Zobacz wątek - JAKI RODZAJ OLEJU DO FZR 1000 ?

JAKI RODZAJ OLEJU DO FZR 1000 ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

JAKI RODZAJ OLEJU DO FZR 1000 ?

Postprzez DN » 4/7/2008, 21:07

FZR 1000 1994.Przebieg 20 tys oryginalny.Kupiona w Anglii.Nie wiem jaki był w niej olej.Poradzono mi Castrola 10/40.Przed wymianą oleju silnik bez względu na temperaturę pracował bez zastrzeżeńn natomiast po zalaniu Castrola po nagrzaniu się zaczyna głośno pracować.
Czy zna ktoś odpowiedz jaki olej najlepiej zastosować?W każdym odwiedzonym serwisie radzą inaczej.Dodam że silnik nie bierze oleju.
Proszę o porade.
DN
DN
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4/7/2008, 20:48
Lokalizacja: Zachodnie Pomorze


Postprzez Junior59 » 4/7/2008, 21:25

olej syntentyczny 10w/40
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez Kedar-88 » 5/7/2008, 00:08

Junior59 napisał(a):olej syntentyczny 10w/40


bzdura.......

Będzie jeszcze głośniej pracował.....jest to już stary sprzęt i najlepszym rozwiązaniem będzie olej półsyntetyczny....

Zalej go motulem 10w/40 półsyntetycznym.

Do autora...głośniejsza praca wynika z tego że olej po rozgrzaniu się rozrzedza.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Junior59 » 5/7/2008, 08:39

własnie to chciałem napisac tylko brakło mi tego słowa Pół:P
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez Kronos » 5/7/2008, 08:48

Castrol 10w40 jest olejem półsyntetycznym, więc zmiana z półyntetyka i inny półsyntetyk nic nie daje. Dodam tylko, że Castrol ma wyższe parametry jakościowe niż Motul, więc zmiana na gorsze w tym wypadku nie wchodzi w grę. Zastosuj mineralny olej Castrol 20W40 ACTEVO 4t i wszysko wóci do normy.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
Kronos
Świeżak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
Lokalizacja: Praszka

Postprzez falconiforme » 5/7/2008, 11:43

Panowie Motocykl przejechał 20kkm, to prawie nówka.
Jedź do serwisu niech oni ocenią sprawę tej głośności.

A jak poprzedni właściciel wlał jakiegoś zagęszczacza?, to na żadnym oleju nie będzie chodził cicho.

Przejedź na tym oleju co masz jednorazowo 100km i sprawdź wtedy jak Pracuje. Niech się wygrzeje.
Mi B6 pracuje na każdym oleju tak samo. Resztę trzeba by było sprawdzić w labolatorium.

I jeszcze raz powtarzam producent nie podaje gęstości oleju w zależności od temperatury. A skoro nie podaje to nie jest czynnikiem świadczącym o czymkolwiek.

A mineralne oleje proszę sobie lać do kosiarek albo do głowy.

Tu założyłem bardzo dobry temat:
viewtopic.php?t=19813&highlight=olej
Ostatnio edytowano 5/7/2008, 12:02 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Kronos » 5/7/2008, 11:54

falconiforme
Coś dzwoni ale nie wiadomo gdzie. Oleje mineralne to oleje pochodne ropie naftowej nie zawierające estró syntetycznych. Silniki konstrukcyjnie wywodzące się z lat 80 tych miały stosowane uszczelniacze, które bardzo nie lubią ettrów syntetycznych w składzie. Wlanie oleju syntetycznego do silnika starej konstrukcji doprowadzi do rozpuszczenia się uszczelniaczy i taki silnik zacznie się rozstrzelniać. To nie "wypłukiwanie nagarów" jak to się powszechnie uważa, a parcienie uszczelniaczy silnika. Nie ma znaczenia czy silnik ma 20kkm czy 200kkm do zstosowania oleju. Jeśli masz silnik który jest konstrukcja nowoczesną i lejesz syntetyk a na blacie jest 300kkm to lej dalej syntetyk a nie zagęszczaj. Jeśli jest to silnik pochodzący z okresu kiedy zaczynało się dopiero wprowadzać oleje syntetyczne i półsyntetyczne (które są po prostu olejami mineralnymi z zawartością estrów syntetycznych) to zalej dobrym mineralnym olejem.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
Kronos
Świeżak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
Lokalizacja: Praszka

Postprzez falconiforme » 5/7/2008, 12:12

Czyli nowy syntetyczny olej silnikowy rozpuszcza elementy silnika starej konstrukcji?

Pierwszy olej syntetyczny wszedł w 1972. I jak to się ma do motocykla z 1987 r.

A skoro motocykl chodzi głośniej to chyba nie przez szybko rozlatujące się uszczelniacze?
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Kronos » 5/7/2008, 12:20

Uszczelniacze a olej to nie proces rewolucyjny tylko ewolucyjny. Masz widzę wykreowany poglad na sprawy olejowe więc nie bedę Cię przekonywał. Akurat oleje to moja mocna działka. Oleje syntetyczne od 1972 roku, moze i tak ale kto od tego roku stosował je na szeroką skalę ? Jakie estry zostały uzyte do ich wytwarzania ?
No właśnie...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
Kronos
Świeżak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
Lokalizacja: Praszka

Postprzez falconiforme » 5/7/2008, 13:32

Ja lubię przekonywać i lubię być przekonywany ale faktami.

Ciężko jest zrozumieć fakt istnienia olejów syntetycznych oraz uszczelniaczy w tym czasie które się od tego oleju niszczyły.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez skwy » 5/7/2008, 17:59

Jakoś nigdy sie nie spotkałem żeby silnik starszej generacji po wlaniu do niego oleju syntetycznego lub półsyntetycznego zaczął gubić olej przez uszczelniacze lub inne gumowe uszczelnienia!
Wiem o tym że jeśli do silnika już leciwego i mającego sporo kilometrów który chodził wcześniej na olejach mineralnych wlejemy oleje z dodatkami estrów to zostanie pozbawiony(oczyszczony)z naturalnych uszczelnień (poprostu oleje na bazie estrów mają większą tendencje do rozpuszczania osadów.

Z tego co zaleca serwisówka do FZR1000 olej ma być 20W40 o specyfikacji SE.
I może to być minerał lub półsyntetyk.
Nie polecał bym pełnego syntetycznego oleju gdyż film olejowy może być zbyt cienki i mogą dostawać po tyłku panewki.
Konstrukcyjnie FZR jest przystosowany do współpracy z olejami mineralnymi lub półsyntetykami.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez falconiforme » 5/7/2008, 19:51

skwy, co do filmu olejowego to właśnie syntetyk ma najlepszy film.
Producent celowo zalewa nowe silniki mineralnym by je dotrzeć.
Dotarcie silnika na syntetyku zajmuje więcej czasu.

Syntetyki nie po to są dobrymi olejami by mieć gorsze parametry od mineralnych.
A mineralne oleje i tak mają właściwości czyszczące. To czy czyści mniej czy bardziej chyba nie ma za dużego znaczenie, bo tak czy inaczej czyści.
Po co się sprzedaje środki czyszczące do silników? Po to by je rozszczelnić?
Jak ktoś dobrze powiedział na forum, od uszczelniania są uszczelniacze a nie brud. Jak komuś cieknie to niech uszczelki zmieni a nie towotu do oleju dodaje.

Przydałby się mechanik na forum.

EDIT:
No proszę wystarczyła zmiana klasy lepkości.
Ostatnio edytowano 6/7/2008, 09:40 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez icid » 5/7/2008, 20:16

Kronos napisał(a):falconiforme
Coś dzwoni ale nie wiadomo gdzie. Oleje mineralne to oleje pochodne ropie naftowej nie zawierające estró syntetycznych. Silniki konstrukcyjnie wywodzące się z lat 80 tych miały stosowane uszczelniacze, które bardzo nie lubią ettrów syntetycznych w składzie. Wlanie oleju syntetycznego do silnika starej konstrukcji doprowadzi do rozpuszczenia się uszczelniaczy i taki silnik zacznie się rozstrzelniać. To nie "wypłukiwanie nagarów" jak to się powszechnie uważa, a parcienie uszczelniaczy silnika. Nie ma znaczenia czy silnik ma 20kkm czy 200kkm do zstosowania oleju. Jeśli masz silnik który jest konstrukcja nowoczesną i lejesz syntetyk a na blacie jest 300kkm to lej dalej syntetyk a nie zagęszczaj. Jeśli jest to silnik pochodzący z okresu kiedy zaczynało się dopiero wprowadzać oleje syntetyczne i półsyntetyczne (które są po prostu olejami mineralnymi z zawartością estrów syntetycznych) to zalej dobrym mineralnym olejem.
Pie...... bzdury jak mało który :D Jedynym faktem jest wyższość oleji castrola nad motulem. Jeśli wszystko jest w porządku to silnik powinien chodzić na oleju 10w40 półsyntetycznym. Od kiedy za stuki w silniku odpowiada olej :) Oczywiście można zalać jak najgęstrzym i bedzie ciszej, ale czy o to chodzi. Jeśli coś stuka to jest to objawem luzów i zużycia.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Inku » 5/7/2008, 20:18

falconiforme napisał(a):Dotarcie silnika na syntetyku zajmuje więcej czasu.


A ja słyszałem, że jest to wręcz niemożliwe.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

JAKI RODZAJ OLEJU DO FZR 1000 ?

Postprzez DN » 6/7/2008, 09:12

Dziękuję wszystkim za fatygę i rady.Niektóre były super trafione.Kronos-miałeś rację.
Ustaliłem że Yamaha w tamtych latach do wielu swoich modeli stosowała oryginalnie olej 20W40.(Trochę mnie to zdziwiło ponieważ do tej pory używałem Hondy-CX 500,VF750.CBR1000Fi wszystkie ganiały na 10W40 bez zastrzeżeń).Po zalaniu Castrola 20W40 silnik przy niskiej jak i bardzo wysokiej temperaturze pracuje jak przed wymianą-czyli idealnie.
No cóż.Człowiek całe życie się uczy.Do zobaczenia na drodze.
DN
DN
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4/7/2008, 20:48
Lokalizacja: Zachodnie Pomorze

Postprzez Kronos » 6/7/2008, 09:30

Pamiętaj, że kalsa lepkości (xw-40 xw-50) nie oznacza że coś jest mineralne, syntetyczne lub półsyntetyczne bo olej syntetyczny może mieć nawet płynność temperaturową 20w-40
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
Kronos
Świeżak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
Lokalizacja: Praszka



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr