rama motocykla
Posty: 11
• Strona 1 z 1
rama motocykla
czy da sie jezdzić motocyklem z pękniętą lub skrzywioną ramą i jak to sie może objawiać? jest jakaś różnica podczas jazdy? i czy ewentualnie można rame naprawić? i jeszcze takie pytanie...jak można sprawdzić ramę przed kupnem motocykla? bo chce właśnie kupić rf-ke 600 z 93 ale mam troche obawy:/
- suzuki rf600
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 14/7/2006, 11:08
- Lokalizacja: Płock
z tego co mi sie wydaje to RFki mialy stalowe ramy, a to ciezko skrzywic, tak ze jest tutaj troche lepiej.
Sa warsztaty co naciagaja geometrie ramy i robia takie rzeczy, no ale wiesz... nie warto ryzykowac wlasnego zycia dla kilku tysiecy zaoszczedzonych na motorze... zreszta taka naprawa tez jest dosc droga, tak ze na tym wcale sie dobrze nie wychodzi. Z krzywą ramą? hmm chyba da rade, w sumie osobiscie to jechalem tylko na skuterku z krzywa ramą, to jeździlem po calym pasie ruchu (druga sprawa ze to bylo pierwszy raz na skuterze, ale akurat kumpel przyjechal sie pochwalic skuterem siostry, którego to rozwalila, ale sam mówił że go tez tak nosi) tak ze pewnie to zalezy od skrzywienia i trzeba by sie do tego przyzwyczaic, ale to i tak nie jest zbyt bezpieczne
Sa warsztaty co naciagaja geometrie ramy i robia takie rzeczy, no ale wiesz... nie warto ryzykowac wlasnego zycia dla kilku tysiecy zaoszczedzonych na motorze... zreszta taka naprawa tez jest dosc droga, tak ze na tym wcale sie dobrze nie wychodzi. Z krzywą ramą? hmm chyba da rade, w sumie osobiscie to jechalem tylko na skuterku z krzywa ramą, to jeździlem po calym pasie ruchu (druga sprawa ze to bylo pierwszy raz na skuterze, ale akurat kumpel przyjechal sie pochwalic skuterem siostry, którego to rozwalila, ale sam mówił że go tez tak nosi) tak ze pewnie to zalezy od skrzywienia i trzeba by sie do tego przyzwyczaic, ale to i tak nie jest zbyt bezpieczne
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
wydaje mi sie ze jest duzo ofert motorkow i nie warto ryzykowac swojego zycia tak jak powiedzial marc111in.
Na Twoim miescu rozejrzal bym sie za jakas inna rf-ka. a co do jazdy na motorze z krzywa rama (nigdy nie jexdzilem) wg logiki to jak bys na rowerze z krzywa rama smigal.
Na Twoim miescu rozejrzal bym sie za jakas inna rf-ka. a co do jazdy na motorze z krzywa rama (nigdy nie jexdzilem) wg logiki to jak bys na rowerze z krzywa rama smigal.

-
sopel - Świeżak
- Posty: 413
- Dołączył(a): 15/5/2006, 22:50
- Lokalizacja: Legnica / Wrocław
a wiec tak:
rame mozna sprawdzic za pomoca uzadzenia laserowego ktre posiada kazdy dobry servis motocyklowy a objawy
objawy sa takie ze jak rama jest skrzywiona na jedna strone to ciezej wchodzi sie w zakrety na druga strone niz skrzywieniel, motocykl jest niestebilny przy duzych predkosciach i ogolnie jest mniej wytrzymaly jesli chodzi o ewentualne wypadki.
mozna rame wyprostowac ale to mija sie z celem i jest bardzo kosztowne
rame mozna sprawdzic za pomoca uzadzenia laserowego ktre posiada kazdy dobry servis motocyklowy a objawy
objawy sa takie ze jak rama jest skrzywiona na jedna strone to ciezej wchodzi sie w zakrety na druga strone niz skrzywieniel, motocykl jest niestebilny przy duzych predkosciach i ogolnie jest mniej wytrzymaly jesli chodzi o ewentualne wypadki.
mozna rame wyprostowac ale to mija sie z celem i jest bardzo kosztowne
No i w góre serca ~ redukcja i powrót do góry
Trzymaj siÄ™ STUNTU
Trzymaj siÄ™ STUNTU
-
PTB_PL - Świeżak
- Posty: 460
- Dołączył(a): 21/5/2006, 10:58
- Lokalizacja: Wrocław
Słyszałem, że najlepszym sposobem na sprawdzenie ramy jest rozpędzenie się do powiedzmy 120km/h i podczas tej prędkości spróbować powoli puszczać kierownicę. Jeżeli rama jest prosta to niepowinno być żadnych drgań, ruchów kierownicy ani żadnych innych objawów, powinnien ''iść jak po maśle''. Natomiast skutkiem skrzywionej ramy może być sciąganie na jedną stronę drogi, bądź niepokojące ruchy kierownicy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Manhatan: ja nie piepsze tylko napisalem aby lepiej rozjrzalsie za inna rfka. jak dla ciebie to piepszenie to przepraszam.
-
sopel - Świeżak
- Posty: 413
- Dołączył(a): 15/5/2006, 22:50
- Lokalizacja: Legnica / Wrocław
ehhehe ja jezdzilem z krzywa rama ale to na MZ 250(nie porownuje mz do sciga!) jak puscilem kierownice to znosilo ja na lewa strone radze przejedz sie tym motorkiem co chcesz go kupic i zobaczysz sam czy go nie rzuca. nio ale jeszcze do tego moze trzepac kierownica
- xj600
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 15/8/2006, 09:00
z jedna rzecza nie zgadzam sie z xj600 nie koniecznie od peknietej czy krsywej ramy moze rzucac kierownica, wystarczy ze masz progi na przedniej oponie wynikajace ze zuzycia opony i tez bedze kierownica latac



No i w góre serca ~ redukcja i powrót do góry
Trzymaj siÄ™ STUNTU
Trzymaj siÄ™ STUNTU
-
PTB_PL - Świeżak
- Posty: 460
- Dołączył(a): 21/5/2006, 10:58
- Lokalizacja: Wrocław
sopel napisał(a):Manhatan: ja nie piepsze tylko napisalem aby lepiej rozjrzalsie za inna rfka. jak dla ciebie to piepszenie to przepraszam.
Ale sopel occb?? Przecież ja nienapisałem, że ktoś coś piepszy


"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości