Kask rowerowy, snowbord, skate a polskie prawo
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kask rowerowy, snowbord, skate a polskie prawo
Hello
Mam dziwne pytanie, mam dwa motorki jeden skuter do jazdy po miesci a drugi bandit w dalsze trasy, a do tego jeden kask integral, mam pytanie czy mozna jezdzic w kasku rowerowym lub snowbord na skuterze ?? Co musi spełniać, aby mozna bylo korzystac normalnie aby policja sie nie dowaliła. Bo w lato to można się ugotowac nawet w tych otwartych kaskach.
Takie cos nawet znalazlem:
Uprzejmie informuję, że w myśl art. 40 Prawa o ruchu drogowym, kierujący motocyklem lub motorowerem oraz osoba przewożona takimi pojazdami są obowiązani używać w czasie jazdy hełmów ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym.
W świetle powyższego przepisu hełm ochronny powinien posiadać certyfikat bezpieczeństwa wydane przez uprawniony podmiot.
Jednocześnie uprzejmie informuję, że w przedmiotowej sprawie właściwy jest Instytut Transportu Drogowego http://www.its.home.pl/nsite/ który zajmuje się certyfikacją techniczną przedmiotowych produktów.
Warto byłoby również zapoznać się z ustawą o systemie oceny zgodności z dnia 30 sierpnia 2002 r. (Dz.U. Nr 166, poz. 1360).
Mam dziwne pytanie, mam dwa motorki jeden skuter do jazdy po miesci a drugi bandit w dalsze trasy, a do tego jeden kask integral, mam pytanie czy mozna jezdzic w kasku rowerowym lub snowbord na skuterze ?? Co musi spełniać, aby mozna bylo korzystac normalnie aby policja sie nie dowaliła. Bo w lato to można się ugotowac nawet w tych otwartych kaskach.
Takie cos nawet znalazlem:
Uprzejmie informuję, że w myśl art. 40 Prawa o ruchu drogowym, kierujący motocyklem lub motorowerem oraz osoba przewożona takimi pojazdami są obowiązani używać w czasie jazdy hełmów ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym.
W świetle powyższego przepisu hełm ochronny powinien posiadać certyfikat bezpieczeństwa wydane przez uprawniony podmiot.
Jednocześnie uprzejmie informuję, że w przedmiotowej sprawie właściwy jest Instytut Transportu Drogowego http://www.its.home.pl/nsite/ który zajmuje się certyfikacją techniczną przedmiotowych produktów.
Warto byłoby również zapoznać się z ustawą o systemie oceny zgodności z dnia 30 sierpnia 2002 r. (Dz.U. Nr 166, poz. 1360).
Suzuki Bandit 600 N
-
lgorek - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 12/4/2007, 22:59
- Lokalizacja: DÄ…browa Tarnowska
Faktycznie dziwne, pytanie. Na logikę, odpowiedź brzmi nie. Kaski drogowe na pojazdy takie jak skuter, czy motocykl powinny mieć Europejską Homologację E9, szczerze wątpię by kaski na Rower, snowboard czy skatowe miały taką, zapewne mają jakąś inną, albo żadnej.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
hmm
o holologacji przeczytalem juz sporo i oznaczenia E(i jakas cyfra) jest dla jakiegos kraju np polska ma E20 ale a niemcy E1. Ale jak to jest kiedy kask spełnia np atest TUV albo jakis inny ?? Z czym wtedy to sie je. Bo kaski narciarki i snowbordowe oraz dobre skate maja takie atesty.
o holologacji przeczytalem juz sporo i oznaczenia E(i jakas cyfra) jest dla jakiegos kraju np polska ma E20 ale a niemcy E1. Ale jak to jest kiedy kask spełnia np atest TUV albo jakis inny ?? Z czym wtedy to sie je. Bo kaski narciarki i snowbordowe oraz dobre skate maja takie atesty.
Suzuki Bandit 600 N
-
lgorek - Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 12/4/2007, 22:59
- Lokalizacja: DÄ…browa Tarnowska
Ciężko powiedzieć, zainteresowałem się tematem i sprawdziłem na stronie Lazera - bo firma produkuje kaski na Motocykle, Rowery i chyba paralotniarstwo, mniejsza.
Ciężko zrozumieć coś z tych certyfikatów ale:
Przykładowy kask Rowerowy ma takie certyfikaty:
CE - CPSC - AS
Przykładowy kask Motocyklowy:
ECE 22.05 – DOT – AS 1968
Trochę się różnią od siebie, może to oznaczać, że kaski te są zupełnie inne. W końcu Rower to nie pojazd silnikowy, więc z założenia wolniejszy itp itd. Radziłbym zainwestować w full kask.
Ciężko zrozumieć coś z tych certyfikatów ale:
Przykładowy kask Rowerowy ma takie certyfikaty:
CE - CPSC - AS
Przykładowy kask Motocyklowy:
ECE 22.05 – DOT – AS 1968
Trochę się różnią od siebie, może to oznaczać, że kaski te są zupełnie inne. W końcu Rower to nie pojazd silnikowy, więc z założenia wolniejszy itp itd. Radziłbym zainwestować w full kask.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
ale zawsze mozesz sprawdzic co policja na to...sadze ze by sie nie przyczepili...a jak by zatrzymali to pokazujesz "o tutaj sa normy i certyfikaty" i sadze ze by dali sobie na luz
ale lepiej zainwestowac pare zlociszy w normalny kask i chronic swoj baniak....zawsze mozna jeszcze odkleijic od jakiegos dragona albo tornado homologacje (bo to zwykla naklejka
) i przyklejic na rowerowy/snowboardowy kask i z bani 



nie polemizuj bo nie jestes predysponowany do emanowania tak apodaktycznych percepcji... | (nie dyskutuj jak nie potrafisz...)
xD | | http://www.scigacz.pl/rider/16915/foto/album/712/

-
Szopekk - Świeżak
- Posty: 440
- Dołączył(a): 28/12/2007, 14:09
- Lokalizacja: Węgrów
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości