Różnica między silnikiem samochodowym a motocyklowym.
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Różnica między silnikiem samochodowym a motocyklowym.
Nie znam się na mechanice ale zainteresowała mnie pewna kwestia.Otóż silniki sportowych motocykli są to bardzo często rzędowe czwórki (R1, gsx-r) natomiast silniki w samochodach sportowych (z tego co zauważyłem) lepsze są w układzie v jak np. ferrari czy aston martin (v12). To dlaczego sportowe motocykle nie mają silników w układzi v tylko są to rzędówki(tzn. wiem że np. rsv-ka ma v2)?
- melon19
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 8/1/2006, 09:21
Sprawa jest prosta sliniki w układzie v mają większy momęnt obrotowy który w motocyklu niejest tak istotny ponadto zajmuja znacznie więcej miejsca z drógiej strony w samochadach silnik r12 byłby dra razy dłuższy do v12 a w samochodzie miejsca w szeż niebrakuje jednak główna różnica między tymi silnikami tkwi w maksymalnych obrotach w smochodach jest to jakieś 8 tys a np w r6 2006 17 tysięcy
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
pomijajac 6 bledow ortograficznych w 3 linijkach Pajak
nie mozna mowic, ze moment w motocyklu nie ma znaczenia, dla jednych ma, dla drugich nie, to zalezy od preferencji i przeznaczenia moto, tak samo jak w autach masz TDI i Hondy, jedne maja 3 x wiecej Nm momentu i 2 x wieksze pole powierzchni pod wykresem przebiegu mocy i momentu, a drugie sa dla tych ktorzy nie chca elastycznosci a lubia krecic
glowna przyzyna roznic i tak duzego zakresu obrotow w moto jest mala pojemnosc, moc mozna uzyskac w aucie v12 z pojemnosci, motocykle maja 600cc, 1000cc pojemnosci, a maja moc jak auta kilkulitrowe nieraz, mozna to osiagnac tylko wlasnie dzieki bardzo szerokiemu zakresowi obrotow
to samo jest w F1, ich silniki sa malutkie, waza tylko 84kg, maja mala pojemnosc, dlatego musza miec jak motocykle do 19.000rpm zeby ta moc osiagac, a jak masz 6litrowy silnik Corvetty to mozesz ta moc co zrobic przy 5 x mniejszych obrotach, ale ten silnik jest wielkosci 2/3 calego bolidu F1

nie mozna mowic, ze moment w motocyklu nie ma znaczenia, dla jednych ma, dla drugich nie, to zalezy od preferencji i przeznaczenia moto, tak samo jak w autach masz TDI i Hondy, jedne maja 3 x wiecej Nm momentu i 2 x wieksze pole powierzchni pod wykresem przebiegu mocy i momentu, a drugie sa dla tych ktorzy nie chca elastycznosci a lubia krecic
glowna przyzyna roznic i tak duzego zakresu obrotow w moto jest mala pojemnosc, moc mozna uzyskac w aucie v12 z pojemnosci, motocykle maja 600cc, 1000cc pojemnosci, a maja moc jak auta kilkulitrowe nieraz, mozna to osiagnac tylko wlasnie dzieki bardzo szerokiemu zakresowi obrotow
to samo jest w F1, ich silniki sa malutkie, waza tylko 84kg, maja mala pojemnosc, dlatego musza miec jak motocykle do 19.000rpm zeby ta moc osiagac, a jak masz 6litrowy silnik Corvetty to mozesz ta moc co zrobic przy 5 x mniejszych obrotach, ale ten silnik jest wielkosci 2/3 calego bolidu F1

<a href="http://www.v10.pl">V10.pl</a>, <a href="http://www.wroom.pl">Wroom.pl</a>
Były: GS500, SV650S, Yamaha R6, Yamaha Bulldog 1100
Były: GS500, SV650S, Yamaha R6, Yamaha Bulldog 1100
-
Richie - Administrator
- Posty: 250
- Dołączył(a): 23/8/2005, 19:49
To mam takiejeszcze jedno pytanie, czy gdyby do motocykla włożyć silnik od np. Skody Felicji (1.1l ok.80km pow.10s do 100km/h). Motocykl z takim silnikiem jakie mógłby mieć przespieszenie i jakiemu seryjnie produkowanemu motocyklowi mógłby dorównywać osiągami. Pytam tak z ciekawości.
- melon19
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 8/1/2006, 09:21
Pająk napisał(a):a gdzie byś to włożył ?
Nie no wiem, że by się nie zmieścił ale to tylko tak teoretycznie pytałem.

Ale to troche kicha, bo tak na chłopski rozum to jak maleje masa to powinna wzrosnąć też prędkość i przespieszenie.
Ile sie człowiek jeszcze musi nauczyć.
- melon19
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 8/1/2006, 09:21
a ja wam na to mowie Dodge Tomahowk silnik od samochodu i jakos tam jedzie
:D:D:D:Dhehe a teraz tak serio to w motocyklu nie ma takiej potrzeby ogromnego momentu obrotowego poniewaz motocyk jest strasznie lekki wiem jedno jak by silnik od r1 wlozyc do 2 tonowej fury to chociaz ze ma 170km itak by go objechal 100 konny diesel w tej samej furze (troche to nie skladne wyszlo sorki mam nadzije ze wiecie o co lotto)

one man one bike one street one love
- Benek929
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 27/12/2005, 23:15
nic by nie objechal jesli by zestroic takze skrzynie, zeby mogl krecic wysoko jak w R1 standardowo sie jezdzi, zreszta sa dwa autka z silnikami i skrzyniami hayabusy i jezdza super po torze wyscigowym 

<a href="http://www.v10.pl">V10.pl</a>, <a href="http://www.wroom.pl">Wroom.pl</a>
Były: GS500, SV650S, Yamaha R6, Yamaha Bulldog 1100
Były: GS500, SV650S, Yamaha R6, Yamaha Bulldog 1100
-
Richie - Administrator
- Posty: 250
- Dołączył(a): 23/8/2005, 19:49
no są ale to raczej popsute motocykle są ale jedna żecz jest warta uwagi masa pojazdu te dwa są wykonane aby były jak najlżejsze może ktoś powie ze można wzucić większy silnik i zrobić coś nieco cięższego ale woleli byście panne 60 kg cz taką 120 co z tego ze macie siły dla obu jak na te drugą byście nawet niespojżeli
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości