MZ 250. iskra w dolnym momęcie położenia tłoka
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
MZ 250. iskra w dolnym momęcie położenia tłoka
Witam jestem nowym posiadaczem MZ 250, mam problem z zapłonem i zauważyłem, że w DMP tłoka występuje iskra zarówno jak i w górnym. co możne być tego przyczyną ??. Proszę o pomoc z góry dziękuje !
- kamil_1524
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
- Lokalizacja: Bełchatów
- kamil_1524
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
- Lokalizacja: Bełchatów
- kamil_1524
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
- Lokalizacja: Bełchatów
Widze ze humungus zna sie na MZ jak malo kto <LoL>
kamil_1524
Powodem iskry w roznych miejscach moga byc wytluczone platynki (czyt. wymienic - koszt okolo 10zl) albo krzwyka. Zakrec tez walem czy czasami krzywka nie ma bicia.
Sam zaplon ustaw tak zeby iskra pojawiala sie na swiecy gdy tlok znajdzie sie od 2.5 do 3mm przed GMP.
Luz na wale jest dopuszczalny w granicach rozsadku. Kolo 1,5 mm luzu to jeszcze nie wielki problem.
Gdy bedziesz juz grzebal przy alternatorze to zobacz czy czasem nie jest tam mokro od benzyny. Moze Cie czekac wymiana uszczelniacza na wale.
To akurat kosztuje grosze.
Jesli nie chce Ci moto zapalac to pierwsze na co patrz to SWIECA. Te motocykle tak maja ze swiece sie dosyc czesto wymienia. Wyczysc tez gaznik. Najlepiej rozkrec go calego wyjmin wszystkie uszczelki a reszte wrzuc go garnka z octem i na kuchenke. Zagotuj niech chwile wrze i gaznik jak nowy
kamil_1524
Powodem iskry w roznych miejscach moga byc wytluczone platynki (czyt. wymienic - koszt okolo 10zl) albo krzwyka. Zakrec tez walem czy czasami krzywka nie ma bicia.
Sam zaplon ustaw tak zeby iskra pojawiala sie na swiecy gdy tlok znajdzie sie od 2.5 do 3mm przed GMP.
Luz na wale jest dopuszczalny w granicach rozsadku. Kolo 1,5 mm luzu to jeszcze nie wielki problem.
Gdy bedziesz juz grzebal przy alternatorze to zobacz czy czasem nie jest tam mokro od benzyny. Moze Cie czekac wymiana uszczelniacza na wale.
To akurat kosztuje grosze.
Jesli nie chce Ci moto zapalac to pierwsze na co patrz to SWIECA. Te motocykle tak maja ze swiece sie dosyc czesto wymienia. Wyczysc tez gaznik. Najlepiej rozkrec go calego wyjmin wszystkie uszczelki a reszte wrzuc go garnka z octem i na kuchenke. Zagotuj niech chwile wrze i gaznik jak nowy

929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Dzisiaj zauważyłem słabą kompresje gwint od cylindra się uszkodził i ucieka powietrze :/ nie dużo ale zawsze
czy to tez możne być powodem ?. beza dochodzi świeca się czasem nawet zalewa iskra jest <BYCZA:)>a nie chce palić :/

- kamil_1524
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
- Lokalizacja: Bełchatów
a i jeszcze jedno kiedyś wymieniałem tłok na którym nie było strzałki jak go założyć. Wiec mogłem się pomylić czy to tez by wpływało na to,że motor nie pali ?? proszę o odp z góry dziękuje !
- kamil_1524
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
- Lokalizacja: Bełchatów
Chyba nie bo tak i tak chodził, a strzałka oznaczająca stronę która ma być przy wydechu się wytarła i nie jestem pewien czy jest różnica ?.
- kamil_1524
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
- Lokalizacja: Bełchatów
- kamil_1524
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
- Lokalizacja: Bełchatów
- kamil_1524
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
- Lokalizacja: Bełchatów
To juz chwilę czasu temu było więc dobrze nie pamiętam, ale jeżeli masz MZ z zapłonem platynkowym z odśrodkowym przyspieszaczem to tam można było przez przypadek wstawić krzywkę przekręconą o 180stopni. Taki zaplon występował na pewno w modelach do trophy włącznie. TS i ETZ mają już sztywny zapłon 0,3mm przed GMP i szczelinę bodajże 0,7mm. niepamiętam czy w TS i Etz można było również przekręcić krzywkę, ale na pewno zła szczelina powoduje właśnie m.in. podwójny przeskok iskry.
I nie przekręcaj tłoka, bo jak byś miał źle to już by Ci piescienie pokruszyło na pewno.
Powodzenia.
I nie przekręcaj tłoka, bo jak byś miał źle to już by Ci piescienie pokruszyło na pewno.
Powodzenia.
- Bartman
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
- Lokalizacja: Krosno
teraz jest taki problem, że iskra jest dobra, paliwo wlewam do tłoka i straszne wybuchy z tłumika się wydostają. Na początku myślałem, że to wina zapłonu ale przestawiałem go godzinami i tylko było gorzej ;( naprawdę nie wiem o co chodzi POMOCY !!
- kamil_1524
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 26/7/2008, 19:26
- Lokalizacja: Bełchatów
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Posty: 30
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości