Temperatura w Yamaha R1
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Temperatura w Yamaha R1
Witajcie,
Moze ktos lepszy mi pomoze. Mam od 2 miesiacy R1 i czasami sie bardzo grzeje. Jak lece po trasie to temp mam OK (165F), nawet jak w miescie trzymam ja na 7-8tys obrotow to dalej tem nie rosnie. Ale jak wjade w ruch miejski, skrzyzowanie, czerwone swiatla, jedynka, dwojak i mala predkosc to szybko sie nagrzewa, ze wlaczaja sie wentylatory (220F). Ktos wie, czy to normalne, czy cos sie dzieje z ukladem chlodzenia.
Pozdrawiam
Przem
Moze ktos lepszy mi pomoze. Mam od 2 miesiacy R1 i czasami sie bardzo grzeje. Jak lece po trasie to temp mam OK (165F), nawet jak w miescie trzymam ja na 7-8tys obrotow to dalej tem nie rosnie. Ale jak wjade w ruch miejski, skrzyzowanie, czerwone swiatla, jedynka, dwojak i mala predkosc to szybko sie nagrzewa, ze wlaczaja sie wentylatory (220F). Ktos wie, czy to normalne, czy cos sie dzieje z ukladem chlodzenia.
Pozdrawiam
Przem
- Przem
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 25/9/2006, 11:38
To ja pisałem ja miałem 116C(najwięcej) ale tak normalnie po mieście mam 106-108C to chyba normalne (moja R1 jest z 2000r.)
Tu masz linka viewtopic.php?p=23924&highlight=#23924
I jeszcze jedno ja pytam tez w innym poście o wskaźnik paliwa masz coś takiego czy masz tylko kontrolkę z rezerwy Przem ??
Tu masz linka viewtopic.php?p=23924&highlight=#23924
I jeszcze jedno ja pytam tez w innym poście o wskaźnik paliwa masz coś takiego czy masz tylko kontrolkę z rezerwy Przem ??
-
orlik1981 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 504
- Dołączył(a): 12/9/2006, 14:19
- Lokalizacja: Siemianowice Åšl. Aktualnie Londyn
Dzieki koledzy, uspokoiliscie mnie z ta temperatura. A co robicie przy wylaczaniu silnika, jak jest taka goraca i chodza wentylatory? Czekacie az sie schlodzi? Mialem raz temperature az 238F.
Mam R1 z 2005 r i nie mam wskaznika paliwa (odp dla Orlika) i nie moge przestawic wskaznika F na C. Chyba, ze ktos wie jak? Kolega mial Aprille to przestawil. Wyklikalem co moglem i udalo mi sie tylko zamienic mile na km. Jeslo ktos wie jak to bedze wdzieczny. Pozdrawiam. Przem
Mam R1 z 2005 r i nie mam wskaznika paliwa (odp dla Orlika) i nie moge przestawic wskaznika F na C. Chyba, ze ktos wie jak? Kolega mial Aprille to przestawil. Wyklikalem co moglem i udalo mi sie tylko zamienic mile na km. Jeslo ktos wie jak to bedze wdzieczny. Pozdrawiam. Przem
- Przem
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 25/9/2006, 11:38
NO temperatura wysoka to normalka jak juz wiecie u mnie wlacza sie wentylator przy ok 110 C tylko ze mam suzuki.Ale w motorach trzeba zobaczyc ze temp jest wyzsza niz w samochodach i nie przestraszyc sie jak przekracza 100 i nic sie nie dzieje zaden wentylator sie nie wlacza. Problemu z schlodzeniem motoru nie ma bo jak sie jezdzic a nie stoi to sie sama chlodzi przy wiekszych podmuchach wiatru wiec zadziej sie wlacza wentylator ale jak na postiuju postawisz motor po jezdzie to sobie sprawdzisz przy ilu dokladnie sie zalacza wentylator. Choc mialem tez ze 2 lata temu tak ze zaczalem sie martwic jak sie wlaczal wentylator a okazalo sie ze sie ciut przytopilo smigielko jedno i sie blokowal
a nie potrzebnie w elektryce grzebalem a jak ruszylem recznie wiatrak to ruszyl wiec przyczyne znalazlem.

- artix7
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 2/10/2006, 17:00
-
Olej mam jakis syntetyczny, chlodziwo jeszcze orginalne z fabryki. Widze, ze motor w ruchu ma dobrze chlodzenie. Czasami jak jest goracy i stane i wylacze silnik to temperatura bardzo roznie, u mnie do 240F. Nie wiem, czy moze sie cos uszkodzic wtedy? A jak tak to co robic? Zamiast stanac to jezdzic az sie zchlodzie? Czasami to trudne.
- Przem
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 25/9/2006, 11:38
No jesli juz chcesz wystudzic motor to jak wlaczy sie wentylator to dac mu torche po pracowac ale jesli gosisz go i chcesz zostawic to przeciez sie ostudzi sam po co nim jezdzic. Dobre by bylo pytanie jesli by posiadaly turbine bo w samochodach z turbina malo osob wie ze lepiej po jezdzie dac po pracowac na postoju jeszcze troche silnikowi na malych obrotach zeby turbina nie ochlodzilo.
- artix7
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 2/10/2006, 17:00
Ja jeśli wentylator chodzi a chce zostawić motor to go zostawiam przecież ochłodnie sam tak jak artix7 wspomniał. Do dwóch tygodni zmienię płyny i zobaczę czy coś to pomoże z temperaturą, dam znać czy się zmniejszyła czy nie.
eagle
GSX-R 600 K6
GSX-R 600 K6
-
orlik1981 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 504
- Dołączył(a): 12/9/2006, 14:19
- Lokalizacja: Siemianowice Åšl. Aktualnie Londyn
a jak jest z kawasaki zx6r. poprzedniemu włascicielowi popsuł sie czujniczek od właczania wentylatorka i zrobił wentylotor na 'krótko' tzn sam go właczasz przy odpowiedniej temp. przy jakiiej temp najlepiej załączac wentylatorek. narazie nie moge kupic czujniczka wiec musze sam właczac.
- laido
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 10/3/2007, 16:52
PANOWIE. po zgaszeniu silnika jak wiadomo nie ma obiegu płynu więc wentylator chłodzi płyn w chłodnicy i on tam zostaje. natomiast dopiero co pałowany silnik oddaje dalej ciepło , głownie cieczy chłodzacej a ta w bloku i głowicy kisi sie razem z tymi elementami.(bo pamietamy ze obiegu nie mamy.) najlepiej przed postojem pare minut przejechać spokojnie żeby sie tempo ustabilizowała i każdy bedzie zadowolony. Ty i motorek
f3
-
lmpk - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
- Lokalizacja: Mazury
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości