Przełożenie przedniego zawieszenie od innego moto
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Przełożenie przedniego zawieszenie od innego moto
Witam, problem może wydać się dla niektórych dość prosty lub oczywisty, ale jestem młody i jakiś czas temu zacząłem trochę przerabiać mój motocykl i jednocześnie uczyć się mechaniki, ale do sedna. Chodzi o mój motocykl Honda CBR 900RR SC33 97', przerabiam go na tor i przy okazji chcę zrobić upgrade paru rzeczy m.in. przedniego zawieszenie na usp down. Kupiłem Zawieszenie złote od Yamahy R1 RN12 04-06r, no i tu pojawia się problem no bo wiadomo że grubości sztycy są inne no i tak samo potrzebne są inne łożyska, Nie wiem czy wystarczy dać inne łożyska czy trzeba dać również inne bierzniki w główce ramy, jeśli jest ktoś kto mógłby pomóc i wytłumaczyć w jaki sposób mogę to zamontować to byłbym wdzięczny, Pozdrawiam!
- loal28
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25/3/2020, 20:01
Re: Przełożenie przedniego zawieszenie od innego moto
przeróbki to niestety rzecz której nie da sie od tak nauczyć, ani wytłumaczyc, ani przewidzieć, jak ktos sie podejmuje przeróbek albo nie ma kompletnie pojęcia z czym to sie wiąże ( Ty.. ) albo ktoś kto ma ogrom pojęcia i potrafi sobie poradzic z problemem
nikt ci nie powie co masz zmienic, byc moze nie dobierzesz łozysk które beda pasowały i do bieżni i do główki ramy. w takiej sytuacji mozna próbować przerabiać albo dorabiać sztyce. takie operacje nie są łatwe, motocykl sam w sobie jest niebezpieczny taki pomodyfikowany jest zwykle duzo bardziej nieprzewidywalny i niebezpieczny, musisz przemysleć czy jest sens sie w to pchać, zawias usd fajna sprawa, fajniej wygląda, pewnie wieksze opcje dostrojenia - ale źle zamontowany albo źle dobrany moze byc gorszy w działaniu niz oryginał. dlatego albo kombinuj albo odtwórz czyjąś prace, moze ktos przerabiał to w podobny sposób chociaz o takie informacje jest trudno
nikt ci nie powie co masz zmienic, byc moze nie dobierzesz łozysk które beda pasowały i do bieżni i do główki ramy. w takiej sytuacji mozna próbować przerabiać albo dorabiać sztyce. takie operacje nie są łatwe, motocykl sam w sobie jest niebezpieczny taki pomodyfikowany jest zwykle duzo bardziej nieprzewidywalny i niebezpieczny, musisz przemysleć czy jest sens sie w to pchać, zawias usd fajna sprawa, fajniej wygląda, pewnie wieksze opcje dostrojenia - ale źle zamontowany albo źle dobrany moze byc gorszy w działaniu niz oryginał. dlatego albo kombinuj albo odtwórz czyjąś prace, moze ktos przerabiał to w podobny sposób chociaz o takie informacje jest trudno
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Przełożenie przedniego zawieszenie od innego moto
No właśnie jestem tego świadom i nie chce odwalić lipy,Ale nie pisałem też o porade czy mam to robić czy nie ale czy ktoś się na tym zna i czy wgl da się zamontować ten ups z Yamahy do mojej Hondy, lub czy da się zamontować do niej zawias ups down od jakiegoś innego motocykla tak żeby nie było większych przeróbek. Ja się nie boję przeróbek, wiem że da się zamontować takie zawieszenie tylko chce znaleźć kogoś kto mi podpowie jak
- loal28
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 25/3/2020, 20:01
Re: Przełożenie przedniego zawieszenie od innego moto
Już tłumaczę.
Jak robisz taki przeszczep, to raczej koniecznie razem z felgą i heblami, bo się popłaczesz a i tak nie dopasujesz mocowań pod radialne zaciski od czegoś innego.
Z R1 04 do SC33 podejdą raczej na luzie. Wywalasz stare bieżnie i łożyska z ramy i ze sztycy, dobierasz nowe tak żeby pasowało i gotowe.
Z cliponami może być niewielki zgrzyt, jakieś bolce ustanawiające, czy coś mogą nie pasować, ale to sobie poradzisz
Jeszcze kwestia ogranicznika skrętu, będziesz musiał jeden spiłować i wwalić jakąś śrubę przez półkę żeby pełniła jego role, bo na 99,9% nie będą pasowały.
Jeszcze jeden problem - ale ciebie on prawdopodobnie nie dotyczy - jeśli sztyca będzie miała nieodpowiednią długość i nie będzie się to dalo sensownie poskładać. Wtedy musisz wyprasować sztyce (raczej potrzebujesz dostępu do prasy) dorobić na wzór drugą o odpowiedniej długości i wprasować ją znowu w półki.
I to by było na tyle jeśli chodzi takie przeróbki
Jak robisz taki przeszczep, to raczej koniecznie razem z felgą i heblami, bo się popłaczesz a i tak nie dopasujesz mocowań pod radialne zaciski od czegoś innego.
Z R1 04 do SC33 podejdą raczej na luzie. Wywalasz stare bieżnie i łożyska z ramy i ze sztycy, dobierasz nowe tak żeby pasowało i gotowe.
Z cliponami może być niewielki zgrzyt, jakieś bolce ustanawiające, czy coś mogą nie pasować, ale to sobie poradzisz

Jeszcze kwestia ogranicznika skrętu, będziesz musiał jeden spiłować i wwalić jakąś śrubę przez półkę żeby pełniła jego role, bo na 99,9% nie będą pasowały.
Jeszcze jeden problem - ale ciebie on prawdopodobnie nie dotyczy - jeśli sztyca będzie miała nieodpowiednią długość i nie będzie się to dalo sensownie poskładać. Wtedy musisz wyprasować sztyce (raczej potrzebujesz dostępu do prasy) dorobić na wzór drugą o odpowiedniej długości i wprasować ją znowu w półki.
I to by było na tyle jeśli chodzi takie przeróbki
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości