Zmiana biegów
			Posty: 27
			 • Strona 1 z 2 • 1, 2
		
	
Zmiana biegów
Siema jestem nowy
Jak zmieniac biegi w hondzie ns 1 (zamiezam kupic)
czy po glosie silnika czy bo obrotomierzu ale na ilu obratoach ktory bieg???
Czekam na odpowiedzi
				
			Jak zmieniac biegi w hondzie ns 1 (zamiezam kupic)
czy po glosie silnika czy bo obrotomierzu ale na ilu obratoach ktory bieg???
Czekam na odpowiedzi
- niebiesko-bialy
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 10/8/2008, 16:26
ciągniesz do końca a jak przestaje już jechac to wrzucasz dwójke. wtedy wykoszystujesz cały moment obrotowy. z kolejnymi biegami tak samo. A jak redukujesz to robisz przegazówkę do czerownego pola i zanim spadną obroty musisz wrzucić niższy bieg. ot cała filozofia  
				
...:::Audi Klub Polska Member:::...
FZS 600 2003
			FZS 600 2003
- 
				 
 blazej1901
- Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
- Lokalizacja: Płock
blazej1901 napisał(a):ciągniesz do końca a jak przestaje już jechac to wrzucasz dwójke. wtedy wykoszystujesz cały moment obrotowy.... A jak redukujesz to robisz przegazówkę do czerownego pola i zanim spadną obroty musisz wrzucić niższy bieg. ot cała filozofia
No rady dajesz naprawde zajefajne, a z tym momentem obrotowym to juz naprawde mnie rozsmieszyles ! Znasz wogole jakis silnik ktory ma max moment obrotowy na koncowce, bo ja nie. Przy 2/3 obr juz predzej
 
 
Rozumiem tez, ze w Twoim mopliku masz polautomatyczna skrzynie bieguw, bo o sprzegle tez nic nie napisales, o jego uzyciu zreszta tez nie, a szkoda.
Moze jeszcze przy okazji wyjasnisz co daje przegazowka ? Wieksze zuzycie paliwa, efekt akustyczny ?
Jezeli pytasz o to na forum to znaczy, ze nie wiesz ( nie wstyd zreszta ).
1. Wciskasz sprzeglo lewa stopa wciskasz I - szy bieg ( a dol ),
2. lekko dodajesz gazu ( jak Ci zgasnie to metoda prob i bledow przy nastepnym razie dodajesz go wiecej ),
3.powoli popuszczasz sprzeglo, gdy motorek rusza ( nie puszczasz go tylko trzymasz w tym samym miejscu) jedziesz na polsprzegle, po okolo 6 - 8 - miu sek puszczasz sprzeglo zupelnie, dodajesz znowu lekko gazu,
4. wciskasz sprzeglo´, stopa wrzucasz II - bieg ( do gory ) i delikatnie puszczesz sprzeglo. Tak az do wykorzystanie wszystkich biegow.
powodzewnia
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
a mam jeszcze jedna sprawe czyli jechac na tym polsprzegle??
a czy miedzy ( chodzi mi o to ze jade se na 1 i chce wrzucic 2 ) jedynka podzczas jazdy jets jeszcze luz czy nie ?? czy musze dwa razy do góry z jednyki czyli jade na jedzynce potem luz i dopeiro dwojka czy odrazu z 1 na 2 jak to jets?
				
			a czy miedzy ( chodzi mi o to ze jade se na 1 i chce wrzucic 2 ) jedynka podzczas jazdy jets jeszcze luz czy nie ?? czy musze dwa razy do góry z jednyki czyli jade na jedzynce potem luz i dopeiro dwojka czy odrazu z 1 na 2 jak to jets?
- niebiesko-bialy
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 10/8/2008, 16:26
andy7 napisał(a):blazej1901 napisał(a):ciągniesz do końca a jak przestaje już jechac to wrzucasz dwójke. wtedy wykoszystujesz cały moment obrotowy.... A jak redukujesz to robisz przegazówkę do czerownego pola i zanim spadną obroty musisz wrzucić niższy bieg. ot cała filozofia
No rady dajesz naprawde zajefajne, a z tym momentem obrotowym to juz naprawde mnie rozsmieszyles ! Znasz wogole jakis silnik ktory ma max moment obrotowy na koncowce, bo ja nie. Przy 2/3 obr juz predzej
Rozumiem tez, ze w Twoim mopliku masz polautomatyczna skrzynie bieguw, bo o sprzegle tez nic nie napisales, o jego uzyciu zreszta tez nie, a szkoda.
Moze jeszcze przy okazji wyjasnisz co daje przegazowka ? Wieksze zuzycie paliwa, efekt akustyczny ?
Jezeli pytasz o to na forum to znaczy, ze nie wiesz ( nie wstyd zreszta ).
1. Wciskasz sprzeglo lewa stopa wciskasz I - szy bieg ( a dol ),
2. lekko dodajesz gazu ( jak Ci zgasnie to metoda prob i bledow przy nastepnym razie dodajesz go wiecej ),
3.powoli popuszczasz sprzeglo, gdy motorek rusza ( nie puszczasz go tylko trzymasz w tym samym miejscu) jedziesz na polsprzegle, po okolo 6 - 8 - miu sek puszczasz sprzeglo zupelnie, dodajesz znowu lekko gazu,
4. wciskasz sprzeglo´, stopa wrzucasz II - bieg ( do gory ) i delikatnie puszczesz sprzeglo. Tak az do wykorzystanie wszystkich biegow.
powodzewnia
nie no masz wyczucie ironi
 Może kolega powinien kurs zrobić A1 ew A, że poznać podstawy podstaw.
  Może kolega powinien kurs zrobić A1 ew A, że poznać podstawy podstaw....:::Audi Klub Polska Member:::...
FZS 600 2003
			FZS 600 2003
- 
				 
 blazej1901
- Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
- Lokalizacja: Płock
Po jedynce automatycznie masz dwojke, a tak apropo to kolega wyzej ma racje, idz na kurs na ktorym Cie naucza.
				| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Powiedz mi po wała jechac na pólsprzęgle?Wciskasz sprzęgło,wbijasz 1,lekko dodajesz gazu i puszczasz sprzęgło powoli,cała filozofia.Co do zmiany biegów,jak czujesz,że już słabo przyspiesza a wysoko kręci,wciskasz sprzęgło,wbijasz kolejny bieg puszczasz sprzęgło i jedziesz dalej.A z redukowaniem,ta przegazówka,daje to,że w motocyklowych skrzynaich nie ma synchronizatora i taki międzygaz pozwala płynniej zredukowac bieg.Aha,i nie redukuj zbyt ambitnie,tzn,jedziesz ok 30 kmph,i redukujesz do 1,prawdopodobnie zablkouje ci koło.
PS andy,biegi można zmieniać bez sprzęgła,bardzo prosto i sprawnie,więc kolega niekoniecznie ma półautomat(oczywiscie do 1 potrzeba sprzęgła).
				PS andy,biegi można zmieniać bez sprzęgła,bardzo prosto i sprawnie,więc kolega niekoniecznie ma półautomat(oczywiscie do 1 potrzeba sprzęgła).
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
			- 
				 
 Koval135
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Koval135 napisał(a):Powiedz mi po wała jechac na pólsprzęgle?
Ty jakpo stary wyzeracz robisz to juz odruchowo i masz to juz opanowane on nie. Pytanie Ile sekund popuszczasz sprzeglo ? ( Sprawdz ile czasu Ci to zajmuje - od "pierwszego popuszczenia do zupelnego odpuszczenia )
Koval135 napisał(a):PS andy,biegi można zmieniać bez sprzęgła,bardzo prosto i sprawnie,sprzęgła).
Pwenie, ze mozna, tylko swierzak ma najpierw opanowac prawidlowa zmiane biegow, na zmiane bez sprzegla bedzie mial jeszcze czas.
Nie wiem czym Wy jezdzicie, jakim sprzetem, Przegaowke, to i owszem robilo sie w pojazdach bez synchronizacji, dzisiejsze motocyklowe skrzynie biegow tego przynajmniej nie wymagaja, i mozna swobodnie redukowac bez przegazowki ( przynajmniej przy normalnej jezdzie. Nie wierzysz sprawdz.

- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Szczerze mówiąc,po zapięciu 1 biegu odrazu dodaje troszke gazu i całkiem sprzęgło puszczam,nie gwaltownie i na raz,ale cała ta "procedura" zajmuje wiele mniej niż 8-7 sekund   Tak ok 2 sek,może mniej.Wiesz co,ja jeżdżę RS i tam to sie czasami przydaje
  Tak ok 2 sek,może mniej.Wiesz co,ja jeżdżę RS i tam to sie czasami przydaje   Jeżeli jeździłeś jakiś czas rs,to wiesz o co chodzi.Jak redukuje na łuku czy tylko jeden czy dwa biegi to nie trzeba,ale jak na krótkim odcinku musze wyhamować i zredukować z 6 do 2,wtedy się sprzydaje
  Jeżeli jeździłeś jakiś czas rs,to wiesz o co chodzi.Jak redukuje na łuku czy tylko jeden czy dwa biegi to nie trzeba,ale jak na krótkim odcinku musze wyhamować i zredukować z 6 do 2,wtedy się sprzydaje  
				 Tak ok 2 sek,może mniej.Wiesz co,ja jeżdżę RS i tam to sie czasami przydaje
  Tak ok 2 sek,może mniej.Wiesz co,ja jeżdżę RS i tam to sie czasami przydaje   Jeżeli jeździłeś jakiś czas rs,to wiesz o co chodzi.Jak redukuje na łuku czy tylko jeden czy dwa biegi to nie trzeba,ale jak na krótkim odcinku musze wyhamować i zredukować z 6 do 2,wtedy się sprzydaje
  Jeżeli jeździłeś jakiś czas rs,to wiesz o co chodzi.Jak redukuje na łuku czy tylko jeden czy dwa biegi to nie trzeba,ale jak na krótkim odcinku musze wyhamować i zredukować z 6 do 2,wtedy się sprzydaje  
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
			- 
				 
 Koval135
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Koval135 napisał(a):Szczerze mówiąc,po zapięciu 1 biegu odrazu dodaje troszke gazu i całkiem sprzęgło puszczam,nie gwaltownie i na raz,ale cała ta "procedura" zajmuje wiele mniej niż 8-7 sekundTak ok 2 sek,może mniej.Wiesz co,ja jeżdżę RS i tam to sie czasami przydaje
Jeżeli jeździłeś jakiś czas rs,to wiesz o co chodzi.Jak redukuje na łuku czy tylko jeden czy dwa biegi to nie trzeba,ale jak na krótkim odcinku musze wyhamować i zredukować z 6 do 2,wtedy się sprzydaje
redukujesz biegi na łuku drogi?
...:::Audi Klub Polska Member:::...
FZS 600 2003
			FZS 600 2003
- 
				 
 blazej1901
- Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
- Lokalizacja: Płock
Czasami.Np jak wjade na za wysokim biegu i słabo przśpiesza na wyjście to redukcja i strzala.jak mnie czasami cos zaskoczy w zakręcie i musze zwolnić a za moment mocno przyspieszyć to to jest najlepsze wyjście.Wiem,że biegi powinno się zmieniać przed zakrętem,ale jeśli jade na za wysokim,redukcja w w luku czy zakręcie nie stanowi problemu.Tak samo ze zmianą na wyższy.Zaleznie od sytauacji,ale TAK,zmieniam czasami biegi na łukach.
				KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
			- 
				 
 Koval135
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Koval, a tak z ciekawosci to jaka pojemnoscia jezdzisz - tak dla pewnosci ?
				| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
No jak w stopce,potworem hehe.wiem,że w wyższych pojemnościach by to nie przeszlo,ale w takiej 50 czy 70 czasami trzeba  Przecież to jedzie w miare dopiero z wysokich obrotów,a jak wejdziesz w zakręt 50 kmph na 5-tce to cięzko sprawnie przyspieszyc.
  Przecież to jedzie w miare dopiero z wysokich obrotów,a jak wejdziesz w zakręt 50 kmph na 5-tce to cięzko sprawnie przyspieszyc.
				 Przecież to jedzie w miare dopiero z wysokich obrotów,a jak wejdziesz w zakręt 50 kmph na 5-tce to cięzko sprawnie przyspieszyc.
  Przecież to jedzie w miare dopiero z wysokich obrotów,a jak wejdziesz w zakręt 50 kmph na 5-tce to cięzko sprawnie przyspieszyc.KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
			- 
				 
 Koval135
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
No przy takiej poj. to faktycznie takie sztuczki mozna robic
				| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
- 
				 
 Koval135
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
A jak zredukować bieg opiszcie dokładnie na przykładzie Aprili RS Np. w takiej sytuacji jak  dojeżdzam do skrzyzowania na 6-biegu musze wyhamować bo czerwone a tu zmienia sie na zielone jak dokladnie zredykowac bieg wytlumaczcie mi to krok po kroku dokladnie z gory thx
				
			- Johhnny
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 19/8/2008, 10:36
Zakładasz ten sam temat w 2 działach. OGARNIJ SIE.. 
Masz tu kilka mądrych zdań na temat zmianiy biegów, itd.
http://www.kulikowisko.pl/porady.php
				
			Masz tu kilka mądrych zdań na temat zmianiy biegów, itd.
http://www.kulikowisko.pl/porady.php
- 
				 
 Dominik_YZF
- Bywalec
- Posty: 664
- Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
- Lokalizacja: 3City
Koval135 napisał(a):No jak w stopce,potworem hehe.wiem,że w wyższych pojemnościach by to nie przeszlo,ale w takiej 50 czy 70 czasami trzebaPrzecież to jedzie w miare dopiero z wysokich obrotów,a jak wejdziesz w zakręt 50 kmph na 5-tce to cięzko sprawnie przyspieszyc.
To o czym ty wogóle mówisz kowal ty nawet motocykla nie masz tylko jakiegos pizdika
 
   
   50 ccm hahahahh
 50 ccm hahahahh  
   
 
Ja mam Yamahe YZ 250F z 2007 roku Ma 250 ccm i 60 KM
 
  
Takie twoje sztuczki to tylko na 50 ccm.
- 
				 
 papallol4
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/8/2008, 18:40
- Lokalizacja: Katowice
blazej1901 napisał(a):ciągniesz do końca a jak przestaje już jechac to wrzucasz dwójke. wtedy wykoszystujesz cały moment obrotowy. z kolejnymi biegami tak samo. A jak redukujesz to robisz przegazówkę do czerownego pola i zanim spadną obroty musisz wrzucić niższy bieg. ot cała filozofia
Ja nie mam żadnych problemów a jezdze dopiero 2 lata. Mam Crossa Yamahe YZ 250F w której radze sobie bez patrzenia na zegary, ponieważ ich nie mam
 To wszystko kwestia treningow i czasu. Z czasem sie zmienia biegi po odgłosie silnika:P:) ja tak robie i jest to naprawde łatwe
 To wszystko kwestia treningow i czasu. Z czasem sie zmienia biegi po odgłosie silnika:P:) ja tak robie i jest to naprawde łatwe  :) Pozdro 4 all
:) Pozdro 4 all- 
				 
 papallol4
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 19/8/2008, 18:40
- Lokalizacja: Katowice
Jakbyś nie zauważył,to tu jest mowa o piżdzikach to raz,a dwa,to kogo co obchodzi czym ty jeździsz?Pozatym czytaj dokladnie posty,npisałem,że w wyższych pojemnosciach by to nie przeszlo.Aha,posty się edytuje jakbys nie wiedzial.Skoro tak umisz zmieniać biegi,to posty też by wypadało umieć edytować.Nara bo nie chce mi się z Tobą gadać i ciągnać offtopa.
PS:Jak nie umisz poprawnie przepisac mojego nicku,to go nie używaj
				PS:Jak nie umisz poprawnie przepisac mojego nicku,to go nie używaj

KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
			- 
				 
 Koval135
- Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
			Posty: 27
			 • Strona 1 z 2 • 1, 2
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
