Zawór wydechowy, Aprilia RS 125, AF1 Futura 125 itp...
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Zawór wydechowy, Aprilia RS 125, AF1 Futura 125 itp...
Siema
Zatarłem apke AF1 125 na nikaslu bo poprzedni właściciel lał do dozownika olej silnikowy od ciągnika albo innej maszyny rolniczej.
Zrobiłem tuleje w Motor-Techu. Bardzo polecam są w tych sprawach najlepsi.
Założyłem cylinder tłok po prostu kpl. Przejechałem 10km i moto niema siły i gaśnie oraz wydaję metaliczny dźwięk.
Rozkręciłem zestawik, a tu zawór wydechowy wpadł mi do środka i poszedł tłok. Na szczęście tuleja jest nietknięta więc tylko nowy tłok.
Moje pytanie jest proste. Czy mogę ten zawór wydechowy wyrzucić i zrobić zaślepke? Wiem, że na niższych partiach obrotów będzie słabsza ale to nie problem. Głównie chodzi mi o to czy taka operacja nie skróci żywotności części ( tulei, tłoka itp) albo czegoś nie rozwale?
Jeżeli jest to możliwe to ma jeszcze pytania:
- Jak wyjmę zawór wydechowy to będzie taka luka. Ona ma zostać pusta i tam mam nic nie wkłądać, a w stare mocowanie obudowy zaworu mam dać jakąś zaślepke?
- Posiadam ten zawór bo on sie nie zniszczył. Mogę np. ustawić ten zawór w oknie wydechowym tak żeby był cały czas otwarty, a jego przymocować np. jakąś śrubą z podkładką. Na zaworze po bokach jest miejsce i tam planuje te otwory na śruby zrobić.
Proszę o rade bo nie chce kupować następnego tłoka.
A to znalazłem na necie:
(otwórz link)
pozdro

Zatarłem apke AF1 125 na nikaslu bo poprzedni właściciel lał do dozownika olej silnikowy od ciągnika albo innej maszyny rolniczej.
Zrobiłem tuleje w Motor-Techu. Bardzo polecam są w tych sprawach najlepsi.
Założyłem cylinder tłok po prostu kpl. Przejechałem 10km i moto niema siły i gaśnie oraz wydaję metaliczny dźwięk.
Rozkręciłem zestawik, a tu zawór wydechowy wpadł mi do środka i poszedł tłok. Na szczęście tuleja jest nietknięta więc tylko nowy tłok.
Moje pytanie jest proste. Czy mogę ten zawór wydechowy wyrzucić i zrobić zaślepke? Wiem, że na niższych partiach obrotów będzie słabsza ale to nie problem. Głównie chodzi mi o to czy taka operacja nie skróci żywotności części ( tulei, tłoka itp) albo czegoś nie rozwale?
Jeżeli jest to możliwe to ma jeszcze pytania:
- Jak wyjmę zawór wydechowy to będzie taka luka. Ona ma zostać pusta i tam mam nic nie wkłądać, a w stare mocowanie obudowy zaworu mam dać jakąś zaślepke?
- Posiadam ten zawór bo on sie nie zniszczył. Mogę np. ustawić ten zawór w oknie wydechowym tak żeby był cały czas otwarty, a jego przymocować np. jakąś śrubą z podkładką. Na zaworze po bokach jest miejsce i tam planuje te otwory na śruby zrobić.
Proszę o rade bo nie chce kupować następnego tłoka.
A to znalazłem na necie:

pozdro


- michal_ck
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/7/2008, 21:56
siema ja miałem ten sam problem tyle ze ja miałem cylinder tulejowany na 160 i czasem blokował tłok. no możesz tak zrobić nic nie będzie się działo tylko dobrze uszczelni ale zato będzie muł lub przerywał tak delikatnie
i bardzo słąby w tym zakresie obrotów między 4tyś a 6 tyś
i bardzo słąby w tym zakresie obrotów między 4tyś a 6 tyś
- tiesto9199
- Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 3/5/2008, 12:40
- Lokalizacja: pszów
AF1, zawór wydechowy
Siema
Zrobilem tak...
Stary zawór ustawilem w położeniu, że jego krawędź jest równa ze ścianką cylindra i przymocowałem śrubą.
Moto ma delikatniego muła, dostaje kopa między 7-8 tys.
Lepsze takie rozwiązanie niż wydawać kilka ładnych stów na zawór.
Póki co działa.
pozdro
Zrobilem tak...
Stary zawór ustawilem w położeniu, że jego krawędź jest równa ze ścianką cylindra i przymocowałem śrubą.
Moto ma delikatniego muła, dostaje kopa między 7-8 tys.
Lepsze takie rozwiązanie niż wydawać kilka ładnych stów na zawór.
Póki co działa.
pozdro
- michal_ck
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 23/7/2008, 21:56
Siema! mam ten sam problem co prawda w tzr'ce ,zawór wydechowy mam też ustawiony non stop na otwarty..wg mnie nic nie powinno się z tym dziać(jeśli chodzi o żywotność) ale jest bardzo słaba przez to na niskich obrotach no i spalanie maksymalne:/ - maksymalny przepływ spalin.. na Twoim miejscu rozejrzałbym się za takim zaworem używanym,jeśli trafiłaby sie okazyjna cena to warto to kupić a jeśli nie to można jeździć tak jak ja mam..Pozdro
Nie ma Boga jest Motur!
-
MAXIKING - Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 15/8/2008, 23:30
- Lokalizacja: WLKP
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości