czy to moze do wymiany skrzynia? w zx9r.
Posty: 14
• Strona 1 z 1
czy to moze do wymiany skrzynia? w zx9r.
witam
mam kawę zx9r z 98r i gdy jadę na 1 to często mi tak jak by wyskakiwał bieg
na luz i znowu wskoczył czuć szarpniecie czy to znaczy ze pierwszy bieg mi sie posypał ?
czy coś innego bo na reszcie biegów jest ok
pozdrawiam
mam kawę zx9r z 98r i gdy jadę na 1 to często mi tak jak by wyskakiwał bieg
na luz i znowu wskoczył czuć szarpniecie czy to znaczy ze pierwszy bieg mi sie posypał ?

pozdrawiam
- munias
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 28/2/2008, 12:48
- Lokalizacja: Puławy
przypadek jest konkretny i tyczy sie konkretnego modelu wiec odpowiedz moze troche zajac troche czasu - cierpliwosci.
Dobrze by bylo gdybys opisal problem troche bardziej dokladnie. Przyczyn takiego szarpania moze byc calkiem sporo. Od zle naciagnietego lancucha, przez sprzeglo az po skrzynie.
Dobrze by bylo gdybys opisal problem troche bardziej dokladnie. Przyczyn takiego szarpania moze byc calkiem sporo. Od zle naciagnietego lancucha, przez sprzeglo az po skrzynie.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
witam
wiec nie jest to zawsze ale gdy jadę na 1 biegu to nawet bez agresywnego przyspieszania jest tak jakbym sprzęgło wcisną i puścił tylko czuć zgrzyt . łańcuch jest już na wykończeniu i jedna tulejka była pęknięta w ogniwie wiec wyciolem to ogniwo i trochę skorciłem go myślałem ze problem zniknie i parę godzin go nie było ale sprawdzałem łańcuch i nie był poluzowany i czasem mocno odkręcę manetek i nie strzeli a czasem parę razy pod rząd podczas przyspieszania i tylko to sie dzieje na 1 i nie wiem czy łańcuch czy skrzynie wymienić
wiec nie jest to zawsze ale gdy jadę na 1 biegu to nawet bez agresywnego przyspieszania jest tak jakbym sprzęgło wcisną i puścił tylko czuć zgrzyt . łańcuch jest już na wykończeniu i jedna tulejka była pęknięta w ogniwie wiec wyciolem to ogniwo i trochę skorciłem go myślałem ze problem zniknie i parę godzin go nie było ale sprawdzałem łańcuch i nie był poluzowany i czasem mocno odkręcę manetek i nie strzeli a czasem parę razy pod rząd podczas przyspieszania i tylko to sie dzieje na 1 i nie wiem czy łańcuch czy skrzynie wymienić
zx9r
- munias
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 28/2/2008, 12:48
- Lokalizacja: Puławy
wymiana skrzynie to koszt rzedu 3000zl i nie wiem czy jestes na to przygotowany. Mniejsza naprawa skrzyni kosztuje 1500 zl, wiec najpierw musisz dobrze zdiagnozowac co sie stalo. Najlepiej zeby okiem na to rzucil jakis fachowiec.
Wez jeszcz sobie cos do serca. Lancuchow motocyklowych sie nie skraca. ZX9R to nie motorynka. Jezeli lancuch jest juz na wykonczeniu trzeba go zmienic, najlepiej caly zestaw. Sprawdz jeszcze czy linka od sprzegla nie jest zbyt mocno naciagnieta, aczkolwiek obawiam sie, ze problem tkwi gdzies glebiej.
Wez jeszcz sobie cos do serca. Lancuchow motocyklowych sie nie skraca. ZX9R to nie motorynka. Jezeli lancuch jest juz na wykonczeniu trzeba go zmienic, najlepiej caly zestaw. Sprawdz jeszcze czy linka od sprzegla nie jest zbyt mocno naciagnieta, aczkolwiek obawiam sie, ze problem tkwi gdzies glebiej.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Moze przednia zebatka jest lysa albo wpusty ktore ja trzymja sie zjechaly predzej to pierwsze
Jak dodasz gazu na jedynce gdzie moment przekazywany jest najwiekszy lancuch moze sie slizgac po zebatce
ale jak juz skracales lancuch to powinienes chyba widziec jej stan
najlepiej porownac z fotakmi (nie rysunkiem) nówki wtedy łatwo zauwazysz czy zebatka jest OK
Jak dodasz gazu na jedynce gdzie moment przekazywany jest najwiekszy lancuch moze sie slizgac po zebatce
ale jak juz skracales lancuch to powinienes chyba widziec jej stan
najlepiej porownac z fotakmi (nie rysunkiem) nówki wtedy łatwo zauwazysz czy zebatka jest OK
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
Czy Ty chcesz jako jeden z nielicznych mieć prawo wyboru trumny dla siebie? Sam się pchasz w piach.
Pierwsze co to łańcucha się nie skraca, tylko wymienia. Jak łańcuch sie rozciągnął, to zębatki po prostu nie moją być w dobrym stanie. Jak wiesz że Ci łańcuch przeskakuje, to jesteś masochistą. Widziałeś co się dzieje jak łańcuch zeskoczy z zębatki w czasie jazdy? Jeżeli nie wiesz to Ci powiem, od razu zostaje wciągnięty przez cokolwiek wirującego w tej chwili, blokuje się między zębatką a karterami silnika, albo blokuje tylne koło. Teraz wyobraź sobie siebie zasuwającego na motocyklu i że łańcuch Ci spada, tak pierdzielniesz o ziemię że aż zadzwoni.
Poza tym jeszcze nie widziałem żeby jakiś bieg po tym jak wyskoczy sam znowu wskakiwał, to jest nierealne.
Pierwsze co to łańcucha się nie skraca, tylko wymienia. Jak łańcuch sie rozciągnął, to zębatki po prostu nie moją być w dobrym stanie. Jak wiesz że Ci łańcuch przeskakuje, to jesteś masochistą. Widziałeś co się dzieje jak łańcuch zeskoczy z zębatki w czasie jazdy? Jeżeli nie wiesz to Ci powiem, od razu zostaje wciągnięty przez cokolwiek wirującego w tej chwili, blokuje się między zębatką a karterami silnika, albo blokuje tylne koło. Teraz wyobraź sobie siebie zasuwającego na motocyklu i że łańcuch Ci spada, tak pierdzielniesz o ziemię że aż zadzwoni.
Poza tym jeszcze nie widziałem żeby jakiś bieg po tym jak wyskoczy sam znowu wskakiwał, to jest nierealne.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
już Ci mówię jak to wygląda.... otóż pierwszym objawem sypiącego się biegu jest właśnie takie niewielkie szarpnięcie jest to spowodowane tym ze pamiętnik nie trzyma biegu na początku tylko go gubi ale wskakuje ponownie później jak jeszcze bardziej wyrobi sie pamiętnik to bieg potrafi wyskoczyć i nie wskoczyć ponownie jeśli przy wbijaniu biegu bieg nie zgrzyta nie stawia oporów to tylko pamiętnik masz do wymiany i ewentualnie tryb jeśli przy wrzucaniu biegu skrzynia stawia opór i zgrzyta to znak że jeszcze wodziki do tego trzeba wymienić. najlepiej jest wymienić całość czyli pamiętnik tryb danego biegu w twoim przypadku 1 i wodziki. wtedy masz pewność że wszystko co jest odpowiedzialne za sprawną pracę skrzyni masz wymienione. a i tak skrzynie będą Ci wybebeszać z ramy. jak chcesz mogę zamieścić fotki pamiętnika wodzików i trybów, będą delikatnie inne ale te elementy się abrdzo nie różnią między sobą....
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Poza tym jeszcze nie widziałem żeby jakiś bieg po tym jak wyskoczy sam znowu wskakiwał, to jest nierealne.[/quote]
Marcin tak jest ja tak miałem i kolega w R6 to jest takie jak by szarpnięcie i przypomina szybkie wyskoczenie biegu i wskoczenie.... tak jest zaufaj...
Marcin tak jest ja tak miałem i kolega w R6 to jest takie jak by szarpnięcie i przypomina szybkie wyskoczenie biegu i wskoczenie.... tak jest zaufaj...

-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
co nie zmienia faktu masakry jaką kolega zafundował sobie i łańcuchowi. Rzeczywiście prosząc się o kuku.
!!ZESTAW NAPĘDOWY DO WYMIANY!!
!!ZESTAW NAPĘDOWY DO WYMIANY!!
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
dzięki wielkie
napęd już zamówiłem , sprawdzałem linkę od sprzęgła jest luks naciągnięta z odpowiednim luzem a zębatki nie są aż tak zjechane i łańcuch raczej nie przeskakuje bo jak odkręciłem dekielek od zębatki to nie był od środka porysowany a tam jest mało miejsca to coś by było widać i zęby na zębatkach są jeszcze dosyć wysokie a objawy są właśnie takie jak kolega z R1 powiedział bardzo bym prosił jak byś mógł o te zdjęcia i przy wciskaniu biegu nic nie zgrzyta tylko czasem jest tak jak włożę 1 to nie czuje żeby weszła ale neutral gaśnie i po puszczeniu sprzęgła kawa rusza znacie może jakiś sklep internetowy gdzie będę mógł te rzeczy zamówić? a jak sprawdzić ze to na pewno one są zepsute?
napęd już zamówiłem , sprawdzałem linkę od sprzęgła jest luks naciągnięta z odpowiednim luzem a zębatki nie są aż tak zjechane i łańcuch raczej nie przeskakuje bo jak odkręciłem dekielek od zębatki to nie był od środka porysowany a tam jest mało miejsca to coś by było widać i zęby na zębatkach są jeszcze dosyć wysokie a objawy są właśnie takie jak kolega z R1 powiedział bardzo bym prosił jak byś mógł o te zdjęcia i przy wciskaniu biegu nic nie zgrzyta tylko czasem jest tak jak włożę 1 to nie czuje żeby weszła ale neutral gaśnie i po puszczeniu sprzęgła kawa rusza znacie może jakiś sklep internetowy gdzie będę mógł te rzeczy zamówić? a jak sprawdzić ze to na pewno one są zepsute?
zx9r
- munias
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 28/2/2008, 12:48
- Lokalizacja: Puławy
Żeby nie otwierać nowego tematu podepnę się tutaj, od tygodnia mam problem z wrzuceniem luzu gdy silnik się nagrzeje. Tak jakby nie było sprzęgło wciśnięte. Próbowałem regulować długość linki ale dupa
Macie jakieś pomysły?
spoko widzę że cenzura działa
Ale dydawało mi się że d.u.p.a. to nie jest aż tak nieprzyzwoite słowo

spoko widzę że cenzura działa

Zephyr 550 "RUDA SUKA"
-
pol3k - Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 8/1/2008, 14:44
- Lokalizacja: W-W
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości