Aprilia RS 50, 70, 80 - Temat ogólny
tak
przy okazji wymien cały płyn. powinno sie to robic minimum raz w roku

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie chodzi o grzanie. ja u siebie wymieniam co 2-3 miechy. chodzi o to że płyn jest silnie higroskopijny ssie wilgoc z otoczenia. i po 1 - nawet jak super hamuje to po wymianie bedzie hamowało jeszcze lepiej, znaczenie jest duze, bo róznica po wymianie półrocznego płynu jest zauwazalna w dozowalnisci hebli
( choc mozna nie wymieniac 5 lat i nadal bedzie koło blokowało xd ) 2 sprawa to im bardziej zuzyty płyn tym szybciej wszystko pada. choc i tak te pompki są bardzo wytrzymałe. to mysle że 5 minut roboty z płynem. i 10 zł rocznie na płyn hamulcowy to zerowy wydatek

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
mozesz nie musisz. wymieniajac dysze mozesz lepiej zestroic gaźnik pod cylek. ale na serii tez poleci. jezeli dobrze pracuje, nie dusi sie to mozesz zostawic serię
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
sciagnij sobie serwisówke to bedzie łatwiej.
ale co do samego naciągania to chyba jest banalne. wystarczy zobaczyc. luzujesz kontre czyli nakrętke. a potem sama srube wykręcasz ona wypycha napinacz. oczywiscie ośke koła musisz poluzowac. i odkrecasz z obu stron tak samo. nie luzuj koła zbyt mocno. i patrz na znaki na napinaczu i na wahaczu. tam są rózne kreski itp i zrób tak żeby po obu stronach napinacz był tak samo oddalony - na tych samych znakach. i żeby łancuch nie był na pięty zbyt mocno ani zbyt lekko. jak chcesz dobrze ustawic mozesz poprosic kogos (najlepiej cięzszego) zeby siadł na moto i wtedy napinasz zeby był w miare sztywno. jak wahacz pracuje to łancuch sie naciąga i na postoju moze byc luźny a jak siądziesz albo dobijesz tył w jakiejś dziurze może byc zbyt napięty. dlatego tak jest najlepiej podciągac - czyli z kims siedzącym. mozna tez obczaic czy na piascie wszystko jest równo sprawdzajac naciag po przepchaniu moto pół metra. i znów po pół metra. czasami bywa tak że piasta moze miec bicie lekkie i łancuch jest róznie wyciągniety. jak naciagniesz za mocno to moze ci sie uszkodzic łancuch zebatki i łozyska. wiec lepiej nie przesadzac
ale co do samego naciągania to chyba jest banalne. wystarczy zobaczyc. luzujesz kontre czyli nakrętke. a potem sama srube wykręcasz ona wypycha napinacz. oczywiscie ośke koła musisz poluzowac. i odkrecasz z obu stron tak samo. nie luzuj koła zbyt mocno. i patrz na znaki na napinaczu i na wahaczu. tam są rózne kreski itp i zrób tak żeby po obu stronach napinacz był tak samo oddalony - na tych samych znakach. i żeby łancuch nie był na pięty zbyt mocno ani zbyt lekko. jak chcesz dobrze ustawic mozesz poprosic kogos (najlepiej cięzszego) zeby siadł na moto i wtedy napinasz zeby był w miare sztywno. jak wahacz pracuje to łancuch sie naciąga i na postoju moze byc luźny a jak siądziesz albo dobijesz tył w jakiejś dziurze może byc zbyt napięty. dlatego tak jest najlepiej podciągac - czyli z kims siedzącym. mozna tez obczaic czy na piascie wszystko jest równo sprawdzajac naciag po przepchaniu moto pół metra. i znów po pół metra. czasami bywa tak że piasta moze miec bicie lekkie i łancuch jest róznie wyciągniety. jak naciagniesz za mocno to moze ci sie uszkodzic łancuch zebatki i łozyska. wiec lepiej nie przesadzac

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dokleję się jeżeli chodzi o Aprillia rs 50 2000rok produkcji nie chce zapalić i tak:
-paliwo dobre, gaźnik ok, akumulator i rozrusznik ok, świeca-zmieniana na inną ok -jest iska- bardzo ładna, cisnienie na cylindrze ok 10 czyli dobre, klin na kole zamachowym ok nie ścięty, simmeringi raczej ok brak wycieków od strony zapłonu i paska , ale całkowicie nic - nawet się nie odezwie, po wlaniu paliwa do cylindra tez nic nawet dychu. Zapłon jest ustawiony na stałe, czy może to być moduł zapłonowy iskra nie w tym miejscu? A próbowałem tez bez filtra powietrza zatykałem ręka tez nic, siły mi ten skuter odbiera. Proszę o inne propozycje sugestie.
-paliwo dobre, gaźnik ok, akumulator i rozrusznik ok, świeca-zmieniana na inną ok -jest iska- bardzo ładna, cisnienie na cylindrze ok 10 czyli dobre, klin na kole zamachowym ok nie ścięty, simmeringi raczej ok brak wycieków od strony zapłonu i paska , ale całkowicie nic - nawet się nie odezwie, po wlaniu paliwa do cylindra tez nic nawet dychu. Zapłon jest ustawiony na stałe, czy może to być moduł zapłonowy iskra nie w tym miejscu? A próbowałem tez bez filtra powietrza zatykałem ręka tez nic, siły mi ten skuter odbiera. Proszę o inne propozycje sugestie.
- akus11
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 23/9/2011, 21:08
- Lokalizacja: chojna
http://allegro.pl/tarcza-przod-aprilia- ... 62684.html
Np. na tej aukcji, jednak nie wiem czy od tego rocznika podejdzie, jeśli nie to zadzwoń do gościa z aukcji niżej:
http://allegro.pl/aprilia-rs-50-am6-lag ... 68161.html
Np. na tej aukcji, jednak nie wiem czy od tego rocznika podejdzie, jeśli nie to zadzwoń do gościa z aukcji niżej:
http://allegro.pl/aprilia-rs-50-am6-lag ... 68161.html
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
rs
Nie wiem czy było jeśli tak to proszę o wybaczenie xD.
Sam miałem kiedyś Rs 50 i wiem na ile ten link może sie przydać jak sie coś rozkręci a potem jest problem która śrubka gdzie i co do czego, a w efekcie i tak dziwnym trafem zostaje parę śrubek po skręceniu.
http://www.apriliagenuineparts.co.uk/ca ... 010-68.php
Jeśli byłby ktoś zainteresowany to posiadam też serwisówki do rs50 ale są one chyba ogólnie dostępne na stronie aprili więc z tym nie ma problemu.
Sam miałem kiedyś Rs 50 i wiem na ile ten link może sie przydać jak sie coś rozkręci a potem jest problem która śrubka gdzie i co do czego, a w efekcie i tak dziwnym trafem zostaje parę śrubek po skręceniu.
http://www.apriliagenuineparts.co.uk/ca ... 010-68.php
Jeśli byłby ktoś zainteresowany to posiadam też serwisówki do rs50 ale są one chyba ogólnie dostępne na stronie aprili więc z tym nie ma problemu.
- MrLubaTuba
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 21/10/2011, 22:59
- Lokalizacja: KrK
- LubieSzybko
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 27/10/2012, 17:31
Witam
Chciałem się zapytać czy cały wydech od nowszej aprili rs 50(1999-2005) będzie pasował do starszej rs 50(1993-1998)?
Chciałem się zapytać czy cały wydech od nowszej aprili rs 50(1999-2005) będzie pasował do starszej rs 50(1993-1998)?
- michalmazurek16
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 16/3/2013, 11:42
- Lokalizacja: Bodzentyn
Siema mam apke rs 50 2013 r. i musiałem ściągnąć wszystkie plastyki aby.ogarnąć gdzie lac olej, a mianowicie znajduje się pod zbiornikiem benzyny 

- ApriliaRs4
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 23/8/2013, 21:16
- Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa
Witam.
Mam pewien problem z moją aprilią rs 50 z 1997r. (AM6),a mianowicie strasznie dużo pali (około 9 litrów) i nie ma szału jeśli o osiągi, z trudem rozpędza się do 80km/h, gaźnik mam seryjny sha 14.12, dysza 100, gaźnik czyściłem. W czym może tkwić problem? Z góry dziękuję za odpowiedź
Mam pewien problem z moją aprilią rs 50 z 1997r. (AM6),a mianowicie strasznie dużo pali (około 9 litrów) i nie ma szału jeśli o osiągi, z trudem rozpędza się do 80km/h, gaźnik mam seryjny sha 14.12, dysza 100, gaźnik czyściłem. W czym może tkwić problem? Z góry dziękuję za odpowiedź
- michalmazurek16
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 16/3/2013, 11:42
- Lokalizacja: Bodzentyn
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości