Tester kompresji,jak używać?
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Tester kompresji,jak używać?
Kupiłem na allegro tester kompresji. Przydatna to rzecz,ale instrukcja jest troche dziwna i nie moge nic zrozumieć. Chciałbym zapytać was co musze zrobić aby prawidłowo zmierzyć kompresję. Oczywiście że świece wykręcić i potem wkręcić końcówke urządzenia to wiem,ale chciałbym wiedzieć co robić ,,krok po kroku,, (chodzi o mierzenie w motocyklu)
-
Valentino-Rossi-46 - Bywalec
- Posty: 570
- Dołączył(a): 2/12/2006, 20:04
- Lokalizacja: Wyrzysk
Dokładnie to tak:
1.Wykręcasz świece
2.Wkręcasz lub wciskasz manometr
3.Odłączasz zapłon najlepiej przy module,żeby nie dawał iskry (znajomy mechanik mówił aby zawsze o tym pamiętać bo podobno może się uszkodzić moduł zapłonowy)
4.Przekręcasz manetkę gazu do oporu i kręcisz rozrusznikiem
5. Kręcisz kilka sekund aż wskazanie manometru przestanie rosnąć.
Robisz tak na każdym cylindrze.
Jeśli kompresja jest ok a swiece były dobrze wypalone nie robiłbym nić wiecej. Czyli testu olejowego. Jeśli jednak masz wątpliowści co do ktróregoś z cylindrów, wlewasz do niego około 10ml oleju podłączasz manometr i znów kręcisz. Jeśli wskaże większe ciśnienie niż "na sucho" to znaczy że pierścienie są już słabe i że uszczelnia się olejem. Oczywiście minimalny wzrost będzie zawsze ale nie może być przyrostu ciśneinia 50czy100%.
1.Wykręcasz świece
2.Wkręcasz lub wciskasz manometr
3.Odłączasz zapłon najlepiej przy module,żeby nie dawał iskry (znajomy mechanik mówił aby zawsze o tym pamiętać bo podobno może się uszkodzić moduł zapłonowy)
4.Przekręcasz manetkę gazu do oporu i kręcisz rozrusznikiem
5. Kręcisz kilka sekund aż wskazanie manometru przestanie rosnąć.
Robisz tak na każdym cylindrze.
Jeśli kompresja jest ok a swiece były dobrze wypalone nie robiłbym nić wiecej. Czyli testu olejowego. Jeśli jednak masz wątpliowści co do ktróregoś z cylindrów, wlewasz do niego około 10ml oleju podłączasz manometr i znów kręcisz. Jeśli wskaże większe ciśnienie niż "na sucho" to znaczy że pierścienie są już słabe i że uszczelnia się olejem. Oczywiście minimalny wzrost będzie zawsze ale nie może być przyrostu ciśneinia 50czy100%.
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
Mam 1 cylinder. Głupio mi to mówić,bo powinienem wiedzieć ale gdzie jest moduł zapłonowy? Musze odkręcić kape od silnika? Bo jak patrzyłem pod bakiem to nic nie znalazłem przypominającego moduł
-
Valentino-Rossi-46 - Bywalec
- Posty: 570
- Dołączył(a): 2/12/2006, 20:04
- Lokalizacja: Wyrzysk
Zobacz dokad idzie kabel od swiecy, bedzie szedl albo do modulu albo do cewki, jesli jest cewka to mniejsze ryzyko jej uszkodzenia. Jesli jest modul to powinien isc do niego kabel na wtyczce,wiec na czas pomiaru kompresji po prostu rozepnij wtyczke. Jesli nie ma takiej mozliwosci i trzeba po elektryki rozbierac to po prostu uwazaj zeby prad z nkabla wysokiego napiecia podczas pomairu nie przeskoczyl na mase i juz 

- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
apowedz mi co nuiby ma sie stac jak przeskoczy iskra na mase???????????????????????????????????????
o ile mi wiadomo w siwcy non stop przeskakuje podczas pracy siolnika................................ wiec nie wiem co to ma za znaczenie.... podejrzewam ze modol moze dostac po dupie jak odpiiol wszystkie kable i wlasnie enerigia nie miala by sie gdzie uwolnic przez zadne przeskoczenie iskry....
o ile mi wiadomo w siwcy non stop przeskakuje podczas pracy siolnika................................ wiec nie wiem co to ma za znaczenie.... podejrzewam ze modol moze dostac po dupie jak odpiiol wszystkie kable i wlasnie enerigia nie miala by sie gdzie uwolnic przez zadne przeskoczenie iskry....
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Mnie nie mówił tego pan zenek, tylko mechanik... widocznie spotkał się już z takim przypadkiem że moduł,szczególnie w elektronicznym zapłonie padał po pomiarze kompresji... To tak samo jak z alternatorem,nie należy go odłączac od aku podczas pracy bo nie będzie miał gdzie ujść łądunek i regulator napięcia może się popsuć. Jak dla mnie ostożności nigdy za wiele... szczególnie jeśli chodzi tylko o rozpięcie jednej wtyczki..bo ile to zajmie 5sekund a przynajmniej głowa spkojna.
- adrianCB
- Świeżak
- Posty: 144
- Dołączył(a): 16/2/2008, 10:26
- Lokalizacja: Łódź
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości