Zobacz wątek - Chlodzenie??
NAS Analytics TAG

Chlodzenie??

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Chlodzenie

Woda
29
83%
Powietrze
6
17%
 
Liczba głosów : 35

Postprzez Kedar-88 » 6/5/2008, 13:14

zephyr47 napisał(a):Ja wole chłodzone powietrzem bo po pierwsze i tak są tak zrobione, żeby się nie przegrzewały a po drugie wk***** mnie ten wiatraczek



to jest argument...lepiej niech nogi upiecze w korkach, niż mam oglądać wiatraczek pod chłodnicą


...a po drugie chłodzenie cieczą utrzymuje stałą temperaturę silnika co jest raczej korzystne
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno


Postprzez zephyr47 » 6/5/2008, 17:45

Mi tam nigdy się nie przegrzewał, nawet w korkach. Ale fakt, że ciecz bezpieczniejsza
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
Avatar użytkownika
zephyr47
Bywalec
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
Lokalizacja: Pszczyna


Postprzez erell » 6/5/2008, 19:19

Czy to ważne czym ? Od tego są inżynierowe jak pisał icid.

ps. stare olejaki to było coś
GSX-R 1000
Avatar użytkownika
erell
Świeżak
 
Posty: 80
Dołączył(a): 15/9/2007, 20:34
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez melvin » 6/5/2008, 21:40

dr.artur napisał(a):az mi sie mazy silnik 750 ostatni olejak w ramie nowego gsxr 750 to by bylo cos

sam bym wszystko zrobil nie mialo by sie co psuc i bylby tanszy ze 20 %

to kup i nie marudź...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez falconiforme » 6/5/2008, 21:44

Mi Bandzior się nigdy nie przegrzewał. Jakoś nigdy nie widziałem tego problemu dopóki o nim nie przeczytałem.
Zawsze temperatura po dłuższej jeździe jest przy 80st C.

Na zlocie w zeszłym roku piłowałem go przez pół godziny 1-ka 2-ka hamulec i temperatura podskoczyła do 100 stC. Przejechałem 3 km i znów 80stC.
Naprawdę trzeba go katować ostro by coś miałoby mu się stać.

Z kolei na innym zlocie (lotnisko Bednary) jeden ze stunterów chyba tak rozgrzał nowego ZX6R że gorący olej przez tłumik mu uciekał. Też biedak musiał ochłonąć.

Do tego jak pamiętacie w Warszawie w zeszłym roku stunter (zapomniałem nazwiska) BMW doprawił tak że
chłodnica wypluła mu ciecz i pokaz się skończył.

Taki też przypadek widziałem też w czoperku słynnej niezawodnej Hondy mimo lajtowego poruszania się.

Wg mnie chłodzenie olejem i powietrzem się sprawdza.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez zephyr47 » 7/5/2008, 06:49

Ale co do chłodzenia powietrzem to raz na kursie spędziłem 4h na placu manewrowym. Instruktor gdzieś pojechał a ja ćwiczyłem ósemkę, slalom, (oprócz tego chamowanie awaryjne i próbowałem whille :wink: ) ale cztery godziny na 1,2... Do tego jeszcze upał ja cholera. Naprawdę żal mi było tego motorku.
W takich sytuacjach faktycznie ciecz by się przydała
Lewy pas, gaz na koło -Wtedy czuje się wesoło ;]
Avatar użytkownika
zephyr47
Bywalec
 
Posty: 801
Dołączył(a): 30/12/2007, 16:59
Lokalizacja: Pszczyna

Postprzez icid » 7/5/2008, 23:11

senekkorzenna napisał(a):Facet se jaja robi bo przecież każdy podręcznik eksploatacji pojazdów mówi że chłodzenie cieczą wydłuża żywotność silnika.
Nie był bym taki pewien, olejaki potrafią przelatać tyle że oczy by ci wyszły.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez mar111cin » 7/5/2008, 23:17

wystarczy poczytać troche o hartowaniu metalu , w wodzie, na powietrzu albo w oleju. Wtedy można samemu wyciągnąć wnioski które chłodzenie jest najlepsze.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez falconiforme » 8/5/2008, 07:35

Miałem okazję przejechać się GSXF 1100.
Moto miało ponad 300 000 km przejechane.
Mimo swoich lat ciągnął jak głupi.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Grubas » 8/5/2008, 08:48

dr.artur napisał(a):dizel ma chlodzony powietrzem


i wentylator cięższy od nie jednego motocykla
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kedar-88 » 8/5/2008, 11:59

to nie jednego "boga" ten motocykl wykończył...paradoks?
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na gr