Honda CBR 125 wężykuje w zakrętach
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Honda CBR 125 wężykuje w zakrętach
Witam jestem posiadaczem przez jakiś czas Hondy CBR 125, nie z zamiłowania do tego motoru lecz służy mi tymczasowo jako środek zarabiania pieniędzy i pali 2 literki także w sam raz chwilowo leprze to niż latać z buta.
Pojechałem sie któregos razu przejechać po zarętach tak ostro ze az buty sobie poprzycierałem i odkryłem że motor wezykuje mi w zakretach (stoi na oryginalnych oponach 110 i 120 tył ) czasami az mi serce do gardła skakało bo motor nie chciał sie skleic w zakręcie i dupe mi zucało i wylatywałem na lewy pas zeby nie glebnąć
I teraz taki kontrast miałem rok temu drugą Honde tego typu załozoną opone miałem 130 na tyle i motor bez żadnego problemu przy maksymalnej prędkości kosił łuki ok 110 stopniowe przycierając moje buty. Szczeże to byłem zdziwiony ze motorem mozna sie tak powykładać w zakrecie z taką prędkością.
o Co chodzi z tuym tyłem wezykującym to wina opony ? Wiem tez ze półki w moto lubią się giąć ale zaiwas nie wykazuje żadnego nawet minimalnego wycieku na simeringach.
Dopiero przy małym koncie pochylenia stosowanie przeciwskrętu jak w Moto GP
udaje sie motor conieco opanować Własciwie to jest niezbedne bo wyrównuje przednie koło i dzieki temu moge sie bardziej połozyć. Co moze być przyczyną Oczywiście motor po przebiegu 5 000 wiec wszystko w bdb stanie ale miał szlifa delikatnego nic poważnego olej w goleniach na rownym poziomie, kierownica nie drga. Nie wiem czym to moze być spowodowane moze ilością powietrza w kole? Czy trzeba szerszą gume zakładać bo 120 na zakrety wydaje mi sie za mało..
Pojechałem sie któregos razu przejechać po zarętach tak ostro ze az buty sobie poprzycierałem i odkryłem że motor wezykuje mi w zakretach (stoi na oryginalnych oponach 110 i 120 tył ) czasami az mi serce do gardła skakało bo motor nie chciał sie skleic w zakręcie i dupe mi zucało i wylatywałem na lewy pas zeby nie glebnąć
I teraz taki kontrast miałem rok temu drugą Honde tego typu załozoną opone miałem 130 na tyle i motor bez żadnego problemu przy maksymalnej prędkości kosił łuki ok 110 stopniowe przycierając moje buty. Szczeże to byłem zdziwiony ze motorem mozna sie tak powykładać w zakrecie z taką prędkością.
o Co chodzi z tuym tyłem wezykującym to wina opony ? Wiem tez ze półki w moto lubią się giąć ale zaiwas nie wykazuje żadnego nawet minimalnego wycieku na simeringach.
Dopiero przy małym koncie pochylenia stosowanie przeciwskrętu jak w Moto GP

cztery w rzędzie wjedzie wszędzie
- HWC
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 25/6/2008, 12:36
ktos keidys poruszal juz ten temat i wyszlo bodajrze na jaw ze dlatego on tak wezykuje ponieważ ma mala mase i waskie opony czy cos w tym stylu ale poczekaj bardziej doswiadczonych ludzi na odp bo ja swierzak w tej dziedzinie
pozdrawiam

pozdrawiam
-
Gs-stefan - Świeżak
- Posty: 272
- Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
- Lokalizacja: torun
sprawdziłbym:
ciśnienie w oponach,
tuleje wahacza,
czy w zawieszeniu nie ma luzów,
czy łożyska się nie posypały, przebieg niby mały ale zawsze możne być jakiś feler...
co do masy, nie mam pojęcia...
ciśnienie w oponach,
tuleje wahacza,
czy w zawieszeniu nie ma luzów,
czy łożyska się nie posypały, przebieg niby mały ale zawsze możne być jakiś feler...
co do masy, nie mam pojęcia...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Co do luzów i tuleji naturalnie już je sprawdzałem i nie wynikło nic także jest ok z tym.
tyle tych tematów mozna by je powzucac do działłu Honda a w dziale honda porozzucac na pojedyncze motoo jakich była mowa Takie archiwum bardzo by t pomogło bo wyszukiwarka najlepiej nie działa na tym forum. Własciwie też wolno sie ładują strony itd.
Co do CBR to wsadze 130 na tył badź 140 o niskim profilu i sie zobaczy
tyle tych tematów mozna by je powzucac do działłu Honda a w dziale honda porozzucac na pojedyncze motoo jakich była mowa Takie archiwum bardzo by t pomogło bo wyszukiwarka najlepiej nie działa na tym forum. Własciwie też wolno sie ładują strony itd.
Co do CBR to wsadze 130 na tył badź 140 o niskim profilu i sie zobaczy
cztery w rzędzie wjedzie wszędzie
- HWC
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 25/6/2008, 12:36
Wlozenie szerszej opony na tyl tylko pogorszy ci skladanie moto w zakret, szersza opona = wieksza tendencja moto do stabilnosci.
Musi byc albo za malo powietrza w tylnej oponie, albo luz na lozyskach wahacza. Piszesz ze go sprawdzales, ciekawym jak ?
Adam M.
Musi byc albo za malo powietrza w tylnej oponie, albo luz na lozyskach wahacza. Piszesz ze go sprawdzales, ciekawym jak ?
Adam M.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości