zjechał mi sie gwint na tylniej osi,co robic:/
Posty: 7
• Strona 1 z 1
zjechał mi sie gwint na tylniej osi,co robic:/
z kolega naciagalem lańcuch a pozniej "troche" za mocno kolega dociagnał nakretke na osce i zjechał mi gwint na osi jak i nakretce.bylem u tokarza i powiedział ze mi moze nagwintowac ośke na nowo,a nakretke zrobi nowa,nie bedzie to zbyt droga operacja,ale czy bezpieczna ???
na czym polega nagwintowywanie ?
motocykl suzuki k1
przy okazji..czy taki elment jak tylnia ośka jest taki sam we wszystkich modelach k1,2,3 niezaleznie od pojemnosci ?
na czym polega nagwintowywanie ?
motocykl suzuki k1
przy okazji..czy taki elment jak tylnia ośka jest taki sam we wszystkich modelach k1,2,3 niezaleznie od pojemnosci ?
- Miłosz
- Świeżak
- Posty: 71
- Dołączył(a): 10/9/2006, 22:50
Miłosz weź pod uwage że jak ci wyskoczy koło przy 200 kmph to będzie kapota!
Plastiki to można skleić plasteliną, lusterka wyrzucić, a lakier nawet tapetą zastąpić. Ale takie rzeczy to muszą być 100% pewne. Kup nową śrube, nakrętke i zawleczke.
Przegwintowanie polega na zrobieniu nowego gwintu. Na śrubie zawsze mniejszego - narzynką. Dobra sprawa czasem jedyny ratunek
Plastiki to można skleić plasteliną, lusterka wyrzucić, a lakier nawet tapetą zastąpić. Ale takie rzeczy to muszą być 100% pewne. Kup nową śrube, nakrętke i zawleczke.
Przegwintowanie polega na zrobieniu nowego gwintu. Na śrubie zawsze mniejszego - narzynką. Dobra sprawa czasem jedyny ratunek

tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
-
pioterjawa - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
- Lokalizacja: mam wiedziec? Piła
Ryjek napisał(a):Przegwintowanie polega na zrobieniu nowego gwintu. Na śrubie zawsze mniejszego - narzynką. Dobra sprawa czasem jedyny ratunek
Jezeli bedzie robil to tokaz to gwint bedzie toczony. Gwint ten moze byc nie lada problemem, bo japonskie normy roznia sie nieco od europejskich, tudziez polskich i czasami ciezko jest dobrac gwint o wlasciwym skoku. Nie mniej jednak jezeli tokaz sobie z tym poradzi, zrobi to porzadnie (nakretke takze) to ja nie widze zadnych przeciwwskazan zeby przegwintowac ta os. Wazne zeby tokarz nie zrobil przykladowo z gwintu M16 gwintu M10, bo wtedy napewno bedzie problem. 1mm, gora 2mm mniejszej srednicy.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Ja odradzam gwintowanie.
Przy zmianie gwintu z M16 do M14 przekrój krytyczny całej śruby zmniejsza się o około 24%.
Zobacz ile kosztuje nowa śruba z nakrętką.
Może poprostu materiał ma dość. Nówka nie jest.
Przy zmianie gwintu z M16 do M14 przekrój krytyczny całej śruby zmniejsza się o około 24%.
Zobacz ile kosztuje nowa śruba z nakrętką.
Może poprostu materiał ma dość. Nówka nie jest.
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
Ryjek napisał(a):Miłosz weź pod uwage że jak ci wyskoczy koło przy 200 kmph to będzie kapota!
a powiedz mi co ma sie ztac przy tych 200km/h??? jak ma sie cos stac to predzej podczas ruszania na 1dynce 2ce lub 3ce na 6biegu nakolo juz nie idzie taka duza moc... i jezeli gwint i srubda bedzie dobrze nagwintowana takim samym (tyle za mniejszy w przekroju) to nie widze przeszkod!!!! a podejrzewam przykladowo na allegro przednia os kosztuje ok 150zl tokarz moze Ci zrobi za ok 30zl...
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Ja tam klocków hamulcowych z plasteliny bym nie zakładał.
Jak będzie w niedziele jeździł tym do kościoła to ok. Ale jakieś stoppie czy coś to cienko widze tą ośke.
Każda książka do Mechaniki, Maszynoznawstwa czy czego kolwiek mówi że śruba z gwintem nie na całej długości, zawsze urywa się na gwincie. Jest to dość logiczne i można wykonać to bez problemu w domu jak ktoś nie wierzy.
Ale to moje zdanie "wymienił bym na nówke sztuke".
Miałem ostrego paciaka w lutym. Kupe kasy zjadło moto. Jedynie plastiki pospawane, albo z allegro. Ale na plastiku się nie jeździ.
Nie będe pisał że jestem najmądrzejszy. Tylko na swój sposób staram się doradzić. A że każdy ma na to inny pomysł....
Jak będzie w niedziele jeździł tym do kościoła to ok. Ale jakieś stoppie czy coś to cienko widze tą ośke.
Każda książka do Mechaniki, Maszynoznawstwa czy czego kolwiek mówi że śruba z gwintem nie na całej długości, zawsze urywa się na gwincie. Jest to dość logiczne i można wykonać to bez problemu w domu jak ktoś nie wierzy.
Ale to moje zdanie "wymienił bym na nówke sztuke".
Miałem ostrego paciaka w lutym. Kupe kasy zjadło moto. Jedynie plastiki pospawane, albo z allegro. Ale na plastiku się nie jeździ.
Nie będe pisał że jestem najmądrzejszy. Tylko na swój sposób staram się doradzić. A że każdy ma na to inny pomysł....
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
dcsport.pl (otwórz link)
-
Ryjek - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
- Lokalizacja: Kraków
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości