Zobacz wątek - CBR F3 ! cichy tłumik !
NAS Analytics TAG

CBR F3 ! cichy tłumik !

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

CBR F3 ! cichy tłumik !

Postprzez bodziotg77 » 1/6/2008, 09:44

witam !

mam cbr f3 i tłumik ktory jest bardzo wyciszony

Czy ma ktos taki albo mial i przerabial go zeby dawał bardziej rasowy dzwięk ??

Jak to zrobic ?? i czy po takiej przerobce silnik nie bedzie bardziej cierpial ??

czy osiagi beda lepsze czy gorsze ?

to fotka mojego pitarka

jest to IXILL

Obrazek
Obrazek
bodziotg77
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/5/2008, 14:44
Lokalizacja: Oberschlesien


Postprzez greddy » 1/6/2008, 09:57

zdejmij tlumik, zostaw na kolanku to bedzie naprawde glosno.ixill powinien ladnie brzmiec, ale ja proponowalbym yoshimure.
brak motywacji do życia...
Avatar użytkownika
greddy
Stały bywalec
 
Posty: 1081
Dołączył(a): 16/5/2008, 17:43
Lokalizacja: płn-zach


Postprzez kosta » 1/6/2008, 17:04

nie rozwieraj fabrycznego tłumika , bo jak zrobisz to źle twoje moto może to odczuć, najlepiej jak chcesz głośny tłumik to na allegro są firmy sprzedające orginalne używane tłumiki po 500-600 złoty
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez melvin » 1/6/2008, 17:24

a czy w tłumiku nie ma jakiejś wstawki wyciszającej którą można wykręcić?
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Ragnos » 1/6/2008, 19:45

^^ chodzilo Ci zapewne o DB killer

co nieco o nim

http://grupy.scigacz.pl/dB,killer,pytan ... 08_05.html
Avatar użytkownika
Ragnos
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 29/6/2006, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sławekGTR1000 » 1/6/2008, 20:25

A dmucha troche z tego tłumika?? Można tez troche przebic tłumik.
sławekGTR1000
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 7/5/2008, 17:44
Lokalizacja: Wlkp.

Postprzez simonw » 2/6/2008, 00:41

A ja jak zwykle o jednym tylko - ze nie przejdziesz badania technicznego badz mozesz byc zatrzymany na drodze i sholowany na parking policyjny za nadmirny halas. Uzycie tlumika renomoweanej firmy gwarantuje ze nie przekroczy on maksymalnej dopuszczalnej ganicy emisji halasu. Wszytkie modyfikacje mechaniczne moga to spowodowac a koszty przegladu i parkingu nie sa male.

Dodatkowo - jesli idzie o moc - najprawdopodobniej bedziesz musial w serwisie (badz sam jak umiesz) zrobic synchronizacje gaznikow pod nowy wydech - bo nie ma mozliwosci zeby po zmianie z seryjnego na inny, maszyna nie ucierpiala - po prostu jest tak zestrojona przez konstruktorow zeby emisja spalin, moc , zaplon wspolgraly z tlumikiem (jego srednica i dlugoscia) - tak wiec na 100% musisz dokonac regulacji silnika pod nowy wydech i miec baczenie na dopuszczalny halas - by nie stracic dowodu rejestracyjnego.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez bodziotg77 » 2/6/2008, 16:32

simonw - przekonałes mnie :)

dziekuje . Niech zostanie jaki jest ! w koncu mam 31 lat i musze zmadrzec .
Obrazek
bodziotg77
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4/5/2008, 14:44
Lokalizacja: Oberschlesien

Postprzez Ryjek » 2/6/2008, 22:02

zmiana tłumika na głośniejszy to większy przepływ spalin. powoduje to wyraźne zaostrzenie krzywej oddania mocy. w praktyce oznacza to że z dołu będzie podobnie jechać, i na środku, a w pewnym momencie będzie wyraźny skok i lepsze przyp...... ]:->
generalnie frajda z jazdy jak cholera. ciekawiej tak się jeździ. podobno zawory się szybciej wypalają gdy sie odetka wydech. ale to nie jest stary opel. sporty mają zawsze kosmiczne technologie i zaawansowane materiały. to nie motorynki.
osobiście gorąco polecam głośną puszkę
pozdro
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez simonw » 3/6/2008, 00:03

Ech ... smutno sie tlumaczy.

Owszem - jesli silnik zostanie przestrojony pod nowy wydech, krzywa mocy moze sie zaostrzyc - w SM byl artykul o tym, m.in krzywe byly prezentowane. Moje pytanie jest nastepujace ?
Czy lekka zmiana charakterystyki, polaczona z duza inwestycja od strony silnika, do tego niemalym wydatkiem na puche - jesli nie startujemy chociazby amatorsko w jakis rajdach - ma sens ?
A koszty badania techicznego i mozliwe problemy - trzeba zadac sobie pytanie czy skórka warta jest wyprawki.
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez spazz » 3/6/2008, 07:17

tlumiki renomowanych firm.. uwazaj tylko zeby nie pisalo na takim tlumiku ze moze byc stosowany na torze. ja ostatnio robilem przeglad i pan nawet mi motocykla nie kazal uruchomic...
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez Ryjek » 3/6/2008, 08:05

spazz ja miałem podobnie na badaniu. musiałem tylko zaświecić światła :-P
koszty badania technicznego?? jak zmienisz tłumik nie musisz odrazu jechać na badania. jedziesz tak jak masz w dowidzie wbite i finał. nic tu się nie zmienia.
na torze niestety są restrykcje. teraz na poznaniu trzeba mieć poniżej 92dB. wszyscy przebierają tłumiki bo na codzień jeżdżą na głośniejszych:-) hehehe
gdyby to był komar to kij z nim, ale myśle że w CBR odetkanie może dużo dać frajdy z jazdy no i sam dźwięk satysfakcjonuje.
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Grubas » 3/6/2008, 09:12

i po godzinie łeb pęka
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hugo2003 » 3/6/2008, 16:58

oj adrza sie ze peka!!! sam mam tylko przelotówke i jak z chlopakami sobie jedziemy polatac to jak wroce do domu po kilku godzinach jazdy to jakos dziwnie mi w uszch piszczy... ale ogolna fajna zabawa:)
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Adam M. » 4/6/2008, 02:23

Ryjek napisał(a):zmiana tłumika na głośniejszy to większy przepływ spalin. powoduje to wyraźne zaostrzenie krzywej oddania mocy. w praktyce oznacza to że z dołu będzie podobnie jechać, i na środku, a w pewnym momencie będzie wyraźny skok i lepsze przyp...... ]:->

osobiście gorąco polecam głośną puszkę
pozdro


No a skad bierze sie ten wiekszy przeplyw spalin kolego sympatyczny ???
Stad ze do wiekszej ilosci powietrza pobieranej przez silnik trzeba dac wiecej paliwa w calym zakresie obrotow, czyli po zalozeniu przelotowki nalezy wlasciwie przeregulowac gaznik, a nie tylko jak Simon napisal go zsynchronizowac.
W dodatku tracisz moc w malym i srednim zakresie obrotow bo w fazie przeplukiwania silnika ( otwarte zawory ssace i wydechowe ) pewna czesc swiezej mieszanki przelatuje przez komore spalania bezposrednio do wydechu ( i potem pieknie dopala sie przy zejsciach z obrotow, ale niestety juz tylko w tlumikach - stad to czeste walenie w wydech sprzetow jezdzacych na akcesoryjnych przelotowkach. )
Tracisz efekt pewnego "doladowania" silnika powodowany przez odpowiednio zaprojektowany tlumik fabryczny, ktory wykorzystuje zjawiska falowe zeby dopchnac z powrotem te czesc mieszanki do komory spalania i spowodowac zwyzke mocy przez spalenie jak najwuiekszej ilosci ladunku. Tak ze niestety nie jest tak pieknie ze na malych i srednich obrotach jest tak samo, a na wysokich lepiej - na malych i srednich jest duzo gorzej ( czesto z dziura w gazie ) a na wysokich lepiej.
A na jakich obrotach krecisz sie glownie np po miescie, na wysokich ???
Pojedz na hamownie z tlumikiem fabrycznym i potem akcesoryjnym to oczki ci sie otworza :)

Adam M.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr