Zobacz wÄ…tek - Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca
NAS Analytics TAG

Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Enduro, Cross
_________

Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez roles » 10/3/2020, 17:28

Witam. Mam problem z gasgas ec 125. Regulowałem łańcuch tzn. sam się poluzował. Skręciłem koło, ciągnę go do tyłu i coś go zahamowało. Doszedłem, że śruby mocujące od tarcz hamulcowych o obudowę zacisku hamulcowego. Nie wiem zbytnio co robić, podnośnik przyjdzie mi w tym tygodniu.
roles
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/12/2018, 14:35




Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez henio12323 » 10/3/2020, 18:39

równo jest koło z obu stron ? sruby wygladaja na oryginalne wiec powinno wszystko pasowac do siebe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez roles » 10/3/2020, 20:21

w tym tkwi problem, że nie jest równo, ale nie wiem zbytnio jak to wyregulować. Może poluzować koło na podnośniku i je podnieść?
roles
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/12/2018, 14:35

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez henio12323 » 10/3/2020, 21:34

masz znaki na tych elementach aluminiowych przez które przekładasz oś koła, i drugie znaki na wahaczu - ustaw z jednej i z drugiej strony na równo. i tak zeby łancuch był odpowiednio napiętyu do tej operacji podnosnik jest zbędny chociaz ułatwia sprawe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez roles » 10/3/2020, 21:49

Mierzyłem w ten sposób, na zwoje, suwmiarką. Raz mi się tzn obsuną, lecz go złapałem, myślałem, że mogło się coś obsunąć? Na tamtą chwile kiedy stałem w garażu przyszła mi myśl włożenia jakiejś podkładki gumowej/jakiejkolwiek w śrubę, aby jakoś odseparować te śruby od obudowy, ale to trochę niezbyt przyzwoite zachowanie. Jutro spróbuje jeszcze wyregulować, ogólnie najpierw wyregulowałem łańcuch potem tą drugą stronę. I jakie powinno być ciśnienie w oponach terenowych prawidłowe, i jakiej marki wybrać klocki przednie hamulcowe?
Ostatnio edytowano 11/3/2020, 08:18 przez roles, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
roles
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/12/2018, 14:35

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez henio12323 » 11/3/2020, 07:24

ustaw równo koło to nic nie bedziesz musiał podkładać
cisnienei w kołach zalezne od preferencji, cisnienia i opon, do terenowej jazdy zalecane max około 1 bara, i mozna zejśc nieco w dół, problem jest taki ze jak sie za nisko zejdzie to np na korzeniach potrafi sie przyciąć dętka, i też nei ma trzymania opony, jak nie ma dodatkowego trzymaka to opona moze sie chciec obrócic na feldze - ciągnąc dętke i wyrywajac wentyl,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez roles » 13/3/2020, 20:57

Teraz mam problem z kołem które się trochę blokuje, strzeli i dalej luz. Na filmiku poniżej widać, że raczej się coś dzieje z tarczą a hamulcem. https://wrzucplik.pl/pokaz/1968768---ixy9.html wydaje mi się bardziej, że wina koła, tarczy niż hamulca. Przejechałem kontrolnie z 20m i było słyszeć delikatne pykanie.
roles
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/12/2018, 14:35

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez henio12323 » 13/3/2020, 21:26

nie działa link/filmik
jak nie jestes w stanie sam wyczaic co stuka, co o co ociera - to nie ma na co czekać tylko zleć taka naprawe fachowcowi...
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez roles » 13/3/2020, 23:26

http://patrz.pl/film,vid_20200313_15480 ... WgPlc-JhyE chyba trzeba kliknąć w razie czego, że się ma 18lat ;p na luźnej śrubie osi nie ociera. Dziwne, że obciera tylko przy jednej części. Jeżeli chodzi o mechaników to dałem za wymianę uszczelek przeciwpyłowych i wymianę płynów w amortyzatorach wzięli 400 i połamali mi oryginalny tylny błotnik, 100 części 300 robocizna i czekałem z 1,5 tyg, dodam, że to polecany serwis u mnie w mieście chyba,że z 50km do większego miasta będę zawoził.
roles
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/12/2018, 14:35

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez henio12323 » 14/3/2020, 08:05

to wzieli sporo ;) w zacisku sa takie blaszki, moze po zdjeciu koła / odchyleniu zacisku sie przestawiły, moze sa uszkodzone i one mogą trzeć. zdjałbym klocki i ocenił co i jak
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez roles » 15/3/2020, 22:16

Okazało się, że koło się scentrowało ciut myślę, że samemu mi to nie wyjdzie, chociaż dobrą radą nie pogardzę. Rozmyślam jeszcze nad kluczem dynamometrycznym i z zestawem nasadek lub walizkę z grzechotką? Klucz dynamometryczny można używać do codziennych rzeczy czy lepiej już normalną grzechotką? Jakieś jeszcze przydatne narzędzia do serwisowania? Myślałem o marce yato
roles
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/12/2018, 14:35

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez henio12323 » 16/3/2020, 07:58

narzędzi jest od groma do takiego motocykla, kluczy dynbanometryczny jest dokładnym urządzeniem, i jak go bedziesz stosował jak zywkła grzechotka to szybko sie rozkalibruje - zwłaszcza jak nie celujesz w marki premium. 2 sprawa ze nie wszystkimi dynanometrami mozna odkręcac sruby.
co do zestawu yato ma rózne produkty lepsze i gorsze, wiekszosc to straszna chinszczyzna, jako zestaw kluczy polecam zestaw honiton - znajomy mi to polecił kilkaanascie lat temu, i do dzis mam jedna skrzynke, nic sie nie uszkodziło a nie oszczedzam kluczy, zestaw 260 elementów kosztował chyba około 300 zł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez roles » 21/3/2020, 15:56

Siema nie chce robić nowego tematu. Mam pytanie odnośnie montowania filtra paliwa, czasami się obawiam, że może wpadać trochę syfu przez korek, warto? Przed kupnem nie sprawdzałem tłoka zrobiłem z ok. 8mth, gościu zarzekał się, że robił nowy nicasil, tłok, korbowód, według mnie ma moc. Czasami bez ssania ciężko odpala jak stoi z 3 dni z ssaniem po 2kopach. Jak chciałbym zajrzeć to jak określić z tym nicasilem i stan tłoka? I rozkręcać, aby głowice?
roles
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/12/2018, 14:35

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez henio12323 » 21/3/2020, 16:10

filtr paliwa mozna załozyc - ale kup jakis dobry nie najtanszy, czesto w kranikach albo samym gaźniku tez są sitka.
co do stanu cylindra - musisz sciagnac cały cylinder, ocenic wizualnie cyz nie ma mechanicznych uszkodzen i dokonac pomiarów - to jedynie da informacje o stanie układu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez roles » 21/3/2020, 20:01

Z filtrów takie coś mi się rzuciło w oczy https://allegro.pl/oferta/ktm-250-sx-f- ... 7814672462 A z tymi pomiarami to najlepiej oddałbym do kogoś kto ma mikrometr i średnicówkę do cylindra, też wolałbym sprawdzić, aby stać po prostu na pewnym gruncie. Trochę jak się oswoiłem z maszyną zauważyłem, że ma mega krótkie przełożenia i nie mogę wbić 6, chociaż producent podaje, że ma te 6 biegów. Jak jeżdżę spokojnie po lesie staram się jak najwyższym biegu jechać/najniższych obrotach(3000 obr ok.), niczego nie wysilam? Oczywiście jak jakaś górka to redukcja. I wyjeździłem z 1,3 mth w ok. 1,5h z 1,5/2l ?
roles
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/12/2018, 14:35

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez henio12323 » 21/3/2020, 22:48

ten filtr jest kiepski bo to jest d ocisnieniowego układu ( do pompy wysokiego cisnienia ) grawitacyjnie moze paliwo nie spłynąć
nie wszystkie wersje musiały miec 6 biegów - sprawdź na postoju ile biegów masz
co do pomiarów - innej opcji niż pomiar takimi narzędziami nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez roles » 1/4/2020, 20:38

Byłem dziś w garażu i wyciągnąłem bak, wyczyściłem go i filter powietrza tez, w baku było trochę syfu, lecz jest filtr w kranie, ale i tak muszę kupić filtr paliwa, lecz nie wiem jaki.
Licznik nie działa urwał się przewód, lecz złączyłem na krótko i nic. Przy liczniku są luty, wyciągnąłem też sensor(to z magnesem) ale nie wiem jak sprawdzić sprawność, magnes na kole jest.

Jechałem na scentrowanym tylnym kole bijące lekko w lewo i minimalnie w górę, spróbuję je scentrować jak przyjdzie klucz. Nagle coś trzaskło, zatarło podejrzewałem, że łańcuch nie wtrafił w zębatkę przez to scentrowane koło. Potem zajrzałem do zaworu wydechowego? I zobaczyłem to. Zdjęcia dam poniżej. Najprawdopodobniej rozkręce cylinder jak miałem zrobić wcześniej. Czy jak wleje potem płyn chłodzący to nie zaleje cylindra?, mam na cos szczególnego zwrócić uwagę przy rozkręcaniu i składaniu cylindra itp.?

Chciałem nasmarować, rozkręcić kiwak, lecz boję się wyciągać śrubę od amortyzatora tylniego, że wystrzeli, albo nie będę mógł później sprężyny nałożyć czy takie coś na miejsce się wydarzyć?Myślałem też o wachaczu, aby przesmarować.
Chciałem jeszcze wyczyścić amortyzator przedni, ale śrubokrętem nie da rady ściągnąć tej uszczelki przeciwpyłowej.
Jak jadę na rozgrzanym już silniku i otwieram manetkę to od połowy nic nie czuć, martwy punkt. Wyczyścić gaźnik i chociaż nie wiem jak mi to wyjdzie wyregulować go?
Na koniec dodam, że jak go odpaliłem to światło, prąd przestało współpracować nie wiem zbytnio co sprawdzić. Wiadomo, że najpierw styki i ciągłość, chociaż to było dziwne, bo tzn. umierał powoli z sekundy na sekundę było nie było, klakson jakby gdzieś styku nie miał, ale wkoncu się uciszył, dodam ostatnio dołączyłem klakson, kierunki tył i przerywacz. Coś wydaje mi się, że to regulator napięcia.
Wiem, że rozpisałem się, ale zawsze musi być ten pierwszy raz, a w dodatku mam przymusowe wolne i szukam sobie zajęcia.
roles
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/12/2018, 14:35

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez roles » 1/4/2020, 20:50

https://ibb.co/4dx4X07
https://ibb.co/tH9gxWR
https://ibb.co/0FWw5n1
https://ibb.co/GtMp0Wq
A i jak myłem zbiornik to zauważyłem, że spod korka wlewu ucieka płyn, jakąś uszczelka sprawdzi się czy inny patent? A zamiast filtra myślałem o takim wkładzie do zbiornika. A i czy się da jakoś delikatnie zadbać o tylny amortyzator?
https://www.enduro24.pl/product-pol-126 ... FE-TE.html
I oczywiście do cylindra nowe uszczelki czy mogą zostać stare?
roles
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 31/12/2018, 14:35

Re: Åšruby trÄ… obudowÄ™ hamulca

Postprzez henio12323 » 2/4/2020, 05:56

kup filtr przepływowy paliwa za 30 zł i tyle
co do sensoru - czujnik to kontaktron czyli przy obecnosci magnesu styk sie zwiera, są 2 przewody, multimetrem badasz przejscie ( mozna na brzęczyku ) normalnie nie powinno byc przejscia w obwodzie, przykładasz magnes i powinno sie załączyc, jak sie nie załacza czujnik albo przewody w całej wiazce czujnika uszkodzone

scentrowana obręcz nie wpływa na scentrowanie zebatki, pomysl jak działa koło :) musiała by byc krzywa piasta

cylinder troche porysowany, troche nawet mocno, ale tłok nie wyglada najgorzej
zeby sciagnac cylindr musisz najpierw spuscic płyn chłodzący, - zdjac cylinder, a potem do chłodnicy nalac z powrotem płyn jak juz wszystko poskładasz

sruba od amortyzatora nie trzyma spręzyny, spręzyna na swoje mocowanie na amortyzatorze, amortyzator wyciagasz cały, wiekszy problem przy wyciaganiu srub, to to że zwykle wszystko jest pokorodowane i ciezko idzie, a jak łozyska sa troche zuzyte to ci sie to wszystko rozsypie, chyba ze jest we wzgędnie dobrym stanie to takie smarowanie nie zaszkodzi

co do martwego punktu - nie mam pojecia w czym problem, przyczyn moze byc wiele, w tym tez gaźnik

co do swiateł - ciezko powiedziec, zacznij od sprawdzenia regulatora napiecia

korek wlewu paliwa zwykle ma uszczelke, jak nie ma to kup nową, albo cały korek, czasem jak długo stoi bez palwa to uszczelka sie kurczy, wystarczy potem to poskladac troche pojeździc od oparów paliwa sie rozszerzy i lepiej uszczelni
taki wkłąd do zbiornika nie jest najgorszy ale pewnie do gasgasa nie dostaniesz czegos takiego,
tak da sie zadbac delikatnie o amortyzator
uszczelki sa jednorazowe
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê