FANI NSR 125. LACZMY SIE
Witam! 
Może ktoś mi napisać gdzie (bardzo;)) dokładnie należy wlać olej do skrzyni biegów w NSRce? I ile za jednym razem?I uprzedzając pytanie jak sprawdzić jego obecny stan ?
dzieki, pozdrawiam
				
			Może ktoś mi napisać gdzie (bardzo;)) dokładnie należy wlać olej do skrzyni biegów w NSRce? I ile za jednym razem?I uprzedzając pytanie jak sprawdzić jego obecny stan ?
dzieki, pozdrawiam
- PawulonVBK
- Świeżak
- Posty: 94
- Dołączył(a): 18/10/2008, 09:28
- Lokalizacja: Malbork
Olej lejesz po prawej stronie. Musisz zdjac owiewke boczna i tam na skrzyni biegow(ta puszka okragla) masz taki koreczek lekko po lewej str. Tam masz lac. Poziom sprawdzasz w okienku pod koreczkiem przez ktory powinno widac poziom (taki przezroczysty). Pisze powinno ,poniewaz u mnie guzik widac albo ja nie umiem zobaczyc i poprostu  wsadzam patyka zeby zierzyc 
				
S - szał
U - ucieczka
Z - zakręt
U - uderzenie
K - koniec
I - inny świat
gsx - r
			U - ucieczka
Z - zakręt
U - uderzenie
K - koniec
I - inny świat
gsx - r
- Herbi NSR
- Świeżak
- Posty: 211
- Dołączył(a): 29/5/2008, 18:56
Witam..
Panowie proszÄ™ o pomoc.
Posiadam Honde nsr 125 99r wersja JC22B.. V-max 120kmh. Na 1,2,3,4 kręci sie do 11tys na 5,6 8tys. Na postoju kręci sie do 13,5 tys. I nie wiem gdzie te blokady mam prosił bym o wytłumaczenie co mam zrobić. Bo 120kmh czasem za mało. Wink Jak coś to pisać na gadu 5747062. Dzięki pozdro
				
			Panowie proszÄ™ o pomoc.
Posiadam Honde nsr 125 99r wersja JC22B.. V-max 120kmh. Na 1,2,3,4 kręci sie do 11tys na 5,6 8tys. Na postoju kręci sie do 13,5 tys. I nie wiem gdzie te blokady mam prosił bym o wytłumaczenie co mam zrobić. Bo 120kmh czasem za mało. Wink Jak coś to pisać na gadu 5747062. Dzięki pozdro
- Irek
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 26/10/2008, 18:03
- Lokalizacja: Jarosław
PAVULON wiec tak ... uwage zwroc na rame szczegolnie glowke ramy ... potam lagi czy sa proste i jaka przerwa jest miedzy kolem a plugiem ... moim zdaniem sie nie zmiescisz w 500 zl za rejestracje mi wyszlo 740 ... 
HERBI NSR mozliwe ze masz rozwalony dozownik od oleju i ci daje za duzo oleju i pluje z cylindra ... albo masz przepuszczajace siemeringi i olej ze skrzyni dostaje sie do cylindra i pluje olejem ,....
				
			HERBI NSR mozliwe ze masz rozwalony dozownik od oleju i ci daje za duzo oleju i pluje z cylindra ... albo masz przepuszczajace siemeringi i olej ze skrzyni dostaje sie do cylindra i pluje olejem ,....
- 
				 
 Gs-stefan
- Świeżak
- Posty: 272
- Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
- Lokalizacja: torun
Siemanko wszystkim... Jak wy jestem rowniez szczesliwym posiadaczem Hondy NSR 125... Udalo mi sie trafic na wyjatkowo ciekawy okaz gdyz mimo rocznika 98 ma przejechane 20 tys i jest juz po wymianie tloka na sportowego wossnerka zmieniona mape zaplonu oraz jest przed zalozeniem sportowego sprzegla z pollini... W tej chwili moto leci 173km/h papierek od poprzedniego wlasciciela z niemieckiej hamowni pokazuje 33,6 KM i 19Nm... Chcialbym sie dowiedziec co mozna jeszcze zrobic by moto troszke wzmocnic??
				Nadeszła era MOTOCYKLI!!!
			- 
				 
 Kostu
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 13/1/2008, 10:59
- Lokalizacja: Warszawa
I przy tej prędkości zdmuchnie ją z drogi   takie przeróbki są bez sensu.
  takie przeróbki są bez sensu.
				 takie przeróbki są bez sensu.
  takie przeróbki są bez sensu.,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
			- 
				 
 Landryss25
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
sobie pomyslalem ze napisze cos odnosnie napraw w nsr wiec : 
Przychodzi taki czas po wielu odpaleniach motocykla ze wycieraja sie szczotki w rozruszniku. Musimy wiec naprawic najszczesciej sami zeby nie wydawac zbednie pieniedzy Wiec odkracamy cala boczna kape od strony iskrownika . Po zdjeciu jej mamy 2 sroby na klucz 13 (sa to sroby od rozrusznika) zaznaczone na czerwono :
 (otwórz link)
  (otwórz link)
Wyciagamy rozrusznik i rozkrecamy go 5 srobek na srubokret krzyzowy i sciagamy caly bediks oznaczone czarnymi kwadratami :
 (otwórz link)
  (otwórz link)
i mamy dojscie do szczotek jak i calego wirnika . Odkrecamy szczotki : zaznaczone na czarno kwadratem
 (otwórz link)
  (otwórz link)
sciagamy szczotki uwazajac na sprezynki ktore sa za szczotkami jedna szczotak bedzie na takiej blaszce a druga na druciku :
 (otwórz link)
  (otwórz link)
wyciagamy stare szczotki ale je zachowujemy !! jedziemy do jakiegos sklepu motoryzacyjnego kupujemy standardowe szczotki dopilowujemy je ( uwaga sa miekkie wystarczy tylko papier scierny ) ucinamy stara szczotke od tej blaszki i lutujemy nowa szczotke i montujemy tak jak wyciagalismy warto jeszcze pamietac o lozysku na wirniku warto wymienic to lozysko zeby ladnie chodzil wirnik koszt calej naprawy okolo 10-12 zl
I tuytaj jeszcze odnoscie wyciagania silnika z ramy i rozbierania do zmiany tloka w nsr 125
Wiec najlepiej jest wyciagnac silnik do tej czynnosci poniewaz nie bedziemy miecli skrempowanych ruchow duzo roboty nie ma . Wiec na poczatek odkrecamy owiewki (plog) pote wydech . I teraz zaczyta sie troche trudnosci odkrecamy weze od chlodzenia u dolu silnika prze kapie od strony sprzegla spuszczamy plyn warto pamietac o podstawieniu wiaderka poto aby nie zmarnowac plynu chlodzacego ktory moze byc jeszcze dobry
 . Wiec na poczatek odkrecamy owiewki (plog) pote wydech . I teraz zaczyta sie troche trudnosci odkrecamy weze od chlodzenia u dolu silnika prze kapie od strony sprzegla spuszczamy plyn warto pamietac o podstawieniu wiaderka poto aby nie zmarnowac plynu chlodzacego ktory moze byc jeszcze dobry  . Otwieramy bak albo i go odkrecamy . Poczym odkrecamy filtr powietrza 2 srobki na kluczyk 10 oraz odkrecenie opaski na gazniku srubokret krzyzakowy . Wyciagamy filt powietrza i odkrecamy gaznik taka sama opaska jak przy filtrze powietrza . Wyciagamy gaznik . Rozczepiany linki od gazu i od dozownika wyglada to mniej wiecej tak :
 . Otwieramy bak albo i go odkrecamy . Poczym odkrecamy filtr powietrza 2 srobki na kluczyk 10 oraz odkrecenie opaski na gazniku srubokret krzyzakowy . Wyciagamy filt powietrza i odkrecamy gaznik taka sama opaska jak przy filtrze powietrza . Wyciagamy gaznik . Rozczepiany linki od gazu i od dozownika wyglada to mniej wiecej tak : 
 (otwórz link)
  (otwórz link)
po rozrzepieniu tych linek znajduja sie pomiedzy zbiorniczkami od dozownika i zbiorniczkiem wyrownawczym plynu chlodzacego pod wlewem cieczy chlodzacej.Po tej operacji zaczynamy dalej odlaczamy linke od sprzegla . Nie mozemy jednak zapomniej rowniez o zaworze wydechowym jego rowniez odlaczamy i narazie zostawiamy. Jescze musimy odlaczyc wszystkie przowod od dozownika czyli doprowadzenie oleju do dozownika oraz od dozownika do gaznika 2 wezyki . Potem odlaczamy wszystkie przewody ktore znajduja sie pod bakiem kolo gaznika . Musimy jeszcze odkrecic rurke od chlodzenia na glowicyodkrecamy wiec ja kolo wlewu plynu mocowana na opasce. Zaczynamy odkrecac silnik trzymaja go 3 duze sroby 2 sa na imbus jedna na 6 a drugi na 8 bodajrze i 3 sroba jest na klucz 13 oto zdjecia ktore sroby :
 (otwórz link)
  (otwórz link)
i mamy silnik wolny Gdy juz go wyjmiemy kladziemy go sobie na stol np
 Gdy juz go wyjmiemy kladziemy go sobie na stol np  Zaczynamy go rozbierac zanim jednak to uczynimu najlepiej zalatwic troche ropy i pedzel i umyc caly silnik pozadnie zeby nie byl zabrudzony ! Zaczynamy rozbieranie odkrecamy na 1 ogien cala aparatuje od zaworu wydechowego jest on zamkniety w puszeczce takiej czarnej na cylindrze
 Zaczynamy go rozbierac zanim jednak to uczynimu najlepiej zalatwic troche ropy i pedzel i umyc caly silnik pozadnie zeby nie byl zabrudzony ! Zaczynamy rozbieranie odkrecamy na 1 ogien cala aparatuje od zaworu wydechowego jest on zamkniety w puszeczce takiej czarnej na cylindrze 
 (otwórz link)
  (otwórz link)
oto ona jest zakrecona na 2 srobki o numerze klucza 8 gdy juz odkrecimy odkrecamy caly mechanizm zaworu odkecamy w PRAWO !! kluczem o numerze 10 gdy juz to zrobimy nie pogubmy podkladek bardzo wazne gdy zdejmiemy mechanim mamy 2 srobki imbusowe 4 odkrecamy i sciagamy puszeczke od zaworu i mamy wolny dostep do 4 sroby cylindra . Zaczynamy odkrecac glowice 6 srobek na klucz 10 . Gry juz odkrecimy cieszymy sie zdjeta glowica wiec odkrecany cylinder jest on mocowany na 4 sroby na klucz 12 . Gdy juz odkrecimy tlok przesuwamy do gornego polozenia podnosimy delikatnie cylinder i jednosczesnie kladziemy jakas szmatke na wal zeby nam nic do niego nie wlecialo . Cieszymy sie zdjetym cylindrem i dojsciem do tloka
 wiec odkrecany cylinder jest on mocowany na 4 sroby na klucz 12 . Gdy juz odkrecimy tlok przesuwamy do gornego polozenia podnosimy delikatnie cylinder i jednosczesnie kladziemy jakas szmatke na wal zeby nam nic do niego nie wlecialo . Cieszymy sie zdjetym cylindrem i dojsciem do tloka  
Tlok jest umocowany na korbowodzie tlok jest zabezpieczony sworzniem tloka a sworzen tloka jest zabezpieczony pierscieniami zegera sciga sie je szczypcami albo takim przyzadem ktorego nie znam nazwy hehe warto rowniez wymienic lozysko igielkowe na korbie u gory czyli na sworzniu tloka poniewaz szkoda by bylo nowego tloka gdyby sie to lozysko rozlecialo
 warto rowniez wymienic lozysko igielkowe na korbie u gory czyli na sworzniu tloka poniewaz szkoda by bylo nowego tloka gdyby sie to lozysko rozlecialo  cylinder mozna wyslac do tulejowania do Motor-Techu do Katowic do pana Piotra cena 350 zl + tlok wossner albo Vertex 320-350 zl wraz z profesionalnym dopasowaniem tloka do cylindra z odpowiednim luzem na zamku 0,02-0,03 mm
 cylinder mozna wyslac do tulejowania do Motor-Techu do Katowic do pana Piotra cena 350 zl + tlok wossner albo Vertex 320-350 zl wraz z profesionalnym dopasowaniem tloka do cylindra z odpowiednim luzem na zamku 0,02-0,03 mm
by NSRStefan/PiotrasNSR/GS-Stefan moje nicki
				
			Przychodzi taki czas po wielu odpaleniach motocykla ze wycieraja sie szczotki w rozruszniku. Musimy wiec naprawic najszczesciej sami zeby nie wydawac zbednie pieniedzy Wiec odkracamy cala boczna kape od strony iskrownika . Po zdjeciu jej mamy 2 sroby na klucz 13 (sa to sroby od rozrusznika) zaznaczone na czerwono :
 (otwórz link)
  (otwórz link)
Wyciagamy rozrusznik i rozkrecamy go 5 srobek na srubokret krzyzowy i sciagamy caly bediks oznaczone czarnymi kwadratami :
 (otwórz link)
  (otwórz link)
i mamy dojscie do szczotek jak i calego wirnika . Odkrecamy szczotki : zaznaczone na czarno kwadratem
 (otwórz link)
  (otwórz link)
sciagamy szczotki uwazajac na sprezynki ktore sa za szczotkami jedna szczotak bedzie na takiej blaszce a druga na druciku :
 (otwórz link)
  (otwórz link)
wyciagamy stare szczotki ale je zachowujemy !! jedziemy do jakiegos sklepu motoryzacyjnego kupujemy standardowe szczotki dopilowujemy je ( uwaga sa miekkie wystarczy tylko papier scierny ) ucinamy stara szczotke od tej blaszki i lutujemy nowa szczotke i montujemy tak jak wyciagalismy warto jeszcze pamietac o lozysku na wirniku warto wymienic to lozysko zeby ladnie chodzil wirnik koszt calej naprawy okolo 10-12 zl
I tuytaj jeszcze odnoscie wyciagania silnika z ramy i rozbierania do zmiany tloka w nsr 125
Wiec najlepiej jest wyciagnac silnik do tej czynnosci poniewaz nie bedziemy miecli skrempowanych ruchow duzo roboty nie ma
 . Wiec na poczatek odkrecamy owiewki (plog) pote wydech . I teraz zaczyta sie troche trudnosci odkrecamy weze od chlodzenia u dolu silnika prze kapie od strony sprzegla spuszczamy plyn warto pamietac o podstawieniu wiaderka poto aby nie zmarnowac plynu chlodzacego ktory moze byc jeszcze dobry
 . Wiec na poczatek odkrecamy owiewki (plog) pote wydech . I teraz zaczyta sie troche trudnosci odkrecamy weze od chlodzenia u dolu silnika prze kapie od strony sprzegla spuszczamy plyn warto pamietac o podstawieniu wiaderka poto aby nie zmarnowac plynu chlodzacego ktory moze byc jeszcze dobry  . Otwieramy bak albo i go odkrecamy . Poczym odkrecamy filtr powietrza 2 srobki na kluczyk 10 oraz odkrecenie opaski na gazniku srubokret krzyzakowy . Wyciagamy filt powietrza i odkrecamy gaznik taka sama opaska jak przy filtrze powietrza . Wyciagamy gaznik . Rozczepiany linki od gazu i od dozownika wyglada to mniej wiecej tak :
 . Otwieramy bak albo i go odkrecamy . Poczym odkrecamy filtr powietrza 2 srobki na kluczyk 10 oraz odkrecenie opaski na gazniku srubokret krzyzakowy . Wyciagamy filt powietrza i odkrecamy gaznik taka sama opaska jak przy filtrze powietrza . Wyciagamy gaznik . Rozczepiany linki od gazu i od dozownika wyglada to mniej wiecej tak : 
 (otwórz link)
  (otwórz link)
po rozrzepieniu tych linek znajduja sie pomiedzy zbiorniczkami od dozownika i zbiorniczkiem wyrownawczym plynu chlodzacego pod wlewem cieczy chlodzacej.Po tej operacji zaczynamy dalej odlaczamy linke od sprzegla . Nie mozemy jednak zapomniej rowniez o zaworze wydechowym jego rowniez odlaczamy i narazie zostawiamy. Jescze musimy odlaczyc wszystkie przowod od dozownika czyli doprowadzenie oleju do dozownika oraz od dozownika do gaznika 2 wezyki . Potem odlaczamy wszystkie przewody ktore znajduja sie pod bakiem kolo gaznika . Musimy jeszcze odkrecic rurke od chlodzenia na glowicyodkrecamy wiec ja kolo wlewu plynu mocowana na opasce. Zaczynamy odkrecac silnik trzymaja go 3 duze sroby 2 sa na imbus jedna na 6 a drugi na 8 bodajrze i 3 sroba jest na klucz 13 oto zdjecia ktore sroby :
 (otwórz link)
  (otwórz link)
i mamy silnik wolny
 Gdy juz go wyjmiemy kladziemy go sobie na stol np
 Gdy juz go wyjmiemy kladziemy go sobie na stol np  Zaczynamy go rozbierac zanim jednak to uczynimu najlepiej zalatwic troche ropy i pedzel i umyc caly silnik pozadnie zeby nie byl zabrudzony ! Zaczynamy rozbieranie odkrecamy na 1 ogien cala aparatuje od zaworu wydechowego jest on zamkniety w puszeczce takiej czarnej na cylindrze
 Zaczynamy go rozbierac zanim jednak to uczynimu najlepiej zalatwic troche ropy i pedzel i umyc caly silnik pozadnie zeby nie byl zabrudzony ! Zaczynamy rozbieranie odkrecamy na 1 ogien cala aparatuje od zaworu wydechowego jest on zamkniety w puszeczce takiej czarnej na cylindrze 
 (otwórz link)
  (otwórz link)
oto ona jest zakrecona na 2 srobki o numerze klucza 8 gdy juz odkrecimy odkrecamy caly mechanizm zaworu odkecamy w PRAWO !! kluczem o numerze 10 gdy juz to zrobimy nie pogubmy podkladek bardzo wazne gdy zdejmiemy mechanim mamy 2 srobki imbusowe 4 odkrecamy i sciagamy puszeczke od zaworu i mamy wolny dostep do 4 sroby cylindra . Zaczynamy odkrecac glowice 6 srobek na klucz 10 . Gry juz odkrecimy cieszymy sie zdjeta glowica
 wiec odkrecany cylinder jest on mocowany na 4 sroby na klucz 12 . Gdy juz odkrecimy tlok przesuwamy do gornego polozenia podnosimy delikatnie cylinder i jednosczesnie kladziemy jakas szmatke na wal zeby nam nic do niego nie wlecialo . Cieszymy sie zdjetym cylindrem i dojsciem do tloka
 wiec odkrecany cylinder jest on mocowany na 4 sroby na klucz 12 . Gdy juz odkrecimy tlok przesuwamy do gornego polozenia podnosimy delikatnie cylinder i jednosczesnie kladziemy jakas szmatke na wal zeby nam nic do niego nie wlecialo . Cieszymy sie zdjetym cylindrem i dojsciem do tloka  
Tlok jest umocowany na korbowodzie tlok jest zabezpieczony sworzniem tloka a sworzen tloka jest zabezpieczony pierscieniami zegera sciga sie je szczypcami albo takim przyzadem ktorego nie znam nazwy hehe
 warto rowniez wymienic lozysko igielkowe na korbie u gory czyli na sworzniu tloka poniewaz szkoda by bylo nowego tloka gdyby sie to lozysko rozlecialo
 warto rowniez wymienic lozysko igielkowe na korbie u gory czyli na sworzniu tloka poniewaz szkoda by bylo nowego tloka gdyby sie to lozysko rozlecialo  cylinder mozna wyslac do tulejowania do Motor-Techu do Katowic do pana Piotra cena 350 zl + tlok wossner albo Vertex 320-350 zl wraz z profesionalnym dopasowaniem tloka do cylindra z odpowiednim luzem na zamku 0,02-0,03 mm
 cylinder mozna wyslac do tulejowania do Motor-Techu do Katowic do pana Piotra cena 350 zl + tlok wossner albo Vertex 320-350 zl wraz z profesionalnym dopasowaniem tloka do cylindra z odpowiednim luzem na zamku 0,02-0,03 mm
by NSRStefan/PiotrasNSR/GS-Stefan moje nicki
- 
				 
 Gs-stefan
- Świeżak
- Posty: 272
- Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
- Lokalizacja: torun
Siemanko All  Widzę, że jestem w domu.
 Widzę, że jestem w domu. 
Honda NSR 125R
Moja ślicznotka jest z 2000r. Wersja JC22. 38KM. V-Max ok 150 km/h. Szaro-czarne malowanie.
Pozdrawiam fanów NSR 125R i Riderów z Pułtuska i okolic
				 Widzę, że jestem w domu.
 Widzę, że jestem w domu. 
Honda NSR 125R
Moja ślicznotka jest z 2000r. Wersja JC22. 38KM. V-Max ok 150 km/h. Szaro-czarne malowanie.
Pozdrawiam fanów NSR 125R i Riderów z Pułtuska i okolic

---> <b>HONDA NSR 125R<b>™
			- 
				 
 Archas
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 18/2/2009, 19:17
- Lokalizacja: Pułtusk
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


 

 a co do twojego pytania stefan to warto
 a co do twojego pytania stefan to warto  :> ?? z gory dzieki
 :> ?? z gory dzieki
