Zobacz wątek - Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez bolej1 » 9/8/2019, 21:19

Witam. Mam problem z odpaleniem odkąd wymieniłem wydech na FMF MEGAMAX 2.
Moto z 1996r. Produkcji gaznik Keihin PD dzis ustaliłem dysze mam w gazniku slow 55 główna 162.
Zastanawiam i pewnie tak zrobie wymienic dysze slow na 60 moze 62?
Gaznik był myty w myjce ultrasonic.
Swego czasu byl problem z wyregulowaniem, zacinaniem plywaka, gaznik przelewal przelewm.
Myślę ze tlok jest ok kompresja jest nie kopci i jedzie bardzo ladnie.
Kolor świecy byl sprawdzany jakis czas temu i byla kawa.

Bardzo rzadko jeżdżę tym sprzętem (1 wypad 3-4 dni Mazury) ale postanowiłem że jak zrobie porządek z odpaleniem będę częściej.
Poproszę o pomoc sugestie.

Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)
CBR600F XR400R
bolej1
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5/7/2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa


Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez henio12323 » 9/8/2019, 21:52

na pewno trzeba cos wzbogacić, podnies iglice o ząbek, dysze mozna wolną dać o stopien wiecej też na pewno. potem doregulowac składem i powinno działać. jak są problemy to cos mijasz np poziom paliwa w komorze pływakowej, jakies nieszczelnosci, zuzycia itd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez bolej1 » 9/8/2019, 23:22

Problem był z plywakiem jak odstawialem moto na nóżke, paliwo uciekło przelewem. Udało sie w końcu ustawić pływak. Na srozku zaworka pływaka nie ma jakis progów, jest ładna guma.
Dysze wolnych występują według katalogu od 60, 62,65.
Nie wiem skąd ta dysza 55. Jaka radzisz na początek?
Główna tez zwiększać czy tylko igle podnieść?
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź.

https://www.cmsnl.com/honda-xr400r-1996 ... U3uURM9f1H
CBR600F XR400R
bolej1
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5/7/2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez henio12323 » 10/8/2019, 06:45

zaczał bym od podniesienia iglicy i zobaczył co wyjdzie
no i główną wg serwisówki zobacz jaka ma byc do normalnego motocykla ( rynek powiedzmu EU i nie dławiony ) i dać rozmiar więcej, powinny to byc "przytomne" nastawy ze moto powinien chodzic sensownie, oczywiscie jakies korekty mogą byc wymagane
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez bolej1 » 26/8/2019, 22:31

Jest sukces z ta dysza wolnych obrotow. Byla 55 katalogowo 62 ja dalem 65. Na zimnym pali od 3 strzała motocykl stał 2 lata nie jeżdżony. Zrobiłem runde o okolicy jeszcze jak by sie tnie przy zmianie biegów. Iglicy jeszcze nie ruszalem nie wiem na którym rowku jest ustawiona. Żeby sie dobrać do iglicy musze czyba cały gaznik wyjąć, dużo roboty :( a pogody szkoda na siedzenie w garażu. Teraz jest główna 162 w manualu tez jest 162 moze dac 170? Chyba trzeba kolor świecy spr? I jeszcze nie wiem jak sklad mieszanki ustawić maula 2,5 obr wykrecona iglica ja wykercilem 3,5 bo lepiej chodził wyższe obroty.
CBR600F XR400R
bolej1
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5/7/2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez henio12323 » 27/8/2019, 06:15

sruba składu sie ustala po odpaleniu,dane z manuala dotyczą fabrycznego motocykla i ustawienia gdzie powinien odpalic i sensownie chodzic - ale od tej wartosci trzeba robic korekte. jak masz nakombinowane to równie dobrze moze mu trzeba 4 obroty wykrecic. - nie wiadomo tego nie robi sie " na pałe"
jak ma za ubogo to trzeba wieksza dysze - ale nei wiadomo jak jest, musiał bys to sam okreslic, jak np na wolnych obrotach go zalewać bedzie, a na wysokich miec za ubogo, to swieca moze nie powiedziec do konca jak jest, bo wiekszosc czasu chodzi na przykładowo bogatej mieszance wolnych obrotów. chyba ze bys jechał i na wysokych obrotach zgasił moto, gdzies sie dotoczył i wtedy sprawdzał świece i jej kolor. przemysl czy nie warto zlecic komus regulacji gaźnika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez bolej1 » 19/10/2019, 18:04

Witam. Chciałem dzis pojeździć i nie udało mi sie odpalić. Kilka razu udalo sie na 1-3 sekundy odpalić i gasl. Dundu du i gasnie. Wykrecilem świece wyczyścilem sprawdziłem iskre niby jest ale palic nie che. Rece mi opadły.
CBR600F XR400R
bolej1
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5/7/2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez bolej1 » 19/10/2019, 18:36

Wkurzylem sie wykrecilem świece i dałem troche paliwa na denko tłoka. Po paru pufnieciach odpalił. Troche sie podusil. Po rozgrzaniu odpala od pieszego kopa 6 razy pod rzad.
Tak jak kiedyś znów chyba zacina sie pływak bo kapie paliwo przelewem.
Czy w takim ganku jest osobna dysza od ssania która mogła się przypchac?
CBR600F XR400R
bolej1
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5/7/2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez henio12323 » 19/10/2019, 19:42

na pewno jest jakis kanał, albo jest dysza albo kalibrowany otwór lub cały kanał który jest na pewno nieduzej srednicy i mogło sie to zapchać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez bolej1 » 19/10/2019, 20:36

Teraz podpowiada mi znajomy zeby na ssaniu z wcisnietym przyciskiem od gaszenia kopnac z 4 razy i później kopać do odpalenia. Ale wydaje mi sie ze cos sie zapchalo. Dysze napewno nie zatkane bo wolnych nowa a glowna spr.
CBR600F XR400R
bolej1
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5/7/2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez henio12323 » 20/10/2019, 12:21

ale moze byc zapchana ssania ;) ogólnie to nie bardzo jest sie nad czym rozczulać, poszukaj kogos kto ci umyje gaźnik w ultradzwiekach - to bedzie pewnośc że drozne jest wszystko, doreguluj pod swoje moto i ma odpalac za kazdum razem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez bolej1 » 25/10/2019, 11:06

Witaj chyba jestem blisko rozwiązania problemu z odpalaniem na zimnym.
Wkurzony wikercilem gaznik, odrazu w oczy rzuciła zablokowana klapak ssania w pozycji otwartej. Rozebralem klapkę i okazalo sie ze ma luz na sprzężynie skasowałem podginajac sprzężynie, dodatkowo jeden obrot w tył. Klapka ladnie powraca.
Rozebralem dalej i spr na jakiej wysokości jest igla, jest na środkowej pozycji zastanawiam się czy ruszac. Chyba zostawie. Spr jeszcze
drozznosc kanałów.

Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
CBR600F XR400R
bolej1
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5/7/2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez bolej1 » 25/10/2019, 11:45

Dodatkowo skasowałem dolek po iglicy w blaszce pływaka. Podobno to moze byc przyczyną zacinania pływaka.
Obrazek (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
CBR600F XR400R
bolej1
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5/7/2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez henio12323 » 27/10/2019, 08:09

gaźnik do precyzyjne urządzenie, jak wszystko jest w dobrej formie to silnik musi działac poprawnie ( chyba ze z czyms jeszcze jest problem ) dobrze ze eliminujesz po kolei problemy, jak zrobisz to wszystko dobrze to bedzie palił bezproblemowo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez bolej1 » 30/10/2019, 11:50

Juz myślelem ze po poprawie tej klapki od ssania i skasowwniu tego dołka w blaszce koń będzie palił.
Dupa dalej nie moge odpalić jest tylko dudu 2-3s i gasnie.
Zastanawiam się czy powodem nie jest zbyt słaba kompresja, bo moge w zasadzie kopać nie korzystając z dekompresora ręcznego.
Następny etap to pomiar kompresji, musze kupic tester.
CBR600F XR400R
bolej1
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5/7/2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez henio12323 » 30/10/2019, 19:59

tam masz autodekompresator jak kojarze wiec zadne testety ci tego nie potwierrdzą

jak by nie miał kompresji to byś nie miał silnika tylko pompe olejową :D z wydechu by pluł olejem prędzej niz realnie stracił cisnienie spręzania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Honda XR 400R 96r K&N FMF ciężko odpalić

Postprzez bolej1 » 31/10/2019, 09:14

Autodekompresatora nie ma na walku, został prawdopodobnie zdemontowany, podobno one sie rozpadały. Wydech jest troche okopcony na czarno. Olej napewno pali bo musze uzupełniać.
Tak sie zastanawiam jak kompresja wyjdzie ponizej limitu 6,9-9,6bara czy robic remont czy sprzedać moto i kupic cos nowego. Kupe pracy i kasy w niego wylądowałem.
CBR600F XR400R
bolej1
Świeżak
 
Posty: 50
Dołączył(a): 5/7/2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr