Różnica między silnikiem samochodowym a motocyklowym.
• Strona 1 z 1
Różnica między silnikiem samochodowym a motocyklowym.
Nie znam się na mechanice ale zainteresowała mnie pewna kwestia.Otóż silniki sportowych motocykli są to bardzo często rzędowe czwórki (R1, gsx-r) natomiast silniki w samochodach sportowych (z tego co zauważyłem) lepsze są w układzie v jak np. ferrari czy aston martin (v12). To dlaczego sportowe motocykle nie mają silników w układzi v tylko są to rzędówki(tzn. wiem że np. rsv-ka ma v2)?
- melon19
- Świeżak
Sprawa jest prosta sliniki w układzie v mają większy momęnt obrotowy który w motocyklu niejest tak istotny ponadto zajmuja znacznie więcej miejsca z drógiej strony w samochadach silnik r12 byłby dra razy dłuższy do v12 a w samochodzie miejsca w szeż niebrakuje jednak główna różnica między tymi silnikami tkwi w maksymalnych obrotach w smochodach jest to jakieś 8 tys a np w r6 2006 17 tysięcy
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
pomijajac 6 bledow ortograficznych w 3 linijkach Pajak
nie mozna mowic, ze moment w motocyklu nie ma znaczenia, dla jednych ma, dla drugich nie, to zalezy od preferencji i przeznaczenia moto, tak samo jak w autach masz TDI i Hondy, jedne maja 3 x wiecej Nm momentu i 2 x wieksze pole powierzchni pod wykresem przebiegu mocy i momentu, a drugie sa dla tych ktorzy nie chca elastycznosci a lubia krecic
glowna przyzyna roznic i tak duzego zakresu obrotow w moto jest mala pojemnosc, moc mozna uzyskac w aucie v12 z pojemnosci, motocykle maja 600cc, 1000cc pojemnosci, a maja moc jak auta kilkulitrowe nieraz, mozna to osiagnac tylko wlasnie dzieki bardzo szerokiemu zakresowi obrotow
to samo jest w F1, ich silniki sa malutkie, waza tylko 84kg, maja mala pojemnosc, dlatego musza miec jak motocykle do 19.000rpm zeby ta moc osiagac, a jak masz 6litrowy silnik Corvetty to mozesz ta moc co zrobic przy 5 x mniejszych obrotach, ale ten silnik jest wielkosci 2/3 calego bolidu F1