Wpływ obciążenia na spalanie
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Wpływ obciążenia na spalanie
Tematu podobnego nie znalazłem, co by nie było.
Do zalozenia tego tematu zmusila mnie sytuacja, ktora miala miejsce podczas calkiem niedlugiej przejazdzki majowkowej. Z moim plecaczkiem w dluzsze trasy zaczalem jezdzic stosunkowo niedawno. Ruszylismy w trase liczaca ponad 250km. Wracajac do domu bylem swiecie przekonany, ze przy dobrze znanym mi spalaniu dojade spokojnie do stacji. Na moje nieszczescie nie przelaczylem przy okazji ostatniego tankowania kranika z powrotem na ON i pozostal na rezerwie. I tak dojezdzajac juz do domu Honda nagle zaczela sie ksztusic i przerywac. Poczatkowo nie wiedzialem o co chodzi, ale gdy otworzylem bak wszystko bylo jasne. Cale szczescie, ze u dziewczyny znalazlo sie troche benzyny do kosiarki, na ktorej dojechalem do stacji. Po przeliczeniu spalania wyszlo na to, ze motocykl z plecaczkiem i sakwami(zaladowanymi nawet nie do polowy)spalil okolo 6,3l/100km, gdy zwykle spalanie oscyluje w granicach 5,3-5,6l/100km. Roznica niewielka, ale napedzila mi troche strachu. Interesuje mnie jak wyglada to u was ? czy te roznice sa rownie dobrze zauwazalne ?
Do zalozenia tego tematu zmusila mnie sytuacja, ktora miala miejsce podczas calkiem niedlugiej przejazdzki majowkowej. Z moim plecaczkiem w dluzsze trasy zaczalem jezdzic stosunkowo niedawno. Ruszylismy w trase liczaca ponad 250km. Wracajac do domu bylem swiecie przekonany, ze przy dobrze znanym mi spalaniu dojade spokojnie do stacji. Na moje nieszczescie nie przelaczylem przy okazji ostatniego tankowania kranika z powrotem na ON i pozostal na rezerwie. I tak dojezdzajac juz do domu Honda nagle zaczela sie ksztusic i przerywac. Poczatkowo nie wiedzialem o co chodzi, ale gdy otworzylem bak wszystko bylo jasne. Cale szczescie, ze u dziewczyny znalazlo sie troche benzyny do kosiarki, na ktorej dojechalem do stacji. Po przeliczeniu spalania wyszlo na to, ze motocykl z plecaczkiem i sakwami(zaladowanymi nawet nie do polowy)spalil okolo 6,3l/100km, gdy zwykle spalanie oscyluje w granicach 5,3-5,6l/100km. Roznica niewielka, ale napedzila mi troche strachu. Interesuje mnie jak wyglada to u was ? czy te roznice sa rownie dobrze zauwazalne ?
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
ja zawsze przy wypadach z plecaczkiem dodaje ok 30% spalania... wiec licze ze mi spali 130% normy
warto doliczyc nawet 50% zeby miec pewnosc:) ze nie stanie (moto) po paru incydentach ( czytaj spacerkach z moto i plecaczkiem) sie nauczylem
hehe pozdro


nie polemizuj bo nie jestes predysponowany do emanowania tak apodaktycznych percepcji... | (nie dyskutuj jak nie potrafisz...)
xD | | http://www.scigacz.pl/rider/16915/foto/album/712/

-
Szopekk - Świeżak
- Posty: 440
- Dołączył(a): 28/12/2007, 14:09
- Lokalizacja: Węgrów
Ja tam zawsze z plecakiem jak robilem dluzsze trasy to mniej wiecej spalanie wychodzilo takie jak jezdze sam bo z plecakiem jezdze wolniej/ostrozniej a sam pałuje... wiec wychodzi mniej wiecej na jedno... pozatym nie zauwazylbym roznicy spalania 2,5-3 litrów na 300 kilometrów:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
To normalne zjawisko . Masa to jeden z podstawowych czynników wpływajacych na spalanie . Na uczelni badając silnik zadaje sie obciazenie własciwe czyli poprostu mase pojazdu . Po zwiekszeniu masy własciwej spalnie zawsze wzrasta . Stosunkowo do mocy oczywiscie silnik który generuje 150 koni mniej poczuje dodatkowe 50 km niz taki który ma 50 KM . Dochodzą do tego jeszcze inne opory powietrza .
Osobiscie w bandicie tego jeszcze nie mierzyłem .
Osobiscie w bandicie tego jeszcze nie mierzyłem .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
U mnie bez roznicy, ale to dlatego ze w trasie z plecakiem pali generalnie mniej, wlasnie ze wzgledu na stala predkosc na trasie... a przy lataniu samemu po okolicy mam tryb mieszany, czyli pali troche wiecej.
Suma sumarum wychodzi na to samo, za to w trasie samumu pali mniej o ok 0,3l/100km... czyli zjawsko sie potwierdza.
Suma sumarum wychodzi na to samo, za to w trasie samumu pali mniej o ok 0,3l/100km... czyli zjawsko sie potwierdza.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
ja tam plecaka nie zabieram, wystarczy moje dupsko ciezkie.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coÅ› do mnie?Z bani?
-
bolokolo - Bywalec
- Posty: 714
- Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
- Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk
jezdzilem sporo z plecaczkiem i jakos nie odczulem tego ze mi spala sporo wiecej
napewno spali wiecej ale u mnie oscyluje to w granicach do 0,5l/100km
moje moto ogolnie malo pali
hehe
pzdr
napewno spali wiecej ale u mnie oscyluje to w granicach do 0,5l/100km
moje moto ogolnie malo pali
hehe
pzdr
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
wiec wchodzi na to ze trzeba jezdzic bez plecaka:) 

Suzuki GSF 650N | | http://pl.youtube.com/watch?v=5TA1liegF ... ed&search= | http://pl.youtube.com/watch?v=A8_BYLDXMUE | <loooooooooooooooooooooooooooool>
- ZZZenonnn
- Świeżak
- Posty: 104
- Dołączył(a): 24/8/2007, 21:48
- Lokalizacja: Włocławek
Taser napisał(a):najbardziej wzrost spalania widac na malych pojemnosciach, ktore trzeba rznac wysoko, aby jechac i tak mozna spalic nawet o 75% wiecej
prawda, potwierdzam.
Pamietam jak jechałem kiedys z laska na jej skuterze... spalił 2 razy wiecej niz powinien

-
turboponczek - MEGA TROLL
- Posty: 2010
- Dołączył(a): 1/5/2007, 11:44
- Lokalizacja: masz taki fajny tornister ?!
tak samo ja jezdzilem z laska na NSRce
palila ze nie nadążyłem lać wachy
i rzucilem ja (NSRke) hehe
palila ze nie nadążyłem lać wachy
i rzucilem ja (NSRke) hehe
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
dambandit napisał(a):To normalne zjawisko . Masa to jeden z podstawowych czynników wpływajacych na spalanie . Na uczelni badając silnik zadaje sie obciazenie własciwe czyli poprostu mase pojazdu . Po zwiekszeniu masy własciwej spalnie zawsze wzrasta . Stosunkowo do mocy oczywiscie silnik który generuje 150 koni mniej poczuje dodatkowe 50 km niz taki który ma 50 KM . Dochodzą do tego jeszcze inne opory powietrza .
Osobiscie w bandicie tego jeszcze nie mierzyłem .
popieram zdanie kolegi - dla popierdziawek jest to problem.. dla większych maszyn - z plecaczkiem jedzie się generalnie spokojniej - to jak ma więcej palić.. no nie plali ..
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
dambandit napisał(a):To normalne zjawisko . Masa to jeden z podstawowych czynników wpływajacych na spalanie . Na uczelni badając silnik zadaje sie obciazenie własciwe czyli poprostu mase pojazdu . Po zwiekszeniu masy własciwej spalnie zawsze wzrasta . Stosunkowo do mocy oczywiscie silnik który generuje 150 koni mniej poczuje dodatkowe 50 km niz taki który ma 50 KM . Dochodzą do tego jeszcze inne opory powietrza .
Ja osobiscie sadze, ze to w jakim stopniu silnik odczuje obciazenie nie zalezy tylko od jego mocy czy oporow powietrza. Tutaj istotny jest takze rodzaj silnika oraz samo przeznaczenie motocykla. Wezmy tutaj za przyklad Yamahe R1 i BMW R1150 GS. Silnik BMW generuje praktycznie polowe mocy mniej niz silnik erłana. Gdyby obciazyc R1-nke tak samo jak robi sie to szykujac BMW do dalekich wypraw to podejrzewam, ze roznice bylyby naprawde spore. To samo zapewne tyczy sie porownywania motocykli typowo turystycznych i sportowych. Byc moze jestem w bledzie, bo nigdy tego nie sprawdzalem ale takie sa moje przypuszczenia.
Dlatego tez chcialbym aby w temacie wypowiedzial sie ktos kto porusza sie motocyklem turystycznym. Jestem ciekaw czy te motocykle tak samo odczuwaja obciazenie jak np. motocykle sportowe.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
7,5l w trasie przy ok160, 7,5 w mieście, 7,5 z plecakiem.
IMO wieksze znaczenie ma tu moment obrotowy i jego wykorzystanie. Małe pojemności dysponują mniejszym momentem, dlatego dodatkowe obciązenie okupują wyraźnym pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa. Przy większych pojemnościach jadąc ze stałą prędkością nie wykorzystujesz całego dostępnego w tym zakresie momentu, więc i nie wykazuje większych zmian zużycia.
IMO wieksze znaczenie ma tu moment obrotowy i jego wykorzystanie. Małe pojemności dysponują mniejszym momentem, dlatego dodatkowe obciązenie okupują wyraźnym pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa. Przy większych pojemnościach jadąc ze stałą prędkością nie wykorzystujesz całego dostępnego w tym zakresie momentu, więc i nie wykazuje większych zmian zużycia.
No hope. no cure. No problem.
-
Terror - Administrator
- Posty: 1466
- Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
- Lokalizacja: WW-WWa
u mnie to : 108 Nm przy 8500 obr/min.
z plecaczkiem jeżdżę płynniej .. stąd mniejsze spalanie. i im większy moment obrotowy - tym więcej możesz naj#$ać na sprzęta i on tego nie poczuje...
z plecaczkiem jeżdżę płynniej .. stąd mniejsze spalanie. i im większy moment obrotowy - tym więcej możesz naj#$ać na sprzęta i on tego nie poczuje...
Ostatnio edytowano 8/5/2008, 15:37 przez cezare, łącznie edytowano 1 raz
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
Taser napisał(a):najbardziej wzrost spalania widac na malych pojemnosciach, ktore trzeba rznac wysoko, aby jechac i tak mozna spalic nawet o 75% wiecej
Nie no bez przesady, czemu skuter ma palic 75% więcej spowodu plecaczka który ma np 10 kg, ja tego nie rozumiem, jak pali taki skuter 3,5l to można podejzewac ze spali ciut więcej czyli jakieś 4l bo z waszych obliczen wynika ze jak pali 3,5l to by z plecaczkiem palił z 5,5l
Ciekawośc to pierwszy stopień do piekła,
a prędkośc to drugi :D
"I kto tu mówi ze moto nie ma duszy..."
a prędkośc to drugi :D
"I kto tu mówi ze moto nie ma duszy..."
-
Jonyl - Świeżak
- Posty: 316
- Dołączył(a): 6/11/2007, 17:15
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Ale mówiąc o plecaczku mają chyba na myśli żywy plecaczek, chyba że ty z dzieckiem małym jeździsz
A ma palić więcej, bo słaby silnik i dostaje większe obciążenie... Ktoś już wcześniej to ładnie wyjaśnił

A ma palić więcej, bo słaby silnik i dostaje większe obciążenie... Ktoś już wcześniej to ładnie wyjaśnił

<b>Agnieszka idź, popatrzymy sobie... JAK GRASZ xD</b>
Mr Jurewicz:
Ogolnie jako Gdanszczanim, uwazam ze gdyby nie sasiedztwo śledziowa, bylibysmy stolica Polski
Mr Jurewicz:
Ogolnie jako Gdanszczanim, uwazam ze gdyby nie sasiedztwo śledziowa, bylibysmy stolica Polski

-
Chatte - MEGA TROLL
- Posty: 282
- Dołączył(a): 21/3/2008, 21:25
- Lokalizacja: Trójmiasto
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości