może płyn do wycieraczek??
A tak na poważnie to płyn chłodzący to powinieneś zalać taki jaki jest wlany do tej pory. Jak nie wiesz jaki jest to bym go całego wymienił. Woda destylowana wrze przy 100st C a płyny mają sporo wyższą temperaturę wrzenia.

A tak na poważnie to płyn chłodzący to powinieneś zalać taki jaki jest wlany do tej pory. Jak nie wiesz jaki jest to bym go całego wymienił. Woda destylowana wrze przy 100st C a płyny mają sporo wyższą temperaturę wrzenia.
...:::Audi Klub Polska Member:::...
FZS 600 2003
FZS 600 2003
-
blazej1901 - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
- Lokalizacja: Płock
Plyn chlodniczy rzeczywiscie wymienic najlepiej caly, spuscic stary co do kropli. Olej polsyntetyk np. Motul 10W40, przy wymianie oleju zmienic tez filtr. Sprawdz uszczelnienie miski olejowej, jak trzeba to uszczelke kupic i to zrobic, zeby 2 razy oleju nie spuszczac.
Do serwisu na czyszczenie i synchro gaznikow i regulacje zaworow. Chyba, ze znasz kogos, kto moze Ci to zrobic prywatnie i na 100% dobrze. To jest bardzo istotne - wyregulowane gazniki i zawory ograniczaja zuzycie paliwa, bedziesz mial rowne obroty i moze dojdzie Ci troche mocy. To chyba takie minimum na poczatek.
Aha, plyn hamulcowy wlewa sie dokladnie tam, gdzie mowisz - taka mala skrzyneczka na kierownicy. Ale nie bierz sie za to jesli nie wiesz jak to sie robi. Hamulce potem trzeba odpowietrzyc. Poczytaj na forum, jest gdzies o tym chyba. Jak czegos zapomnialam albo gdzies sie walnelam to mnie poprawcie.
Ps. Sprawdz stan klockow hamulcowych! Dodatkowo mozesz suwmiarka zmierzyc jak wyglada sytuacja tarcz hamulcowych, ktorych minimalna szerokosc powinienes miec wytloczona po ich zewnetrznej stronie.
Do serwisu na czyszczenie i synchro gaznikow i regulacje zaworow. Chyba, ze znasz kogos, kto moze Ci to zrobic prywatnie i na 100% dobrze. To jest bardzo istotne - wyregulowane gazniki i zawory ograniczaja zuzycie paliwa, bedziesz mial rowne obroty i moze dojdzie Ci troche mocy. To chyba takie minimum na poczatek.
Aha, plyn hamulcowy wlewa sie dokladnie tam, gdzie mowisz - taka mala skrzyneczka na kierownicy. Ale nie bierz sie za to jesli nie wiesz jak to sie robi. Hamulce potem trzeba odpowietrzyc. Poczytaj na forum, jest gdzies o tym chyba. Jak czegos zapomnialam albo gdzies sie walnelam to mnie poprawcie.
Ps. Sprawdz stan klockow hamulcowych! Dodatkowo mozesz suwmiarka zmierzyc jak wyglada sytuacja tarcz hamulcowych, ktorych minimalna szerokosc powinienes miec wytloczona po ich zewnetrznej stronie.
Never let your FEAR decide your FUTURE.
-
CalibraHunter - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1916
- Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
- Lokalizacja: DWL
Co do klocków hamulcowych to przedni ma ok. 1,5mm; a tylni ok.3mm.
A jeśli chodzi o tarcze to chyba nie zrozumiałem do końca
Jeśli po zewnętrznej stronie przejadę po nich palcem po szerokości to jak czuć "koleiny" ("wyboje") to są dobre czy złe ?? Bo w moich czuć i mają 5,5mm.
EDIT:
I jeszcze znalazłem drugi zbiorniczek z płynem hamulcowym, po prawej stronie bardziej z tyłu moto, ma b. ciemno herbaciany kolor- czyli do wymiany?
pozdro
A jeśli chodzi o tarcze to chyba nie zrozumiałem do końca
Jeśli po zewnętrznej stronie przejadę po nich palcem po szerokości to jak czuć "koleiny" ("wyboje") to są dobre czy złe ?? Bo w moich czuć i mają 5,5mm.
EDIT:
I jeszcze znalazłem drugi zbiorniczek z płynem hamulcowym, po prawej stronie bardziej z tyłu moto, ma b. ciemno herbaciany kolor- czyli do wymiany?
pozdro
-
Kiriosik - Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 24/7/2008, 11:44
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Na początek gratuluję wyboru
Oprócz tego co było napisane sprawdź stan układu napędowego.
Zobacz czy łańcuch w trakcie obracania kołem jest cały czas tak samo napięty (około 35mm) i czy koła zębate nie są zużyte (napędowe po zdjęciu osłonki z lewej). Pamiętaj o regularnym smarowaniu łańcucha, co 500-1000 km zależności od warunków jazdy (u mnie było to zaniedbane i trza było wywalić 4 stówki na wymianę
).
Klocki, olej i płyn możesz wymienić samemu, ewentualnie płyn hamulcowy o ile masz trochę wiedzy i praktyki. Na pewno warto aby mechanior obejrzał sprzęta i wyregulował i wyczyścił gaźniki (wierz mi robi różnicę)
Poza tym lać i jeździć.

Oprócz tego co było napisane sprawdź stan układu napędowego.
Zobacz czy łańcuch w trakcie obracania kołem jest cały czas tak samo napięty (około 35mm) i czy koła zębate nie są zużyte (napędowe po zdjęciu osłonki z lewej). Pamiętaj o regularnym smarowaniu łańcucha, co 500-1000 km zależności od warunków jazdy (u mnie było to zaniedbane i trza było wywalić 4 stówki na wymianę

Klocki, olej i płyn możesz wymienić samemu, ewentualnie płyn hamulcowy o ile masz trochę wiedzy i praktyki. Na pewno warto aby mechanior obejrzał sprzęta i wyregulował i wyczyścił gaźniki (wierz mi robi różnicę)
Poza tym lać i jeździć.
Honda VFR 800I
-
Mike - Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 25/2/2008, 21:10
- Lokalizacja: Łódź
Łańcucha nie idzie stwierdzić czy taki sam naciąg, bo przy ok. 5-6cm nie da rady. Patrzałem, że jest jeszcze troszke miejsca by go naciągnąć, jutro chyba z ojcem go naciągniemy.
Co do płynu hamulcowego to rozmawiałem z tatą i mówi, że wie co i jak.
A zębatki .... hmmmm ... idę sprawdzić ;p
EDIT:
Koła zębate chyba OK. Ale manetka mi nie odbija- powinna ?
I co do uszczelki to jak nic nigdzie nie leci to też mam wymienić ją przy wymianie oleju, czy zostawić ?
A olej do skrzyni też się wlewa, czy w 4t czegoś takiego nie ma ? Bo nic przy skrzyni nie widzę.
Co do płynu hamulcowego to rozmawiałem z tatą i mówi, że wie co i jak.
A zębatki .... hmmmm ... idę sprawdzić ;p
EDIT:
Koła zębate chyba OK. Ale manetka mi nie odbija- powinna ?
I co do uszczelki to jak nic nigdzie nie leci to też mam wymienić ją przy wymianie oleju, czy zostawić ?
A olej do skrzyni też się wlewa, czy w 4t czegoś takiego nie ma ? Bo nic przy skrzyni nie widzę.
Ostatnio edytowano 11/8/2008, 19:50 przez Kiriosik, łącznie edytowano 1 raz
-
Kiriosik - Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 24/7/2008, 11:44
- Lokalizacja: Bydgoszcz
ale z tym olejem to bym raczej wymienial go co 6 tys a nie 12....
chociaz nigdy nie mialem cb ale tak jakos mi nie pasuje co 12...

habba babba!
-
palgumeniedusze - Stały bywalec
- Posty: 1295
- Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
- Lokalizacja: WLKP
patty_brawurka napisał(a):Plyn chlodniczy rzeczywiscie wymienic najlepiej caly, spuscic stary co do kropli. Olej polsyntetyk np. Motul 10W40, przy wymianie oleju zmienic tez filtr. Sprawdz uszczelnienie miski olejowej, jak trzeba to uszczelke kupic i to zrobic, zeby 2 razy oleju nie spuszczac.
Do serwisu na czyszczenie i synchro gaznikow i regulacje zaworow. Chyba, ze znasz kogos, kto moze Ci to zrobic prywatnie i na 100% dobrze. To jest bardzo istotne - wyregulowane gazniki i zawory ograniczaja zuzycie paliwa, bedziesz mial rowne obroty i moze dojdzie Ci troche mocy. To chyba takie minimum na poczatek.
Aha, plyn hamulcowy wlewa sie dokladnie tam, gdzie mowisz - taka mala skrzyneczka na kierownicy. Ale nie bierz sie za to jesli nie wiesz jak to sie robi. Hamulce potem trzeba odpowietrzyc. Poczytaj na forum, jest gdzies o tym chyba. Jak czegos zapomnialam albo gdzies sie walnelam to mnie poprawcie.
Ps. Sprawdz stan klockow hamulcowych! Dodatkowo mozesz suwmiarka zmierzyc jak wyglada sytuacja tarcz hamulcowych, ktorych minimalna szerokosc powinienes miec wytloczona po ich zewnetrznej stronie.
brawurka mnie zaskoczyła.....kobieta a więcej wie niż nie jeden facet

Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Kriosik, jezeli uszczelka miski olejowej sie nie poci to ja zostaw, wymienisz jak juz przyjdzie jej pora.
Kedar, bardzo mi milo. Pozdrawiam
Kedar, bardzo mi milo. Pozdrawiam
Never let your FEAR decide your FUTURE.
-
CalibraHunter - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1916
- Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
- Lokalizacja: DWL
palgumeniedusze napisał(a):ale z tym olejem to bym raczej wymienial go co 6 tys a nie 12....chociaz nigdy nie mialem cb ale tak jakos mi nie pasuje co 12...
Dobrze prawisz.

Mam CB500. Olej co 6kkm. Przynajmniej po pierwszych sześciu, potem po dwunastu

"Człowiek bez pasji jest martwy"
- gray wolf
- Świeżak
- Posty: 165
- Dołączył(a): 8/6/2008, 07:59
- Lokalizacja: z nienacka
http://chudzikj.republika.pl/CB500.htm Tu masz wszystko o ty motorze
- baktus
- Świeżak
- Posty: 221
- Dołączył(a): 5/7/2008, 21:05
- Lokalizacja: wlkp
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
Gratuluję wyboru, też mam Cebulkę;)
Mi oleju weszło 3,1 litra.
Motocykle były dławione do trzydziestu paru i dwudziestu paru kW (bodajże), ale czy ten co kupiłeś też, to musisz sprawdzić w niemieckim dowodzie rejestracyjnym, lub dać się przejechać motocyklem komuś, kto jeździł na motocyklu o podobnej mocy. Będzie miał porównanie odnośnie przyspieszenia i Ci powie czy ma te 50 kucy. Ja drugi sposób bym odradzał. Mojego motocykla nie pożyczam nikomu
Pozdrowienia i przyjemności z jazdy życzę:)
Mi oleju weszło 3,1 litra.
Motocykle były dławione do trzydziestu paru i dwudziestu paru kW (bodajże), ale czy ten co kupiłeś też, to musisz sprawdzić w niemieckim dowodzie rejestracyjnym, lub dać się przejechać motocyklem komuś, kto jeździł na motocyklu o podobnej mocy. Będzie miał porównanie odnośnie przyspieszenia i Ci powie czy ma te 50 kucy. Ja drugi sposób bym odradzał. Mojego motocykla nie pożyczam nikomu
Pozdrowienia i przyjemności z jazdy życzę:)
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Witam
Jestem tu nowy na forum. Kupiłem niedawno tez CB 500. Jest zima więc wyjąłem akumulator i teraz stoi w garażu pod kocykiem. Ale cchciałbym wznowić temat i zapytać co przy niej zrobić żeby spokojnie w sezonie pojeżdzić. Napewno muszę wymienić olej i filtr oleju. Nie wiem gdzie znajduje sie filtr powietrza bo warto by było zajrzeć jak tam wygląda. Moto przywiezione z niemiec dwa lata temu i rok temu w serwisie Hondy. Co do oleju jeszcze. Nie wiem jaki wlać bo na forach pisza że półsyntetyk a w ksiązce którą link ktoś tu wkleił jest napisane że olej mineralny. Czym więc go zalać???
-
pawelkozi1 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 28/12/2008, 14:22
- Lokalizacja: Wielichowo
Witaj, a skąd jesteś kolego? Jak z Łodzi lub okolic to z chęcią służę pomocą. Co do oleju, to jeśli nigdzie Ci się nie poci an i nie leci t o wlej półsyntetyk 10W40, ja mam przejechane u siebie ponad 50tys km i na takim własnie jeżdzę i jest wszystko ok. Olej wlewasz tam gdzie go sprawdzasz, wraz z wymianą filtra wchodzi 3,1litra.
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
jaki olej polecacie bo ja myślę że Castrol będzie ok. Jakby ktos mial jeszcze numer filtra z manna to byłbym wdzieczny. Mam dojscie do hurowni to załatwie dużo taniej, tylko potrzebny mi numer
-
pawelkozi1 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 28/12/2008, 14:22
- Lokalizacja: Wielichowo
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości