CBR F3 ! cichy tłumik !
Posty: 15
• Strona 1 z 1
CBR F3 ! cichy tłumik !
witam !
mam cbr f3 i tłumik ktory jest bardzo wyciszony
Czy ma ktos taki albo mial i przerabial go zeby dawał bardziej rasowy dzwięk ??
Jak to zrobic ?? i czy po takiej przerobce silnik nie bedzie bardziej cierpial ??
czy osiagi beda lepsze czy gorsze ?
to fotka mojego pitarka
jest to IXILL

mam cbr f3 i tłumik ktory jest bardzo wyciszony
Czy ma ktos taki albo mial i przerabial go zeby dawał bardziej rasowy dzwięk ??
Jak to zrobic ?? i czy po takiej przerobce silnik nie bedzie bardziej cierpial ??
czy osiagi beda lepsze czy gorsze ?
to fotka mojego pitarka
jest to IXILL


- bodziotg77
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/5/2008, 14:44
- Lokalizacja: Oberschlesien
nie rozwieraj fabrycznego tłumika , bo jak zrobisz to źle twoje moto może to odczuć, najlepiej jak chcesz głośny tłumik to na allegro są firmy sprzedające orginalne używane tłumiki po 500-600 złoty
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
-
kosta - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1628
- Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
- Lokalizacja: WWA
^^ chodzilo Ci zapewne o DB killer
co nieco o nim
http://grupy.scigacz.pl/dB,killer,pytan ... 08_05.html
co nieco o nim
http://grupy.scigacz.pl/dB,killer,pytan ... 08_05.html
-
Ragnos - Świeżak
- Posty: 103
- Dołączył(a): 29/6/2006, 09:23
- Lokalizacja: Poznań
- sławekGTR1000
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 7/5/2008, 17:44
- Lokalizacja: Wlkp.
A ja jak zwykle o jednym tylko - ze nie przejdziesz badania technicznego badz mozesz byc zatrzymany na drodze i sholowany na parking policyjny za nadmirny halas. Uzycie tlumika renomoweanej firmy gwarantuje ze nie przekroczy on maksymalnej dopuszczalnej ganicy emisji halasu. Wszytkie modyfikacje mechaniczne moga to spowodowac a koszty przegladu i parkingu nie sa male.
Dodatkowo - jesli idzie o moc - najprawdopodobniej bedziesz musial w serwisie (badz sam jak umiesz) zrobic synchronizacje gaznikow pod nowy wydech - bo nie ma mozliwosci zeby po zmianie z seryjnego na inny, maszyna nie ucierpiala - po prostu jest tak zestrojona przez konstruktorow zeby emisja spalin, moc , zaplon wspolgraly z tlumikiem (jego srednica i dlugoscia) - tak wiec na 100% musisz dokonac regulacji silnika pod nowy wydech i miec baczenie na dopuszczalny halas - by nie stracic dowodu rejestracyjnego.
Dodatkowo - jesli idzie o moc - najprawdopodobniej bedziesz musial w serwisie (badz sam jak umiesz) zrobic synchronizacje gaznikow pod nowy wydech - bo nie ma mozliwosci zeby po zmianie z seryjnego na inny, maszyna nie ucierpiala - po prostu jest tak zestrojona przez konstruktorow zeby emisja spalin, moc , zaplon wspolgraly z tlumikiem (jego srednica i dlugoscia) - tak wiec na 100% musisz dokonac regulacji silnika pod nowy wydech i miec baczenie na dopuszczalny halas - by nie stracic dowodu rejestracyjnego.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
simonw - przekonałes mnie
dziekuje . Niech zostanie jaki jest ! w koncu mam 31 lat i musze zmadrzec .

dziekuje . Niech zostanie jaki jest ! w koncu mam 31 lat i musze zmadrzec .

- bodziotg77
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 4/5/2008, 14:44
- Lokalizacja: Oberschlesien
zmiana tłumika na głośniejszy to większy przepływ spalin. powoduje to wyraźne zaostrzenie krzywej oddania mocy. w praktyce oznacza to że z dołu będzie podobnie jechać, i na środku, a w pewnym momencie będzie wyraźny skok i lepsze przyp...... ]:->
generalnie frajda z jazdy jak cholera. ciekawiej tak się jeździ. podobno zawory się szybciej wypalają gdy sie odetka wydech. ale to nie jest stary opel. sporty mają zawsze kosmiczne technologie i zaawansowane materiały. to nie motorynki.
osobiście gorąco polecam głośną puszkę
pozdro
generalnie frajda z jazdy jak cholera. ciekawiej tak się jeździ. podobno zawory się szybciej wypalają gdy sie odetka wydech. ale to nie jest stary opel. sporty mają zawsze kosmiczne technologie i zaawansowane materiały. to nie motorynki.
osobiście gorąco polecam głośną puszkę
pozdro
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
Ech ... smutno sie tlumaczy.
Owszem - jesli silnik zostanie przestrojony pod nowy wydech, krzywa mocy moze sie zaostrzyc - w SM byl artykul o tym, m.in krzywe byly prezentowane. Moje pytanie jest nastepujace ?
Czy lekka zmiana charakterystyki, polaczona z duza inwestycja od strony silnika, do tego niemalym wydatkiem na puche - jesli nie startujemy chociazby amatorsko w jakis rajdach - ma sens ?
A koszty badania techicznego i mozliwe problemy - trzeba zadac sobie pytanie czy skórka warta jest wyprawki.
Owszem - jesli silnik zostanie przestrojony pod nowy wydech, krzywa mocy moze sie zaostrzyc - w SM byl artykul o tym, m.in krzywe byly prezentowane. Moje pytanie jest nastepujace ?
Czy lekka zmiana charakterystyki, polaczona z duza inwestycja od strony silnika, do tego niemalym wydatkiem na puche - jesli nie startujemy chociazby amatorsko w jakis rajdach - ma sens ?
A koszty badania techicznego i mozliwe problemy - trzeba zadac sobie pytanie czy skórka warta jest wyprawki.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
spazz ja miałem podobnie na badaniu. musiałem tylko zaświecić światła
koszty badania technicznego?? jak zmienisz tłumik nie musisz odrazu jechać na badania. jedziesz tak jak masz w dowidzie wbite i finał. nic tu się nie zmienia.
na torze niestety są restrykcje. teraz na poznaniu trzeba mieć poniżej 92dB. wszyscy przebierają tłumiki bo na codzień jeżdżą na głośniejszych:-) hehehe
gdyby to był komar to kij z nim, ale myśle że w CBR odetkanie może dużo dać frajdy z jazdy no i sam dźwięk satysfakcjonuje.

koszty badania technicznego?? jak zmienisz tłumik nie musisz odrazu jechać na badania. jedziesz tak jak masz w dowidzie wbite i finał. nic tu się nie zmienia.
na torze niestety są restrykcje. teraz na poznaniu trzeba mieć poniżej 92dB. wszyscy przebierają tłumiki bo na codzień jeżdżą na głośniejszych:-) hehehe
gdyby to był komar to kij z nim, ale myśle że w CBR odetkanie może dużo dać frajdy z jazdy no i sam dźwięk satysfakcjonuje.
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
oj adrza sie ze peka!!! sam mam tylko przelotówke i jak z chlopakami sobie jedziemy polatac to jak wroce do domu po kilku godzinach jazdy to jakos dziwnie mi w uszch piszczy... ale ogolna fajna zabawa:)
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Ryjek napisał(a):zmiana tłumika na głośniejszy to większy przepływ spalin. powoduje to wyraźne zaostrzenie krzywej oddania mocy. w praktyce oznacza to że z dołu będzie podobnie jechać, i na środku, a w pewnym momencie będzie wyraźny skok i lepsze przyp...... ]:->
osobiście gorąco polecam głośną puszkę
pozdro
No a skad bierze sie ten wiekszy przeplyw spalin kolego sympatyczny ???
Stad ze do wiekszej ilosci powietrza pobieranej przez silnik trzeba dac wiecej paliwa w calym zakresie obrotow, czyli po zalozeniu przelotowki nalezy wlasciwie przeregulowac gaznik, a nie tylko jak Simon napisal go zsynchronizowac.
W dodatku tracisz moc w malym i srednim zakresie obrotow bo w fazie przeplukiwania silnika ( otwarte zawory ssace i wydechowe ) pewna czesc swiezej mieszanki przelatuje przez komore spalania bezposrednio do wydechu ( i potem pieknie dopala sie przy zejsciach z obrotow, ale niestety juz tylko w tlumikach - stad to czeste walenie w wydech sprzetow jezdzacych na akcesoryjnych przelotowkach. )
Tracisz efekt pewnego "doladowania" silnika powodowany przez odpowiednio zaprojektowany tlumik fabryczny, ktory wykorzystuje zjawiska falowe zeby dopchnac z powrotem te czesc mieszanki do komory spalania i spowodowac zwyzke mocy przez spalenie jak najwuiekszej ilosci ladunku. Tak ze niestety nie jest tak pieknie ze na malych i srednich obrotach jest tak samo, a na wysokich lepiej - na malych i srednich jest duzo gorzej ( czesto z dziura w gazie ) a na wysokich lepiej.
A na jakich obrotach krecisz sie glownie np po miescie, na wysokich ???
Pojedz na hamownie z tlumikiem fabrycznym i potem akcesoryjnym to oczki ci sie otworza

Adam M.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości