Chłodnica... jak zalać płyn i odpowietrzyć układ.
Posty: 33
• Strona 2 z 2 • 1, 2
"ej" to sobie pod blokiem do kolegow wolaj.
przepraszam za OT
przepraszam za OT
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
Nic Ci się nie zapowietrzyło przez samo zajrzenie.
Co do odpowietrzania to wystarczy kontrolować stan płynu po wymianie. Samo się odpowietrzy. Miałem przygody kiedyś z chłodnicą w motocyklu i mam nawyk zerkania na stan płynu za każdym razem jak odpalam motocykl. Polecam.
Co do odpowietrzania to wystarczy kontrolować stan płynu po wymianie. Samo się odpowietrzy. Miałem przygody kiedyś z chłodnicą w motocyklu i mam nawyk zerkania na stan płynu za każdym razem jak odpalam motocykl. Polecam.
-
hefron - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
nie chce zakładać nowego tematu więc sie tutaj spytam, wcześniejsze moto miałem chłodzone powietrzem a teraz mam cieczą, i pytanie brzmi czy coś trzeba z tym robić(zlewać płyn chłodniczy by go nie rozsadziło) przez zimowaniem ?
- Dokaz
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 9/12/2006, 11:58
Polecam zajrzeć do maunala zanim zaleje ktoś chłodnicę płynem bo można zrobić kuku motocyklowi. Do mojego motoyckla (GSX-R1000 k3) płyn chłodniczy trzeba rozrzedzić wodą destylowaną w stosunku 1:1 i dopiero to wlewać do układu chłodniczego. Do tego napisane jest tam jaki płyn można do tego użyć. To jest bardzo ważne aby uzyskać odpowiednią temp wrzenia i temp pracy płynu. Nikt nie chciałby aby płyn mu wykipiał na skrzyżowaniu albo zamarzł na parkingu przed pracą. Poza tym współczesne motocykle są delikatne, chłodnice wykonane z różnych stopów, przeważnie lekkich i delikatnych. Lepiej stosować się do instrukcji żeby nic nie zniszczyć.
-
hefron - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1394
- Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
- Lokalizacja: Suchowola
Rozcieńcza się tylko koncentraty a nie gotowe płyny. Osobiście nie stosowałem tego nigdy, ale np. w samochodzie mam naklejkę przy wlewie do chłodnicy informującą o proporcjach i jaki to ma być konkretnie płyn (koncentrat) .
Jednak jestem zdania, że stosując dobre, markowe płyny nie trzeba się martwić o ich wytrzymałość a moto nam nie zakipi na skrzyżowaniu.
Jednak jestem zdania, że stosując dobre, markowe płyny nie trzeba się martwić o ich wytrzymałość a moto nam nie zakipi na skrzyżowaniu.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
A nie możesz go jeszcze dla pewności przepłukać wodą dest. zanim nalejesz płynu ..?
Możesz jeszcze kupić specjalny płyn do mycia (płukania) układów chłodzenia

Możesz jeszcze kupić specjalny płyn do mycia (płukania) układów chłodzenia
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Spuszczaj tak jak czytałeś. serwisówka nie kłamie, nie musisz się upewniać, czy to prawda. Chyba, że czytałeś gdzieś na forum.
Niemniej, w serwisówce znajdziesz gdzie ta śruba w twoim moto się znajduje.
Niemniej, w serwisówce znajdziesz gdzie ta śruba w twoim moto się znajduje.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
senekkorzenna napisał(a):hefron napisał(a):Polecam zajrzeć do maunala zanim zaleje ktoś chłodnicę płynem bo można zrobić kuku motocyklowi. Do mojego motoyckla (GSX-R1000 k3) płyn chłodniczy trzeba rozrzedzić wodą destylowaną w stosunku 1:1 i dopiero to wlewać do układu chłodniczego. Do tego napisane jest tam jaki płyn można do tego użyć. To jest bardzo ważne aby uzyskać odpowiednią temp wrzenia i temp pracy płynu. Nikt nie chciałby aby płyn mu wykipiał na skrzyżowaniu albo zamarzł na parkingu przed pracą. Poza tym współczesne motocykle są delikatne, chłodnice wykonane z różnych stopów, przeważnie lekkich i delikatnych. Lepiej stosować się do instrukcji żeby nic nie zniszczyć.
Napisz mi skÄ…d Ty masz takie informacjÄ™.
O ile ja znam się na motoryzacji i mam praktykę wieloletnią to pierwszy raz spotkałem sie z informacją że już przygotowany płyn należy rozcieńczać .Na każdym płynie masz napisane do ilu stopni ma gwarancję producenta.Jeżeli rozcieńczysz go 1:1 to otrzymasz płyn słabszy o połowę czyli przy przeznaczeniu do -25 stopni będzie miał odporność na zamarzanie tylko 12.5 stopnia.
Rozcieńczać to można tylko koncentrat i to według instrukcji która określa ile do jakiej odporności na zamarzanie.
W silnikach gdzie układ chłodzenia jest ciśnieniowy a co za tym idzie temperatura jest powyżej 87 stopni producent podaje jaki płyn powinien być stosowany.
To tyle ,a jak byś miał jakieś sensowne uwagi to napisz ,
Z tym rozcienczaniem to prawda, u mnie w manualu do zx6r 03 tez kaza 1:1... polowa wody miekkiej a polowa plynu.
ucze sie ... na zx6r `03
-
dudek - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 13/5/2008, 10:27
- Lokalizacja: Warszawa
a może japończyki zakładają, że nie ma takiej opcji, żeby motocykl stał w miejscu gdzie temperatura spada poniżej -12
- z tym, że rozcieńczanie osłabia również górną granicę temperaturową. Nie zapominajcie, że płyn ma zadanie jeszcze smarować pompę wodną w każdych warunkach pracy.
a wogóle to poczytajcie o tym na google. Jest masa artykułów o układach chłodzenia itp.

a wogóle to poczytajcie o tym na google. Jest masa artykułów o układach chłodzenia itp.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 33
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości