Bandit 600 N - moc, obroty , zawory, synchro - przed i po?!
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Bandit 600 N - moc, obroty , zawory, synchro - przed i po?!
Sprawa interesująca, Moto Bandit 2000 rok wiec z czujnikiem położenia przepustnicy -TPS i podwójną mapą zapłonu(załączaną na 2 i 3 gar według czujnika TPS), ulepszone fazy rozrządu, przebieg licznikowy 26tys(myślę ze realny oceniając ogólny stan moto)
Problem:
Moto chodziło pieknie zero problemów, paliło pieknie na zimnym, ciągneło dobrze od dolnych obrotów - przy czym po przekroczeniu 6-7 tys. dostawało dużego uderzenia mocy - było to wyczuwalne nawet na 6 biegu - róznie sobie to tłumaczyłem - że to maxymalny moment, że włącza sie 2 mapa zapłonu, itd.(a tak naprawde ciekawe o co chodziło i czy to poprawna charakterystyka tego silnika po 2000 r), mniejsza o to, przyzwyczaiłem sie do tego i turystycznie jezdziłem w dolnym zakresie, a adrenaline wzbudzałem po przekroczeniu 6-7 tys.
ale...
ze wzgledu na fakt, ze nie udało się ustalić kiedy ostatni raz poprzedni właściciel regulował luzy zaworowe i synchronizował gaźniki, postanowiłem owe zabiegi wykonać - znajomy zgodnie z serwisówką ustawił luzy (9 zaworów wymagało regulacji!- z tego co mówił niewielkiej - tylko kilka z nich nie mieściło się w normie Ssanie 0,10-0,15mm / wydech 0,18-0,23 mm i celował w środek zakresu), oraz zsynchronizował gaźniki'
Po regulacji...
ku mojemu zdziwieniu, efekt trochÄ™ minÄ…Å‚ sie z oczekiwaniami
moto pali dobrze, na zimnym i ciepłym silniku, obroty są równe, ale znacznie zmieniła się charakterystyka pracy silnika, po testowaniu doszedłem do wniosku że moto nieznacznie, nieznacznie agresywniej ciągnie w dolnych i średnich obrotach, ale znikneło to uderzenie mocy od 6-7 tys obrotów, na 6 biegu nie wyczuwalne, no ale polepszył sie dolny zakres...(jakby moment obniżył sie w dół) efekt podobny jakby jechało się na wyłączonym do końca ssaniu...
Pytanie:
1) Która charakterystyka silnika jest poprawna przed czy po regulacją?
2) Czy może regulacje zostały wykonane niepoprawnie? może w Banditach po roku 2000 ustawia się inne wartości luzów niż podałem wyżej,
3) a może podejrzenia padają na problem bardzo banalny, typu nie szczelny lub zagięty któryś z wężyków paliwa lub podciśnienia, i moto się dusi, może synchro żle przeprowadzone i czujnik TPS podaje za wcześnie, zmianę mapy zapłonu, itd
Bardzo proszę o wszelkie sugestie, uwagi i wnioski, myślę że będą one cenne zarówno dla mnie jak i innych użytkowników forum, tym bardziej że problem dotyczy okresowego przeglądu naszych maszyn, za który nie raz słono płacimy, a efekty mijają sie z oczekiwaniami...
Pozdrawiam i do spotkania na trasie...
Problem:
Moto chodziło pieknie zero problemów, paliło pieknie na zimnym, ciągneło dobrze od dolnych obrotów - przy czym po przekroczeniu 6-7 tys. dostawało dużego uderzenia mocy - było to wyczuwalne nawet na 6 biegu - róznie sobie to tłumaczyłem - że to maxymalny moment, że włącza sie 2 mapa zapłonu, itd.(a tak naprawde ciekawe o co chodziło i czy to poprawna charakterystyka tego silnika po 2000 r), mniejsza o to, przyzwyczaiłem sie do tego i turystycznie jezdziłem w dolnym zakresie, a adrenaline wzbudzałem po przekroczeniu 6-7 tys.
ale...
ze wzgledu na fakt, ze nie udało się ustalić kiedy ostatni raz poprzedni właściciel regulował luzy zaworowe i synchronizował gaźniki, postanowiłem owe zabiegi wykonać - znajomy zgodnie z serwisówką ustawił luzy (9 zaworów wymagało regulacji!- z tego co mówił niewielkiej - tylko kilka z nich nie mieściło się w normie Ssanie 0,10-0,15mm / wydech 0,18-0,23 mm i celował w środek zakresu), oraz zsynchronizował gaźniki'
Po regulacji...
ku mojemu zdziwieniu, efekt trochÄ™ minÄ…Å‚ sie z oczekiwaniami
moto pali dobrze, na zimnym i ciepłym silniku, obroty są równe, ale znacznie zmieniła się charakterystyka pracy silnika, po testowaniu doszedłem do wniosku że moto nieznacznie, nieznacznie agresywniej ciągnie w dolnych i średnich obrotach, ale znikneło to uderzenie mocy od 6-7 tys obrotów, na 6 biegu nie wyczuwalne, no ale polepszył sie dolny zakres...(jakby moment obniżył sie w dół) efekt podobny jakby jechało się na wyłączonym do końca ssaniu...
Pytanie:
1) Która charakterystyka silnika jest poprawna przed czy po regulacją?
2) Czy może regulacje zostały wykonane niepoprawnie? może w Banditach po roku 2000 ustawia się inne wartości luzów niż podałem wyżej,
3) a może podejrzenia padają na problem bardzo banalny, typu nie szczelny lub zagięty któryś z wężyków paliwa lub podciśnienia, i moto się dusi, może synchro żle przeprowadzone i czujnik TPS podaje za wcześnie, zmianę mapy zapłonu, itd
Bardzo proszę o wszelkie sugestie, uwagi i wnioski, myślę że będą one cenne zarówno dla mnie jak i innych użytkowników forum, tym bardziej że problem dotyczy okresowego przeglądu naszych maszyn, za który nie raz słono płacimy, a efekty mijają sie z oczekiwaniami...
Pozdrawiam i do spotkania na trasie...
- dmb
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 24/10/2007, 23:05
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości