Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Nierówno rozciągnięty łańcuch.
Mam 3 pytanka w temacie:
Jakim sposobem zabiłem sobie łańcuch? Nie gumuję i chyba płynnie jeżdżę. Chodzi mi o przyczyny powstawania nierówno rozciągniętego łańcucha.
Jak długo mogę na tym jeździć. Co mi grozi bez wymiany? Nie chodzi mi oczywiście o tysiące km, ale nie chcę zostawiać bzyka w garażu do wymiany.
Jakie marki łańcuchów są OK?
Jakim sposobem zabiłem sobie łańcuch? Nie gumuję i chyba płynnie jeżdżę. Chodzi mi o przyczyny powstawania nierówno rozciągniętego łańcucha.
Jak długo mogę na tym jeździć. Co mi grozi bez wymiany? Nie chodzi mi oczywiście o tysiące km, ale nie chcę zostawiać bzyka w garażu do wymiany.
Jakie marki łańcuchów są OK?
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Jak długo możesz jeździć to zależy jak mocno się wyciągnął.
A dzieje się tak kiedy w niektórych ogniwach puszczają uszczelniacze. Dostaje się tam piach itp i zwiększone tarcie powoduje coraz większe luzy. W ogniwach gdzie uszczelniacze są ok. luzów nie ma i stąd nierówny naciąg na obwodzie.
Myślę, że polatać możesz, ale nie za ostro i jednak jak najszybciej organizuj zestaw.
Ps. przypominam o naciąganiu łańcucha w ustawieniu o najmniejszym rozciągnięciu (i o częstszej jego kontroli)
A dzieje się tak kiedy w niektórych ogniwach puszczają uszczelniacze. Dostaje się tam piach itp i zwiększone tarcie powoduje coraz większe luzy. W ogniwach gdzie uszczelniacze są ok. luzów nie ma i stąd nierówny naciąg na obwodzie.
Myślę, że polatać możesz, ale nie za ostro i jednak jak najszybciej organizuj zestaw.
Ps. przypominam o naciąganiu łańcucha w ustawieniu o najmniejszym rozciągnięciu (i o częstszej jego kontroli)
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
ja odkad zauwazylem ze mam nierowno wyciagniety lancuch zrobilem jakies 4-5tys km, az pewnego pieknego dnia pekl...
Suzi GSX 600F `97 | <a href="http://quadylodz.pl"target="_blank">Imprezy integracyjne dla firm</a> | http://bikepics.com/members/the69x/ | http://www.youtube.com/watch?v=lAjMBxQhTGs
-
the69x - Świeżak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 22/6/2007, 15:21
- Lokalizacja: Bełtachów :P
I żyjesz ?
No ja nie mówiłem o 4-5 tys.

No ja nie mówiłem o 4-5 tys.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Nierównomiernie wyciągnięty łańcuch może być od ostrego przyspieszania, szarpania łańcuchem. Zaniedbanie łańcucha też może być przyczyną. Do tego dochodzi pewnie wada fabryczna - to co napisał Grzybu. Co jaki dystans czyścisz, smarujesz?
Długo możesz na tym jeździć. Tym bardziej takim słabym motocyklem.
I nie jest to wyssane z palca tylko znam z własnego doświadczenia.
Od momentu zauważenia problemu mam nakulane 9 tys.km, wymieniam w zimę cały napęd, dlatego, że skończy mi się naciąg. Aha, wcale go nie oszczędzam ani nie naciągam co 500km. Ale dbam, żeby łańcuch był zawsze nasmarowany i czyszczę co drugie smarowanie(naftą).
Pamiętaj, żeby naciągać w NAJCIAśNIEJSZYM miejscu.
Jakiej marki masz zębatki i łańcuch? Jaki przebieg na nim zrobiłeś?
Jak masz końcówkę naciągu to po prostu wymień na nowy.
Najlepszy jest DID. Niektórzy polecają też RK, ale słyszałem opinie, że DID i nic innego. Do tego zębatki Sunstara, PBR, AFAM. JT sprocket jest zbyt słaba na przód. Na tył się nada.
Długo możesz na tym jeździć. Tym bardziej takim słabym motocyklem.
I nie jest to wyssane z palca tylko znam z własnego doświadczenia.
Od momentu zauważenia problemu mam nakulane 9 tys.km, wymieniam w zimę cały napęd, dlatego, że skończy mi się naciąg. Aha, wcale go nie oszczędzam ani nie naciągam co 500km. Ale dbam, żeby łańcuch był zawsze nasmarowany i czyszczę co drugie smarowanie(naftą).
Pamiętaj, żeby naciągać w NAJCIAśNIEJSZYM miejscu.
Jakiej marki masz zębatki i łańcuch? Jaki przebieg na nim zrobiłeś?
Jak masz końcówkę naciągu to po prostu wymień na nowy.
Najlepszy jest DID. Niektórzy polecają też RK, ale słyszałem opinie, że DID i nic innego. Do tego zębatki Sunstara, PBR, AFAM. JT sprocket jest zbyt słaba na przód. Na tył się nada.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Jesli moge pociagnac temat dalej - o co chodzi z nierowno wyciagnietym lancuchem? Zabiliscie mi konkretnego klina, bo pierwszy raz spotykam sie z czyms takim. Jak to wyglada?
Hehehe i popieram, DID + zebatki Sunstar. Moze uda mi sie uzbierac na przyszly sezon
Hehehe i popieram, DID + zebatki Sunstar. Moze uda mi sie uzbierac na przyszly sezon

Never let your FEAR decide your FUTURE.
-
CalibraHunter - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1916
- Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
- Lokalizacja: DWL
Jak ustawisz grata na centralce to sprawdź luz łańcucha w górę i w dół (będzie on większy niż podany w serwisówce - to normalne, dlatego luz łańcucha sprawdzasz na bocznej stopce) Przekręć kawałek kołem, zmierz luz ponownie. I tak sprawdzasz w kilku miejscach. Jak łańcuch będzie nierówno wyciągnięty to luz się zwiększy/zmniejszy w pewnym miejscu. Poza tym jak szybko zakręcisz kołem, to występuje zjawisko skakania łańcucha w górę i w dół.
Dobry łańcuch ma taki sam luz w każdym miejscu.
Dobry łańcuch ma taki sam luz w każdym miejscu.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
-
CalibraHunter - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1916
- Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
- Lokalizacja: DWL
Grzybu napisał(a):I żyjesz ?![]()
No ja nie mówiłem o 4-5 tys.
Zyje


Suzi GSX 600F `97 | <a href="http://quadylodz.pl"target="_blank">Imprezy integracyjne dla firm</a> | http://bikepics.com/members/the69x/ | http://www.youtube.com/watch?v=lAjMBxQhTGs
-
the69x - Świeżak
- Posty: 212
- Dołączył(a): 22/6/2007, 15:21
- Lokalizacja: Bełtachów :P
Mam ten sam problem z nierowno naciagnietym lancuchem, a okolo miesiac temu naciagalem. Widac sie wyciagnal... Jak jade puszcze na luz to wlasnie slychac jak lata gora dol...Na dniach spruboje go jeszcze naciagnac, moze uda mi sie nim przejezdzic w tym sezonie, no bo z zewnatrz wyglada ok
-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
Lukas_dan, ja tak długo nie pojeździłem, bardzo szybko szlak trafia nierówno rozciągnięty łańcuch.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Wszyscy ktorzy maja nierowno wyciagniety lancuch i uzywaja akcesoryjnych zebatek powinni sprawdzic dokladnie centrycznosc dokrecenia tylnej zebatki do jej podstawy w kole.
Fabryczne zebatki maja przetloczenia umozliwiajace zebatce samocentrowanie sie podczas przykrecania do podstawy, akcesoryjne nie i dlatego przykrecenie ich "na pale" powoduje brak centrycznosci zebatki i nierowna prace lancucha ( raz sie naciaga, a raz luzuje ) i po pewnym czasie powoduje nierowne jego rozciagniecie.
Adam M.
Fabryczne zebatki maja przetloczenia umozliwiajace zebatce samocentrowanie sie podczas przykrecania do podstawy, akcesoryjne nie i dlatego przykrecenie ich "na pale" powoduje brak centrycznosci zebatki i nierowna prace lancucha ( raz sie naciaga, a raz luzuje ) i po pewnym czasie powoduje nierowne jego rozciagniecie.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Nie, same sruby moga byc niecentrycznie przykrecone w swoich otworach.
Po prostu maja pewien luz i zeby zostaly centrycznie przykrecone to trzeba wziasc te podstawe zebatki i umiescic na osi kola wkreconej w imadlo.
Do imadla przykrecamy kawalek drutu tak aby jego koniec dotykal prawie zebatki po czym przykrecamy sruby krecac zebatka i sprawdzajac czy dystans miedzy drutem a zebami jest ciagle taki sam.
Adam M.
Po prostu maja pewien luz i zeby zostaly centrycznie przykrecone to trzeba wziasc te podstawe zebatki i umiescic na osi kola wkreconej w imadlo.
Do imadla przykrecamy kawalek drutu tak aby jego koniec dotykal prawie zebatki po czym przykrecamy sruby krecac zebatka i sprawdzajac czy dystans miedzy drutem a zebami jest ciagle taki sam.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
the69x napisał(a):ja odkad zauwazylem ze mam nierowno wyciagniety lancuch zrobilem jakies 4-5tys km, az pewnego pieknego dnia pekl...
Haha,to co piszesz jest śmieszne.Nie ma takiej możliwości,żeby łańcuch pękł.

kretyn jakich mało
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
Labiss napisał(a):the69x napisał(a):ja odkad zauwazylem ze mam nierowno wyciagniety lancuch zrobilem jakies 4-5tys km, az pewnego pieknego dnia pekl...
Haha,to co piszesz jest śmieszne.Nie ma takiej możliwości,żeby łańcuch pękł.Prędzej zębatka się wytrze tak,że będzie się ślizgała niż łańcuch pęknie.Nie ma takiej opcji.
Labiss, uwierz mi, ze jest taka opcja. mojemu koledze pękł na moich oczach, zaraz po zapięciu drugiego biegu. Przy okazji blokując koło. Farta miał strasznego, bo jakoś udało mu się wyhamować, ale zaraz dalej był łuk, jakby to się stało trochę dalej to ciekawie by nie było.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Ja słyszałem historię gościa który jumał paliwo na stacji swoim motocyklem i przy wyjeździe pękł mu łańcuch - to jest dopiero niefart 

-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
-
Meciek - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Posty: 31
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości