Zobacz wÄ…tek - Temperatura w Yamaha R1
NAS Analytics TAG

Temperatura w Yamaha R1

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Temperatura w Yamaha R1

Postprzez Przem » 25/9/2006, 11:47

Witajcie,
Moze ktos lepszy mi pomoze. Mam od 2 miesiacy R1 i czasami sie bardzo grzeje. Jak lece po trasie to temp mam OK (165F), nawet jak w miescie trzymam ja na 7-8tys obrotow to dalej tem nie rosnie. Ale jak wjade w ruch miejski, skrzyzowanie, czerwone swiatla, jedynka, dwojak i mala predkosc to szybko sie nagrzewa, ze wlaczaja sie wentylatory (220F). Ktos wie, czy to normalne, czy cos sie dzieje z ukladem chlodzenia.
Pozdrawiam
Przem
Przem
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/9/2006, 11:38


Postprzez SzpiceR » 25/9/2006, 11:58

tu ostatnio ktos pisal ze 110"stopni C to spoko temp dla R1 :) tylko zamien z F na C :)
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: Słupsk


Postprzez orlik1981 » 25/9/2006, 12:26

To ja pisałem ja miałem 116C(najwięcej) ale tak normalnie po mieście mam 106-108C to chyba normalne (moja R1 jest z 2000r.)
Tu masz linka viewtopic.php?p=23924&highlight=#23924
I jeszcze jedno ja pytam tez w innym poście o wskaźnik paliwa masz coś takiego czy masz tylko kontrolkę z rezerwy Przem ??
Avatar użytkownika
orlik1981
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 504
Dołączył(a): 12/9/2006, 14:19
Lokalizacja: Siemianowice Åšl. Aktualnie Londyn

Postprzez gixxer » 25/9/2006, 21:45

nawet jak masz w miescie 220 f to jest normalne nie zapomnij ze jest to 1000 i ma prawo na takie temp. a ogolnie yamaha i kawasaki sa bardzo gorace.
gixxer
Świeżak
 
Posty: 234
Dołączył(a): 19/3/2006, 08:30
Lokalizacja: chicago

Postprzez Przem » 26/9/2006, 06:56

Dzieki koledzy, uspokoiliscie mnie z ta temperatura. A co robicie przy wylaczaniu silnika, jak jest taka goraca i chodza wentylatory? Czekacie az sie schlodzi? Mialem raz temperature az 238F.
Mam R1 z 2005 r i nie mam wskaznika paliwa (odp dla Orlika) i nie moge przestawic wskaznika F na C. Chyba, ze ktos wie jak? Kolega mial Aprille to przestawil. Wyklikalem co moglem i udalo mi sie tylko zamienic mile na km. Jeslo ktos wie jak to bedze wdzieczny. Pozdrawiam. Przem
Przem
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/9/2006, 11:38

Postprzez orlik1981 » 26/9/2006, 07:54

Dzięki za odp. Ja już na forum czytałem o tych F. i ktoś pisał tak jak ty ze mile na kilometry da się zmienić ale F na C nie.
Avatar użytkownika
orlik1981
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 504
Dołączył(a): 12/9/2006, 14:19
Lokalizacja: Siemianowice Åšl. Aktualnie Londyn

Postprzez exuprad » 29/9/2006, 16:49

Najlatwiej zalac porządny olej, porządne chłodziwo. U mnie temperatura po takich zabiegach spadła o 20 stopni.
YZF+Highway To Hell
Avatar użytkownika
exuprad
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 28/7/2006, 17:45
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez orlik1981 » 29/9/2006, 18:01

dzieki ja w następnym tygodniu mam servis i tak zrobie zobaczymy czy coś da
exuprad możesz powiedzieć na jakim oleju śmigasz
Avatar użytkownika
orlik1981
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 504
Dołączył(a): 12/9/2006, 14:19
Lokalizacja: Siemianowice Åšl. Aktualnie Londyn

Postprzez artix7 » 2/10/2006, 20:11

NO temperatura wysoka to normalka jak juz wiecie u mnie wlacza sie wentylator przy ok 110 C tylko ze mam suzuki.Ale w motorach trzeba zobaczyc ze temp jest wyzsza niz w samochodach i nie przestraszyc sie jak przekracza 100 i nic sie nie dzieje zaden wentylator sie nie wlacza. Problemu z schlodzeniem motoru nie ma bo jak sie jezdzic a nie stoi to sie sama chlodzi przy wiekszych podmuchach wiatru wiec zadziej sie wlacza wentylator ale jak na postiuju postawisz motor po jezdzie to sobie sprawdzisz przy ilu dokladnie sie zalacza wentylator. Choc mialem tez ze 2 lata temu tak ze zaczalem sie martwic jak sie wlaczal wentylator a okazalo sie ze sie ciut przytopilo smigielko jedno i sie blokowal :D a nie potrzebnie w elektryce grzebalem a jak ruszylem recznie wiatrak to ruszyl wiec przyczyne znalazlem.
artix7
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2/10/2006, 17:00

-

Postprzez Przem » 2/10/2006, 20:33

Olej mam jakis syntetyczny, chlodziwo jeszcze orginalne z fabryki. Widze, ze motor w ruchu ma dobrze chlodzenie. Czasami jak jest goracy i stane i wylacze silnik to temperatura bardzo roznie, u mnie do 240F. Nie wiem, czy moze sie cos uszkodzic wtedy? A jak tak to co robic? Zamiast stanac to jezdzic az sie zchlodzie? Czasami to trudne.
Przem
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/9/2006, 11:38

Postprzez artix7 » 2/10/2006, 21:47

No jesli juz chcesz wystudzic motor to jak wlaczy sie wentylator to dac mu torche po pracowac ale jesli gosisz go i chcesz zostawic to przeciez sie ostudzi sam po co nim jezdzic. Dobre by bylo pytanie jesli by posiadaly turbine bo w samochodach z turbina malo osob wie ze lepiej po jezdzie dac po pracowac na postoju jeszcze troche silnikowi na malych obrotach zeby turbina nie ochlodzilo.
artix7
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2/10/2006, 17:00

Postprzez orlik1981 » 2/10/2006, 22:48

Ja jeśli wentylator chodzi a chce zostawić motor to go zostawiam przecież ochłodnie sam tak jak artix7 wspomniał. Do dwóch tygodni zmienię płyny i zobaczę czy coś to pomoże z temperaturą, dam znać czy się zmniejszyła czy nie.
eagle
GSX-R 600 K6
Avatar użytkownika
orlik1981
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 504
Dołączył(a): 12/9/2006, 14:19
Lokalizacja: Siemianowice Åšl. Aktualnie Londyn

Postprzez leo » 3/10/2006, 14:29

u mnie wentylator wlacza sie przy 104 C,najwyzsza temp. jaka zaobserwowalem to 112.nie mam zadnych problemow.yamaha to cieply motor.
pozdro.
Avatar użytkownika
leo
Świeżak
 
Posty: 135
Dołączył(a): 3/7/2006, 21:14

Postprzez laido » 11/4/2007, 21:22

a jak jest z kawasaki zx6r. poprzedniemu włascicielowi popsuł sie czujniczek od właczania wentylatorka i zrobił wentylotor na 'krótko' tzn sam go właczasz przy odpowiedniej temp. przy jakiiej temp najlepiej załączac wentylatorek. narazie nie moge kupic czujniczka wiec musze sam właczac.
laido
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10/3/2007, 16:52

Postprzez pavka » 27/5/2007, 17:17

Witam zagotowal ktos kiedys wode w motorze ?
bo mi sie dzisiaj przytrafilo niewim czemu nie wlaczyl sie wentylator, myslicie ze moglo sie cos stac ? trwalo to krotka chwile (CBR 600 F4)
pavka
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30/4/2007, 22:19
Lokalizacja: Jelenia Gora - Londyn

Postprzez lmpk » 27/5/2007, 21:33

PANOWIE. po zgaszeniu silnika jak wiadomo nie ma obiegu płynu więc wentylator chłodzi płyn w chłodnicy i on tam zostaje. natomiast dopiero co pałowany silnik oddaje dalej ciepło , głownie cieczy chłodzacej a ta w bloku i głowicy kisi sie razem z tymi elementami.(bo pamietamy ze obiegu nie mamy.) najlepiej przed postojem pare minut przejechać spokojnie żeby sie tempo ustabilizowała i każdy bedzie zadowolony. Ty i motorek
f3
Avatar użytkownika
lmpk
Świeżak
 
Posty: 325
Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
Lokalizacja: Mazury



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê