Zobacz wÄ…tek - Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia CBR F1 pc19
NAS Analytics TAG

Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia CBR F1 pc19

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia CBR F1 pc19

Postprzez prezes2bt » 3/8/2008, 16:07

Witam. Mam starą cbr'ke której przeciekają uszczelniacze na lagach. Chcę je wymienić samodzielnie ale chciałem zaczerpnąć waszej rady. Po pierwsze jak się za to zabrać. Czy trzeba zdjąć całe lagi i uszczelniacze wsunąć od góry czy może robi się to jakoś inaczej? Czy poza tymi uszczelniaczami warto wymienić w lagach jeszcze jakieś inne uszczelniacze? W tym modelu jest to zawieszenie gdzie są wentyle i twardość zawieszenia reguluje się poprzez nabijanie ich powietrzem. Zauważyłem że jak wcisnę ten wentyl żeby powietrze schodziło to pluje troszke olejem co chyba jest oznaką zużycia jeszcze czegoś. Bardzo proszę o pomoc osoby która miała styczność z czymś takim i mi poradzi co i jak. Pozdrawiam i z góry dziękuje. I ostanie pytanie jak i ile trzeba wlać nowego oleju po wymianie uszczelniaczy?
prezes2bt
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3/8/2008, 16:00


Postprzez LordLox » 3/8/2008, 16:47

Witam.

Musisz ściągnąć całe lagi i wybić simmeringi . Trochę sie z tym poszarpiesz i pamiętaj żeby wyjąć zawleczkę zanim sie zabierzesz za wybijanie samego uszczelniacza! Sprawdź długość sprężyn (397.3 mm), czy nie ma opiłków w oleju, stan podkładek i tulejek dystansowych.

Ilośc oleju w lagach:
Prawa - 361 ml
Lewa - 371 ml

Pamiętaj kolejność składania (sprężyna -> podkładka -> tulejka dystansowa -> podkładka -> wlać olej -> zakręcić).

To by było na tyle - więcej nie ma co rozbierać jeśli tylko cieknie.

Pozdro
"Headstrong will take on anyone !"
Kawasaki ZX6-R
Honda CBR 600 F
LordLox
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 7/4/2007, 10:44
Lokalizacja: Żary


Postprzez prezes2bt » 3/8/2008, 23:13

A to że po naciśnięciu wentyla pluje olejem to normalne?? Bo właśnie boję się że coś tam przepuszcza dlatego też pluje. Pierwszy raz mam do czynienia z zawieszeniem które sie nabija powietrzem i nie wiem czy to nie jest zły objaw. Jeszcze pytanie jak dużo (ile atmosfer ) nabić tego powietrza dla normalnej jazdy?? Nie szaleje tym motorem, używam go raczej do normalnej jazdy turystycznej. Teraz mam chyba za dużo bo jak gdzieś szybciej przelecę nad jakąś nierównością to amorek tak szybko odbija że aż słychać trzaśnięcie metalu o metal. I nie wiem czy to normalne bo amorek powinien tłumić a ten wygląda na to że odbija sprężyna a tłumienia zero. Czy to wina tego że ma nabite za dużo powietrza czy może jest wyrobiony ?? Jeżeli tak to co w takim wypadku muszę zrobić?
prezes2bt
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3/8/2008, 16:00



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê