olej aprilia pegaso 650
Posty: 4
• Strona 1 z 1
olej aprilia pegaso 650
Witam. Ja znowu z tym nieszczesnym olejem do silnika aprili pegaso 650 rok prod. 2000.
Mam w ksiazce obslugi napisane zalecany olej silnikowy: superbieke 4, SAE 5W 40 API Sg, nic takiego nie moge znalesc, w internecie znalazlem PROCYCLE SAE 5W-40 ale API SL, tu moje pytanie czy SL to lepsza jakosc niz SG czy gorsza? Bardzo prosze o odpowiedzi bo normalnie osiwieje, musze niedlugo wymienic olej a nie wiem na jaki.
Mam w ksiazce obslugi napisane zalecany olej silnikowy: superbieke 4, SAE 5W 40 API Sg, nic takiego nie moge znalesc, w internecie znalazlem PROCYCLE SAE 5W-40 ale API SL, tu moje pytanie czy SL to lepsza jakosc niz SG czy gorsza? Bardzo prosze o odpowiedzi bo normalnie osiwieje, musze niedlugo wymienic olej a nie wiem na jaki.
- kris2682
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 8/3/2008, 23:07
- Lokalizacja: eitorf/nrw/niemcy
Kolo co Ty siÄ™ srasz z tym olejem. Zalej co masz.
Jest tyle teorii odnośnie olei, że lepiej nie pytaj. Wymieniaj go tylko tak często jak potrzeba i motocyklowi krzywdy nie zrobisz.
Ja do bandziora leję syntetyk castrola 10w50, wcześniej był półsyntetyk motul 10w40. Połowa forum twierdziła, że mi się silnik rozpuści.
Nie produkuje się już złych olei, mają tylko nieco różne składy procentowe. By wykazać w olejach różnicę potrzeba laboratorium. Jakiś czas temu przeczytałem taki laboratoryjny teścik i kompletnie nie ma sobie co tym zawracać głowy.
A jeszcze lepszy jest fakt zalewania motocykli samochodowymi syntetykami. Kiedyś czytałem - koleś stosował jeden olej do wszystkiego co miał- kosiarka, stary przedpotopowy motocykl, samochód- dosłownie wszystko to co stało na podwórku.
A zmienianie oleju na gorszy mineralny wraz z przebiegiem to kompletna bzdura. Wtedy jeszcze gorzej silnikowi szkodzimy.
API - American Petrol Institute
Used since approx. 1941. The S-classification refers to combustion engines and the second letter denotes the quality.
From 1980 standard SF applied,
from 88 SG,
from 93 SH, and
from 96 SJ.
The addition of "/ CF" denotes that the oil has been tested using high performance reference engines. The API classification for 2 stroke engines is no longer in common use.
Jest tyle teorii odnośnie olei, że lepiej nie pytaj. Wymieniaj go tylko tak często jak potrzeba i motocyklowi krzywdy nie zrobisz.
Ja do bandziora leję syntetyk castrola 10w50, wcześniej był półsyntetyk motul 10w40. Połowa forum twierdziła, że mi się silnik rozpuści.
Nie produkuje się już złych olei, mają tylko nieco różne składy procentowe. By wykazać w olejach różnicę potrzeba laboratorium. Jakiś czas temu przeczytałem taki laboratoryjny teścik i kompletnie nie ma sobie co tym zawracać głowy.
A jeszcze lepszy jest fakt zalewania motocykli samochodowymi syntetykami. Kiedyś czytałem - koleś stosował jeden olej do wszystkiego co miał- kosiarka, stary przedpotopowy motocykl, samochód- dosłownie wszystko to co stało na podwórku.
A zmienianie oleju na gorszy mineralny wraz z przebiegiem to kompletna bzdura. Wtedy jeszcze gorzej silnikowi szkodzimy.
API - American Petrol Institute
Used since approx. 1941. The S-classification refers to combustion engines and the second letter denotes the quality.
From 1980 standard SF applied,
from 88 SG,
from 93 SH, and
from 96 SJ.
The addition of "/ CF" denotes that the oil has been tested using high performance reference engines. The API classification for 2 stroke engines is no longer in common use.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
kup full synthetic np. castrola 10w-50 i będzie dobrze.....na pewno nie jest gorszy niż ten co piszą w serwisówce...i nie przejmuj się nią tylko zalewaj olejem.
falconiforme mam pytanie...czy jak zalałeś bandyte tym castrolem to skrzynia zaczęła ciszej pracować, czy to samo co na motulu?
falconiforme mam pytanie...czy jak zalałeś bandyte tym castrolem to skrzynia zaczęła ciszej pracować, czy to samo co na motulu?
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Na prawde po raz ostatni
Na opakowaniu każdego oleju silnikowego można znaleźć oznaczenie lepkości według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 11 klas lepkości:
6 klas zimowych oznaczonych liczbÄ… i literÄ… W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W,
5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60.
Klasy zimowe ustalone są według następujących czynników:
maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej minusowej temperaturze
graniczna temperatura pompowalności
minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
Klasy letnie natomiast wg.:
minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
maksymalna lepkość w temperaturze 100°C
minimalna lepkość w temperaturze 150°C i obciążeniu ścinającym równym 106/sec (HTHS)
W przypadku olejów całorocznych muszą być spełnione kryteria dotyczące części letniej i zimowej. Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z lepkością oleju.
Blagam, juz nigdy wiecej dyskusji na temat oleju. Wszystko bylo napisane - roznicy nie ma, jesli masz cos miedzy uszami zrozumiesz tabele i cala akcje pt. "5W40 czy 10W50" itp. Nie ma czego tlumaczyc. Wiadomo ze syntetyk bylby najlepszy. And so on.
Bibliografia / Zrodla
Polska Wikipedia - hasla: olej sinlikowy, klasyfikacja olejów, SAE
Analiza kierunków rozwoju olejów silnikowych i ich oceny pod kątem wymagań współczesnych silników spalinowych
Prof. dr hab. inż. Jerzy Merkisz
Politechnika Poznańska
http://www.auto-online.pl/serwis/wykaz/ ... leje_m.htm
Na opakowaniu każdego oleju silnikowego można znaleźć oznaczenie lepkości według SAE (Society of Automotive Engineers). Klasyfikacja SAE dzieli oleje na podstawie parametrów użytkowych. SAE wyróżnia 11 klas lepkości:
6 klas zimowych oznaczonych liczbÄ… i literÄ… W: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W,
5 klas letnich: 20, 30, 40, 50, 60.
Klasy zimowe ustalone są według następujących czynników:
maksymalna lepkość, jaką osiągnąć może olej w danej minusowej temperaturze
graniczna temperatura pompowalności
minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
Klasy letnie natomiast wg.:
minimalna lepkość w temperaturze 100 °C
maksymalna lepkość w temperaturze 100°C
minimalna lepkość w temperaturze 150°C i obciążeniu ścinającym równym 106/sec (HTHS)
W przypadku olejów całorocznych muszą być spełnione kryteria dotyczące części letniej i zimowej. Symbole liczbowe nie mają żadnego związku z lepkością oleju.




Blagam, juz nigdy wiecej dyskusji na temat oleju. Wszystko bylo napisane - roznicy nie ma, jesli masz cos miedzy uszami zrozumiesz tabele i cala akcje pt. "5W40 czy 10W50" itp. Nie ma czego tlumaczyc. Wiadomo ze syntetyk bylby najlepszy. And so on.
Bibliografia / Zrodla
Polska Wikipedia - hasla: olej sinlikowy, klasyfikacja olejów, SAE
Analiza kierunków rozwoju olejów silnikowych i ich oceny pod kątem wymagań współczesnych silników spalinowych
Prof. dr hab. inż. Jerzy Merkisz
Politechnika Poznańska
http://www.auto-online.pl/serwis/wykaz/ ... leje_m.htm
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości