sprzęgło mokre a suche?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
sprzęgło mokre a suche?
Witam.
Wiecie może czym różni się sprzegło mokre od suchego? No i drugie pytanie odnośnie tego czym jest pływająca tarcza hamulca?
aha no i który rodzaj ma więcej plusów
Wiecie może czym różni się sprzegło mokre od suchego? No i drugie pytanie odnośnie tego czym jest pływająca tarcza hamulca?
aha no i który rodzaj ma więcej plusów

Suzuki GS 500
-
morki jpg. - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 8/8/2006, 20:18
- Lokalizacja: Bielsko Biała
sprzegiełko suche... popularne w samochodach to tarcze ktore nie sa zanuzone w oleju... to co sie sciera idzie w powietrze...
mokre sprzegiełko popularne w motongach jest zanuzone w oleju i sobie tam pływa
pływajacy zacisk to taki ktory nie jest na sztywno przymocowany do motoru <widelca, wachacza><mowimy o moto> tylko porusza sie w osi poziomej.
jest on stosowany gdy tłoczki sa umiejscowione z jednej strony zasisku... wtedy klocel np lewy dociska sie do tarczy powodujac przesuniecie zacisku w lewo i docisniecie prawego klocka do tarczy... gdyby zacisk nie był pływajacy to tarcza musialaby sie wygiac pod naciskiem lewego klocka i dotknac prawego... ale motka...
ps. nie jestem pewny czy pływajacy jest tylko gdy tłoczki sa z 1 strony... ale chyba tak

mokre sprzegiełko popularne w motongach jest zanuzone w oleju i sobie tam pływa

pływajacy zacisk to taki ktory nie jest na sztywno przymocowany do motoru <widelca, wachacza><mowimy o moto> tylko porusza sie w osi poziomej.
jest on stosowany gdy tłoczki sa umiejscowione z jednej strony zasisku... wtedy klocel np lewy dociska sie do tarczy powodujac przesuniecie zacisku w lewo i docisniecie prawego klocka do tarczy... gdyby zacisk nie był pływajacy to tarcza musialaby sie wygiac pod naciskiem lewego klocka i dotknac prawego... ale motka...
ps. nie jestem pewny czy pływajacy jest tylko gdy tłoczki sa z 1 strony... ale chyba tak
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
nie jestem pewien ale słyszałem też że sprzęgła suche częściej trzeba wymieniać ale są skuteczniejsze..?!
Suzuki GS 500
-
morki jpg. - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 8/8/2006, 20:18
- Lokalizacja: Bielsko Biała
w moim suzuki gsx600f są z przodu dwie tarcze pływające, a na każdej są 4 tłoczkowe zaciski, czyli w takim też są ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
mokre sprzeglo tak jak bylo powiedzniane plywa w oleju co powoduje ze jego praca (przynjamneij teoretycznie) powinna byc latwa, i zywotnosc powinna byc dlozsza.
Plywajace tarcze mona poznac po tym ze sama tarcza jest przymocowana do obejmy (tego co sie dokreca do kola) za pomoca takich kilkunastu malych koleczek:) powoduja one ze w momencie docisku hamulca klocki rowniomiernie sa dociskane klockow do tarczy a nie np. jak w nieplywajacych hamulcach sciera sie najperw poczatek klocka hamulcowego
to tak w skrocie
Plywajace tarcze mona poznac po tym ze sama tarcza jest przymocowana do obejmy (tego co sie dokreca do kola) za pomoca takich kilkunastu malych koleczek:) powoduja one ze w momencie docisku hamulca klocki rowniomiernie sa dociskane klockow do tarczy a nie np. jak w nieplywajacych hamulcach sciera sie najperw poczatek klocka hamulcowego



to tak w skrocie
No i w góre serca ~ redukcja i powrót do góry
Trzymaj siÄ™ STUNTU
Trzymaj siÄ™ STUNTU
-
PTB_PL - Świeżak
- Posty: 460
- Dołączył(a): 21/5/2006, 10:58
- Lokalizacja: Wrocław
czyli jak jest pływająca tarcza tzn. że jest ona na stałe przymocowana i nie obraca się razem z kołem podczas obrotu i jednocześnie zaciski są ruchome i dostosowują się do tarczy podczas hamowania, Dobrze to czaje, bo troche zakręcone to jest??
Suzuki GS 500
-
morki jpg. - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 8/8/2006, 20:18
- Lokalizacja: Bielsko Biała
nie, tak to by nie miało prawa działać. Zaciski nie obrócą sie wokół koła bo nie wiem czy najpierw by sie skończył przewód czy spotkanie z teleskopem. tarcza pływająca składa się jakby z dwóch takich części jedna to ta częśc przykręcona na stałe do koła, jest ona w kształcie gwiazdy, na końcach ramion są takie tulejki, a za tulejkami jest tarcza do której przylegają klocki hamulcowe (to takie ładnie wytarte) i to właśnie to "pływa"
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Chyba nie tak!! Cos mi się wydaje ze to jest taka tarcza co może się przesówać w lewo i w prawo. A cała reszta jest normalnie. Bo skoro jest jeden ruchomy zacisk a zużywają się klocki po obu stronach to by odstęp po stronie, po którym nie ma zacisku by rósł, a tak być nie może, wiec przesuniecie się tarczy niweluje zużycie klocka. ł.
XJ 600
- diaks
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 2/9/2006, 12:26
- Lokalizacja: ZÄ…bki\wawa
Siemka, sory z góry za odświeżenie starego tematu, ale nie chcę śmiecić nowym
Mianowicie, moglibyście koledzy wytłumaczyć mi jak działa sprzęgło?BO znam budowę, ale nie moge nigdzie znaleźć na necie zasady działania. Wiem ze cos opiera się o róznicę obrotów. Ogladałem filmiki ze sprzęgłem suchym (1098 itp.), ale nadal nie moge pojąć. Jakby mógł mi ktoś powiedzieć, na jakim wałku to jest i jak działają z tarczkami to bede bardzo wdzięczny

Mianowicie, moglibyście koledzy wytłumaczyć mi jak działa sprzęgło?BO znam budowę, ale nie moge nigdzie znaleźć na necie zasady działania. Wiem ze cos opiera się o róznicę obrotów. Ogladałem filmiki ze sprzęgłem suchym (1098 itp.), ale nadal nie moge pojąć. Jakby mógł mi ktoś powiedzieć, na jakim wałku to jest i jak działają z tarczkami to bede bardzo wdzięczny



......::::Tuning::::......
- Arek-R
- Świeżak
- Posty: 96
- Dołączył(a): 9/11/2007, 16:23
- Lokalizacja: okolice Kielc
Zasada działania jest banalna jak znasz budowę. W najprostszym przykładzie wygląda to tak że masz 2 "talerze" równoległe do siebie. Jeden jest połączony z silnikiem a drugi z kołem(oczywiście pomiędzy jest dużo jeszcze innych elementów
). Owe talerze mogą się przybliżać i oddalać. kiedy obracający talerz silnika zaczyna się stykać z talerzem koła zaczyna stopniowo przekazywać moc i poruszać kołem 


Life i 2short to ride 2slow
- tio
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 21/3/2009, 00:49
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości