Zobacz wątek - Żywotność silnika ...
NAS Analytics TAG

Żywotność silnika ...

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Żywotność silnika ...

Postprzez dekanian » 18/5/2008, 01:54

Witam !!

Chce zakupić kTM EXC-F 250 ... po kupnie nie myśle o żadnej jeździe w terenie tylko jeździe po mieście i do sklepu :) - odrazu zmieniam opony na szosowe. Byłem już w salonie i sprzedawca powiedział mi że na moje potrzeby kupywanie enduro jest nie na miejscu bo silnik w takich motocyklach nie jest przystosowany do WOLNEJ jazdy w mieście (w mojim przypadku). Polecił FAZER 600 ... i powiedział że silnik będzie mniej awaryjny i nie trzeba będzie robić często w nim przeglądów i wymieniać czegoś tam :) tak jak w ktm-e.

Moje pytanie brzmi: czy silknik silnikowi jest równy ? Czy jego żywotnosc jest porównywalna w crossach, ścigaczach i czoperach czy może każdy silnik jest przystosowany do innego stylu jazdy tak jak konstrukcja motocykla. Jaka konstrukcja silnika jest najmniej awaryjna - jednocylindrowy czterosów czy może 2-cylindrowy widlak a może japoński 4 cylindrowiec.

Szukałem wszędzie tego tematu ale nie znalazłem ...

Pisze ten temat bo ten sprzedawca jest człowiekime po 50-tce i w mojim mieście ma niezbyt dobrą opinie jeśli chodzi o wiedze ... :| - chociaż jest coś w tym racji co mi powiedział bo kto kupuje enduro do miasta albo kto kupuje ścigacza do terenu ...

PS. poszukuje nowego motocykla do 28. 000zł i do pojemności 600cm no i niestety do wzrosty 189cm (dlatego pacze za enduro)

Pytanie może jest śmieśne ale nie po to kupuje nowy motocykl żeby po 4 latach eksploatacji coś w nim wymieniać. (nie chodzi tu o co roczne przegląty tylko o wymiane poważniejszych części). A zapewniam że moja jazda jest spokojna i każdy motocykl do tej pory miał ze mną dobrze :)

Z góry dziękuje za odpowiedzi i POZDRAWIAM !!
dekanian
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18/5/2008, 01:20
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez wojteks_07 » 18/5/2008, 08:15

Tobie nie jest potrzebne enduro, znacznie lepsze by było SM (Super Moto) czyli enduro na szosowych kołach od ścigacza.
wojteks_07
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22/3/2007, 15:21
Lokalizacja: Krosno


Postprzez SzpiceR » 18/5/2008, 08:44

najzywotniejszy jest 4 cylindrowy olejak, jak chcesz cos crosso podobnego na miasto to supermoto only... wpisz w googlu ktm duke na youtubie zapodaj supermoto i zobaczysz jakie cuda wyrabiaja tym na miescie
ten co sobie nie żałuje
Avatar użytkownika
SzpiceR
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3773
Dołączył(a): 8/8/2006, 18:46
Lokalizacja: SÅ‚upsk

Postprzez michal0779 » 18/5/2008, 09:13

Dzieki
michal0779
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 17/5/2008, 17:31
Lokalizacja: Norwegia

Postprzez dambandit » 18/5/2008, 10:01

Jesli jednak to ma byc do miasta to nekety tez sie spiszą . Kolego ja mam 193 cm i mam bandita i jest super wygodny silnik trwały olejak , a w miescie jezdzi sie naprawde fajnie za taka kase chyba spokojnie nówke wyrwiesz . Polcecam tez horneta i fazeta . To niby motocykle turystyczne no powiedzmy lekko turystyczne jednak w wersni neked w miescie spisuja sie swietnie .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez greddy » 18/5/2008, 10:05

bierz sm, w miescie mozna niezle poszalec.
brak motywacji do życia...
Avatar użytkownika
greddy
Stały bywalec
 
Posty: 1081
Dołączył(a): 16/5/2008, 17:43
Lokalizacja: płn-zach

Postprzez icid » 18/5/2008, 11:11

Ja polecam ci bandita ew nowe suzuki gsxf 600, z hondy masz cbf 600 super miejski motocykl, Kawasaki ER6 też jest bardzo fajny. Jeśli będziesz przestrzegał kilku podstawowych zasad takich jak regularne serwisowanie, porządne rozgrzanie silnika przed jazdą i nie zamierzasz katować motocykla to każdy z tych modeli bez więkrzych problemów zrobi koło 100 tys km przebiegu. Zasada jest prosta czym mniej wysilony silnik tym trwalszy. Motocykle crosowe są przystosowane do ostrej jazdy non stop i wymagają częstych przeglądów remontów itd.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez dekanian » 18/5/2008, 12:44

No to chyba zdecyduje sie na tego fazera :) ale mam jeszcze pytanie czy do każdego crossa np. ktm exc 250, exc 300, exc 530 można założyć te mniejsze opony na super moto tak jak napisał " wojteks_07 " czy to są wybrane modele i do nie wszystkich można to zamontować ? Bo zaobserwowałem na allegro że tylko do exc 525 montuje sie te opony a nie do 250

Na KTM DUKE mnie nie stać ... przynajmniej nie w tym roku :(

Dzięki za pomoc !!
dekanian
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 18/5/2008, 01:20
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez dambandit » 18/5/2008, 13:00

Bandit 650A -23 800
Honda CBF 600N 23 900
fazer najdrozszy koło 28 tys

Jesli jednak dysponujesz taka kwota chyba najrozsadniej kupic nowy motocykl spokojnie wystarczy na jakies 10 lat no i ma sie gwarancje zero problemów . Mam nadzieje ze tez kiedys bedzie mnie stać na nowy motocykl . Jeśli nie masz kapletnego ubioru to odlicz troche kasy . Na miasto ,pożądny kask kurtka rekawice powinno wystarczyc ale to i tak koło 2500 zł
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez cezare » 18/5/2008, 17:30

a ja bym jednak leciał na supermoto - fajny pomysł - KTMA jakoś nie lubię - ale 3kamertony 400ccm na sportowych gumach robia cuda... ehh..
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê