Zobacz wątek - Różnica między silnikiem samochodowym a motocyklowym.
NAS Analytics TAG

Różnica między silnikiem samochodowym a motocyklowym.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Różnica między silnikiem samochodowym a motocyklowym.

Postprzez melon19 » 10/1/2006, 20:16

Nie znam się na mechanice ale zainteresowała mnie pewna kwestia.Otóż silniki sportowych motocykli są to bardzo często rzędowe czwórki (R1, gsx-r) natomiast silniki w samochodach sportowych (z tego co zauważyłem) lepsze są w układzie v jak np. ferrari czy aston martin (v12). To dlaczego sportowe motocykle nie mają silników w układzi v tylko są to rzędówki(tzn. wiem że np. rsv-ka ma v2)?
melon19
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8/1/2006, 09:21


Postprzez PajÄ…k » 11/1/2006, 00:03

Sprawa jest prosta sliniki w układzie v mają większy momęnt obrotowy który w motocyklu niejest tak istotny ponadto zajmuja znacznie więcej miejsca z drógiej strony w samochadach silnik r12 byłby dra razy dłuższy do v12 a w samochodzie miejsca w szeż niebrakuje jednak główna różnica między tymi silnikami tkwi w maksymalnych obrotach w smochodach jest to jakieś 8 tys a np w r6 2006 17 tysięcy
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław


Postprzez Richie » 11/1/2006, 10:04

pomijajac 6 bledow ortograficznych w 3 linijkach Pajak :)

nie mozna mowic, ze moment w motocyklu nie ma znaczenia, dla jednych ma, dla drugich nie, to zalezy od preferencji i przeznaczenia moto, tak samo jak w autach masz TDI i Hondy, jedne maja 3 x wiecej Nm momentu i 2 x wieksze pole powierzchni pod wykresem przebiegu mocy i momentu, a drugie sa dla tych ktorzy nie chca elastycznosci a lubia krecic

glowna przyzyna roznic i tak duzego zakresu obrotow w moto jest mala pojemnosc, moc mozna uzyskac w aucie v12 z pojemnosci, motocykle maja 600cc, 1000cc pojemnosci, a maja moc jak auta kilkulitrowe nieraz, mozna to osiagnac tylko wlasnie dzieki bardzo szerokiemu zakresowi obrotow

to samo jest w F1, ich silniki sa malutkie, waza tylko 84kg, maja mala pojemnosc, dlatego musza miec jak motocykle do 19.000rpm zeby ta moc osiagac, a jak masz 6litrowy silnik Corvetty to mozesz ta moc co zrobic przy 5 x mniejszych obrotach, ale ten silnik jest wielkosci 2/3 calego bolidu F1 :)
<a href="http://www.v10.pl">V10.pl</a>, <a href="http://www.wroom.pl">Wroom.pl</a>
Były: GS500, SV650S, Yamaha R6, Yamaha Bulldog 1100
Avatar użytkownika
Richie
Administrator
 
Posty: 250
Dołączył(a): 23/8/2005, 19:49

Postprzez melon19 » 14/1/2006, 11:17

To mam takiejeszcze jedno pytanie, czy gdyby do motocykla włożyć silnik od np. Skody Felicji (1.1l ok.80km pow.10s do 100km/h). Motocykl z takim silnikiem jakie mógłby mieć przespieszenie i jakiemu seryjnie produkowanemu motocyklowi mógłby dorównywać osiągami. Pytam tak z ciekawości.
melon19
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8/1/2006, 09:21

Postprzez PajÄ…k » 14/1/2006, 15:35

a gdzie byś to włożył ? ale jeśli juz dorównał y najwyżej jakimś gs 500 ale byl by bardziej elastyczny wkońcu momęnt obrotowy bylby większy
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez melon19 » 14/1/2006, 18:25

Pająk napisał(a):a gdzie byś to włożył ?


Nie no wiem, że by się nie zmieścił ale to tylko tak teoretycznie pytałem. :D

Ale to troche kicha, bo tak na chłopski rozum to jak maleje masa to powinna wzrosnąć też prędkość i przespieszenie.

Ile sie człowiek jeszcze musi nauczyć.
melon19
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8/1/2006, 09:21

Postprzez PajÄ…k » 14/1/2006, 18:37

zgdza się było by tak gdyby nie to ze taki silnik strasznie dużo waży i brakuje mu tej szybkoobrotowośći lub też odpowiednio dobranej skrzyni biegów
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez Benek929 » 15/1/2006, 15:08

a ja wam na to mowie Dodge Tomahowk silnik od samochodu i jakos tam jedzie :D:D:D:D:Dhehe a teraz tak serio to w motocyklu nie ma takiej potrzeby ogromnego momentu obrotowego poniewaz motocyk jest strasznie lekki wiem jedno jak by silnik od r1 wlozyc do 2 tonowej fury to chociaz ze ma 170km itak by go objechal 100 konny diesel w tej samej furze (troche to nie skladne wyszlo sorki mam nadzije ze wiecie o co lotto)
one man one bike one street one love
Benek929
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 27/12/2005, 23:15

Postprzez Richie » 16/1/2006, 10:52

nic by nie objechal jesli by zestroic takze skrzynie, zeby mogl krecic wysoko jak w R1 standardowo sie jezdzi, zreszta sa dwa autka z silnikami i skrzyniami hayabusy i jezdza super po torze wyscigowym :)
<a href="http://www.v10.pl">V10.pl</a>, <a href="http://www.wroom.pl">Wroom.pl</a>
Były: GS500, SV650S, Yamaha R6, Yamaha Bulldog 1100
Avatar użytkownika
Richie
Administrator
 
Posty: 250
Dołączył(a): 23/8/2005, 19:49

Postprzez PajÄ…k » 16/1/2006, 12:38

no są ale to raczej popsute motocykle są ale jedna żecz jest warta uwagi masa pojazdu te dwa są wykonane aby były jak najlżejsze może ktoś powie ze można wzucić większy silnik i zrobić coś nieco cięższego ale woleli byście panne 60 kg cz taką 120 co z tego ze macie siły dla obu jak na te drugą byście nawet niespojżeli
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości




na górê