Zobacz wątek - Nierówno rozciągnięty łańcuch.
NAS Analytics TAG

Nierówno rozciągnięty łańcuch.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Nierówno rozciągnięty łańcuch.

Postprzez Grubas » 17/6/2008, 08:42

Mam 3 pytanka w temacie:

Jakim sposobem zabiłem sobie łańcuch? Nie gumuję i chyba płynnie jeżdżę. Chodzi mi o przyczyny powstawania nierówno rozciągniętego łańcucha.

Jak długo mogę na tym jeździć. Co mi grozi bez wymiany? Nie chodzi mi oczywiście o tysiące km, ale nie chcę zostawiać bzyka w garażu do wymiany.

Jakie marki łańcuchów są OK?
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Grzybu » 17/6/2008, 08:51

Jak długo możesz jeździć to zależy jak mocno się wyciągnął.
A dzieje się tak kiedy w niektórych ogniwach puszczają uszczelniacze. Dostaje się tam piach itp i zwiększone tarcie powoduje coraz większe luzy. W ogniwach gdzie uszczelniacze są ok. luzów nie ma i stąd nierówny naciąg na obwodzie.

Myślę, że polatać możesz, ale nie za ostro i jednak jak najszybciej organizuj zestaw.

Ps. przypominam o naciąganiu łańcucha w ustawieniu o najmniejszym rozciągnięciu (i o częstszej jego kontroli)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof


Postprzez the69x » 17/6/2008, 09:07

ja odkad zauwazylem ze mam nierowno wyciagniety lancuch zrobilem jakies 4-5tys km, az pewnego pieknego dnia pekl...
Suzi GSX 600F `97 | <a href="http://quadylodz.pl"target="_blank">Imprezy integracyjne dla firm</a> | http://bikepics.com/members/the69x/ | http://www.youtube.com/watch?v=lAjMBxQhTGs
Avatar użytkownika
the69x
Świeżak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 22/6/2007, 15:21
Lokalizacja: Bełtachów :P

Postprzez Grzybu » 17/6/2008, 09:21

I żyjesz ? :twisted:

No ja nie mówiłem o 4-5 tys.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Inku » 17/6/2008, 10:07

Nierównomiernie wyciągnięty łańcuch może być od ostrego przyspieszania, szarpania łańcuchem. Zaniedbanie łańcucha też może być przyczyną. Do tego dochodzi pewnie wada fabryczna - to co napisał Grzybu. Co jaki dystans czyścisz, smarujesz?

Długo możesz na tym jeździć. Tym bardziej takim słabym motocyklem.
I nie jest to wyssane z palca tylko znam z własnego doświadczenia.
Od momentu zauważenia problemu mam nakulane 9 tys.km, wymieniam w zimę cały napęd, dlatego, że skończy mi się naciąg. Aha, wcale go nie oszczędzam ani nie naciągam co 500km. Ale dbam, żeby łańcuch był zawsze nasmarowany i czyszczę co drugie smarowanie(naftą).

Pamiętaj, żeby naciągać w NAJCIAśNIEJSZYM miejscu.
Jakiej marki masz zębatki i łańcuch? Jaki przebieg na nim zrobiłeś?
Jak masz końcówkę naciągu to po prostu wymień na nowy.

Najlepszy jest DID. Niektórzy polecają też RK, ale słyszałem opinie, że DID i nic innego. Do tego zębatki Sunstara, PBR, AFAM. JT sprocket jest zbyt słaba na przód. Na tył się nada.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez Grubas » 17/6/2008, 10:52

Dziękuję bardzo - wszystko jasne.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez CalibraHunter » 17/6/2008, 12:11

Jesli moge pociagnac temat dalej - o co chodzi z nierowno wyciagnietym lancuchem? Zabiliscie mi konkretnego klina, bo pierwszy raz spotykam sie z czyms takim. Jak to wyglada?

Hehehe i popieram, DID + zebatki Sunstar. Moze uda mi sie uzbierac na przyszly sezon ;)
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL

Postprzez Inku » 17/6/2008, 12:48

Jak ustawisz grata na centralce to sprawdź luz łańcucha w górę i w dół (będzie on większy niż podany w serwisówce - to normalne, dlatego luz łańcucha sprawdzasz na bocznej stopce) Przekręć kawałek kołem, zmierz luz ponownie. I tak sprawdzasz w kilku miejscach. Jak łańcuch będzie nierówno wyciągnięty to luz się zwiększy/zmniejszy w pewnym miejscu. Poza tym jak szybko zakręcisz kołem, to występuje zjawisko skakania łańcucha w górę i w dół.
Dobry łańcuch ma taki sam luz w każdym miejscu.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez CalibraHunter » 17/6/2008, 12:55

Kumam. Dzieki wielkie :)
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL

Postprzez the69x » 17/6/2008, 13:55

Grzybu napisał(a):I żyjesz ? :twisted:

No ja nie mówiłem o 4-5 tys.


Zyje :twisted: Jedynka do odciecia, wrzucam dwa i wtedy je... Za mna podobno troche iskier i lancuch ladnie rozlozyl sie na ulicy :lol:
Suzi GSX 600F `97 | <a href="http://quadylodz.pl"target="_blank">Imprezy integracyjne dla firm</a> | http://bikepics.com/members/the69x/ | http://www.youtube.com/watch?v=lAjMBxQhTGs
Avatar użytkownika
the69x
Świeżak
 
Posty: 212
Dołączył(a): 22/6/2007, 15:21
Lokalizacja: Bełtachów :P

Postprzez Lukas_dan » 26/6/2008, 20:16

Mam ten sam problem z nierowno naciagnietym lancuchem, a okolo miesiac temu naciagalem. Widac sie wyciagnal... Jak jade puszcze na luz to wlasnie slychac jak lata gora dol...Na dniach spruboje go jeszcze naciagnac, moze uda mi sie nim przejezdzic w tym sezonie, no bo z zewnatrz wyglada ok
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez falconiforme » 26/6/2008, 21:29

Lukas_dan, ja tak długo nie pojeździłem, bardzo szybko szlak trafia nierówno rozciągnięty łańcuch.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Adam M. » 27/6/2008, 19:34

Wszyscy ktorzy maja nierowno wyciagniety lancuch i uzywaja akcesoryjnych zebatek powinni sprawdzic dokladnie centrycznosc dokrecenia tylnej zebatki do jej podstawy w kole.
Fabryczne zebatki maja przetloczenia umozliwiajace zebatce samocentrowanie sie podczas przykrecania do podstawy, akcesoryjne nie i dlatego przykrecenie ich "na pale" powoduje brak centrycznosci zebatki i nierowna prace lancucha ( raz sie naciaga, a raz luzuje ) i po pewnym czasie powoduje nierowne jego rozciagniecie.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Adam M. » 28/6/2008, 03:37

Czy zebatka ma sruby mocujace ja do podstawy na swoim obwodzie ?

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Adam M. » 28/6/2008, 19:14

Nie, same sruby moga byc niecentrycznie przykrecone w swoich otworach.
Po prostu maja pewien luz i zeby zostaly centrycznie przykrecone to trzeba wziasc te podstawe zebatki i umiescic na osi kola wkreconej w imadlo.
Do imadla przykrecamy kawalek drutu tak aby jego koniec dotykal prawie zebatki po czym przykrecamy sruby krecac zebatka i sprawdzajac czy dystans miedzy drutem a zebami jest ciagle taki sam.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Labiss » 28/6/2008, 20:58

the69x napisał(a):ja odkad zauwazylem ze mam nierowno wyciagniety lancuch zrobilem jakies 4-5tys km, az pewnego pieknego dnia pekl...


Haha,to co piszesz jest śmieszne.Nie ma takiej możliwości,żeby łańcuch pękł. :) Prędzej zębatka się wytrze tak,że będzie się ślizgała niż łańcuch pęknie.Nie ma takiej opcji.
kretyn jakich mało
Labiss
MEGA TROLL
 
Posty: 1056
Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
Lokalizacja: Miechów

Postprzez numberuno » 28/6/2008, 23:59

Labiss napisał(a):
the69x napisał(a):ja odkad zauwazylem ze mam nierowno wyciagniety lancuch zrobilem jakies 4-5tys km, az pewnego pieknego dnia pekl...


Haha,to co piszesz jest śmieszne.Nie ma takiej możliwości,żeby łańcuch pękł. :) Prędzej zębatka się wytrze tak,że będzie się ślizgała niż łańcuch pęknie.Nie ma takiej opcji.


Labiss, uwierz mi, ze jest taka opcja. mojemu koledze pękł na moich oczach, zaraz po zapięciu drugiego biegu. Przy okazji blokując koło. Farta miał strasznego, bo jakoś udało mu się wyhamować, ale zaraz dalej był łuk, jakby to się stało trochę dalej to ciekawie by nie było.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez Meciek » 29/6/2008, 09:33

Ja słyszałem historię gościa który jumał paliwo na stacji swoim motocyklem i przy wyjeździe pękł mu łańcuch - to jest dopiero niefart :)
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez pioterjawa » 29/6/2008, 19:09

jumał ?
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła

Postprzez Meciek » 29/6/2008, 19:50

pioterjawa napisał(a):jumał ?


kradł!!
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê