Zobacz wątek - zjechał mi sie gwint na tylniej osi,co robic:/
NAS Analytics TAG

zjechał mi sie gwint na tylniej osi,co robic:/

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zjechał mi sie gwint na tylniej osi,co robic:/

Postprzez MiÅ‚osz » 27/5/2008, 22:05

z kolega naciagalem lańcuch a pozniej "troche" za mocno kolega dociagnał nakretke na osce i zjechał mi gwint na osi jak i nakretce.bylem u tokarza i powiedział ze mi moze nagwintowac ośke na nowo,a nakretke zrobi nowa,nie bedzie to zbyt droga operacja,ale czy bezpieczna ???
na czym polega nagwintowywanie ?
motocykl suzuki k1

przy okazji..czy taki elment jak tylnia ośka jest taki sam we wszystkich modelach k1,2,3 niezaleznie od pojemnosci ?
Miłosz
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 10/9/2006, 22:50


Postprzez Ryjek » 27/5/2008, 22:57

Miłosz weź pod uwage że jak ci wyskoczy koło przy 200 kmph to będzie kapota!
Plastiki to można skleić plasteliną, lusterka wyrzucić, a lakier nawet tapetą zastąpić. Ale takie rzeczy to muszą być 100% pewne. Kup nową śrube, nakrętke i zawleczke.
Przegwintowanie polega na zrobieniu nowego gwintu. Na śrubie zawsze mniejszego - narzynką. Dobra sprawa czasem jedyny ratunek :D
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków


Postprzez pioterjawa » 28/5/2008, 00:26

chyba ze mu nowa oske zrobi ale czy to ten sam material??
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła

Postprzez elco » 28/5/2008, 10:57

Ryjek napisał(a):Przegwintowanie polega na zrobieniu nowego gwintu. Na śrubie zawsze mniejszego - narzynką. Dobra sprawa czasem jedyny ratunek :D


Jezeli bedzie robil to tokaz to gwint bedzie toczony. Gwint ten moze byc nie lada problemem, bo japonskie normy roznia sie nieco od europejskich, tudziez polskich i czasami ciezko jest dobrac gwint o wlasciwym skoku. Nie mniej jednak jezeli tokaz sobie z tym poradzi, zrobi to porzadnie (nakretke takze) to ja nie widze zadnych przeciwwskazan zeby przegwintowac ta os. Wazne zeby tokarz nie zrobil przykladowo z gwintu M16 gwintu M10, bo wtedy napewno bedzie problem. 1mm, gora 2mm mniejszej srednicy.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Ryjek » 28/5/2008, 14:06

Ja odradzam gwintowanie.
Przy zmianie gwintu z M16 do M14 przekrój krytyczny całej śruby zmniejsza się o około 24%.
Zobacz ile kosztuje nowa śruba z nakrętką.
Może poprostu materiał ma dość. Nówka nie jest.
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez hugo2003 » 29/5/2008, 17:14

Ryjek napisał(a):Miłosz weź pod uwage że jak ci wyskoczy koło przy 200 kmph to będzie kapota!




a powiedz mi co ma sie ztac przy tych 200km/h??? jak ma sie cos stac to predzej podczas ruszania na 1dynce 2ce lub 3ce na 6biegu nakolo juz nie idzie taka duza moc... i jezeli gwint i srubda bedzie dobrze nagwintowana takim samym (tyle za mniejszy w przekroju) to nie widze przeszkod!!!! a podejrzewam przykladowo na allegro przednia os kosztuje ok 150zl tokarz moze Ci zrobi za ok 30zl...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Ryjek » 29/5/2008, 21:45

Ja tam klocków hamulcowych z plasteliny bym nie zakładał.
Jak będzie w niedziele jeździł tym do kościoła to ok. Ale jakieś stoppie czy coś to cienko widze tą ośke.
Każda książka do Mechaniki, Maszynoznawstwa czy czego kolwiek mówi że śruba z gwintem nie na całej długości, zawsze urywa się na gwincie. Jest to dość logiczne i można wykonać to bez problemu w domu jak ktoś nie wierzy.
Ale to moje zdanie "wymienił bym na nówke sztuke".
Miałem ostrego paciaka w lutym. Kupe kasy zjadło moto. Jedynie plastiki pospawane, albo z allegro. Ale na plastiku się nie jeździ.
Nie będe pisał że jestem najmądrzejszy. Tylko na swój sposób staram się doradzić. A że każdy ma na to inny pomysł....
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê