SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
Posty: 16
• Strona 1 z 1
SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
Witam! Stałem się nie dawno posiadaczem tego sprzętu z 2005r. Motor kupiłem w stanie takim iż zapalał tylko na popych najlepiej linka samochodu i 2 bieg, wtedy trzyma tylko wysokie obroty a po zejściu z obrotów jakby tracił iskre i strzela w wydech. Moc na wysokich ma, drugi bieg koło dzwiga. Zawory tytan, na kopke mozna zapomnieć że odpali, jako że miałem troszkę doczynienia z 4T zacząłem rozbierać, i teraz tak sprawdzając luzy zaworowe na wydechowych powinno być od 0.17 do 0.22 a mam na lewej stronie 0.20 a na prawej 0.15 wchodzi z lekkim oporem, jeśli chodzi o ssące to jest gorzej, ma być od 0.10 do 0.15 i na lewy nie wchodzi nawet 0.05 czyli rozupiem podparty a na prawy wchodzi tylko 0.05. Przy kilku kopaniach z kopki jest tylko mocny strzał z wydechu, swieca nowa, olej filtry itp jakby ktoś pytał, moje pytanie jest takie, czy ten luz zaworowy jest na tyle ważny żeby aż silnik nie odpalał? Wiem że w samochodach silnik potrafił odpalać na za ciasnych zaworach. Proszę o opowiedzi i doradzenie
pozdrawiam i dziękuje.

YAMAHA R1 

- arekmoto2
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/1/2013, 16:26
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
za ciasne zawory to przedmuchy silnika, skoro odpalał i jeździłes na tym to duza szansa ze zaworów juz tam nie ma ( są np powypalanbe ) jak sie też tak zaciesniaja dość szybko to tez moze wskazywać że problem jest ze szczelnoscia i duzym zuzyciem tych zaworów, - tu nie ma sie nad czym zastanawiać, sciagaj wałki, mierz płytki i zmieniaj na odpowiednie - sprawdź jaki jest zakres płytek dla tego modelu zobacz czy przypadkiem nie trzeba juz wkładać bardzo cienkich płytek - to tez wskazuje i zuzytych zaworach ( lub gniazdach zaworowych ) - chodzi mi o to ze silnik moze ma juz dość i wymaga remontu. 2 temat braku " dołu ' to sprawy gaźnikowe - tu tez moze byc problem, i czesty temat w starych suzuki/kawasaki 250 to zaniebdanie silnika które doprowadza do wybuchów silnika, potem odbudowa nie zawsze wiaze sie z odpowiednim serwisem wałków rozrządu - koła są na ciasno prasowane na wałki, bez zadnego ustalenia przy wybuchu często koła sie przestawiaja względem wałków - potem własnie jest problem z praca na niskich obrotach, niestety dość trudna jest diagnoza czy wałki są OK
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
No własnie nie jeździłem, odpalony był przez poprzedniego właściciela przy kupnie a czy on jeździł to nie wiem... chodzi mi o to by wogole odpalał z kopki a poźniej będę mógł sprawdzić sprężanie, też słyszałem o tym że zawory tytanowe tracą swoją wytrzymałość... a co do grubości płytek to następująco wydechowe 2.70 a ssące lewy 2.30 prawy 2.40, pytam bo nie wiem czy taka grubość to już cienka płytka czy nie... problem w tym jak pisałem że na ssącym lewym nie mogłem nawet wcisnąć 0.05 czyli podparty i jaką kupić teraz płytkę? jest sposób na sprawdzenie tego?
a co do gaźnika kwestia dołu to już ustawienie na ciepłym silniku, teraz ważne by wogóle się odzywał.

YAMAHA R1 

- arekmoto2
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/1/2013, 16:26
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
kazde zawory sie zuzywają, 2,40 to pewnie jeszcze troche zakresu jest - w necie znajdziesz ksiazke serwisową, tam jest opis od ilu do ilu jest zakres płytek. skoro masz wymiar płytki, wiesz jaki powinien byc luz to sobie policz jaka masz płytke kupić.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
hmm no tak własnie szukam ile jest zakres i idzie to sobie bez problemu wyliczyc jaka ma byc płytka, ale jeden zawór jest całkowicie oparty, więc własnie tu nie wiem ile dać tą płytkę... nie ma od czego odjąć. Od zera? A co jak już opiera się na spręzynie? To jak dam płytke przykładowo -0.20 to może mi wyjść np 0.05 luz zaworowy, a powinien byc 0.10 do 0.15. Jeszcze raz Cię zapytam, przez ten luz silnik nie odpala? To aż takie ważne? Generalnie powinien chyba odpalić hmm?
YAMAHA R1 

- arekmoto2
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/1/2013, 16:26
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
niestety w przypadku jak zawór jest podparty najrozsądniej jest załozyc ze jest 0 i dac płytke mniejsza o najwiekszy mozliwy luz czyli jak przyjładowo zakres luzu dobrego masz miedzy 0,15 a 0,20mm to odejmij od zamontowanej płytki 0,20 mm - załóż i wtedy zmierz, oczywiscie moze byc podparte mocniej i wtedy jeszcze raz bedziesz musiał kupowac płytki. mozesz kupic cały komplet pewnie ze 3 stówki to kosztuje, mozesz kupic kilka płytek zakładajac ze masz luz 0, albo -5, -10 +5 (setek ) bo tez takie małe wartosci jak masz nop 0,03 nie zmierzysz bo szczelinomierz 0,05 jest dość delikatny. opcja kolejna to uniesc wałek wcisnać szczelinomierz 0,05 skręcic i na oko ocenic jak mocno jest to podparte - to bardziej wróżenie niż cos fachowego, ale jak bedzie 0,10 na minusie (masakra ) to szczelinomierz bedzie ciezko bardzo wyciągnąć. jak bedzie 0,02 to bedzie to mozliwe jeszcze niewielką siłą. - tylko to jest opcja jak napisałem bardziej jako wróżenie ;D lepiej kupic kilka płytek w okolicy rozmiaru, jeszcze jedna podpowiedź - moze masz płytke z drugiego zaworu mniejszą i mozna zamontować i zmierzyc luz.
i tak jak zawór jest podparty motocykl moze nie odpalić
i tak jak zawór jest podparty motocykl moze nie odpalić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
A więc tak zrobiłem jak mówiłeś, niestety najniższa płytka była właśnie na tym podpartym zaworze
ale ok złożyłem jeszcze raz dociskając lekko wałek, i teraz jakoś z lekkim oporem 0.05 wchodzi. Więc skoro była 2.30 płytka to założę 2.20 albo 2.15 i zobaczymy jak będzie.
Mam nadzieje że wtedy zagada, jeszcze sprawdzę ciśnienie sprężania ale to po zrobieniu płytek. Jeśli dalej nie będzie odpalał odezwe się na forum oraz jeśli odpali napewno też dam znać. 



YAMAHA R1 

- arekmoto2
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/1/2013, 16:26
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
cisnienie spręzania nie bedzie do konca miarodajne w takim silniku, ma autodekompresator, i na kopke ciezko uzyskać odpowiednie parametry, wiec szkoda czasu na takie pomiary - jakby był nieszczelny to albo bedzie kichał w dolot ( nieszczelne zawory ) albo bedzie kopcił od razu olejem ( nieszczelne pierscienie )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
Ok super, dzięki za rady, jak zmontuje wszystko do kupy to dam znać jaki był rezultat. Może komuś też przyda się ten temat. 

YAMAHA R1 

- arekmoto2
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/1/2013, 16:26
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
Witam jeszcze raz. A więc po regulacjach luzów zaworowych motor odpalił, trochę ciężko ale jednak już na kopke więc to jakiś sukces. Na ssaniu chodził dobrze, po wyłączeniu ssania i zmniejszenia wolnych obrotów dzieje się jakby znikała mu iskra i wtedy następuje płomień z wydechu. Podejrzewam tym razem ze gaźnik do regulacji, w związku z tym że znalazłem na nim małe pęknięcie udało mi się kupić używany i czekam na niego. Wtedy zobaczymy co będzie się działo dalej.
YAMAHA R1 

- arekmoto2
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/1/2013, 16:26
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
Koledzy! Prosze o pomoc. Wszystko już poskładane Moto odpala trochę ciezko na zimno ale o co chodzi. Regulując śrubka obrotów by miał wolne na ciepłym silniku bo chodzi tak w okolicach 1800obr to spada na wolne po czym chodzi jakieś 1-2 s i gaśnie. Potem nie idzie odpalić dopóki znów nie podciagne obrotów wyżej. Jak to wyregulować? Dodam że w wydech już nic nie strzela
moc na wysokich obrotach ogromnÄ… 


YAMAHA R1 

- arekmoto2
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/1/2013, 16:26
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
pewnie zalewa silnik, musisz zubozyc mieszanke, wkrecic nieco srube składu, chyba ze wyjdzie juz ze jest prawie wkrecona, to pewnie kolejny krok to zmiana dyszy wolnych obrotów na mniejsza
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
No więc tak, śruba regulacji mieszanki o 1 obrót musiała być wykręcona, było 1.5 obrotu teraz jest tak 2 i 1/4. Są bardzo fajne wolne obroty i ładnie się wkręca, dużo większa moc niz była
więc dziękuję za pomoc na forum. Pytanie jeszcze jedno... Teraz po tej regulacji ciężko pali mi na zimno... Musi być z delikatnym gazie na ssaniu i dopiero wtedy złapie. Zawsze Moto paliło się bez gazu... A teraz z gazem ale taki dosłownie mini mini to zapali odrazu.

YAMAHA R1 

- arekmoto2
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/1/2013, 16:26
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
bo masz nada niewyregulowany gaźnik, nie kręc sruba na pałe, tylko odpal moto i zobacz ja kreaguje na srube składu, moze nietrafiona jest dysza wolnych obrotów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
Witam ponownie, udało mi się ustawic dawki i motor ładnie pracował. Po przejechaniu 2mth nic się nie zmieniło. Lecz ostatnia wyprawa zabiła go, nabite w ciągu dnia 5mth i po ostygnięciu brak kompresji. Zawory ssace znów podparte. Więc czeka mnie wymiana, są założone tytany, ale chce zmienić na stał, pytanie moje jest o sprężyny ponieważ do tytanu inne i do stali inne ale nigdzie nie pisze do czego dana sprężyna jest. Więc to moje pierwsze pytanie a drugie to zawory ssace są praktycznie nie ruszone 0.20 wchodzi lekkim oporem. Pytanie czy wymieniać tylko ssące czy odrazu komplet i mieć z głowy?
YAMAHA R1 

- arekmoto2
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 26/1/2013, 16:26
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: SUZUKI RMZ 250 4T Problem z odpalaniem
szkoda stalowych zakładać, szkoda motocykla i głowicy
ale jak chcesz przyżydzić to tak trzeba zmienic tez spręzyny, szukaj az znajdziesz zestawu pod stalówki, prox ma zestawy od razu stalowe zawory ze spręzynami
jak wydechy są ok, to rozbierz ocen - jak sa oryginalne i w niezłym stanie to lepiej je zostawić
ale jak chcesz przyżydzić to tak trzeba zmienic tez spręzyny, szukaj az znajdziesz zestawu pod stalówki, prox ma zestawy od razu stalowe zawory ze spręzynami
jak wydechy są ok, to rozbierz ocen - jak sa oryginalne i w niezłym stanie to lepiej je zostawić
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości