Zobacz wątek - KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM
NAS Analytics TAG

KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Enduro, Cross
_________

KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Postprzez methood » 18/5/2019, 17:49

Cześć.
Po mału kończą mi się możliwości związane z moją wiedzą więc może ktoś będzie potrafił doradzić mi co zrobić. Otóż kupiłem zimą mocno zaniedbane Kawasaki KMX 125 z przeznaczeniem mojego pierwszego moto do offroadu. Silnik nadawał się do remontu, ponieważ miał bardzo mało mocy i okazało się że posiada duże luzy na łożyskach wału więc zdecydowałem się na generalkę. Wszystko zostało wymienione, uszczelniacze łożyska, cylinder nadawał się do tulejowania więc zrobiłem to w profesjonalnym zakładzie, do tego nowa korba i tłok. Wczoraj udało mi się go uruchomić chociaż i wczoraj i dziś nie chce w ogóle odpalać z kopniaka na zimnym, trzeba na pych, jak jest ciepły pali już z kopniaka normalnie. Cały problem aktualnie polega na tym że jest non stop za bogata mieszanka, iglicę ustawiłem już w najniższym położeniu, również dysza od mieszanki w gaźniku jest praktycznie zakręcona a on dalej bardzo kopci i nie wkręca się wyżej niż 6/7k obrotów. Przejeździłem nim 1.5 Mth od remontu i cały czas próbowałem wyregulować gaźnik ale w żadnym ustawieniu nie było dobrze. Najlepszy rezultat miałem w momencie kiedy wkręcał się już w miarę na około 9 tyś ale powyżej zaczynał przerywać i strasznie kopcić, na wyższych biegach tylko słabł. Do tego wolne obroty są bardzo nie stabilne i czasem potrafi sam trzymać około 3/4 tyś obrotów przez jakiś czas, a po kilku sekundach albo przegazowaniu czasem obroty spadną.
Aktualna mieszanka to 1:40 bo wiadomo, jest na dotarciu. Świeca oczywiście nowa taka jak w serwisówce, okopcona na czarno ale sucha.
Proszę o pomoc ponieważ nie wiem już co robić, silnik pracuje cichutko po remoncie a motocykl jeździ tragicznie, mała moc i nie równo, czasem się wkręci ale zwykle przerywa na 4,5-5 tyś obrotów i kopci.
Gaźnik oczywiście cały wyczyszczony. Może za duża dysza albo poziom paliwa w komorze pływakowej ?
methood
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/7/2014, 12:15


Re: KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Postprzez henio12323 » 18/5/2019, 19:32

obstawiam za duze dysze
sprawdź w ksiązce serwisowej jakie powinny byc sugerowane nastawy przy okazji mozna sie upewnic czy siedzi fabryczny gaźnik. i zamontować dysze zblizone do tego co powinno być.
z dyszami jest jeszcze jeden problem - nawet jak sa dobrego rozmiaru to bywa ze ktos czyscił je drutem i mogą byc rozkalibrowane
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Postprzez methood » 25/5/2019, 17:22

Dobra, nowe fakty są takie :
Gaźnik oddałem do mechanika żeby wszystko przejrzał i ustawił poziom paliwa. Okazało się, że brakowało blaszki pomiędzy przepustnicą i sprężyną, która przytrzymuje iglicę w dole - to jednak nie rozwiązało problemu wysokich obrotów. Mechanik wymienił zaworek iglicowy dorobił mi wspomnianą blaszkę i podobno ustawił poziom paliwa.
Po założeniu da się już odpalić go na zimnym ale reszta problemów pozostała. A więc:

-Odcina go przy około 8k na luzie i zależnie od biegu na coraz niższych obrotach, po prostu nie ma mocy.

-Kopci dalej na niebiesko, po dzisiejszej jeździe z wydechu aż kapała czarna maź.

-Potrafi raz na jakiś czas schodząc z obrotów utrzymywać około 3-4k obrotów

I teraz najważniejsze co udało mi się dzisiaj odkryć. W momencie kiedy jadę przykładowo na 3 biegu, manetka odkręcona do końca trzyma około 4k obrotów przerywa i nie wkręca się wyżej, zamykam kranik paliwa, gaz cały czas odkręcony - mija kilka sekund i aż wyrywa go spod tyłka tak przyśpiesza. Oczywiście zaraz kończy się paliwo i gaśnie ale zauważyłem że jest właśnie moment kiedy wypali część paliwa i ma super moc.
I teraz pytanie: czy regulować jeszcze samodzielnie poziom paliwa, czy zamawiać od razu nowe dysze do gaźnika czy może w ogóle nowego gaźnika szukać bo już nie mam pojęcia co z tym zrobić...
P.S Dzwoniłem do mechanika i twierdzi że poziom paliwa ustawił według serwisówki i to nie jest element który się reguluje i tak ma być jak jest...
methood
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/7/2014, 12:15

Re: KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Postprzez henio12323 » 25/5/2019, 21:42

bo tak jest poziom paliwa ustawiasz wg serwisówki i tyle on nie wpływa ZNACZĄCO na skład mieszanki, czy bedzie powiedzmy 1-2 mm wyzej poziom czy nizej podejrzewam że skład sie nie zmieni w ogóle.
problem sie robi jak jest znacznie za duzo - bo sie przelewa albo znacznie za mało - moze brakować kiedy jest zapotrzebowanie

skoro przy zamknietym kraniku jest poprawa znaczy że ma za bogato, to czesty problem zwłaszcza małych pojemnosci - znacznie za bogata mieszanka zalewa silnik i nie ma mocy. przy okazji jest duze dymienie i czarna/ciemna zwykle wilgotna swieca po takiej jeździe.

wiec zmniejszył bym dysze główną

bo skoro odpali i pracuje rozsądnie na niskich obrotach wolna dysza moze byc trafiona
iglica ma znaczenie na przejsciu wolne/srednie obroty i same średnie obroty, potem przejmuje stery dysza główna a iglica praktycznie nie ma znaczenia zadnego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Postprzez methood » 27/5/2019, 11:32

Okej to teraz pozostaje mi do wyboru.
-sama dysza główna - 30 zł
-zestaw naprawczy gaźnika - 120 zł (wszystkie dysze iglica)
-nowy gaźnik- 200/400 zł
methood
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/7/2014, 12:15

Re: KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Postprzez henio12323 » 27/5/2019, 19:35

kup sobie dysze głowną pewnie mozna taniej kupic wrzuc fotke jak ta dysza wygląda i co to za gaxnik ( marka )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Postprzez methood » 28/5/2019, 11:14

Gaźnik to Mikuni/VM26SS
Dysza główna 102.5
Dzisiaj wieczorem wrzucę fotki jak to wygląda.
Zastanawia mnie tylko jeśli powodem miała by być sama dysza główna skąd bierze sie czasem utrzymywanie wyższych obrotow.
Może faktycznie ssanie sie nie domyka ale nie wiem bawet jak to sprawdzić. Można jakoś dla testu zatkać ssanie na stałe ?
methood
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/7/2014, 12:15

Re: KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Postprzez henio12323 » 28/5/2019, 18:25

ciezko bedzie to szczelnie zaślepić - trzeba po prostu ocenic elementy - czasem jest trudno bo bywaja np rózne tłoczki od ssania, i wystarczy zamontowac pasujący ale nieodpowiedni i moze nie działać

mam takie dysze 102,5 taka zaleca serwisówka ( chyba bo mam taka do 90 roku ) 14 zł taka dysza

ewentualnie - jak chcesz moge sie podjąć serwisu twojego gaźnika, moge ci to umyc ocenić, jak cos znajde wezme 130 zł za robocizne ( jak znajde, naprawie a moto zadziała ) jak nie ogarne nic to za fatyge na piwo wezme i tyle
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Postprzez methood » 31/5/2019, 13:24

Wczoraj był szczęśliwy dzień :D W końcu udało mi się znaleźć przyczynę.
Okazało się, że klapka górna od obudowy filtra powietrza była przyczyną całego zamieszania.
Wcześniej robiłem testy bez filtra ale nie przyszło mi do głowy żeby sprawdzić z otwartym airboxem.
Dopiero ostatnio postanowiłem sprawdzić z gaźnikiem odpiętym od obudowy filtra i od razu zaczął dobrze jechać więc wiedziałem już gdzie szukać.
Przeczytałem teraz gdzieś na forum, że one mogły być w ten sposób zablokowane, ale niestety wcześniej nie przyszło mi do głowy, że problem może być w oryginalnym elemencie, który zgadzał się z serwisówką itd.
Teraz tylko pytanie jak to dobrze przerobić żeby zwiększyć przepływ powietrza. Chyba po prostu usunę ten kominek na górze i powiększę dziurę, nie ma chyba różnicy jak nie będzie tego zakrętu 90 stopni i będzie ssać pionowo przez dziurę ? Tak wygląda ten element:
Obrazek
Obrazek
Ehh kto by pomyślał, tyle zamieszania przez taką głupotę :shock:
methood
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/7/2014, 12:15

Re: KMX po remoncie, ciągle za bogato PROBLEM

Postprzez methood » 31/5/2019, 13:29

EDIT: post wyżej rozjechał się przez zdjęcia i nie mam nawet opcji edytuj więc wrzucam same linki do obrazków
Wczoraj był szczęśliwy dzień :D W końcu udało mi się znaleźć przyczynę.
Okazało się, że klapka górna od obudowy filtra powietrza była przyczyną całego zamieszania.
Wcześniej robiłem testy bez filtra ale nie przyszło mi do głowy żeby sprawdzić z otwartym airboxem.
Dopiero ostatnio postanowiłem sprawdzić z gaźnikiem odpiętym od obudowy filtra i od razu zaczął dobrze jechać więc wiedziałem już gdzie szukać.
Przeczytałem teraz gdzieś na forum, że one mogły być w ten sposób zablokowane, ale niestety wcześniej nie przyszło mi do głowy, że problem może być w oryginalnym elemencie, który zgadzał się z serwisówką itd.
Teraz tylko pytanie jak to dobrze przerobić żeby zwiększyć przepływ powietrza. Chyba po prostu usunę ten kominek na górze i powiększę dziurę, nie ma chyba różnicy jak nie będzie tego zakrętu 90 stopni i będzie ssać pionowo przez dziurę ? Tak wygląda ten element:
https://zapodaj.net/images/20aa7453f1818.jpg (otwórz link)
https://zapodaj.net/images/85297f6847760.jpg (otwórz link)

Ehh kto by pomyślał, tyle zamieszania przez taką głupotę :shock:
methood
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/7/2014, 12:15



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr