Przekręcona świeca
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Przekręcona świeca
Witam.
Jakiś czas temu oddałem mojego osiołka (Kawa er5 '99r) do mechanika z powodu problemów z układem chłodzenia (wypluwał chłodziwo). Jako że byłem młody i głupi dałem do naprawy prywaciarzowi. Pomijając fakt wielu ukręconych śrub, zrytych łebków i złego końcowego montarzu (luźna obejma na gumie między airboxem i gaźnikami) okazało się że na jeździe próbnej wystrzeliła mi świeca. Mechanior stwierdził, że to wina starych świec. Wymieniłem więc świece oraz przy okazji fajki i po niedługim czasie znowu się to stało. Strzał jak korek od szampana i świeca zaczęła dyndać na fajce. Problem w tym, że wkręcić już się jej nie da. Tym razem pojechałem do warsztatu po poradę. Mechanik stwierdził, że tulejowanie jest tu dużym i drogim problemem. Zalecił (tu mnie właśnie zdziwił) przekładkę silnika jako najtańszy, najszybszy i najpewniejszy sposób. Nie jestem pewien czy chcę się jeszcze porwać na taki zabieg w tym moto, ale z drugiej strony jako sentymentalista nie chciałbym uśmiercić Kawy.
Czy możecie drodzy Forumowicze wypowiedzieć się co sądzicie o tej sytuacji? Silnik do wymiany czy np głowica? Tulejowanie? Czy w ogóle na Janusza (to też jakoś mi się nie widzi) i klejem potraktować? Dodam że w przyszłym roku chcę zmienić moto, ale jeśli będzie taka potrzeba to zrobię to od razu.
Jakiś czas temu oddałem mojego osiołka (Kawa er5 '99r) do mechanika z powodu problemów z układem chłodzenia (wypluwał chłodziwo). Jako że byłem młody i głupi dałem do naprawy prywaciarzowi. Pomijając fakt wielu ukręconych śrub, zrytych łebków i złego końcowego montarzu (luźna obejma na gumie między airboxem i gaźnikami) okazało się że na jeździe próbnej wystrzeliła mi świeca. Mechanior stwierdził, że to wina starych świec. Wymieniłem więc świece oraz przy okazji fajki i po niedługim czasie znowu się to stało. Strzał jak korek od szampana i świeca zaczęła dyndać na fajce. Problem w tym, że wkręcić już się jej nie da. Tym razem pojechałem do warsztatu po poradę. Mechanik stwierdził, że tulejowanie jest tu dużym i drogim problemem. Zalecił (tu mnie właśnie zdziwił) przekładkę silnika jako najtańszy, najszybszy i najpewniejszy sposób. Nie jestem pewien czy chcę się jeszcze porwać na taki zabieg w tym moto, ale z drugiej strony jako sentymentalista nie chciałbym uśmiercić Kawy.
Czy możecie drodzy Forumowicze wypowiedzieć się co sądzicie o tej sytuacji? Silnik do wymiany czy np głowica? Tulejowanie? Czy w ogóle na Janusza (to też jakoś mi się nie widzi) i klejem potraktować? Dodam że w przyszłym roku chcę zmienić moto, ale jeśli będzie taka potrzeba to zrobię to od razu.
- Dziurawa Podeszwa
- Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 11/5/2015, 11:19
Re: Przekręcona świeca
nie wiem jaki jest dostep, albo mozna zacząć od zestawu naprawczego, samo gwintowanie i np cos typu recoil jest bardzo skomplikowane - zeby trafic z płaszczyzną, ale są zestawy pod własnie swiece, takie tulejki gwintowe z kołnierzem, wiec nawet jak sie troche krzywo wwierci i nagwintuje, to jest dobra płaszczyzna pod osadzenie swiecy. duzo smaru na narzędzia przy obróbce i duza szansa ze nic nie wpadnie do silnika. tylko tez łatwo zrobic jakies pomyłki wiec warto oddac do fachowca, który zwykle pare złotych za to weźmie. ale i tak taniej niz wymiana silnika....
chyba ze problemy z wywalającym płynem to np uszczelka pod głowicą, wtedy zamontowanie swiecy i tak nie naprawi silnika. wtedy do rozwazenia wymiana rzeczywiscie na uzywke, nie wiadomo na co sie trafi ale moze wyjść taniej niz dobry serwis góry silnika
chyba ze problemy z wywalającym płynem to np uszczelka pod głowicą, wtedy zamontowanie swiecy i tak nie naprawi silnika. wtedy do rozwazenia wymiana rzeczywiscie na uzywke, nie wiadomo na co sie trafi ale moze wyjść taniej niz dobry serwis góry silnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Re: Przekręcona świeca
Uszczelka pod głowicą została juz wymieniona. Do tego jest nowy termostat, a cały układ został wyczyszczony i sprawdzony pod względem szczelności. Ogolnie ten problem jest już załatwiony i chłodziwo siedzi gdzie siedzieć powinno. Problemem jest właśnie świeca. Jak rozumiem kupno samej głowicy wiązałoby się dodatkowo z planowaniem i kolejną uszczelką? Same części jak patrzyłem nie są w zatrważających cenach, ale jako, że mieszkam w DE to robocizna już tak. Do Janusza do garażu juz nie zamierzam oddawać. Mam nauczkę.
- Dziurawa Podeszwa
- Świeżak
- Posty: 118
- Dołączył(a): 11/5/2015, 11:19
Re: Przekręcona świeca
głowic motocyklowych nie powinno sie planowac - bo tak, jak z jakiegos powodu jest krzywa mozna, ale najlepiej omijac ten proces.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości