Kawasaki ER6 N 2013 na a2
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kawasaki ER6 N 2013 na a2
Witam wszystkich.
Na wstępie zaznacze jeżeli zły dział proszę o przeniesienie do odpowiedniego.
Krótki opis sytuacji: Kupiłem kawę (zablokowane tylko w dokumentach) ( moim ostatnim motocyklem była Ymaha Dt 125 (4 lata temu)), i gdy wsiadłem na motocyk to tak srednio ogarnialem. Pozatym moto sprowadzone czyli bez tablic i jazda probna na odcinku 100 m (dramat), jestem świadomy ze zle podszedlem do sprawy i moglem kogos wynając zeby ze mna pojechał zobaczyć, ale czasu nie cofniemy, proszę o wyrozumiałość wzgledem tego posta
Mam problem z Kawą, prosze o osoby znające sie lub mające taki sprzet wypowiedzieć się na te problemy:
1. jak sie okazało po przejechaniu pierwszych 20 KM, okazało się że tarcze przednie sa lekko zwichrowane (bicie na klamce (po przejechaniu 1000km zacząłem zauwazać przy lekkim przyciśnięciu klamki (w taki sposób że zaczynam czuc pulsacje na klamce) hamulca słychać tak jakby stukot z główki ramy )).
2. Kolejnym mankamentem jest to że przy stałej prędkości, równych obrotach, motorek szarpie (łancuch jest naciagniety wg instruckji, stan napędu też ok).
3. Gdy puszczam kierownice, to mam wrazenie ze nie moge siedzieć idealnie równo, tylko jestem bardzo lekko odchylony w lewą strone.
4. GDy wrzucam jedynke, no ewidentnie coś mi nie pasuje, wyraznie slychać dźwięk wrzucania biegu (czasami az zaciskam zeby z nadzieją że łądnie wejdzie).
5. Jeszcze jedna kwestia, bak był bez tank-pada, co to może oznaczać? klepany? Ogółnie byl leciutko polozony ne lewa i prawą strone ale to dosłownie leciutko.
6. Gdy jade i i puszczam manetke i schodz z obrotów wyraznie slychac cykliczny dziwięk, najprawdopodbniej spowodowany od tarcz, im wolniej jade tym cykl dźwięku jest wiekszy
7. Łańcuch - strasznie slychać pracę łańcucha... Jest idealnie wyregulowany, ok 3 cm luzu, nasmarowany, koło również wyregulowane wzgledem osi motocykla
Druga taką ogólną kwestią ktorą chciałbym porouszyć jest licznik. Czy ktoś mi może wyjaśnić, jak ustawić zeby km przejechane wliczały sie cały czas np dla trybu Trip A, a nie Trip B? U mnie katualnie raz nalicza na Trip a, raz na Trip B, szczerze nie rozumiem
Pytanie do doświadczonych: Wyprzedzałem samochód , nawirzchnia sucha w miare równa, w trakcie przyspieszania, miałem jakieś 110 km/h, odkręciłem klamkę bodajże na max (6 bieg) i z 5-6 tyś obr, wkręcił mi się na 9-10 tys. obr.. Czy to był poslizg koła czy coś e sprzęgłem? Nie wyczułem żebym miał poślizg na kole.
Kawa bardzo ładnie wkręca sie na obroty, schodzi również pięknie, prowadzenie również jest super, ogolnie poza wymienionymi mankamentami, wszystko jest super (laski sie oglądają )
Oczywiście motocykl teraz będe prowadził do mechanika aby ustalic koszt napraw i ogolnie co jest nie tak, słyszałem opinie (dot. szarpania przy stałych obrotach) ze świece mogą byc już nie dobre.
Co Wy o tym sądzicie? Aktualnie mysle że jeżeli naprawa wyniesie ponad 2000zł (wiem ze tarcze plus klocki to ok 1000zł) to chyba sprzedaje i kupie coś innego ? Szczerze to jestem załamany troche bo nic nie zauważyłem przy zakupie, a ona miała juz być tą jedyna, tą na dłużej niz sezon
Lewa!
Na wstępie zaznacze jeżeli zły dział proszę o przeniesienie do odpowiedniego.
Krótki opis sytuacji: Kupiłem kawę (zablokowane tylko w dokumentach) ( moim ostatnim motocyklem była Ymaha Dt 125 (4 lata temu)), i gdy wsiadłem na motocyk to tak srednio ogarnialem. Pozatym moto sprowadzone czyli bez tablic i jazda probna na odcinku 100 m (dramat), jestem świadomy ze zle podszedlem do sprawy i moglem kogos wynając zeby ze mna pojechał zobaczyć, ale czasu nie cofniemy, proszę o wyrozumiałość wzgledem tego posta
Mam problem z Kawą, prosze o osoby znające sie lub mające taki sprzet wypowiedzieć się na te problemy:
1. jak sie okazało po przejechaniu pierwszych 20 KM, okazało się że tarcze przednie sa lekko zwichrowane (bicie na klamce (po przejechaniu 1000km zacząłem zauwazać przy lekkim przyciśnięciu klamki (w taki sposób że zaczynam czuc pulsacje na klamce) hamulca słychać tak jakby stukot z główki ramy )).
2. Kolejnym mankamentem jest to że przy stałej prędkości, równych obrotach, motorek szarpie (łancuch jest naciagniety wg instruckji, stan napędu też ok).
3. Gdy puszczam kierownice, to mam wrazenie ze nie moge siedzieć idealnie równo, tylko jestem bardzo lekko odchylony w lewą strone.
4. GDy wrzucam jedynke, no ewidentnie coś mi nie pasuje, wyraznie slychać dźwięk wrzucania biegu (czasami az zaciskam zeby z nadzieją że łądnie wejdzie).
5. Jeszcze jedna kwestia, bak był bez tank-pada, co to może oznaczać? klepany? Ogółnie byl leciutko polozony ne lewa i prawą strone ale to dosłownie leciutko.
6. Gdy jade i i puszczam manetke i schodz z obrotów wyraznie slychac cykliczny dziwięk, najprawdopodbniej spowodowany od tarcz, im wolniej jade tym cykl dźwięku jest wiekszy
7. Łańcuch - strasznie slychać pracę łańcucha... Jest idealnie wyregulowany, ok 3 cm luzu, nasmarowany, koło również wyregulowane wzgledem osi motocykla
Druga taką ogólną kwestią ktorą chciałbym porouszyć jest licznik. Czy ktoś mi może wyjaśnić, jak ustawić zeby km przejechane wliczały sie cały czas np dla trybu Trip A, a nie Trip B? U mnie katualnie raz nalicza na Trip a, raz na Trip B, szczerze nie rozumiem
Pytanie do doświadczonych: Wyprzedzałem samochód , nawirzchnia sucha w miare równa, w trakcie przyspieszania, miałem jakieś 110 km/h, odkręciłem klamkę bodajże na max (6 bieg) i z 5-6 tyś obr, wkręcił mi się na 9-10 tys. obr.. Czy to był poslizg koła czy coś e sprzęgłem? Nie wyczułem żebym miał poślizg na kole.
Kawa bardzo ładnie wkręca sie na obroty, schodzi również pięknie, prowadzenie również jest super, ogolnie poza wymienionymi mankamentami, wszystko jest super (laski sie oglądają )
Oczywiście motocykl teraz będe prowadził do mechanika aby ustalic koszt napraw i ogolnie co jest nie tak, słyszałem opinie (dot. szarpania przy stałych obrotach) ze świece mogą byc już nie dobre.
Co Wy o tym sądzicie? Aktualnie mysle że jeżeli naprawa wyniesie ponad 2000zł (wiem ze tarcze plus klocki to ok 1000zł) to chyba sprzedaje i kupie coś innego ? Szczerze to jestem załamany troche bo nic nie zauważyłem przy zakupie, a ona miała juz być tą jedyna, tą na dłużej niz sezon
Lewa!
- dawiducha
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 26/4/2012, 21:50
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Kawasaki ER6 N 2013 na a2
No to zes se kwiatka kupil.
Ten objaw przy wyprzedzaniu no to ewidentnie sprzeglo sie konczy albo juz sie skonczylo i bedzie juz tylko gorzej. Tarcze sprzeglowe i sprezyny dociskowe polecam wymienic.
Co do skrzyni biegow - Olej dobry wlany? Kiedy zmieniany? Generalnie ciezko wchodzaca jedynka i inne problemy moga byc posrednio spowodowane przez dojezdzone sprzeglo. Polecam takze podregulowac linke sprzegla / wymienic plyn jesli jest hydrauliczne.
1. 2. i 3. moze byc przez bicie tarcz. Wprawny brajanusz-mechanik naprostuje tarcze przy pomocy brechy. Nie bedzie idealnie ale roznica na plus powinna byc zauwazalna - wymiana tarcz to raczej wiekszy koszt ale moze sie okazac konieczny.
Co do szarpania czy glosnej pracy - sprawdz czy lancuch jest rowno naciagniety, czy nie jest tak, ze perzy obracaniu kola w jednym miejscu jest ciasniej, a w innym luzniej - jesli tak jest, no to lancuch do wymiany (najlepiej od razu z zebatkami. W innym przypadku, cos nie tak z wtryskami albo przepustnica, moze trza zsynchronizowac - warto rowniez zajrzec do filtra powietrza czy nie ma tam jakiegos syfu, a takze dac nowe swiece.
Glowka ramy... ustaw moto prosto tak, bys mial przednie kolo w powietrzu - najlepiej miec kogos do pomocy.
Zlap za kolo i probuj poruszac calym przodem gora dol i na boki - jesli jest jakies stukanie czy wyczuwalny luz no to lozyska do wymiany. Nie powinno byc zadnego luzu.
No to tyle, moze warto sie wybrac do jakiegos mechanika? Albo chociaz sprawic sobie serwisowke.
Ten objaw przy wyprzedzaniu no to ewidentnie sprzeglo sie konczy albo juz sie skonczylo i bedzie juz tylko gorzej. Tarcze sprzeglowe i sprezyny dociskowe polecam wymienic.
Co do skrzyni biegow - Olej dobry wlany? Kiedy zmieniany? Generalnie ciezko wchodzaca jedynka i inne problemy moga byc posrednio spowodowane przez dojezdzone sprzeglo. Polecam takze podregulowac linke sprzegla / wymienic plyn jesli jest hydrauliczne.
1. 2. i 3. moze byc przez bicie tarcz. Wprawny brajanusz-mechanik naprostuje tarcze przy pomocy brechy. Nie bedzie idealnie ale roznica na plus powinna byc zauwazalna - wymiana tarcz to raczej wiekszy koszt ale moze sie okazac konieczny.
Co do szarpania czy glosnej pracy - sprawdz czy lancuch jest rowno naciagniety, czy nie jest tak, ze perzy obracaniu kola w jednym miejscu jest ciasniej, a w innym luzniej - jesli tak jest, no to lancuch do wymiany (najlepiej od razu z zebatkami. W innym przypadku, cos nie tak z wtryskami albo przepustnica, moze trza zsynchronizowac - warto rowniez zajrzec do filtra powietrza czy nie ma tam jakiegos syfu, a takze dac nowe swiece.
Glowka ramy... ustaw moto prosto tak, bys mial przednie kolo w powietrzu - najlepiej miec kogos do pomocy.
Zlap za kolo i probuj poruszac calym przodem gora dol i na boki - jesli jest jakies stukanie czy wyczuwalny luz no to lozyska do wymiany. Nie powinno byc zadnego luzu.
No to tyle, moze warto sie wybrac do jakiegos mechanika? Albo chociaz sprawic sobie serwisowke.
-
ChaoticBiker - Stary Wyjadacz
- Posty: 706
- Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
- Lokalizacja: Edinburgh
Re: Kawasaki ER6 N 2013 na a2
Aj nic nawet nie mów, serce strasznie boli
Masz racje najpradopodobniej sprzęgło...
Co do oleju w skrzyni, to golnie wszystko jest smarowane jednym olejem ( przynajmniej tak wyczytałem) który smaruje także silnik, co ciekawe, po wymianie oleju, przjechaniu kilkunastu km myslałem że olej będzie w maire czysty (w tym szkiełku na kadłubie silnika gdzie sprawdza się poziom oleju), a tu jednak był czarny, a ten sam olej smaruje także sprzęgło...
Tarcze hamulcowe - nie jestem przekonany co do prostawania ręcznego, tarcza jest naprawde minimalnie zwichrowana, ze praktycznie nie widać, myślałem nad tym żeby ją obtoczyć, ale z drugiej strony wtedy bedzie miała w kilku miejscach różną grubość i zapewne efekt hamowania sie zmieni, na gorsze
do mechanika jutro prowadze, zoabczymy co powie... oby coś dobrego
i dzięki za odpowiedź zwróce na te elemnty uwage napewno
Masz racje najpradopodobniej sprzęgło...
Co do oleju w skrzyni, to golnie wszystko jest smarowane jednym olejem ( przynajmniej tak wyczytałem) który smaruje także silnik, co ciekawe, po wymianie oleju, przjechaniu kilkunastu km myslałem że olej będzie w maire czysty (w tym szkiełku na kadłubie silnika gdzie sprawdza się poziom oleju), a tu jednak był czarny, a ten sam olej smaruje także sprzęgło...
Tarcze hamulcowe - nie jestem przekonany co do prostawania ręcznego, tarcza jest naprawde minimalnie zwichrowana, ze praktycznie nie widać, myślałem nad tym żeby ją obtoczyć, ale z drugiej strony wtedy bedzie miała w kilku miejscach różną grubość i zapewne efekt hamowania sie zmieni, na gorsze
do mechanika jutro prowadze, zoabczymy co powie... oby coś dobrego
i dzięki za odpowiedź zwróce na te elemnty uwage napewno
- dawiducha
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 26/4/2012, 21:50
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Kawasaki ER6 N 2013 na a2
Kupiłeś ją od handlarza? Jak tak to niech rzeczoznawca wyceni naprawy i podnieś fakt że ukrył wady
- CzesiuBrek
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 15/3/2018, 13:29
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kawasaki ER6 N 2013 na a2
Do mechanika sie udaj
- Łukasz Pietrzak
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 31/7/2019, 11:45
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle na kategorie A2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości