Ładowanie Honda CB 500
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Ładowanie Honda CB 500
Witam
Otóż mam I większy problem z moja Honda CB 500, a mianowicie ostatnio padł mi akumulator. Teraz szukam przyczyny i proszę o pomoc.
Aku jest nowy (ma 3misiace) 12V 11AH (powinien byc 8Ah,ale akurat taki dostalem do motoru). Sprawa wyglada tak ze gdy nie wlaczam nic i wkrece motor do 5tys obrotów to ładowanie powoli wzrasta do wartości 14,6V czyli prawidłowo, ale po włączeniu świateł spada do 12,6 V czy to normlane. Jeśli ktoś ma też CB to prosze aby sprawdził jak u niego sprawa wygląda. Bo regulator napięcia jest dość drogi a nie chę wyrzucić kasy w błoto. A może ktoś wie gdzie można dość tanio kupić taki regulator??
Otóż mam I większy problem z moja Honda CB 500, a mianowicie ostatnio padł mi akumulator. Teraz szukam przyczyny i proszę o pomoc.
Aku jest nowy (ma 3misiace) 12V 11AH (powinien byc 8Ah,ale akurat taki dostalem do motoru). Sprawa wyglada tak ze gdy nie wlaczam nic i wkrece motor do 5tys obrotów to ładowanie powoli wzrasta do wartości 14,6V czyli prawidłowo, ale po włączeniu świateł spada do 12,6 V czy to normlane. Jeśli ktoś ma też CB to prosze aby sprawdził jak u niego sprawa wygląda. Bo regulator napięcia jest dość drogi a nie chę wyrzucić kasy w błoto. A może ktoś wie gdzie można dość tanio kupić taki regulator??
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
Kepa jak nie masz nic do powiedzenia w temacie to sie nie wypowiadaj. Od pilnowania porządku są moderatorzy.
Adrian, ładowanie powinieneś sprawdzić właśnie przy włączonych światłach przy 5tys.obr. Jakie masz wtedy napięcie ładowania?
A jak w moto jest standardowo 8Ah to taki powinien być. Na taki jest obliczony alternator i jak włożysz większy to będzie permanentnie niedoładowany.
Adrian, ładowanie powinieneś sprawdzić właśnie przy włączonych światłach przy 5tys.obr. Jakie masz wtedy napięcie ładowania?
A jak w moto jest standardowo 8Ah to taki powinien być. Na taki jest obliczony alternator i jak włożysz większy to będzie permanentnie niedoładowany.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Przeczytaj jeszcze raz co do Ciebie napisałem. Kolega napisał w złym dziale więc moderator to przeniesie. A sam pogłębiasz śmietnik pisząc posty nie na temat.
Jak widzę do powiedzenia masz tylko "zły dział". Nic poza tym nie napisałeś. To nie pomoże koledze w rozwiązaniu jego problemu.
Jak widzę do powiedzenia masz tylko "zły dział". Nic poza tym nie napisałeś. To nie pomoże koledze w rozwiązaniu jego problemu.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Re: Ładowanie Honda CB 500
adrianCB napisał(a):Witam
Otóż mam I większy problem z moja Honda CB 500, a mianowicie ostatnio padł mi akumulator. Teraz szukam przyczyny i proszę o pomoc.
Aku jest nowy (ma 3misiace) 12V 11AH (powinien byc 8Ah,ale akurat taki dostalem do motoru). Sprawa wyglada tak ze gdy nie wlaczam nic i wkrece motor do 5tys obrotów to ładowanie powoli wzrasta do wartości 14,6V czyli prawidłowo, ale po włączeniu świateł spada do 12,6 V czy to normlane. Jeśli ktoś ma też CB to prosze aby sprawdził jak u niego sprawa wygląda. Bo regulator napięcia jest dość drogi a nie chę wyrzucić kasy w błoto. A może ktoś wie gdzie można dość tanio kupić taki regulator??
Padl akumulator czyli: nie chcial juz odpalic, czy A spadly, czy moze nie ma wystarczajacego napiecia bez ladowania ?!
Nie jestem specem(bardziej rozumiem sprawy samochodowe), wiec prosze mnie poprawic jak cos zle pisze... ALE
Rozumiem ze naped na alternator w tej hondce jest bezposredni, wiec kwestia paska odpada.
Jesli spada do 12,6 po wlaczeniu swiatel to na bank dobrze byc nie moze

Kwestia tego czy dupnelo sie cos w alternatorze, czy moze regulator napiecia daje ciala. Najlepiej by bylo znalesc kogos z taka sama 5setka i podmienic regulator - to by sprawe wyjasnilo :/
Powodzenia !
-
sober - Świeżak
- Posty: 126
- Dołączył(a): 17/4/2008, 15:58
- Lokalizacja: stąd !
to 12,6 V to na obrotach jalowych czy 5 tys?
przy niskich obrotach alternator nie ma pelnej mocy i napiecie bedzie spadac przy wiekszym obciazeniu patrz swiatla.
zmierz napiecie przy wlaczonych swiatlach i obrotach 5000.
przy niskich obrotach alternator nie ma pelnej mocy i napiecie bedzie spadac przy wiekszym obciazeniu patrz swiatla.
zmierz napiecie przy wlaczonych swiatlach i obrotach 5000.
-
Saimek - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 623
- Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
- Lokalizacja: Poznań
No tak własnie mierze przy 5tys i włączonych światłach i niestety tylko 12,6V, teraz jeżdżę tak że ostatnie 300m wyłączam światła aby chociaż przez chwilę aku się podładował. Więc tak jak w dziale ogłoszeń powtórze i tutaj: Kupię regulator napięcia do takiej hondy, jest 5stykowy i z tego co się rozejrzałem na allegro pasuje również od CBR. Jakby ktoś miał go do sprzedania proszę o kontakt!!
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
na 300m to nic nie da...
w ladowaniu aku liczy sie czas... wiec ladowanie przez 30 sek to tak jakby go nie bylo wiec mozesz sobie darowac
zakladajac ze prad ladowania nie przekracza 1A np. a raczej nie powinien bo aku male... to przez godzine mozesz zyskac MAX 1Ah pojemnosci nie licząc strat na ladowanie ktore wynoszą conajmniej 30% albo wiecej w zalezności od typu akumulatora
w ladowaniu aku liczy sie czas... wiec ladowanie przez 30 sek to tak jakby go nie bylo wiec mozesz sobie darowac

zakladajac ze prad ladowania nie przekracza 1A np. a raczej nie powinien bo aku male... to przez godzine mozesz zyskac MAX 1Ah pojemnosci nie licząc strat na ladowanie ktore wynoszą conajmniej 30% albo wiecej w zalezności od typu akumulatora

-
Saimek - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 623
- Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
- Lokalizacja: Poznań
Zgubne liczby... podczas ladowania napiecie troche podskakuje ale podlaczysz jakies obciazenie i spadnie z powrotem wiec wierz mi to wylaczanie nic nie daje :>
laduj 8 godzin aku i sprawdz miernikiem pozniej ile ma.... bedzie pod 14 prawie czy cos ala...
poczekasz pare godzin bez obciazenia i spadnie do 13,2 czy ile tam jest max w zaleznosci od gestosci elektrolitu
takze zludny zysk
laduj 8 godzin aku i sprawdz miernikiem pozniej ile ma.... bedzie pod 14 prawie czy cos ala...
poczekasz pare godzin bez obciazenia i spadnie do 13,2 czy ile tam jest max w zaleznosci od gestosci elektrolitu

takze zludny zysk

-
Saimek - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 623
- Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
- Lokalizacja: Poznań
A po co chcesz kupować regiel? Skąd wiesz, że to właśnie on jest uszkodzony? Adam M. pisał na forum (tutaj albo na FM) jak sprawdzić czy jest uszkodzony alternator.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.
Suzi GS500F
Suzi GS500F
-
Inku - Bywalec
- Posty: 550
- Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
- Lokalizacja: okolice Poznania
Widze ze moderator tego dzialu spi.
Zanim kupisz regler sprawdz sobie :
- stan polaczen masowych instalacji na silniku i ramie ( rozkrecic, oczyscic nasmarowac, skrecic ) ,
- stan kostki laczacej altek z reglerem, masowanie samego reglera (poprowadz dodatkowy przewod z masy regla do masy aku ),
- stan przewodow wchodzacych w kostke laczaca - nie moga byc sztywne z przyciemniona izolacja.
Wszelkie pomiary miernikiem uniwersalnym robisz tylko przy obciazonym aku, czyli wlaczonych swiatlach, bez tego mierzysz tylko napiecie powierzchniowe aku, czyli nic.
Jak to wszystko zrobisz i nie bedzie poprawy to znowu napisz na forum.
Adam M.
Zanim kupisz regler sprawdz sobie :
- stan polaczen masowych instalacji na silniku i ramie ( rozkrecic, oczyscic nasmarowac, skrecic ) ,
- stan kostki laczacej altek z reglerem, masowanie samego reglera (poprowadz dodatkowy przewod z masy regla do masy aku ),
- stan przewodow wchodzacych w kostke laczaca - nie moga byc sztywne z przyciemniona izolacja.
Wszelkie pomiary miernikiem uniwersalnym robisz tylko przy obciazonym aku, czyli wlaczonych swiatlach, bez tego mierzysz tylko napiecie powierzchniowe aku, czyli nic.
Jak to wszystko zrobisz i nie bedzie poprawy to znowu napisz na forum.
Adam M.
- Adam M.
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 786
- Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56
Jeśli chodzi o sprawdzenie tych połączeń,kostek itd... to sprawdziłem to na samym początku,bo liczyłem na to że uniknę wydatku... Niestety po wyczyszczeniu wszystkich styków w kostkach, regulatorze itd nadal to samo. Tak jak pisałem w dziale mechanika wyjąłem regulator, wydrukowałem sobie z książki tabelkę z opornościami jakie powinny być pomiędzy poszczególnymi stykami i niestety jeden styk mocno odbiega przy wszystkich pomiarach od normy, dlatego też obstawiam że winny temu jest regulator.
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
Co ciekawe ładowanie samo wróciło... ładnie łąduje z włączonymi światłami nawet do 15V przy 5tys obrotów. Mam nadzieje że wróciło już na stałe i nie ebdzie wiecej z tym problemów. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi a temat uważam za zamknięty. Pozdrawiam
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
w jaki sposób powróciło ładowanie-ja walcze 3-ci dzień i nic- napisz prosze jakie masz napięcia na aku przy wyłączonym moto , jak go odpalisz na wolnych jakie masz napiecie, potem jak go wkręcisz na 5 k obrótów jakie nasz napięcie i jak właczysz swiatła przy tych obrotach jakie wartosci wskazuje czy spada i potem podnosi sie czy nic sie nie dzieje. 

-
MATRIX123 - Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 27/12/2007, 23:37
- Lokalizacja: POZNAŃ/PLEWISKA
Dobrze że i u Ciebie wszystko wróciło do normy. Ja nic nie dotykałem, zdążyłem już nawet zalicytować regualtor napięcia na allegro...a wracając ze szkoły zauważyłem że kontrolki przy przygazowaniu się rozjaśniają. Wróciłem do domu pomierzyłem napięcie i na wolnych obrotach i przy włączonych światłąch jest około 13V po wkręceniu do 5tys i też przy włączonych światłach momentalnie rosnie do 15V.
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości