Zobacz wątek - Ciasne nawroty.
NAS Analytics TAG

Ciasne nawroty.

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Ciasne nawroty.

Postprzez InSiDe » 9/5/2008, 15:21

Witam,
ostatnio zaczęła mnie zastanawiać kwestia ciasnych nawrotów. Do tej pory przeważnie opierałem stopę na ziemi i na półsprzęgle skręcałem. Motocykla w takim wypadku raczej nie da się mocno pochylić więc zawrót czasami trzeba było robić na trzy.
Próbowałem na placu pokręcić trochę kółek. Lekko uniosłem się na podnóżkach i napierając na zewnętrzny (przeciwny do zakrętu) starałem się zacieśnić skręt przechylając motocykl. Wydaje się, że motocykl skręca ciaśniej jednak trochę mam pietra. Jednak wtedy jakakolwiek nierównomierność w pracy gazem powoduje albo wypchnięcie motocykla na zewnątrz bądź glebę. Pewnie to kwestia wprawy. Jak wszystko.
Mimo to, może Wy macie jakieś rady bądź sposoby? Pamiętam też, że widziałem na Youtube gdzieś film z japońskimi policjantami którzy wielkimi motocyklami zawracali bardzo ciasno. Jak ktoś ma do niego linka bądź jakiś podobny gdzie pokazują techniki nawracania będę wdzięczny.
Pozdrawiam.


Edycja:
Znalazłem film Howzit Done? U-Turn (otwórz link) na którym chłopak dość prosto wyjaśnia technikę nawrotów. Jak motocykl wróci z serwisu to poćwiczę zgodnie z jego i Waszymi radami na które nadal czekam.
//Twoja ignorancja czy moja pycha, sam tego dobrze nie wiem...
Avatar użytkownika
InSiDe
Świeżak
 
Posty: 448
Dołączył(a): 23/9/2006, 11:37
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez cezare » 9/5/2008, 18:26

ja mam 235kg sporta - wiem czego się obawiasz chyba ;) jest taki fajny moment pochylenia tak sprzęta że leci na glebę... tylko dodanie gazy wyciąga go do pionu .. i chorni przed glebą .. ale też chętnie poczekam na opinie bardziej doswiadczonych ...
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez Inku » 9/5/2008, 19:13

Poćwicz zawracanie na placu manewrowym. Utrzymywanie równowagi i robienie kółek. Coraz
to ciaśniej aż do ogranicznika. Przenoszenie ciężaru na zewnętrzny podnóżek to prawidłowa technika. Pozwala ciaśniej zakręcić. P.S. zawsze zdążysz się podeprzeć nogą w razie utraty równowagi.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez MadboY » 10/5/2008, 21:41

Wczoraj przy okazji nocnego latanie sprobowalem zawracania. Nawrot spokojnie da sie zrobi na jednym pasie przy mocnym przechyleniu ale trzeba uwazac, bo raz przeholowalem i moto juz szlo na ziemie, ale na szczescie mam silne nogi ;)
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez cezare » 14/5/2008, 17:15

tu masz to na tej technice z gazem - walisz moto na glebę i wyciągasz gazem...

http://www.youtube.com/watch?v=JIranbF_ ... re=related
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez mlody-pawel » 16/5/2008, 19:29

Wlasnie w tym filmiku który podal cezare gosc niezle robi nawroty. Widac momentami ze kierownica dochodzi do ogranicznika a moto jest niezle pochylone.
Sprzedam Suzuki Bandit 600S 2003
Avatar użytkownika
mlody-pawel
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 20/9/2007, 14:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Taser » 16/5/2008, 22:45

no dobra ale koles smigal prawdopodobnie na czyms mniejszym niz 500 i byl ze tak powiem zawodowcem(chinole zawsze cos wymysla), ale sam sposob jest dobry, tylko np. na kiblu trzeba z tym uwazac bo moze mocy zabraknac przy "wyciaganiu" Zreszta uwazam ze dobrym sposobem na zawracanie jest dociskanie motocykla do ziemi poprzez wychylenie sie w drugim kierunku, tylko musi to przebiec szybko i sprawnie.
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez cezare » 17/5/2008, 09:02

ja mam 235kg sprzęta - sie moge wychylać... jak leci na glebę to się nie pyta czy może ;) ...także tutaj też szukam mądrego sposobu prucz ładnie wpionie jak cipeczka .. fakt ten filmik pokazuje kolesia który bankowo nie ma naszego ciśnienia w oponkach - ale technicznie jest miód ...
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez zephyr47 » 23/5/2008, 23:52

Podczas zawracania najważniejszy jest gaz. Jak jest naprawdę ciasno to jedynka i na półsprzęgle, kiera maksymalnie skręcona. Jak cię zabardzo przechyla to tylko delikatnie gazem i jest git.
Nogi można sobie w dupę wsadzić...
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
Avatar użytkownika
zephyr47
Bywalec
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez elco » 24/5/2008, 00:26

Taser napisał(a):no dobra ale koles smigal prawdopodobnie na czyms mniejszym niz 500 i byl ze tak powiem zawodowcem(chinole zawsze cos wymysla), ale sam sposob jest dobry, tylko np. na kiblu trzeba z tym uwazac bo moze mocy zabraknac przy "wyciaganiu" Zreszta uwazam ze dobrym sposobem na zawracanie jest dociskanie motocykla do ziemi poprzez wychylenie sie w drugim kierunku, tylko musi to przebiec szybko i sprawnie.


przeciez to Honda VFR750 - tutaj nieco odchudzona, ale i tak pewnie ponizej 200kg nie zeszlo. Tym wcale tak latwo nie jest manewrowac :?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Meciek » 24/5/2008, 07:15

Gdzieś czytałem czy widziałem (nie pamiętam już) ,że żeby jeszcze bardziej zacieśnić nawrót należy wstać i pochylać motocykla rączkami a balansować ciałem.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez cezare » 24/5/2008, 10:58

Meciek napisał(a):Gdzieś czytałem czy widziałem (nie pamiętam już) ,że żeby jeszcze bardziej zacieśnić nawrót należy wstać i pochylać motocykla rączkami a balansować ciałem.


raz tak zrobiłem i wyjebałem ... parkingówka - to nawet nie był żwirek bo to był kamyczek .. stanąłem na podnóżkach w celu balanoswania - jak mi przód uślizneło zgodnie z zasadą fizyki lecieliśmy ja i sprzęt - kiedy nogami dotknąłem podłoża on już był tak mocno nachylony że poszła gleba ... także nie polecam stawania na podnóżkach .. z doświadczenia ;)

gdybym siedział na dupie nic by sie nie stało ..
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez silver » 29/5/2008, 18:57

InSiDe miałem ten sam problem, ale warto to poćwiczyć ;) Chociaż na mieście i tak nie stosuje, bo a nuż, ale warto znać takie sztuczki, a zawsze to jakiś trening równowagi.

Pozdrawiam.
Suzuki GSX1100F 1995
Avatar użytkownika
silver
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 524
Dołączył(a): 26/7/2006, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez SQ » 3/6/2008, 13:07

film wklejony przez cezare jest niesamowity. gdybym nie zobaczył to bym nie uwierzył. a teraz przepraszam. uciekam na parking trenować :)
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez SANDACZ » 28/7/2008, 00:27

Robiłem prawko w Anglii i tu na egzaminie taki U-turn jest obowiązkowy. Na kursie ćwiczylem do znudzenia. 1 bieg, obroty na 3 tys. a reszta to sprzęgło i tylni hamulec . Balans ciałem też oczywiście jest ważny. I żadnego stania na podnóżkach. Cezare ma rację jak moto zacznie lecieć to gleba. I jeszcze dobra rada- łokieć przy ciele. Zawracam dziś bez problemu na jednym pasie swoją 230 kilową kupe metalu i plastiku sam waże 66kg. A tak swoją drogą to kurs w Polsce i w Anglii to zupełnie dwie różne bajki. W Anglii uczą jeździc. Naprawdę...
Mały Zed wcale nie jest taki mały. Jest trochę większy od waszych 600-etek :-)
SANDACZ
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 27/7/2008, 21:32

Postprzez SQ » 28/7/2008, 06:41

to, że kurs w Polsce niczego nie uczy tajmnicą nie jest
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez hefron » 28/7/2008, 07:21

Meciek napisał(a):Gdzieś czytałem czy widziałem (nie pamiętam już) ,że żeby jeszcze bardziej zacieśnić nawrót należy wstać i pochylać motocykla rączkami a balansować ciałem.


Kiedyś to wyczytałem w tej durnej książce "Motocyklista doskonały" i na prawdę myślałem, że tak powinno być... Z tego co wiem i tak zawracam, zresztą prawie tak jak napisaliście, to technika na sportowym nawet motocyklu tak jakby to było supermoto. Czyli, moto za ryj do gleby, a sam (sama?) pionowo. Zewnętrzna noga na podnóżku, wewnętrzna wyprostowana i z przodu jak na supermoto szoruje po asfalcie. BARDZO stabilna pozycja i nie ma mowy o wywrotce. Spróbujcie. Motocykl aż się prosi o skręt kierownicy do ograniczników.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez SQ » 28/7/2008, 15:04

dlaczego w durnej książce?
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez marky » 28/7/2008, 20:33

cezare napisał(a):tu masz to na tej technice z gazem - walisz moto na glebę i wyciągasz gazem...

http://www.youtube.com/watch?v=JIranbF_ ... re=related


jedno pytanko:
to jest egzamin na prawko? :lol:
Avatar użytkownika
marky
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 21/4/2007, 22:07

Postprzez SQ » 28/7/2008, 21:06

napewno nie. to są jakieś zawody.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr