Zobacz wÄ…tek - Yamaha WR 250
NAS Analytics TAG

Yamaha WR 250

Enduro, Cross
_________

Yamaha WR 250

Postprzez gba4 » 6/8/2008, 00:11

Witam, w zime tego roku planuje kupić powazniejszy sprzęt crossowy i doszlismy do tego że chcę 4T i pojemnosc 250 :)

Teraz kilka pytań..

Mam ok 15 lat , 177 Cm wzrostu i 85 kg wagi więc chyba bez problemu powiniem dac na nim rade?

Czy te motory mają jakieś słabe punkty, lub cos co nie wyszło konstruktorom np. w jakimś roczniku..

Czy często robi się remonty takich sprzętów ? i czy są one bardzo kosztowne?

No i czy znajde w miare młody motor do 6-8 tyś zł...

Oraz czy sÄ… jakies 250 4T Full crossy Yamahy? czy tylko Enduro WR ?

Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29


Postprzez panzernacker » 6/8/2008, 01:01

Dasz radę, sprzęty tej klasy są podobne do 125 2T więc nie jest to potwór, chociaż sponiewierać Cię moze. Ja osobiście radziłbym Ci zaczynać od 2T bo na 4T możesz sobie wyrobić złe nawyki, ale jak już jeździłeś to ok.

Czterosuwowe crossówki są ogólnie bardziej zaawansowane konstrukcyjnie od dwusuwów i tam serwis wygląda troche bardziej skomplikowanie. Remonty robi się rzadziej niż w 2T, ale są bardziej pracochłonne i zabierają trochę czasu. Jak Ci się coś sypnie, koszty są ogromne.

Za 8 tys znajdziesz jak Ci sie trafi okazja, sprawdź dokładnie na allegro.

A Crossówka Yamahy to oczywiście yz 250 f ;)
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34


Postprzez gba4 » 6/8/2008, 19:19

O jakich nawykach mowisz :P? co do mojego doswiadczenia to Skuter, Cross 50 (gilera rcr) no i od czasu do czasu DT 125 więc same 2t :)
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez panzernacker » 6/8/2008, 21:46

O nawykach związanych z jazdą, pokonywanie zakrętów itp. Jak jeździłeś to ok, kupuj czterosuwa ;)
Husqvarna WR :twisted:


motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
Avatar użytkownika
panzernacker
Bywalec
 
Posty: 539
Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34

Postprzez gba4 » 6/8/2008, 23:22

Spytam sie jeszcze bo wszyscy koledzy mówią mi żebym kupił 2T ale gdy pytam się dlaczego to nie chcą podać konkretnych powodów.. mi się wydaje że zywotnosc, spalanie no i moc idzie na korzysc 4t ( nie chce 60 konnego 2t)

Cos jest zlego w tych 4T czy zazdroszczą oni czy co :P ? mówią też ze mi polecaja te 4T bo one ciągne od dołu (mi to jak najbardziej pasuje bo nie lubie mocno kręcic maszyny) i takie pierdoły.. ( chodzi o kolegów z rzeszowa i okolic którzy jezdzą po górach :)

Najlepiej jeżeli wy moglibyście mi powiedziec.. moze jakis inny motor polecacie? ja z bratem mojej matki (zapalony crossita) doszlismy do wniosku że taki motor będzie dla mnie najlepszy bo będzie miał zapas mocy oraz żytownosc.. ale my wszystkiego nie wiemy więc jeżeli możecie to doradzcie może inny motor lub powiedzcie mi czy nie lepiej kupic 2T? chodziło tez o to żeby za szybko mi mocy nie brakowało.. bo taka DT ma z 24 Km no i moze to sie znudzic po 4 miesiącach :P a taka WR z tego co widze to 35 :)
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez piciasek » 7/8/2008, 10:38

Moim skromnym zdaniem uważam iż twój wujek się zna :)) A jeśli nie chcesz odstąpywać kolegom to kup 450 4t ale ja myśle że 250 wystarczy. A na motor polecam ci honde crf 250, yamaha yzf 250

PS. motor się nie może nudzić (omijamy 50ccm)!! Co ma powiedzieć na przykład Travis Pastrana jak jeździ na suzuki rm 250 ma przeniesc sie na 500 ? potem na 750 ? a potem na 900?
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23

Postprzez Dirt Rider » 7/8/2008, 11:23

Są 125ccm tak samo mocne jak 250ccm 4T i ci się nie znudzą, np. KTM EXC 125, bo DT to dualsport, ale jak już jeździłeś to weź 250 4T. Na korzyść 4T przemawia żywotność silnika, to że ciągnie od początku obrotów, mniej pali (w tym wypadku duuużo mniej) no i tak nie ryczy jak 2T :wink: Problemem jest tylko to, że remonty są dużo droższe i 4T są cieższe, ale więcej argumentów przemawia na korzyść 4T no i jeszcze to że nie trzeba robić mieszanki. A powiedz chcesz enduro czy crossa? Czy może obojętnie? Jeżeli enduro to: KTM EXC-F 250, Husqvarna TE 250, Yamaha WR-F 250, jak crossa to: KTM SX-F 250, Husqvarna TC 250, Yamaha YZ-F 250, Honda CRF 250, Kawasaki KX-F 250, Suzuki RM-Z 250
KTM SX 250 08'(piekielna maszyna),
Husaberg FE 550 07'(śmierć na kółkach)
Husqvarna SMR 450 RR 08'(nie kupujcie tego, jeśli chcecie żyć;])
KTM SX 505 09' (najlepszy quad;))
KTM XC-F 505 09' (odlot;])
Avatar użytkownika
Dirt Rider
Świeżak
 
Posty: 180
Dołączył(a): 10/6/2008, 20:45
Lokalizacja: Olza

Postprzez gba4 » 7/8/2008, 18:10

No też mi sie zdaje że zna się ;P juz 2 lata jezdzi na motorach i miał min. R1,XR czy XL 600 honde i teraz katuje drugiego YZF 426 :) Pomagał ojcu przy kupnie samochodu i nawet mnie uczył jak rozpoznawać bite,malowane itp. :P
no i jeszcze kolegom naprawia motorki :)

A co do mnie to myślałem raczej nad Enduro WR-F ponieważ ma lampy ale po drogach napewno nie będe jezdził bo mam dopiero 15 lat(gdy kupie motor to już 16) I nie jestem narazie takim zapalonym crossistą jak moi koledzy że katują te swoje sprzęty ile wlezie :P jak mówiłem 4T ciągnie od dołu więc czasem sobie zrobie wycieczke po lesie z kolegami itd. no a czasem sie poszaleje :) ale to jak sobie strój kupie :p

Co do tych motorków to własnie myslałem Czy kupic YZF 250 czy WR-F 250.. YZF będzie raczej miało więcej mocy( o ile ? ) a WR-F większą żywotność( dużo większą ?)

Tak jeszcze co do motoru to ja mieszkam koło szczecina ale zamierzam go kupić w okolicach rzeszowa tam gdzie wujek mieszka ;P bo pojade do niego na wakacje, z nim wybierzemy najlepszy motor no i mam nadzieje pojezdzic bez remontów silnika jak najdłuzej :) bo myśle ze jezeli nie będe go bardzo wysoko kręcił i dbał to pojezdzi troche :)

Chciałbym się jeszcze spytać o takie rzeczy jak regulacja zaworów itd.. może mi to zrobić mechanik samochodowy? co jaki czas się taką operacje robi ? i czy to wynika z użytkowania motoru czy to normalna rzecz serwisowa?

No i jeżeli możecie to powiedzcie Czy lepiej wybrac WR-F czy YZF moje kryteria mysle ze dosyć jasno przedstawiłem :)

Z góry wszystkim dziękuje za czytanie moich pytań i odpowiedzi :P[/quote]

A co do DT 125.. kolega teraz kupił sobie ładna, czarna nowiutka i zadbana ;P ale to(moim zdaniem i kilku osób) w ogóle nie jedzie ;/ tyle że fakt ze zablokowana :P jakas taka mułowata i dziwna :P ale silniczek ładnie chodzi
Avatar użytkownika
gba4
Bywalec
 
Posty: 543
Dołączył(a): 12/9/2007, 19:29

Postprzez piciasek » 7/8/2008, 22:58

Ja myślę że YZF bo na drogach i tak nie pojeździsz a WRF jest cięższa i wyższa, mocą również trochę się będą różniły może paroma końmi i wiadomo WRF będzie mniej jechała z powodu wagi... WRF będzie żywotniejsza bo to enduro a to masz wyczynówke ale jeśli YZF'ką będziesz robił to co WRF'ką to myśle że tyle samo, o ile wiem YZF mam nikasyl a WRF nie...
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23

Postprzez Doniu » 30/1/2009, 19:28

Ja tez mam pytanko chce sobie kupic Yamahe WR 250-F albo KTM EXC 250 F ktory jest lepszy ???
Doniu
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30/1/2009, 15:35



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości




na górê