Zobacz wątek - Wymiana skrzyni biegów Kawasaki ZZR 600
NAS Analytics TAG

Wymiana skrzyni biegów Kawasaki ZZR 600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana skrzyni biegów Kawasaki ZZR 600

Postprzez momi89 » 16/6/2008, 21:13

Witam. Mam Kawasaki ZZR 600 z 95 roku. Miałem problemy z 4 i piatym biegiem (wogole nie wchodzily, tylko stokalo i jakby wyrzucalo na luz...) postanowilem wymienic cala skrzynie biegow. Paczke ze skrzytnia dostalem dzisiaj wszystko ladnie pieknie tylko mam kilka pytan. Czy jest jakas inna mozliwosc zeby wymienic skrzynie niz rozbieranie calego silnika? Bo mam serwisowke i jest pokazane zeby do skrzyni dobierac sie od gory... Czyli trzeba caly silnik rozebrac... Bardzo prosze o pomoc Pozdrawiam Kuba
momi89
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/6/2008, 21:08
Lokalizacja: Lublin


Postprzez jurekgpx » 16/6/2008, 23:02

Zeby wymienic skrzynie trzeba rozpolowic silnik.A wiec silnik napewno trzeba rozebrac, nie ma innej opcji.Wserwisowce napewno pokazane jest gdzie znajduja sie sruby w gornej czesci bloku,jednak wiekszosc srub znajduje od spodu silknika.Sprawdzales mechanizm zmiany biegow ,znajduje sie z prawej strony silnika mozna do niego zajrzec po zdieciu pokrywy od sprzegla,byc moze tam tkwi jakas przyczyna twoich problemow.Sprawdz zanim wypatroszysz silnik.Rozbierales juz kiedys taki silnik?
jurekgpx
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
Lokalizacja: kwidzyn


Postprzez momi89 » 17/6/2008, 09:56

jeszcze nic nie sprawdzalem :) dopiero wczoraj zdjalem owiewki i zbiornik paliwa :P ojciec sie na tych mechanicznych sprawach zna wiec mi pomoze to zrobic:) dzieki za podpowiedz ze problem moze byc pod pokrywa sprzegla :) sprawdze ale wydaje mi sie ze 4 i 5 bieg sie wysypal...
momi89
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/6/2008, 21:08
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Adam M. » 17/6/2008, 14:47

Problem jest w wyjechanych sprzeglach klowych 4 i 5 biegu, a one sa integralna czescia kol zebatych, tak ze niestety bez ich wymiany sie nie obejdzie.
Mechanizm zmiany biegow tez moze byc uszkodzony, ale jest to wtorne uszkodzenie w stosunku do sprzegiel klowych.
Mam nadzieje ze zabierasz sie do tej roboty z serwisowka, bo bez niej to kilka baboli mozna latwo popelnic, oprocz tego warto miez klucz dynamometryczny i chociaz sciagacze uniwersalne w kilku rozmiarach.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez jurekgpx » 17/6/2008, 19:55

Mala uwaga do tego co bedziesz robil.Zeby rozebrac silnik nie musisz teraz rozkrecac sprzegla ,mozesz sobie to zrobic jak bedziesz mial walki na stole .A zeby odkrecic centralna nakretke sprzegla to bez klucza pneumatycznego raczej nie podchodz.
jurekgpx
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
Lokalizacja: kwidzyn

Postprzez momi89 » 18/6/2008, 06:32

wyjalem silnik i zawiozlem do servisu zeby mi skrzynie wymienili. nie mogle sobie poradzic z nakretka sprzegla:P w servisie za cala naprawe krzykneli od 500 do 1000zl... a ja z ojcem wyjelismy silnik, dalem go do servisu wraz z czesciami wymiennymi i juz bylo tylko 200 - 300 zl :P jedno popoludnie i mozna tyle kasy zaoszczedzic :)
momi89
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16/6/2008, 21:08
Lokalizacja: Lublin

Postprzez jurekgpx » 18/6/2008, 16:07

No widzisz sporo zaoszczedziles ,mysle ze wszystko teraz bedzie ok ,powodzenia.
jurekgpx
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 9/3/2007, 19:33
Lokalizacja: kwidzyn



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê