Zobacz wątek - Wpływ obciążenia na spalanie
NAS Analytics TAG

Wpływ obciążenia na spalanie

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Wpływ obciążenia na spalanie

Postprzez elco » 5/5/2008, 16:53

Tematu podobnego nie znalazłem, co by nie było.

Do zalozenia tego tematu zmusila mnie sytuacja, ktora miala miejsce podczas calkiem niedlugiej przejazdzki majowkowej. Z moim plecaczkiem w dluzsze trasy zaczalem jezdzic stosunkowo niedawno. Ruszylismy w trase liczaca ponad 250km. Wracajac do domu bylem swiecie przekonany, ze przy dobrze znanym mi spalaniu dojade spokojnie do stacji. Na moje nieszczescie nie przelaczylem przy okazji ostatniego tankowania kranika z powrotem na ON i pozostal na rezerwie. I tak dojezdzajac juz do domu Honda nagle zaczela sie ksztusic i przerywac. Poczatkowo nie wiedzialem o co chodzi, ale gdy otworzylem bak wszystko bylo jasne. Cale szczescie, ze u dziewczyny znalazlo sie troche benzyny do kosiarki, na ktorej dojechalem do stacji. Po przeliczeniu spalania wyszlo na to, ze motocykl z plecaczkiem i sakwami(zaladowanymi nawet nie do polowy)spalil okolo 6,3l/100km, gdy zwykle spalanie oscyluje w granicach 5,3-5,6l/100km. Roznica niewielka, ale napedzila mi troche strachu. Interesuje mnie jak wyglada to u was ? czy te roznice sa rownie dobrze zauwazalne ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez Szopekk » 5/5/2008, 16:58

ja zawsze przy wypadach z plecaczkiem dodaje ok 30% spalania... wiec licze ze mi spali 130% normy ;) warto doliczyc nawet 50% zeby miec pewnosc:) ze nie stanie (moto) po paru incydentach ( czytaj spacerkach z moto i plecaczkiem) sie nauczylem :D hehe pozdro
nie polemizuj bo nie jestes predysponowany do emanowania tak apodaktycznych percepcji... | (nie dyskutuj jak nie potrafisz...) :) xD | | http://www.scigacz.pl/rider/16915/foto/album/712/
Avatar użytkownika
Szopekk
Świeżak
 
Posty: 440
Dołączył(a): 28/12/2007, 14:09
Lokalizacja: Węgrów


Postprzez motoman » 5/5/2008, 17:14

Ja tam zawsze z plecakiem jak robilem dluzsze trasy to mniej wiecej spalanie wychodzilo takie jak jezdze sam bo z plecakiem jezdze wolniej/ostrozniej a sam pałuje... wiec wychodzi mniej wiecej na jedno... pozatym nie zauwazylbym roznicy spalania 2,5-3 litrów na 300 kilometrów:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Leitho » 5/5/2008, 17:21

z plecakiem bierze ok 0,5 do 1 litra wachy wiecej
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez falconiforme » 5/5/2008, 17:32

Bandit 600
jakieś 0,2-0,6 l więcej na 100km z plecaczkiem
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez dambandit » 5/5/2008, 18:10

To normalne zjawisko . Masa to jeden z podstawowych czynników wpływajacych na spalanie . Na uczelni badając silnik zadaje sie obciazenie własciwe czyli poprostu mase pojazdu . Po zwiekszeniu masy własciwej spalnie zawsze wzrasta . Stosunkowo do mocy oczywiscie silnik który generuje 150 koni mniej poczuje dodatkowe 50 km niz taki który ma 50 KM . Dochodzą do tego jeszcze inne opory powietrza .

Osobiscie w bandicie tego jeszcze nie mierzyłem .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Kris2k » 5/5/2008, 19:11

U mnie bez roznicy, ale to dlatego ze w trasie z plecakiem pali generalnie mniej, wlasnie ze wzgledu na stala predkosc na trasie... a przy lataniu samemu po okolicy mam tryb mieszany, czyli pali troche wiecej.
Suma sumarum wychodzi na to samo, za to w trasie samumu pali mniej o ok 0,3l/100km... czyli zjawsko sie potwierdza.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez bolokolo » 5/5/2008, 19:16

ja tam plecaka nie zabieram, wystarczy moje dupsko ciezkie.
zx12r-sprzedane.w dalekich planach zx14. | www.fight-club.pl | Don Bolo | Masz coÅ› do mnie?Z bani?
Avatar użytkownika
bolokolo
Bywalec
 
Posty: 714
Dołączył(a): 29/5/2007, 17:10
Lokalizacja: stettin - koszalin - gdansk

Postprzez limak14 » 5/5/2008, 19:54

jezdzilem sporo z plecaczkiem i jakos nie odczulem tego ze mi spala sporo wiecej
napewno spali wiecej ale u mnie oscyluje to w granicach do 0,5l/100km
moje moto ogolnie malo pali
hehe
pzdr
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez icid » 5/5/2008, 19:59

Mi spala 10 z plecaczkiem i 10 bez plecaczka 17 litrów i jak w ryj 170 km :D
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez ZZZenonnn » 5/5/2008, 20:07

wiec wchodzi na to ze trzeba jezdzic bez plecaka:) :lol:
ZZZenonnn
Świeżak
 
Posty: 104
Dołączył(a): 24/8/2007, 21:48
Lokalizacja: Włocławek

Postprzez Taser » 7/5/2008, 16:44

najbardziej wzrost spalania widac na malych pojemnosciach, ktore trzeba rznac wysoko, aby jechac i tak mozna spalic nawet o 75% wiecej
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez turboponczek » 7/5/2008, 17:04

Taser napisał(a):najbardziej wzrost spalania widac na malych pojemnosciach, ktore trzeba rznac wysoko, aby jechac i tak mozna spalic nawet o 75% wiecej


prawda, potwierdzam.

Pamietam jak jechałem kiedys z laska na jej skuterze... spalił 2 razy wiecej niz powinien :lol:
Avatar użytkownika
turboponczek
MEGA TROLL
 
Posty: 2010
Dołączył(a): 1/5/2007, 11:44
Lokalizacja: masz taki fajny tornister ?!

Postprzez limak14 » 7/5/2008, 18:44

tak samo ja jezdzilem z laska na NSRce
palila ze nie nadążyłem lać wachy
i rzucilem ja (NSRke) hehe
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez cezare » 7/5/2008, 19:06

dambandit napisał(a):To normalne zjawisko . Masa to jeden z podstawowych czynników wpływajacych na spalanie . Na uczelni badając silnik zadaje sie obciazenie własciwe czyli poprostu mase pojazdu . Po zwiekszeniu masy własciwej spalnie zawsze wzrasta . Stosunkowo do mocy oczywiscie silnik który generuje 150 koni mniej poczuje dodatkowe 50 km niz taki który ma 50 KM . Dochodzą do tego jeszcze inne opory powietrza .

Osobiscie w bandicie tego jeszcze nie mierzyłem .


popieram zdanie kolegi - dla popierdziawek jest to problem.. dla większych maszyn - z plecaczkiem jedzie się generalnie spokojniej - to jak ma więcej palić.. no nie plali ..
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez elco » 7/5/2008, 20:15

dambandit napisał(a):To normalne zjawisko . Masa to jeden z podstawowych czynników wpływajacych na spalanie . Na uczelni badając silnik zadaje sie obciazenie własciwe czyli poprostu mase pojazdu . Po zwiekszeniu masy własciwej spalnie zawsze wzrasta . Stosunkowo do mocy oczywiscie silnik który generuje 150 koni mniej poczuje dodatkowe 50 km niz taki który ma 50 KM . Dochodzą do tego jeszcze inne opory powietrza .


Ja osobiscie sadze, ze to w jakim stopniu silnik odczuje obciazenie nie zalezy tylko od jego mocy czy oporow powietrza. Tutaj istotny jest takze rodzaj silnika oraz samo przeznaczenie motocykla. Wezmy tutaj za przyklad Yamahe R1 i BMW R1150 GS. Silnik BMW generuje praktycznie polowe mocy mniej niz silnik erłana. Gdyby obciazyc R1-nke tak samo jak robi sie to szykujac BMW do dalekich wypraw to podejrzewam, ze roznice bylyby naprawde spore. To samo zapewne tyczy sie porownywania motocykli typowo turystycznych i sportowych. Byc moze jestem w bledzie, bo nigdy tego nie sprawdzalem ale takie sa moje przypuszczenia.
Dlatego tez chcialbym aby w temacie wypowiedzial sie ktos kto porusza sie motocyklem turystycznym. Jestem ciekaw czy te motocykle tak samo odczuwaja obciazenie jak np. motocykle sportowe.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Terror » 7/5/2008, 20:34

7,5l w trasie przy ok160, 7,5 w mieście, 7,5 z plecakiem.
IMO wieksze znaczenie ma tu moment obrotowy i jego wykorzystanie. Małe pojemności dysponują mniejszym momentem, dlatego dodatkowe obciązenie okupują wyraźnym pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa. Przy większych pojemnościach jadąc ze stałą prędkością nie wykorzystujesz całego dostępnego w tym zakresie momentu, więc i nie wykazuje większych zmian zużycia.
No hope. no cure. No problem.
Avatar użytkownika
Terror
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
Lokalizacja: WW-WWa

Postprzez cezare » 8/5/2008, 06:43

u mnie to : 108 Nm przy 8500 obr/min.
z plecaczkiem jeżdżę płynniej .. stąd mniejsze spalanie. i im większy moment obrotowy - tym więcej możesz naj#$ać na sprzęta i on tego nie poczuje...
Ostatnio edytowano 8/5/2008, 15:37 przez cezare, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez Jonyl » 8/5/2008, 13:17

Taser napisał(a):najbardziej wzrost spalania widac na malych pojemnosciach, ktore trzeba rznac wysoko, aby jechac i tak mozna spalic nawet o 75% wiecej

Nie no bez przesady, czemu skuter ma palic 75% więcej spowodu plecaczka który ma np 10 kg, ja tego nie rozumiem, jak pali taki skuter 3,5l to można podejzewac ze spali ciut więcej czyli jakieś 4l bo z waszych obliczen wynika ze jak pali 3,5l to by z plecaczkiem palił z 5,5l
Ciekawośc to pierwszy stopień do piekła,
a prędkośc to drugi
:D
"I kto tu mówi ze moto nie ma duszy..."
Avatar użytkownika
Jonyl
Świeżak
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6/11/2007, 17:15
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Postprzez Chatte » 8/5/2008, 13:29

Ale mówiąc o plecaczku mają chyba na myśli żywy plecaczek, chyba że ty z dzieckiem małym jeździsz :P

A ma palić więcej, bo słaby silnik i dostaje większe obciążenie... Ktoś już wcześniej to ładnie wyjaśnił ;)
<b>Agnieszka idź, popatrzymy sobie... JAK GRASZ xD</b>

Mr Jurewicz:
Ogolnie jako Gdanszczanim, uwazam ze gdyby nie sasiedztwo śledziowa, bylibysmy stolica Polski :P
Avatar użytkownika
Chatte
MEGA TROLL
 
Posty: 282
Dołączył(a): 21/3/2008, 21:25
Lokalizacja: Trójmiasto

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości




na górê