Zobacz wątek - Ciekawostka VN 1500 classic. Pomocy!!

Ciekawostka VN 1500 classic. Pomocy!!

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Ciekawostka VN 1500 classic. Pomocy!!

Postprzez Fatman76 » 9/7/2008, 17:21

Witam

Panowie proszę o pomoc!! Zaobserwowałem dziwną rzecz i kompletnie nie wiem o co chodzi!Kiedy jadę sobie bardzo szybko i zatrzymuje się gwałtownie np. na pasach albo przed skrzyżowaniem ostro hamując przodem i moto ostro nurkuje wtedy dochodzi do "bujnięcia"- norma, ale czasami na 1-2 sekundy zapalają mi się kontrolki od oleju i płynu chłodniczego. Kolega twierdzi że to jakieś zwarcie w elektryce a mi się wydaje że to jest związane z siłą bezwładności.
Co do oleju to może olej przesuwa się chwilowo w tył silnika i smok nie
zasysa ale jak to wytłumaczyć w odniesieniu do płynu chłodniczego, przecież to nie jest kontrolka od ciśnienia płynu tylko temperatury. Dziwna sprawa i nie wiem co robić, a może ma ktoś inny pomysł? Gdy jade normalnie, hamuje delikatnie nic takiego się nie dzieje, tylko w przypadku bardzo ostrego hamowania i dochamowywania przodem.


Michał
Fatman76
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/7/2008, 17:17
Lokalizacja: Tarczyn


Postprzez Terror » 9/7/2008, 18:51

IMO problem bardziej elektryczny niż płynów. Nawet niski poziom płynu chłodzącego nie powinien dawać takich objawów
No hope. no cure. No problem.
Avatar użytkownika
Terror
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
Lokalizacja: WW-WWa

Postprzez senekkorzenna » 9/7/2008, 19:00

Tak jest Terror ma absolutnie rację jeżeli by Ci zaświecała sie kontrolka podczas hamowania z powodu braku płynów technologicznych to grozi to zatarciem silnika ze względu braku smarowania chociaż jest to chwilowe.Problem jest w chwilowym braku masy przeglądnij pierw połączenia przy wskaźnikach.
senekkorzenna
 

Postprzez Fatman76 » 9/7/2008, 19:28

dzięki, ale jak wyjaśnić to że dzieje się to tylko podczas ostrego "nurkowania" motoru ???
Fatman76
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/7/2008, 17:17
Lokalizacja: Tarczyn

Postprzez senekkorzenna » 9/7/2008, 20:03

proste siła hamowania jet tak duża przez bezwładność pojazdu że gdzieś następuje chwilowa strata masy.Myślę że jest to na którejś kostce.Najgorsze jest to że taką usterkę ciężko zlokalizować.Możesz przejść nad tym faktem do porządku i nie zwracać uwagi na to aż usterka się powiększy i wtedy bardzo łatwo ją zlokalizujesz albo bawić się w por.Borewicza i dochodzić do tego krok po kroku z schematem elektrycznym motocykla.
Dużo szczęścia i sukcesu na drodze do celu.
pozdrawiam :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
senekkorzenna
 

Postprzez Fatman76 » 9/7/2008, 20:28

oki, brzmi logicznie :) tym bardziej że ostatnio pojawił się kolejny problem z moim moto: czasami podczas jazdy moto szarpie tak jakby na chwilke nie dostawał paliwa, nie było iskry albo nie palił jeden gar, zwyczajnie przerywa. w takim razie jutro od rana biorę się do roboty :) . wielkie dzięki za pomoc!!

mam jeszcze mały problemik ze swoim drugim moto, jest to stary kz 650, moto nie pali na jednym garku, zalewa świece i mocno strzela w gaźnik na tym właśnie garku. myślałem że to zawory no i zwaliłem głowice , ale po złożeniu jest to samo, co to może być, zapłon, gaźnik???

sorki , że Cię tak wykorzystuje :) ale widzę że jesteś mocny w temacie a ja już po nocach nieśpie taki jestem wq.iony, dwa motory a jeździć nie ma czym :)!!!

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!
Fatman76
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/7/2008, 17:17
Lokalizacja: Tarczyn

Postprzez kulkagsx1200 » 9/7/2008, 20:56

do vulcana zastosuj jakis srodek penetrujacy inst. el. popsikaj po kostkach i laczeniach ,szczegolnie masowe wszelkie sprawdz.

a w kzcie byc moze masz cos z gaznikiem ? jesli zalewa go benzyna , bo jesli swieca zalewa sie olejem to cos z pierscieniami i cylindrem skoro glowiuca dobra .
powodzenia
suzuki gsxr1100 olejak | wrangler 4.0 | http://www.bikepics.com/members/kulka/
Avatar użytkownika
kulkagsx1200
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/6/2006, 19:06
Lokalizacja: ok.strzelina

Postprzez senekkorzenna » 9/7/2008, 21:01

myślę że synchronizacja,w SV 650 są dwa gaźniki jeżeli się nie mylę i tu jest problem.Sprawdź jeszcze ciśnienie na drugim cylindrze i przyglądnij się przewodom podciśnienia.
senekkorzenna
 

Postprzez Fatman76 » 15/7/2008, 10:08

Witam ponownie!!

Pisze bo temat ciągle nie daje mi spokoju no i pojawiły się nowe fakty w sprawie migajacych kontrolek przy "nurkowaniu".
Wczoraj po wymienie oleju odpaliłem moto i zauważyłem, że kontrolki olej/płyn-chłodniczy zgasły razem. Z doświadczenia wiem, że to normalne że po wymnianie filtra/oleju zanim moto napompuje sobie ciśnienie trwa to kilka sekund, ale dlaczego kontrolka płynu zgasła dokładnie w tym samym momencie co kontrolka oleju po kilku sekundach???? czyżby potwierdzało to problem z elektryką???

Znajomy powiedział mi też, że całkiem możliwe jest to, że kontrolki w VNie mierzą nie tylko cisnienie/temperaturę ale jednocześnie poziom tych płynów i w takim razie słuszna może być moja pierwsza teoria "siły bezwładności".

?????????
VN 1500 Classic
KZ 650 Custom Chopper
Fatman76
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9/7/2008, 17:17
Lokalizacja: Tarczyn



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr