Jaki olej do jakiego motocykla
Suzuki gsx-r 600 k7
przebieg 21k
zastanawiam się ktory zalać z olei motula:
1) http://allegro.pl/motul-300v-competitio ... 12877.html
2) http://allegro.pl/motul-5100-10w40-filt ... 03217.html
3) http://allegro.pl/motul-300v-double-est ... 92052.html
poprzedni wlasciciel lecial na jakims castolu. ja che wymienic sobie olej bo nie wiadomo kiedy on dokladnie go tam zalał.
przebieg 21k
zastanawiam się ktory zalać z olei motula:
1) http://allegro.pl/motul-300v-competitio ... 12877.html
2) http://allegro.pl/motul-5100-10w40-filt ... 03217.html
3) http://allegro.pl/motul-300v-double-est ... 92052.html
poprzedni wlasciciel lecial na jakims castolu. ja che wymienic sobie olej bo nie wiadomo kiedy on dokladnie go tam zalał.
GSXRRRRRRRRRRRRR
-
Mathew8 - Świeżak
- Posty: 81
- Dołączył(a): 21/7/2011, 12:13
- Lokalizacja: Wrocław
Na początek musisz się zdecydować czy syntetyk (300v) czy półs...(5100)
Jeżeli zdecydowałeś się na sportowy motocykl polecam do normalnej jazdy 300V 10w/40.
Półsyntetyki (5100) też są wystarczające i bardzo dobre, ale z założenia lałbym w sporcie syntetyka
Jeżeli zdecydowałeś się na sportowy motocykl polecam do normalnej jazdy 300V 10w/40.
Półsyntetyki (5100) też są wystarczające i bardzo dobre, ale z założenia lałbym w sporcie syntetyka
Sumomoto Motocykle Kraków
-
Sumomoto - Świeżak
- Posty: 233
- Dołączył(a): 24/2/2012, 14:13
- Lokalizacja: Kraków
Honda CBR600RR 2007
przebieg: 25 000km
co sezon nowy olej zawsze Castrol Power 1 Racing 10W50
po każdej wymianie zostaje trochę oleju na dolewke w sezonie, jednak poziom raczej utrzymuje się cały czas ten sam, dolewki jedynie po pracach serwisowych
Suzuki Hayabusa 2004
przebieg: 60 000km
olej Motul 5100 10W40 4T
tak samo co roku wymieniany, zuzycie oleju raczej znikome, raczej niezauwazalne przeze mnie, motocykl dokładnie serwisowany u znajomego
przebieg: 25 000km
co sezon nowy olej zawsze Castrol Power 1 Racing 10W50
po każdej wymianie zostaje trochę oleju na dolewke w sezonie, jednak poziom raczej utrzymuje się cały czas ten sam, dolewki jedynie po pracach serwisowych
Suzuki Hayabusa 2004
przebieg: 60 000km
olej Motul 5100 10W40 4T
tak samo co roku wymieniany, zuzycie oleju raczej znikome, raczej niezauwazalne przeze mnie, motocykl dokładnie serwisowany u znajomego
- HaykaBusta
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 19/4/2012, 11:50
- Lokalizacja: Warszawa
Witam! jestem posiadaczem hondy cbr600rr-03 jest to moj pierwszy motor wiec malo wiem co i jak!. Chcialbym wymienic olej w moim moto ale nie wiem co wlac i jak:) mam nadzieje ze roche pomozecie!
przebieg 19.000mil
przebieg 19.000mil
- michalc86
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 5/5/2012, 16:37
- Lokalizacja: Pultusk
Ok, pytanko dot oleju do Ninjy 250, silnik z rocznika '96. Obecnie mam bodajże Fuchs 10w40, półsyntetyk. Czy warto zmienić go na 10w40 ale pełen syntetyk? I jak się za to zabrać w ogóle, zmienić i jeździć, czy zalać syntetyk, przejechać ok 100-150 km żeby wypłukał szlamy i zmienić wtedy znowu, żeby nie zapchać przewodów olejowych?
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
- Brekekeks
- Świeżak
- Posty: 457
- Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
- Lokalizacja: Kielce
W samochodach to częsty przypadek - przyjeżdża klient i zmienia długo używany półsyntetyk/mineralny na lepszy, po pary dniach z silnika zaczyna się lać. Po prostu nie chcę nic spierdzielić, a głowię się nad przejściem na syntetyk bo silnik jednak trochę wyżyłowany jest (jak na 250).
Co do szlamu - tak to się nazywa tylko, nie będziesz miał błota w silniku:) Po prostu syf, który przylega do uszczelek i nie jest do końca wypłukiwany przez olej gorszej jakości działa trochę jak uszczelka. Jak go wypłucze lepszy olej to czasem silnik się rozszczelnia. Tak to mechanik mi wytłumaczył.
Co do szlamu - tak to się nazywa tylko, nie będziesz miał błota w silniku:) Po prostu syf, który przylega do uszczelek i nie jest do końca wypłukiwany przez olej gorszej jakości działa trochę jak uszczelka. Jak go wypłucze lepszy olej to czasem silnik się rozszczelnia. Tak to mechanik mi wytłumaczył.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
- Brekekeks
- Świeżak
- Posty: 457
- Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
- Lokalizacja: Kielce
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm .........Pod tym linkiem mieszcza sie troszke inne informacje.....
Biore nowy motor z salonu i zamierzam to wyprobowac..... Znajomi mowia ,ze sie sprawdza......
Biore nowy motor z salonu i zamierzam to wyprobowac..... Znajomi mowia ,ze sie sprawdza......
- Goska D
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 8/7/2012, 20:24
- Lokalizacja: Stockholm Wrocław
Witam posiadam Honde CBR 600 f4i z przebiegiem (chyba prawdziwym) 23tys km
Nie wiem jaki olej byl lany do tej pory i zastawnawiam sie co wlac i czy jesli np byl lany olej Motul 5100 10w40 to czy moge wlac 300v lub 7100 i nie bedzie z tym problemu?? Cena jesli chodzi o olej nie gra roli poprostu chce zalac olej na ktorym moto bedzie pracowalo jak najlepiej. Zrobilem ponad 1000km i na starym oleju ubytku nie ma zielony tez nie jest wiec napewno nie jest to 300v ale jak ostatnio mechanik wymienial u mnie rozrzad to pytal mnie jaki jest olej bo jest bardzo czysty i jasny. lac syntetyka 7100 czy polowke dodam ze jezdze dosyc spokojnie.
Nie wiem jaki olej byl lany do tej pory i zastawnawiam sie co wlac i czy jesli np byl lany olej Motul 5100 10w40 to czy moge wlac 300v lub 7100 i nie bedzie z tym problemu?? Cena jesli chodzi o olej nie gra roli poprostu chce zalac olej na ktorym moto bedzie pracowalo jak najlepiej. Zrobilem ponad 1000km i na starym oleju ubytku nie ma zielony tez nie jest wiec napewno nie jest to 300v ale jak ostatnio mechanik wymienial u mnie rozrzad to pytal mnie jaki jest olej bo jest bardzo czysty i jasny. lac syntetyka 7100 czy polowke dodam ze jezdze dosyc spokojnie.
-
Terrycbr - Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 24/7/2012, 02:12
Ja do CBR 600 f3 53 tyś leje Motul 5100 półsyntetyk 10w40 silnik i skrzynia dobrze na nim pracuje
-
Adrenalina123xx - Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/11/2012, 16:26
- Lokalizacja: Sieradz
W Pl warunkach klimatycznych zaleca się klasę lepkości 10w40. Pomimo że 10W50 teoretycznie ma parametr "Winter" ten sam czyli 10, to w niższych temperaturach jego lepkość jest większa niż 10w40. Większa lepkość w niższych temperaturach przekłada się na nieco wolniejsze smarowanie po starcie.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
- Kronos
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
- Lokalizacja: Praszka
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości