Zobacz wątek - Krzywe lagi - na co można sobie pozwolić?
NAS Analytics TAG

Krzywe lagi - na co można sobie pozwolić?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Krzywe lagi - na co można sobie pozwolić?

Postprzez bozarus » 24/4/2019, 14:13

Witam,
w naprawdę szybkim skrócie - zaliczyłem pocałunek z tirem swoim Tracerem 700. Po zdarzeniu koło było lekko skrzywione względem kierownicy. Oddałem moto do serwisu, który zdiagnozował krzywe lagi:
lewa laga bicie ~0,5 mm, prawa bicie ~1,15mm. felga na lewym rancie bicie ~0,6mm.

Pytanie - czy to są wartości, które kwalifikują do wymiany lag na nowe? Czy takie bicie na feldze trzeba prostować, czy można sobie darować?

Z jednej strony, nie chcę niepotrzebnie narażać się na ryzyko, ani zostawić tego na zasadzie "jakoś to będzie". Ale z drugiej strony nie chce płacić za nowe lagi w wypadku jeśli jest to akceptowalne odchylenie.

Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?
bozarus
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/11/2017, 22:54


Re: Krzywe lagi - na co można sobie pozwolić?

Postprzez henio12323 » 24/4/2019, 19:25

bicie na feldze 0,6mm ? w przypadku szprychowanych kół tolerancja jest do 1 mm, wiec mysle ze z fabryki bardziej krzywe wychodzą :)

co do lag ponad 1 mm to juz sporo dosyć ale do odratowania - tylko jak to w przypadku takich napraw - wiele osób to robi wiele maszyn tak jeździ ale to nie jest fachowa naprawa tak do końca, moze w przyszłosci przy kolejnym dzwonie zamiast sie wygiąć moze pęknąć... trzeba miec to na uwadze.
do jakis 2 mm odchyłki jak to jest ładny gładki "banan" bez ostrych zagięć ( np pod półką ) to powiedzmy ze akceptowalne jest prostowanie

dodam że nowe rury fabryczne potrafią byc krzywe ( producent jak kupuje rury to nie kawałeczki pocięte tylko po kilka dobrych metrów - w transporcie to wszystko sie krzywi i potem takie odchyłki są prostowane - ale przed procesami technologicznymi
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Re: Krzywe lagi - na co można sobie pozwolić?

Postprzez bozarus » 25/4/2019, 08:00

Wielkie dzięki za informacje. Felgę zostawiam na pewno w takim stanie w jakim jest (po przejechaniu 500 km nie zauważyłem, żeby coś było z nią nie tak). Z lagami jeszcze chwilę muszę pomyśleć.
Jedna opcja to nowe lagi - 700 pln za sztukę :cry:
Druga opcja to prostowanie - zastanawiam się jakie jeszcze mogą być konsekwencje takiej roboty i czy w Warszawie ktoś odpowiedni się znajdzie.
bozarus
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5/11/2017, 22:54

Re: Krzywe lagi - na co można sobie pozwolić?

Postprzez henio12323 » 25/4/2019, 20:45

czy sie znajdzie to nie wiem, konsekwencje przy takim skrzywieniu są takie jak napisałem - w przypadku kolejnego dzwona mogą sie nie zachować tak jak te które masz teraz
pozatym nagle nie wybuchną :D albo nie pekną - chyba ze jak pisałem są "ostre" przegniecenia, jak rura ma banan "gładki" to jak najbardziej jest do prostowania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr