Zobacz wÄ…tek - Hipol do przednich lag ETZ 251
NAS Analytics TAG

Hipol do przednich lag ETZ 251

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Hipol do przednich lag ETZ 251

Postprzez hubert632 » 17/6/2008, 07:12

Czy to dobry wybór? Przecztałem wiele za i przeciw, że nie wiem co o tym myśleć. W mojej mz-tce przód jest miękki jak wata. Jak zdejmuje ją z podnóżków słychać syk. Po tym wnioskuje, że oleju nie ma. Moim kolejnym dylematem, jest: wybór pomiędzy tulejką którą bym wsadził w przedniego amora, kontra kawałek sprężyny od WSK. Co proponujecie?

Zwracam się do was, bo pewnie większość śmiga, bądź śmigała tego typu pocinakami.
hubert632
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 30/12/2007, 13:24


Postprzez Grzybu » 17/6/2008, 08:42

Kup 15W albo 20W do amortyzatorów i tyle. Hipolu bym nie radził. No i pewnie uszczelniacze do wymiany - jakoś ten olej musiał się wydostać.

a z tym wałkiem to nie kumam. Chcesz zwiększyć napięcie wstępne sprężyny, czy jak? Od WSK to ja bym nic nie dawał. To tak jakbyś się cofał w rozwoju ;) ale to Twoja sprawa.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof


Postprzez hugo2003 » 17/6/2008, 09:21

dokladnie hipol jest olejem przekladniowym i jest gesty jak ie jest cieply a w lagach nie masz takiej temp jak w skrzyni gdzie wszycho pracuje... wlewajac hipol bys mial motor jak bryczke....wlej jak mowi kolega wyzej i bedzie ok jak chcesz by byly twardsze to najwyzej daj podkladke na samej gorze (pod taka duza sriba) i powinno to pomuc....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Adam M. » 17/6/2008, 14:35

Musisz troche poeksperymentowac z tym przodem.
Napewno sprawe poprawi wymiana sprezyn na twardsze, ale nie wiem czy w przypadku MZ to mozliwe.
Mozesz probowac wstawic tuleje dystansowa miedzy korki a sprezyne zeby zwiekszyc jej napiecie wstepne, ale musisz doswiadczalnie sprawdzic jej dlugosc, gdy jest za dluga przod moze byc zbyt sztywny.
Taka tuleje mozesz latwo przyciac z rury kanalizacyjnej wykonanej z bakelitu i potem odpowiednio ja skrucic.
Koszt jest zaden. Pamietaj ze miedzy nia a sprezyna musi byc stalowa podkladka.
Jesli chodzi o olej to Hipol ma za wysoka lepkosc - specjalny olej do amorow jak koledzy wyzej napisali bedzie zdecydowanie lepszy, a koszt nie jest b. wysoki. Poza tym jest bardzo mozliwe ze powinienes w swoich teleskopach wymienic uszczelniacze i tuleje.
Pamietaj ze czym wyzsza liczba SAE ( 5, 10, 15, 20 ) tym lepkosc oleju wieksza i rowniez tlumienie wzrasta. Z kolei od poziomu oleju w teleskopie zalezy jego twardosc, z tym ze zbyt wysoki poziom spowoduje blok hydrauliczny, wiec podwyzszanie go ponad wielkosc zalecana przez producenta nie moze byc zbyt duze.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

lagi

Postprzez humungus » 17/6/2008, 16:48

ja tez mialem taki problem w swojej mz i nalałem hipol i było dobrze tzn. twardo
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49

Postprzez kÅ‚osiakR6 » 18/6/2008, 10:28

Hipol po krotkiej przejaźdzce spieni sie i amortyzatory zrobia sie jak guma
r6 99r

cmentarze są pełne zajebistych kierowców...
kłosiakR6
Świeżak
 
Posty: 114
Dołączył(a): 16/6/2008, 09:03
Lokalizacja: warszawa

Postprzez skwy » 18/6/2008, 21:16

Proponuje wlać olej silnikowy 20W 50.
Jest dość gęsty ale nie jak olej przekładniowy.
Wykonałem ten eksperyment i jakość prowadzenia MZ poprawiła się.
Przód stał sie twardszy ale dający komfort jazdy.
W zakręty można wchodzić ostrzej bez obawy tańcowania.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez ChudyNs1 » 19/6/2008, 10:48

Co do spraw oleju to zgadzam siÄ™ z innymi, najlepiej jakis silnikowy, ale prawdopodobnie masz wybite uszczelniacze, pierw je wymien potem olej wlej.
Pozdr.
<b>>>>>>>>>>>>>>>>Bez Młota To Nie Robota<<<<<<<<<<<<<
Obrazek
Avatar użytkownika
ChudyNs1
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 1/4/2008, 13:47



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê