Zobacz wÄ…tek - F2 wymiana uszczelniaczy w lagach i luzy na kierwonicy
NAS Analytics TAG

F2 wymiana uszczelniaczy w lagach i luzy na kierwonicy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

F2 wymiana uszczelniaczy w lagach i luzy na kierwonicy

Postprzez Alexen » 10/6/2008, 17:20

Ktos mi moze naswietlic temat ? jak sie do tego zabrac ? i co i jak wogole powinienem zrobic :|

pytanie dugie odnosnie tych wlasnie luzow z tego co mi wiadomo to luzy na stozkowych koncowkach glowki rmy prawda ? jak sie teog pozbyc ?
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin


Postprzez hugo2003 » 10/6/2008, 18:18

co do luzu w glowce ramy to sprobuj dokrecic lozysko ... tam pod polka...ale najpierw musisz poluzowac ta glowna srobe .... (tak mialem w GSX i to pomoglo)
co do lag to w mz sam wymienalem a kazdy amor dziala podobmnie...
poluzowujesz zaciski amorow ..uwalniasz zaciski i najlepiej kolo zeb6ys mial dobry dostep do lagi...
rozkrecasz wszustko i spuszczasz olej...
skrecasz wszystk0o razem i napelniasz odpoednim olejem idpoednio ilosc skerecasz wszystko razem.. za duzop pisania szczeolow... tak w realuto bym wymienil..:):):):):)
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Alexen » 10/6/2008, 19:04

no wlasnie a ja bym potrzebowl tk troche bardziej szczegolowo :) wiec jezeli ktos by mog :) to nawet za zdjecia bede wdzieczny :)
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Grzybu » 10/6/2008, 21:01

Daj spokój. Temat wałkowany kupe razy - nawet sam pisałem kiedyś szczegółowo. Poszukaj sobie. Zasada jest ta sama.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Alexen » 10/6/2008, 22:23

kurde no szukalem ale nie ma nic co by mi sie przydalo :| jak wiesz gdzie to bylo to podaj link bede wdzieczny
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin

Postprzez elco » 10/6/2008, 23:03

luz na koncowkach kierownicy ta bardzo malo prawdopodony powod luzu calej kierownicy. Wina zapewne lezy w zle dokreconym lozysku glowku ramy. Aby je dokrecic musisz sciagnac gorna polke. pod nie znajduja sie 2 charakterystyczne nakretki. Najpierw odciagasz blaszana zawleczke. Odkrecasz kontre i dokrecasz nakretke znajdujaca si pod nia o mniej wiecej 1/4 obortu. Musze cie uprzedzic, ze do tego potrzebny jest klucz pazurowy. Inaczej bedziesz musial sobie radzic mlotkiem i srubokretem - a tym mozna uszkodzic gwint.
Jezeli chcesz wymienic olej i uszczelniacze w lagach to z doswiadczenia wiem, ze najlepiej jest wyciagnac cale lagi z motocykla. Najlepiej robic to z pomoca. Stawiasz motocykl na jakim drewnianym kolku, tak aby przod wisial w powietrzu. Odkrecasz przedni kolo, nastepnie odkrecasz zaciski i wszystkie kable przyczepione do polek. Pozniej ostroznie odkrecasz wszyskie polki. Wyciagasz lagi dolem - motocykl powinien stac na tyle wysoko, zeby lagi moznabylo wyciagnac. Kiedy bedziesz mial wyciagniete zawieszenie chyba juz bedziesz wiedzial co z nim zrobic.
Mozna oczywiscie wszystko robic na motocyklu. W lagach sa specjalne sruby do spuszczania oleju. Wymiana uszczelniaczy niestety jest to dosc klopotliwa z racji braku miejsca.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Alexen » 10/6/2008, 23:09

heh no dzis chcialem ten luz dokrecic le jakos nei dalem rady z tego wzgledu ze polki nie mglem zdiac :| odkrecilem ta srube na srodku kierownicy co w rame wpada no i lagi (jak potem zauwazylem ze chyba nie ptorzebnie ..... i nie moglem jej zdjac ... co do uczelniaczy to chyba sobie juz jakos poradze nie wiem co z tmyi luzami :(
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin

Postprzez elco » 10/6/2008, 23:17

a kierownice odkreciles :?:
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Alexen » 11/6/2008, 04:33

no a gdzie ona mocowna jest jeszcze :| szczerze mowic to myslalem ze jak zdejme t srodkawa nkretke i rozkrece lagi to bede mogl ja zdjac ale sie nie dalo :|
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin

Postprzez elco » 11/6/2008, 09:31

Alexen napisał(a):no a gdzie ona mocowna jest jeszcze :| szczerze mowic to myslalem ze jak zdejme t srodkawa nkretke i rozkrece lagi to bede mogl ja zdjac ale sie nie dalo :|


Co chcesz przez topowiedziec ??
Czy tak ciezko zauwazyc, ze procz srodkowej sruby polka po bokach zablokowana jest drazkami kierownicy ? Sciagasz zawleczki, odkrecasz sruby drazkow (klucz 12 bodajze). Sciagasz kierownice razem z klamkami itd. Pozniej jezeli bedziesz mial juz pewnosc, ze nic nie blokuje polki, a mimo wszystko nie bedzie chciala zejsc to puknij ja delikatnie od dolu gumowym mlotkiem.

Ps. Sciagnij sobie serwisowke
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez grooby » 11/6/2008, 10:36

oddaj to komus zeby ci zrobil zanim wywiniesz cos glupiego. :roll:
grooby
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 23/10/2006, 07:09
Lokalizacja: MALMÖ

Postprzez Alexen » 11/6/2008, 10:59

spoko gdybym tak z kazda naprwa mial jezdzic do mechnika to bym chyba motocykla nie widzial ... w sensie tym ze zeby cos zorbic to ja musze motocykl na miesiac zostawic w serwisie ... sciagne serwisowke i mysle ze dam rde sam to zorbic dzieki z pomoc :)


a co do tego pytani co mam na mysli to chodzilo mi o te sruby ktore trzymaja sprezyny w srodku lagi .
Avatar użytkownika
Alexen
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 12/3/2007, 18:29
Lokalizacja: Lublin

Postprzez elco » 11/6/2008, 16:48

zeby dostac sie do lozyska glowki ramy nie ma potrzeby odkrecania tych srub :roll:
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Adam M. » 11/6/2008, 18:38

Gorna polka oprocz centralnej nakretki jest jeszcze mocowana srubami sciskajacymi obejmy lag i jak ich nie odkrecisz to jej nie zdejmiesz.
To sa sruby po bokach korkow lag, ktore wlasnie niepotrzebnie odkreciles.

Adam M.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê